Inget ljud från corsair H2100 gaming headset

Permalänk

Inget ljud från corsair H2100 gaming headset

Jag har precis installerat mitt headset men får inget ljud. Det är ett trådlöst headset och den har kontakt för går jag in i ljudmenyerna så kan jag kontrollera så att microfonen och ljudet fungerar. Problemet är när jag skall lyssna på något från datorn, musik, spel eller vad som helst då hör jag ingenting.

Säkert ett superlätt problem att lösa men jag fattar inte vad det är.

Någon som kan hjälpa mig?

Permalänk
Skrivet av fruktjuicer:

Jag har precis installerat mitt headset men får inget ljud. Det är ett trådlöst headset och den har kontakt för går jag in i ljudmenyerna så kan jag kontrollera så att microfonen och ljudet fungerar. Problemet är när jag skall lyssna på något från datorn, musik, spel eller vad som helst då hör jag ingenting.

Säkert ett superlätt problem att lösa men jag fattar inte vad det är.

Någon som kan hjälpa mig?

Du får alltså ljud när du kollar i drivrutinerna men inte annars?

Har du kollat så att allt ser rätt ut i uppspelningsenheter? Den menyn når du när du högerklickar på ljudikonen nere vid klockan.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Skrivet av apelipell:

Du får alltså ljud när du kollar i drivrutinerna men inte annars?

Har du kollat så att allt ser rätt ut i uppspelningsenheter? Den menyn når du när du högerklickar på ljudikonen nere vid klockan.

ja det hade jag men kollade nu igen och hittade då lite andra flikar å grejer så nu fungerar det. Jag är kass påsånt här så var ganska övertygad om att det var handhavandefel. Tack för hjälpen!

Permalänk
Skrivet av fruktjuicer:

ja det hade jag men kollade nu igen och hittade då lite andra flikar å grejer så nu fungerar det. Jag är kass påsånt här så var ganska övertygad om att det var handhavandefel. Tack för hjälpen!

Inga problem! Skönt att det löste sig.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se