Permalänk

Unisales virus

Så jag har fått det hära malware skiten som heter unisales, det är reklam som poppar upp på varenda hemsida du är inne på.
Ialla fall jag använder chrome, jag har testat typ 6 olika anti malware program, funkar ej, jag tog bort det från kontrollpanelen, funkade ej, jag tog bort det från tilägg men det bara hoppar upp så fort jag startar om webbläsaren.

Hjälp tack!!

Permalänk
Medlem

Jag sökte på ordet "unisales" på Google och fann en hel drös med lösningar. Den femte länken uppifrån verkar vara en lösning på ditt problem. Har du testat det?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk

Indeed i have...

Permalänk

http://prntscr.com/60aozh asså bara titta får fan panik

Permalänk
Medlem

Du har alltså testat adaware?

Permalänk
Medlem

Kör alla dina antimalware-program i felsäkert läge. (spamma F8 när datorn startar)
Prova även Adwcleaner som du inte gjort det. Fick bort saker med det som inte Malwatebytes fick bort, t.ex. Se bara till att bocka ur saker du inte vill ta bort.

Permalänk

Nej ska testa adaware nu, om inte det funkar startar jag datorin i felsäkert läge o testar det

Permalänk

Hittade det här:
"Burt • a month ago
January 6, 2016

UNISALES REMOVED COMPLETELY - ISSUE FINALLY SOLVED!

NO DOWNLOAD NECESSARY

This malicious adware/spyware kept coming back no matter what I tried, including all of the methods above and others I found posted on the internet. Every time I uninstalled, deleted, reset, etc. it would magically reappear when I restarted my browser. Since nobody had the answer I decided to figure this out on my own. I was able to remove the add-on from Firefox and IE without issue, but Chrome seemed to be it's main target.

TO REMOVE FROM CHROME:

1. Start Chrome.

2. Go to SETTINGS>EXTENSIONS. You should see "uunIsalaes."

3. Click DEVELOPER MODE button in the upper right hand corner. This will show you its ID and where the insidious files are stored."

Visa signatur

"Victorious warriors win first and then go to war, while defeated warriors go to war first and then seek to win."

Permalänk

uuuuhm quantumpersuader jag vill bara säga att jag älskar dig, det funkade :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

tack till alla er andra för era tips också

sweclockers kan man lita på <3