Permalänk

Ränder pga Inno3d

Mitt billiga ickeklockade Inno3d gforce 4200 128mb blir troligtvis för varmt (3d-spel kraschar samt rullande ränder på skärmen).
Är det minnet eller processorn på grafikkortet som blir för varmt? Försvinner problemet om jag klockar ner?
Kan det vara fläkt eller kylfläns på grafikkortet som funkar eller sitter dåligt?
Jag har 5 st chassifläktar. Tacksam för svar och tips.

Permalänk

Re: Ränder pga Inno3d

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle
Mitt billiga ickeklockade Inno3d gforce 4200 128mb blir troligtvis för varmt (3d-spel kraschar samt rullande ränder på skärmen).
Är det minnet eller processorn på grafikkortet som blir för varmt? Försvinner problemet om jag klockar ner?
Kan det vara fläkt eller kylfläns på grafikkortet som funkar eller sitter dåligt?
Jag har 5 st chassifläktar. Tacksam för svar och tips.

Tjena

Jag har ett Inno 3d Ti 4400 128 meg och jag har haft problem me att datan hänger sig i spel.
De verkade va nåt slags kylning problem för hade jag öppet fönster så gick de utmärkt men stängde jag så dog den.

Men nu har jag bytt till ett hellt nytt system med Inno 3d kortet kvar
Och de funkar problem firtt har aldrig hängt sig. JAg kör 2 chassifläktar på 5 volt.

Va har du för nätagg m.m

Testa att sätta på en Thermaltake GF 4 cooler
Dom ska kyla en cirka 5 grader bättre än orginal kylaren.

Men orginal ska räcka om du inte clocka de

Men annars kan du ju testa att plocka bort Fläkten på kortet och kolla om de e nån kylpasta där för jag vet att de va dåligt me sånt på mitt....bara en pytteliten klcik i mitten.

Kör på ett tunt tunt lager så att ytorna får kontatk och testa igen.

De kan oxå hjälpa som jag gjorde at du tar 2 st 80 mm fläktar.

En sätter du under grafe kortet som suger ut vid pci utgångaran. Om du nu har utrymme till det.

Sen tar du den andre och lägger ovanpå grafik kortet ovanför Cpu fast tvärimot om du förstår.
Ha en liggandes där som suger oxå

MEN innan du starta datan. Kolla så den fläkten ligger stabilt och inte rör på sig. Testa att snurra fläkten så att den inte slår i nån komponent som tex dom små vita fästerna som håller kylarn.

Eller kan du ha den på andra hållet så den blåser ner på samma ställer.

De funkade för mig.

Lycka Till

Permalänk
Medlem

Samma problem hade en kompis, han behövde en stor bordsfläkt bredvid sitt öppna chassi för att det skulle bli stabilt.
Troligtvis suger Inno3d på att montera kylare

Visa signatur

hmm

Permalänk

har haft 2 st kort av inno 3d

ett GF2 Ti och ett gf4mx420 och det skulle va bättre att blåsa på kortet än att ha deras kylare där.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Death On Wings
har haft 2 st kort av inno 3d

ett GF2 Ti och ett gf4mx420 och det skulle va bättre att blåsa på kortet än att ha deras kylare där.

Hehehhe ahhh dom verka ha problem me de.

men de konstiga e att mitt funka perfekt nu när jag har ett nytt system.

Polarn ska ha detta graffekort sen får se om de börja strula då igen.

de är jävligt irreterande när de hänger sig

Men dom e billiga och ger bra prestanda. VÄLDIGT bra prestanda men dom borde skärpa sig på kylningn för den stinker.

Jag brände mig på Kylflänsen så varm va den....de är INTE bra