Microsoft direktsänder kvällens presskonferens om Windows 10

Permalänk
Melding Plague

Microsoft direktsänder kvällens presskonferens om Windows 10

På temat nästa kapitel för Windows 10 bjuder Microsoft in till presskonferens, som dessutom direktsänds på nätet. Mycket pekar mot en premiärvisning av den omtalade Consumer Preview.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Vill se en trådlös mottagare för Xbox One kontrollen till PC så man kan köra den trådlöst när man känner för det. Gärna ett bra pris också..

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att se detta event

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Hade vart kul med en Textbaserad diskussion

Permalänk
Medlem

Ser fram emot det här Känns som att det kan bli bra den här gången, så de har förhoppningsvis flummat färdigt den här gången. "Skomakare, bliv vid din läst!", helt enkelt Det är operativsystem för skrivbordet de kan och då är det det de ska syssla med, tycker jag.

Jag är medveten om att det förmodligen också kommer handla en del om Xbox, Windows phone, surface osv men för mig är allt det där en stor gäspning.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Kommer man att kunna se det i efterhand?

Hade planerat att se det och så kommer det förhinder....

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ser fram emot det här Känns som att det kan bli bra den här gången, så de har förhoppningsvis flummat färdigt den här gången. "Skomakare, bliv vid din läst!", helt enkelt Det är operativsystem för skrivbordet de kan och då är det det de ska syssla med, tycker jag.

Jag är medveten om att det förmodligen också kommer handla en del om Xbox, Windows phone, surface osv men för mig är allt det där en stor gäspning.

Jag är rädd att de ändå har gjort om allt så det ser ut som något för barn. Såsom nya Skype ser ut, till exempel, så kommer hela 10:an att se ut. Det kanske ser gulligt ut, typ, men användbarheten minskar rätt radikalt. Det blir luft och bling bling där det skulle kunna vara komprimerat och användarvänligt.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Hoppas riktigt hårt på Windows 10, har hållit mig kvar på 7 på alla datorer utom min laptop som kör 8.1.

Visa signatur

Razer Book 13 | Microsoft Surface Laptop 7 | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Jag är rädd att de ändå har gjort om allt så det ser ut som något för barn. Såsom nya Skype ser ut, till exempel, så kommer hela 10:an att se ut. Det kanske ser gulligt ut, typ, men användbarheten minskar rätt radikalt. Det blir luft och bling bling där det skulle kunna vara komprimerat och användarvänligt.

.

Ja, det färgglada utseendet ger knappast ett professionellt intryck, men för mig är det flera magnituder viktigare att de inte behåller "helskärm överallt" eftersom helskärm är totalt värdelöst i de flesta sammanhang, och särskillt då vid navigation och den biten.

Dock är jag hoppfull om utseendet, då det i feedback appen är flera personer som vill ha tillbaka Aero/Classic-utseendet, så vi får väl se vad det blir av den feedbacken.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

fan va gött det kommer bli , de kommer att släppa en ny iso också ikväll

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja, det färgglada utseendet ger knappast ett professionellt intryck, men för mig är det flera magnituder viktigare att de inte behåller "helskärm överallt" eftersom helskärm är totalt värdelöst i de flesta sammanhang, och särskillt då vid navigation och den biten.

Dock är jag hoppfull om utseendet, då det i feedback appen är flera personer som vill ha tillbaka Aero/Classic-utseendet, så vi får väl se vad det blir av den feedbacken.

jag hörde faktiskt ryckten om att aero kommer tillbaka , den som lever får se =P

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

så skall ms fortfarande ge ut W10 till oss som löpt W8 nycklar ? eller har de ändrat på det ?
har inte hört mycket ifrån MS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elcentralen:

så skall ms fortfarande ge ut W10 till oss som löpt W8 nycklar ? eller har de ändrat på det ?
har inte hört mycket ifrån MS

Det har väl ändå bara varit rykten? Ingen vet nog riktigt hur det ligger till.
Om Windows 10 blir en gratis uppdatering till Windows 8(.1)-köparna eller ej.
Den som lever får se.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

Windows 10, hoppas jag ska få alla som inte var nöjda att bli nöjda.

Jag längtar som attans efter 10'an.

Själv har man 8.1 och är 100% nöjd.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Windows 10, hoppas jag ska få alla som inte var nöjda att bli nöjda.

Jag längtar som attans efter 10'an.

Själv har man 8.1 och är 100% nöjd.

Det är alltid roligt med teknik men... Jag har aldrig förstått det stora intresset och viljan som en del har att uppgradera sitt operativsystem.

Så länge det snurrar och gör vad det ska tycker jag är rätt ointressant trotts att jag är utvecklare. Det viktiga är tjänsterna/ program / spel som finns att tillgå och de fungerar bra. Om det är win os 7, 8, 10 i burken kunde jag inte bry mig mindre om sett från perspektivet privatperson, dvs hemmaanvändande.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd

Kul att se att ni ser fram emot detta

Biltillverkare kanske skulle följa samma spår och ta bort hjulen på sina bilar sedan sätta tillbaka dem efter 2-3år så man får uppleva något lika revolutionerande inom bilindustrin.

Permalänk
Medlem

Är det några fler här som har problem att ta Joe Belfiore seriöst? Jag tycker att allt han gör på scenen känns överscriptat och krystat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Biltillverkare kanske skulle följa samma spår och ta bort hjulen på sina bilar sedan sätta tillbaka dem efter 2-3år så man får uppleva något lika revolutionerande inom bilindustrin.

Fast det är ju sällan "hårdvara" och "mjukvara" är samma sak? Eller tycker du det?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

I Windows 10 tillkommer det nya grafikgränssnittet DirectX 12, som mycket likt AMD:s hårt optimerade Mantle ska effektivisera hanteringen av flera trådar och bjuda på drastiskt minskad overhead.

Läs artikeln

Vad är det hemska overhead för något?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Kan säga att den 4 vägs snapp som finns i tech Preview är högst uppskattad av mig. Drag ett fönster i sidan så gör det som Win 7, halva skärmen. Drag det till en hörna och det blir en 1/4 av skärmen. Så man kan pilla med 4 fönster samtidigt, utan att manuellt justera.
Gör tex sortering av musik, dokument, forumläsning och div andra saker mer intressant när man kan multitaska.
Sen gillar jag att appar mm är "program". De tar inte över hela datorn längre.

Skrivet av gabriel15:

De gör de... de tar ofta bort saker som förr blivit standard och sedan lägger till dem igen som tilläggspaket. Sen blir det standard igen.
Farthållaren är något som ett tag var standard, nu är det tillbehör som måste köpa extra paketet för. ACC samma där.
De har gjort det med lättmetall fälgar också, vilket är ganska nära hjulen

Permalänk
Skrivet av Näbbdjuret:

Vad är det hemska overhead för något?

Minskad overhead betyder att man inte behöver en så stark processor för att inte flaska ett grafikkort => En sämre processor kommer att kunna leverera lika många FPS som det krävs en betydligt starkare processor för idag. (t.ex kanske till och med en i5 4690k klarar GTX 970 SLI utan att flaska med DX12, medan den (beroende på spel) flaskar två GTX 970 i SLI med DX11).

Visa signatur

Gaming PC: Ryzen 7 5800x, ASUS X570-P, RTX4070, 32GB DDR4, 2 TB 970 EVO M.2, 500 GB 850 EVO SSD, 1TB SSHD, 4TB + 6TB HDD, NZXT C1000.

Reservlådan: i7-4770K, Maximus VII Impact, GTX770, 16GB DDR3, 256GB 850 Pro SSD, 250 GB 840 Pro SSD, 4 TB WD Red, Cooler Master GX-lite 700w PSU
fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

HAHAHA! Ja, varför inte, fast i fallet Windows 8 har ju en liten skara typ sagt "Jag fattar inte vad alla gnäller om, jag ser aldrig hjulen ändå när jag kör bil så jag saknar dem inte!".. Hur som helst är det skönt att Startmenyn kommer tillbaka, och förhoppningsvis har de fått en sådan näsbränna av all uppståndelse att de passar sig för att göra för stora förändringar utan sina kunders medgivande i fortsättningen.

Skrivet av beh:

Är det några fler här som har problem att ta Joe Belfiore seriöst? Jag tycker att allt han gör på scenen känns överscriptat och krystat.

Jag tycker han ger ett seriöst och hemtrevligt intryck. Jämför t. ex med Steve Balmer.. Där har du en kille jag haft enorma svårigheter att ta seriöst, och hans scenframträdanden gjorde ju inte saken bättre precis.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Har inget större intresse för Windows-operativsystem men väljer ändå att tacka för nyhetstipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag tycker han ger ett seriöst och hemtrevligt intryck. Jämför t. ex med Steve Balmer.. Där har du en kille jag haft enorma svårigheter att ta seriöst, och hans scenframträdanden gjorde ju inte saken bättre precis.

Ja, jämfört med Balmer framstår han som Steve Jobs.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceDread:

Det är alltid roligt med teknik men... Jag har aldrig förstått det stora intresset och viljan som en del har att uppgradera sitt operativsystem.

Så länge det snurrar och gör vad det ska tycker jag är rätt ointressant trotts att jag är utvecklare. Det viktiga är tjänsterna/ program / spel som finns att tillgå och de fungerar bra. Om det är win os 7, 8, 10 i burken kunde jag inte bry mig mindre om sett från perspektivet privatperson, dvs hemmaanvändande.

Att uppgradera operativsystem är det roligaste som finns. Operativsystemet driver allt i din maskin, drivrutiner, säkerhet, spelprestanda, stabilitet... allt kan bli bättre med ett modernare operativsystem. Mycket mer intressant än ett nytt grafikkort eller så enligt mig.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Frågan är hur många kronor dyrare 10:an blir än Yosemite.

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Att uppgradera operativsystem är det roligaste som finns. Operativsystemet driver allt i din maskin, drivrutiner, säkerhet, stabilitet... allt kan bli bättre med ett modernare operativsystem. Mycket mer intressant än ett nytt grafikkort eller så enligt mig.

Fast ett operativsystems främsta jobb är att se till att programmen som körs på det fungerar så bra som möjligt.
Utöver det så är det kommunikationsmöjligheter och datasäkerhet.
Att ge en "upplevelse" skall lämnas till program, OS'et skall vara så transparent som möjligt.
Och MS verkar med technical preview ha fattat detta och tonat ner UI'et rejält jämfört med åttan.

Nu återstår bara att se om dom hinner förstöra det hela innan launch
Introduktionen av nya "clippy" bådar ju inte gott.

Permalänk
Medlem

Finns det några krav för att se detta event? Apple har ju kravet att men ska ha quicktime eller hur det nu var för att se sina. Är det något specifikt krav här också tro?

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem

Släpps Consumer Preview .ISOn efter eventet?

Visa signatur

| Ryzen 5900X | 32GB DDR4-3200 | Asus RTX3080 OC | Samsung M2 1TB | 750W 80+Platinum

Permalänk

Clippit ja, maken till irritationsmoment får man leta efter. Alltid lika kul då man installerat Office och startar ett program och märker att man glömt att avmarkera installaionen av Office Assistant.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p