Behöver tvätthjälp SteelSeries tangentbord

Permalänk

Behöver tvätthjälp SteelSeries tangentbord

Tjenna, skulle behöva lite hjälp, olyckan har varit framme och jag skulle verkligen behöva hjälp av nån som kanske gjort detta tidigare ( tror inte att jag är den första iaf ;P ).
Men aah jag har lyckats spilla fanta på tangentbordet, och torkade bort det jag kunde så fort jag bara kunde med topps o shit, men det verkar inte ha hjälpt eftersom att vissa tangenter är sjuuuuukt tröga nu... Har som sagt ett SteelSeries tangentbord, modellen är 6GV2, alltså ett mekaniskt, så kan man plocka bort själva brytaren utan en större operation eller hur ska jag bära mig åt i denna situation?

Visa signatur

Moderkort: Asus CG-8350, Intel i7-3770, Asus Nvidia GeForce 660 Ti 3 GB, 1 TB hårddisk, 12 GB DDR3
Skärm: BenQ XL2411T Tangentbord: SteelSeries 6GV2 Mus: SteelSeries Sensei Pro Fnatic Edition Musmatta: SteelSeries 4HD Headset: SteelSeries 7H Fnatic Edition Ratt: Logitech Driving Force GT

Permalänk
Medlem

Du får plocka av alla tangenter, och sen skruva isär hela tangentbordet, sen kan du köra det hela i diskmaskinen utan diskmedel och låg värme, eller duscha i badkaret med ljummet vatten, finns inget annat bra sätt.

Avsluta gärna med att spraya med destillerat vatten ur en blomspruta ordentligt, låt torka i 2 dar, skruva ihop det. som ny..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300