Zowies möss är underbara förutom scrollhjuls problem.
ALLA Zowies möss har problem med dom oftas så handlar det om att när man tex scrollar upp och sen ska byta till att scrolla ner så får man scrolla ett klick utan att något händer (samma om du scrollar ner och byter till upp) och först det andra scroll klicket registrerar ned scrollningen.
Jag har en FK1 2014 edition (finns två olika FK1 och båda heter enbart FK1, 2014 ED är några mm större annars exakt samma) och min har detta scroll problem MEN det är väldigt konstant och efter ett tag så vande jag mig och nu funkar det bra då jag ej tänker på det längre utöver detta så är den underbar.
På min mus så kan jag provocera fram en scrollning utan ett scrollklick tex jag scrollar upp ett par gånger (så att byta håll ej spelar roll) och sen om jag försktigt rör scrollhjulet uppåt igen så registreras uppåt scrollningen strax innan själva klicket i scrollhjulet kommer och kan efter det släppa tillbaks scrollhjulet och sen behöva scrolla upp ett klick innan nästa scrollklick registreras (hade jag scrollat ner istället så hade första klicket registrerats dock).
Min mus så är allt detta väldigt förutsägbart och själva scrollningen händer så pass nära klicket att aldrig blir problem för att man scrollar för fort och frå en extra scrollning vilket gör att den går att använda och efter att man vant sig att scrolla två klick om man byter håll (villket tog ca 1mån för mig och nu går det automatiskt) så tänker man inte på det längre.
MEN tyvärr så hade jag tur med min mus (allt detta såg jag ju naturligtvis inte förrens efter inköp och jag märkte detta problemet och sökte runt lite).
VÄldigt många andra har problem med att scrollningen görs väldigt långt ifrån själva scrollklicket vilket i värsta fall gör att scroll kan hoppa fram och tillbaks utan att man rör scrollhjulet.
Andra har problem med att en riktning av scroll är perfekt medans andra hållet är katastrof osv och det är EXTREMT vanligt att man har nåt problem finns vissa som har haft ett tiotal olika möss hemma med olika scroll problem vissa går knappt att använda andra går att använda men är som tex min och det handlar INTE om olika tillverkningsbatchar för fokk har haft hemma möss från samma batchar med olika problem även haft hemma från olika batchar med samma problem.
Dom flesta ger upp när dom väl fått hem en mus som går att använda när man vant sig och det blir då i stort sett en mus som är som min andra ger upp och köper nåt annat icke Zowie (ibland efter att ha haft 3-4 olika Zowie modeller) istället.
Och detta är ett problem som Zowie har haft med ALLA möss och dom vet MYCKET VÄL OM DET för det är mängder som har pratat direkt med Zowie som i stort sett svarat att ja vi vet om det skicka in musen så får du en ny är den likadan så upprepa.
Så tyvärr så verkar dom ju skita i detta problemet då dom haft det i år nu kunde dom fixa till detta så skulle jag köpt en ny Zowie mus direkt för den är perfekt i alla andra avseenden.