Microsoft direktsänder kvällens presskonferens om Windows 10

Permalänk
Medlem

Nej denna stream är precis lika dålig som Apples, för den är också omöjlig att se på!

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tricitum:

joo för ett oprativsystem gjort för surfplattor/mobiler är bra för stationärdator

Finns många funktioner i windows 8 som gör det bättre för stationära datorer än windows 7.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tricitum:

joo för ett oprativsystem gjort för surfplattor/mobiler är bra för stationärdator

Win 8.1 har fixat typ allt. Det enda som behövs är en startknapp som man kan fixa själv. Inga problem längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chippen2188:

Det känns som att många som inte tycker om win8 inte gör det pga detta! Man ska inte tycka om win8 för det ska va skit eftersom win7 var bra! jag antar att du har använt win8 tillräckligt mycket för att veta hur mycket skit det är? För min del så är jag toknöjd med det, även om det alltid finns plats för förbättringar! (Men det gjorde det i xp och win7 också!)

Skickades från m.sweclockers.com

Vi har win 8 på ungdomsgårds datorerna som jag ansvarar för och har laptop med Windows 8 på.
Windows 8 på en laptop med touch är suveränt, älskar det.
Men utanför en surfplatta/touch skärmsdator, Nej tack.
Problemen Win 8 också skapat i flera program för mig är många också, få göra massa ful fix för vissa saker.
Personligen tycker jag Win 8 floppade, men alla har olika åsikter.
Vissa älskar det andra hatar det

Permalänk
Medlem

nån som har en raspberry pi över? att skicka till MS så får dom dubbel kraft än vad dom har nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Microsoft pratar om privat integritet.. mer smygskott mot Google.
Problemet är att de inte har någon kredd på integritet med tanke på alla spionprogram som brukar byggas in i Windows.

"integritet" ihop med att "tänka på systemet som internet" kan säkert bli knepigt att sälja på vissa håll.

men massan lär ju inte höra om det utan bara klaga när det inte funkar, vilket en haltande ström och ett internet-OS inte heller rimmar så bra med iof.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Säg vad ni vill men M$ är sämre på PR BS än Apple. Apple använder buzzwords som "Continuity". M$ måste lära sig mer på det området, de pratar istället löst om "continuous experience". Måste mata fanboysen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Va? Finns Office Assitant ens längre? oO

Att folk aldrig lär sig...
Det där är bara totalt trams och idioti.

98 var väl okej, ME skit (vad jag hört iaf, aldrig provat det)
2000 var riktigt bra, troligtvis det bästa OS:et MS släppt.
XP var aldrig bra, det var bara minst skräp ett tag
Vista var skit när det släpptes, men blev bra efter nåt år.
7 bra
8 bra
8.1 bra

Ja, startskärmen var inte ett bra drag, men i övrigt är det inget fel på 8.x

Om inte jag missminner mig, så var Win 2000 inte riktat till konsument användare.
Har kört allt från 95 och framåt.
Och Win ME och Win 2000 var riktigt skit.
Körde med Win 98 SE till Win XP kom

Permalänk
Medlem

Hojta gärna till när CP finns tillgängliga att ladda ner.

Permalänk
Medlem

Småkul att se att många journalister använder Macbooks på eventet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Microsoft pratar om privat integritet.. mer smygskott mot Google.
Problemet är att de inte har någon kredd på integritet med tanke på alla spionprogram som brukar byggas in i Windows.

Hur många spionprogram är det som brukar byggas in i Windows då?

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Antingen så har jag bara tur, men streamen verkar fungera mycket bättre i IE än i Chrome. Eller så fungerar den bara dåligt med Chromes flash version.

Permalänk
Medlem

Ser fortfarande riktigt klumpigt ut med gammalt Windows-manér på en pekskärn hur mycket han än sa ordet "elegant".

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tricitum:

Om inte jag missminner mig, så var Win 2000 inte riktat till konsument användare.
Har kört allt från 95 och framåt.
Och Win ME och Win 2000 var riktigt skit.
Körde med Win 98 SE till Win XP kom

Jodå. Windows 2000 Professional fungerade alldeles utmärkt. Bästa OS:et från MS för sin tid. Min subjektiva åsikt är att när Windows 2000 kom, var det bättre än vad Windows 7 var när det kom, även om det är svårt att jämföra eftersom det var så pass lång tid emellan.
Jag körde med Windows 2000 fram till 2005, sen blev jag tyvärr fast med XP i 2-3 år.

Permalänk
Medlem

Lite löjligt med denna cortana "visning"..

Permalänk
Medlem

cortana. är hemskt.

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Medlem

Cortana

Permalänk
Medlem

Haha, "Do I need a coat tomorrow?", finns det någon som någonsin har frågat sin personliga assistent sådana frågor?

Permalänk
Medlem

Chrome funkar utmärkt. Dock rekommendarar jag att titta på streamen via https://www.youtube.com/watch?v=R8LYzWxpfI8

Då har du tillgång till alla Youtube addons som du normalt använder.

Permalänk

Inte för att vara sån men brukar inte alltid sånt här hända oavsett vem som sänder strömmen? Det blir antagligen så när alla ska in och titta samtidigt. För min del funkar det men kvaliteten på strömmen varierar och ibland hoppar det till samt stannar av helt.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Jodå. Windows 2000 Professional fungerade alldeles utmärkt. Bästa OS:et från MS för sin tid. Min subjektiva åsikt är att när Windows 2000 kom, var det bättre än vad Windows 7 var när det kom, även om det är svårt att jämföra eftersom det var så pass lång tid emellan.
Jag körde med Windows 2000 fram till 2005, sen blev jag tyvärr fast med XP i 2-3 år.

Jag var en av dom som höll mig kvar med Win 98 SE länge.
Tills XP släpptes.
Kör med Win 7 länge också nu.
Men har för mig dom fixade till det mesta ganska snabbt i Win 7.
Dock gillar jag inte Win 8.1, utanför en icke touchskärmsdator.
Men det är jag :), som sagt, alla tycker vi olika hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

NOW WE KNOW WHERE SKYNET CAME FROM!

Terminator is here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Inte för att vara sån men brukar inte alltid sånt här hända oavsett vem som sänder strömmen? Det blir antagligen så när alla ska in och titta samtidigt. För min del funkar det men kvaliteten på strömmen varierar och ibland hoppar det till samt stannar av helt.

Eyup. Kommer osökt att tänka på 2014's Apple WWDC. Den funkade precis lika illa.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Så gratis uppgradering för Windows 7/8.1 första året bekräftat då, blir trevligt att slippa lägga ut något extra

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Älskar att desktop får Cortana. Har saknat att inte ha de personlig assistent funktioner som smartphones har när man sitter vid datorn.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Hojta gärna till när CP finns tillgängliga att ladda ner.

Uh, du borde vara försiktig med vad du skriver.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Medlem

Cortana är ett perfekt redskap för MS att samla in all information de (inte) behöver och kan samlas in när/om MS vill ha det.

Permalänk
Medlem

Cortana med Clint Eastwood style skulle vara nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Man kan byta mellan klassisk startmeny(win 7 ish) och helskärmsmeny(win 8 ish) med en knapp på startmenyn. Bra och smidig funktion

Jag sa för ca 2 år sedan att det största misstaget med Windows 8 är inte startmenyn i sig själv, utan VALET är borta.
Folk vill ha datorn som DE vill ha det. MS måste ordna denna valbarhet, och det verkar de ha ordnat.
Super smidigt att byta mellan tablet och "laptop" i hybrid modell också.

Skrivet av Tzunamii:

Cortana är ett perfekt redskap för MS att samla in all information de (inte) behöver och kan samlas in när/om MS vill ha det.

Du menar allt det Google och NSA mfl redan vet?
Se det på den ljusa sidan. Du kan välja att inte använda henne

Permalänk
Avstängd

"Please be quiet" funkade iofs redan i windows 95