Hur köper ni era mobiltelefoner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

De tvingar inte på dig någonting, det står dig fritt att välja abonnemangsform själv, det jag skrev var bara ett exempel på ett utav alla dessa abonnemang, till saken hör att du betalar fortfarande mindre för telefonen om du tar den med abonnemang än om du köper den för fullpris och tecknar samma abonnemang.

AllTele. 18kr / månaden. +6400kr för iPhone 6 16GB. Eller, deras erbjudande, 7947kr. Det är drygt 1200:- billigare att helt enkelt köpa luren själv.
Samma abonnemang, Samsung Galaxy S5 G900 16GB 7227kr, eller 18kr/månad + 4400kr. Om du köper luren själv spar du nästan 3K...
ALLA billiga abonnemang ger samma resultat. Varför? Därför att operatörerna inte har råd att skjuta till pengarna när du faktiskt betalar för en tjänst du kan använda. Tänker du sitta och betala överpriser från början, ser jag inte riktigt vitsen med att hävda att du "spar" något...

Skrivet av Rajat:

btw, telefonnummer till Comviq är 0772-21 21 21, står på deras hemsida, nummret är det samma som det var när jag hade Comviq 1997-2001

https://www.comviq.se/kontakta-comviq/

Ingen aning. Jag har inte Comviq längre, så de kan ha ändrat det när de skrotade våra kontantkort, men tidigare så stod det i klartext på supportsidorna för en inloggad kund att kontantkortskunder gjorde sig inget besvär med att ringa växeln, eftersom den tjänsten helt enkelt var bortsparad.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=Mr_B=-:

Ingen aning. Jag har inte Comviq längre, så de kan ha ändrat det när de skrotade våra kontantkort, men tidigare så stod det i klartext på supportsidorna för en inloggad kund att kontantkortskunder gjorde sig inget besvär med att ringa växeln, eftersom den tjänsten helt enkelt var bortsparad.
B!

Om jag hade Comviq 1997-2001 och det var samma nummer då som det står på deras sida nu så måste det ha varit evigheter sedan du hade dem, fast det är ju inte heller troligt då en kompis till mig hade dem 1994 och han kunde ringa deras kundtjänst då med, troligtvis samma nummer då med.

kollade upp AllTele och vad har de som är bra? För deras billigaste som kostar 327kr/mån så får du betala minutpris, betala per SMS & betala för varje MB data (alternativt obegränsat i 1Mbit/s)är ett minus då Telia, Telenor, Tele 2,Comviq och Halbop (vet inte hur det är med Tre då jag inte bryr mig om dem eftersom de är kassa över lag) erbjuder obegränsade samtal och SMS/MMS + surf i 4G (i olika mängd, jag har 12GB surf i mitt abonnemang med Telenor sedan de dubblade mängden nyligen) och jag betalar 399kr för det.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

NI som får era telefoner från jobbet, vad jobbar ni med?

Åkeri ägare.

Visa signatur

 MSI GeForce RTX 4080 Super
AMD Ryzen 9700X
Kingston BEAST 64GB 6000Mhz
Kingston RENEGADE 4TB

Permalänk
Medlem

Jovisst finns det billiga abonnemang som är alternativ till kontantkort. Tack för tipset om Alltele förresten! Ett annat alternativ är WiFog där man kollar på reklam för att få surftid. Något sådant i kombination med en kontant inköpt telefon kan som Mr B påpekar bli billigare än ett dyrare abonnemang där telefonen ingår.

Det hela beror så klart på hur mycket man använder telefonen, för vissa är det kanske lönsamt med dyrare abonnemang där telefon ingår. Men inte för mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronnylov:

Jovisst finns det billiga abonnemang som är alternativ till kontantkort. Tack för tipset om Alltele förresten! Ett annat alternativ är WiFog där man kollar på reklam för att få surftid. Något sådant i kombination med en kontant inköpt telefon kan som Mr B påpekar bli billigare än ett dyrare abonnemang där telefonen ingår.

Det hela beror så klart på hur mycket man använder telefonen, för vissa är det kanske lönsamt med dyrare abonnemang där telefon ingår. Men inte för mig.

Jag har ett WiFog-kort liggande här. Tänkte att det kunde va kul o prova på... tyvärr är ju "smartphone" ett krav för att det ska fungera. Min tanke var o använda det i min "billiga" mobil.

Är det fortfarande samma som gäller för kontantkorten... att man måste ladda på dem minst EN gång var 12:e månad för att hålla dem aktiva? Det är ju det billigaste alternativet för den som vill ha en mobil enbart för att kunna ta emot samtal.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Läs beräkningen ovan jag postade så får du se själv.

Den visar att telefonen blir mycket dyrare MED än UTAN abonnemang ja.

Permalänk
Medlem

Både jag och min sambo får våra telefoner från jobb (teknisk säljare och orginalare). S4 och Iphone 5s som det ser ut just nu med fri använding av allt typ.

Dock har jag inte kunnat låta bli att köpa en Lumia 830 bara för att klämma lite på en WP Från Microsoft store då, så ingen avbetalning där.

När det gäller ränta etc. som skrevs tidigare går ju det såklart åt båda hållen. Köper du kontant förlorar du ju hela ditt kapital direkt, men om du bara betalar lite kan du tjäna pengar på att ha ditt kapital kvar så länge som möjligt. All elektronik är ju som bilar, det är gammalt direkt och inte värt ett skit så fort det lämnat butiken. I alla fall om man använder grejerna och då kan man ju tjäna på att behålla kapital

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Tesla 650 80+ Moderkort: Asus P9X79
CPU: Intel Core i7 3820 4.2 GHz CPU Kylning: Corsair H60 RAM: Corsair vengeance 16GB
Grafikkort: MSI GeForce GTX 680 2048MB SSD: OCZ SSD Agility 3 120GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Abonnemanget är priset för en tjänst du betalar för, det är inte gratis att ring, skicka sms eller surfa, det reducerade priset på mobilen är för att locka kunder och är inget fel med det, du betalar fortfarande mindre för det, priset för abonnemanget är det samma oavsett du tar med mobil eller utan så det har inget med prisreduceringen att göra.

Precis

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Vad är poängen med att binda dig i 24 månader om du inte ska avbetala telefonen? Det är ju hela poängen med att bli tvingad till bindningstid?

OnT: Sedan dagen efter jag fyllde 18 har det alltid varit inklusive abonnemang förutom ett fåtal dumbphones för festivaler.

Ibland ger det en ganska go rabatt på telefonen. När jag köpte mitt abonemang och förra mobile så fick jag runt 1000kr rabatt på telefonen om jag sakffade det abonemang jag ville ha. Fick rabatten oavsett om jag ville avbetala telefonen eller en klumpsumma.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Jag köper telefoner kontant.

Dock har jag den rejäla fördelen att jag driver ett eget företag som bland annat sysslar med apputveckling, vilket innebär att jag kan dra av t.ex. telefoner. Så det blir lite mindre än halva priset i slutändan.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Köpa en mobil inklusive ett bundet abonnemang... och sedan tappa mobilen. Då får man fortsätta och betala fast man inte har någon mobil kvar... känns bara så fel.

Nej jag håller mig alltid ifrån lån och avbetalningar.

Aaa, fast det där handlar väl mer om en magkänsla än om en faktisk ekonomisk nackdel.
Oavsett om man köpt telefonen separat eller i samband med ett abonnemang så behöver man skaffa en ny lur. Samma sak gäller för både telefoner som kommer med abonnemang och lösköpta lurar. Slutkostnaden utslaget på två år bör påverkas likadant oavsett.

Skrivet av Verminator:

Finns INGEN mobil som är billigare MED än UTAN abonnemang.

Det är bara vad vi ska tro. Och telekombolagen lyckas ju alldeles utomordentligt med att lura oss.

Hmm. Svårt det där. Har lite vänner som hoppade på ett erbjudande med en ZTE Blade 3, 1gig (eller om det var 0,5gb) data per månad från telia i ett år och ett års spotify för totalt 1200:-. Ville man ha alla tre delarna så kan man väl hävda att en del kom gratis där faktiskt. Bara spotify har jag ju betalat 1200:- för under senaste året. Separat då såklart.

Själv har jag ett abonnemang för 300:- per månad med 5gb surf, fria samtal och fria sms plus en LG G2. Just när jag tecknade det abonnemanget så kostade närmsta fristående abonnemang/kontantkortslösning 260:- per månad. Alltså det som passade mig bäst och var billigast just då.
Jag hade ju kunnat ta det separat och köpt en telefon bredvid men det hade blivit dyrare i mitt fall. Så just i mitt fall så hade jag inte sparat pengar på att köpa telefonen separat.
Kanske var det ofördelaktiga deals på separata abonnemang just när jag behövde en lur. Vill förtydliga att jag inte pratar om mobilpriset separat (vilket ditt inlägg handlade om, i know) utan helhetskostnaden för både mobil och abonnemang på en tvåårsperiod.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Systix:

Både jag och min sambo får våra telefoner från jobb (teknisk säljare och orginalare). S4 och Iphone 5s som det ser ut just nu med fri använding av allt typ.

Dock har jag inte kunnat låta bli att köpa en Lumia 830 bara för att klämma lite på en WP Från Microsoft store då, så ingen avbetalning där.

När det gäller ränta etc. som skrevs tidigare går ju det såklart åt båda hållen. Köper du kontant förlorar du ju hela ditt kapital direkt, men om du bara betalar lite kan du tjäna pengar på att ha ditt kapital kvar så länge som möjligt. All elektronik är ju som bilar, det är gammalt direkt och inte värt ett skit så fort det lämnat butiken. I alla fall om man använder grejerna och då kan man ju tjäna på att behålla kapital

Hur undviker ni att det kommer jobbrelaterade samtal på fritiden och privatsamtal på jobbet?
Har jättesvårt att få ihop det hur det skulle kunna fungera i praktiken att ha samma telefon på jobbet som privat.
Byter ni SIM-kort för att få ett privat-nummer på fritiden eller hur gör man? Lämnar ni ut jobbnumret till släkt och vänner?
Även om man inte måste svara så måste det vara störande när telefonen ringer om man t.ex. har en semesterdag eller om privatsamtal stör på jobbet.

Jag skulle tycka det ändå vore värt att betala för en privat telefon så man kan stänga av jobbtelefonen på fritiden och slippa privatsamtalen på jobbet.

Permalänk
Medlem

Jag köpte min Sony Z2 med Halebop abonnemang. Iom att jag tecknade abonnemanget för 24 månader fick jag telefonen till reducerat pris, tror det var 2400kr (100kr/mån). Men med facit i hand hade jag hellre köpt en Oneplus eller något och tecknat abonnemang med kortare bindningstid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Hur undviker ni att det kommer jobbrelaterade samtal på fritiden och privatsamtal på jobbet?
Har jättesvårt att få ihop det hur det skulle kunna fungera i praktiken att ha samma telefon på jobbet som privat.
Byter ni SIM-kort för att få ett privat-nummer på fritiden eller hur gör man? Lämnar ni ut jobbnumret till släkt och vänner?
Även om man inte måste svara så måste det vara störande när telefonen ringer om man t.ex. har en semesterdag eller om privatsamtal stör på jobbet.

Jag skulle tycka det ändå vore värt att betala för en privat telefon så man kan stänga av jobbtelefonen på fritiden och slippa privatsamtalen på jobbet.

Oftast har jobb telefoner 2 telefonnummer.

Min har ett "fastnummer" kopplad till en växel samt ett mobilnummer. Är jag inte på jobbet kopplar jag mig ur växeln så funkar enbart mobilnumret.

Sen gillar jag köpa telefoner från små/okända tillverkare för att se hur dom håller sig mot större
typ oneplusone samt funderar på testa denna http://www.elephone.hk/p3000s.html

Permalänk

Liten S3:a köpt juldagen 2012 2600kr.
Telia kontantkort.
Ring och meddelande när det behövs.
Väckarklocka

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Verminator:

Gör den? Vart då? Priset för telefonen är billigare, resten är för abonnemanget som är det samma vare sig du plockar ut en telefon eller inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Om jag hade Comviq 1997-2001 och det var samma nummer då som det står på deras sida nu så måste det ha varit evigheter sedan du hade dem, fast det är ju inte heller troligt då en kompis till mig hade dem 1994 och han kunde ringa deras kundtjänst då med, troligtvis samma nummer då med.

Du brister i ditt läsande. Jag skrev att kontantkortskunder inte gjorde sig besvär. Du får logga in på deras portal och kontrollera hur det är i dagsläget, om det är intressant nog.

Skrivet av Rajat:

kollade upp AllTele och vad har de som är bra? För deras billigaste som kostar 327kr/mån så får du betala minutpris, betala per SMS & betala för varje MB data (alternativt obegränsat i 1Mbit/s)är ett minus då Telia, Telenor, Tele 2,Comviq och Halbop (vet inte hur det är med Tre då jag inte bryr mig om dem eftersom de är kassa över lag) erbjuder obegränsade samtal och SMS/MMS + surf i 4G (i olika mängd, jag har 12GB surf i mitt abonnemang med Telenor sedan de dubblade mängden nyligen) och jag betalar 399kr för det.

Du betalar 18kr/månaden för abonnemanget, resten är den förhöjda månadsavgiften. För mellanskillnaden mot ditt abonnemang för 399 kan du surfa och ringa rätt mycket... Skulle de faktiskt behöva surfa i betydande mängd, rekommenderar jag dock att du väljer den dyrare varianten för 77 spänn i stället. Då kan du fortfarande ringa konstant i 29 timmar innan du kommer upp i dina 399kr från Telenor. I realiteten går en del av det bort till öppningsavgifter... Och dina 399 är utan förhöjd månadsavgift.

Skrivet av GaMeR2K5:

Jag har ett WiFog-kort liggande här. Tänkte att det kunde va kul o prova på... tyvärr är ju "smartphone" ett krav för att det ska fungera. Min tanke var o använda det i min "billiga" mobil.

Uh... Va? Nänä. Du kan använda kortet i vilken dum telefon som helst. Har det legat för länge är det antagligen inaktiverat / neddummat till surfkort. Jag antar att problemet är att du inte "kan" ladda det i din dumma telefon?
Använd den här länken, ersätt X med ditt telefonnummer:(4673....)

Skrivet av GaMeR2K5:

Är det fortfarande samma som gäller för kontantkorten... att man måste ladda på dem minst EN gång var 12:e månad för att hålla dem aktiva? Det är ju det billigaste alternativet för den som vill ha en mobil enbart för att kunna ta emot samtal.

Varierar med leverantör, tror jag. Telia hade ett tag att man måste ringa från luren en gång om året. Vet inte om det fortfarande är så.

Skrivet av Rajat:

Gör den? Vart då? Priset för telefonen är billigare, resten är för abonnemanget som är det samma vare sig du plockar ut en telefon eller inte.

Bortsett då från att abonnemanget är löjligt dyrt, och du får samma tjänst till lägre pris på annat håll...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Hur blir det det?

Man måste om man vill ha Abb betala viss summa i månaden (kontantkort skulle aldrig funka för mig, för jag skulle aldrig ladda det). När jag köpte min genom abb. Så kollade jag efter billigaste abb som funkar för mig och kostnaden hade blivit högre om jag köp abb och mobil separat. För där jag kunde få tag i S3 billigare än med abb hade varit någon mer obskyr butik (som jag inte ens visste om jag skulle få telefonen eller inte). Abbet hade ändå kostat x kr per år oavsett jag köper mobil kontant eller på avbetalning. Nackdel med mitt abb var att jag kunde låsa i ett år (annars hade mobilen gått upp med 2000kr extra), så fick betala kontant 1,600kr ca för att slippa detta Så för mig var det bara win win.

Svåraste är som sagt att få prisvärt Abb, mobil är betydligt smidigare att ta på avbetalning och är man noga så ser man till att kolla upp så den blir billigare genom abb avbetalning (slippa lägga ut allt på en gång, hade inte pengarna heller och den gamla började ramla isär mer och mer).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biorrith:

Jag köpte min Sony Z2 med Halebop abonnemang. Iom att jag tecknade abonnemanget för 24 månader fick jag telefonen till reducerat pris, tror det var 2400kr (100kr/mån). Men med facit i hand hade jag hellre köpt en Oneplus eller något och tecknat abonnemang med kortare bindningstid.

Bindningstider existerar inte längre sedan 1 år tillbaka ifall du endast tecknar abonnemang, de får inte ha det längre om du inte plockar ut en telefon också (gäller all form av abonnemang oavsett det är telefoni, TV eller internet).

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=Mr_B=-:

Du betalar 18kr/månaden för abonnemanget, resten är den förhöjda månadsavgiften. För mellanskillnaden mot ditt abonnemang för 399 kan du surfa och ringa rätt mycket... Skulle de faktiskt behöva surfa i betydande mängd, rekommenderar jag dock att du väljer den dyrare varianten för 77 spänn i stället. Då kan du fortfarande ringa konstant i 29 timmar innan du kommer upp i dina 399kr från Telenor. I realiteten går en del av det bort till öppningsavgifter... Och dina 399 är utan förhöjd månadsavgift.

Bortsett då från att abonnemanget är löjligt dyrt, och du får samma tjänst till lägre pris på annat håll...
B!

Kul att du vet så mycket om mina telefonvanor, 29h samtal är ungefär samtal för ungefär 2v för mig. Öppningsavgifter finns inte längre, dessa är borta sedan ca 2 år (hos alla operatörer utom AllTele tydligen som har en otroligt hög öppningsavgift på 0,95kr, mer än vad någon av de stora operatörerna hade).
Jag vet att jag kan få det billigare på annat håll, jag gick ifrån Telia till Telenor för ett år sedan och höjde priset, men jag gav Telenor en andra chans och blev missnöjd även denna gång, så jag ska gå tillbaka till Telia nästa år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Hur blir det det?

Man måste om man vill ha Abb betala viss summa i månaden (kontantkort skulle aldrig funka för mig, för jag skulle aldrig ladda det). När jag köpte min genom abb. Så kollade jag efter billigaste abb som funkar för mig och kostnaden hade blivit högre om jag köp abb och mobil separat. För där jag kunde få tag i S3 billigare än med abb hade varit någon mer obskyr butik (som jag inte ens visste om jag skulle få telefonen eller inte). Abbet hade ändå kostat x kr per år oavsett jag köper mobil kontant eller på avbetalning. Nackdel med mitt abb var att jag kunde låsa i ett år (annars hade mobilen gått upp med 2000kr extra), så fick betala kontant 1,600kr ca för att slippa detta Så för mig var det bara win win.

Svåraste är som sagt att få prisvärt Abb, mobil är betydligt smidigare att ta på avbetalning och är man noga så ser man till att kolla upp så den blir billigare genom abb avbetalning (slippa lägga ut allt på en gång, hade inte pengarna heller och den gamla började ramla isär mer och mer).

Nu säljs mobilerna olåsta (hos alla utom Tre) sedan 1 år tillbaka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Kul att du vet så mycket om mina telefonvanor, 29h samtal är ungefär samtal för ungefär 2v för mig. Öppningsavgifter finns inte längre, dessa är borta sedan ca 2 år (hos alla operatörer utom AllTele tydligen som har en otroligt hög öppningsavgift på 0,95kr, mer än vad någon av de stora operatörerna hade).
Jag vet att jag kan få det billigare på annat håll, jag gick ifrån Telia till Telenor för ett år sedan och höjde priset, men jag gav Telenor en andra chans och blev missnöjd även denna gång, så jag ska gå tillbaka till Telia nästa år.

Tips titta på Halebop då (om du vill gå tillbaks till telia) eller ja se vilka som är billigast av dom två.

Jag har inte priskollat på två år nu mellan telia och Halebop (men sist jag hade telia abb började det bli galet dyrt), men när jag kollas senast var telia dyrare. Du väljer som du vill men tänkte som tips annars comviq ska vara hyfsat billiga (men jag inte gillat deras Abb).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Nu säljs mobilerna olåsta (hos alla utom Tre) sedan 1 år tillbaka.

Ja???

Var inte jag var ute efter för fem öre eller du missförstod.

Jag låste mig i ett år för avbetning för mobilen (var 2012) och har kvar mobilen och abbet, men betalar bara för abb inget mer nu och är medveten om jag vill kan byta.

Kunde haft en plan på 2 år, men hade mobilen kostat 6000kr i stället (helt ovärt enligt mig), fick den för 3700kr ca totalt

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=Mr_B=-:

Uh... Va? Nänä. Du kan använda kortet i vilken dum telefon som helst. Har det legat för länge är det antagligen inaktiverat / neddummat till surfkort. Jag antar att problemet är att du inte "kan" ladda det i din dumma telefon?
Använd den här länken, ersätt X med ditt telefonnummer:(4673....)

Jag satte in kortet i min gamla knapptelefon direkt när jag fick det, och aktiverade det. Men man måste ju se på reklamfilmer emellanåt för att "ladda kortet". Den telefonen kan man inte göra det på.

Menar du att man kan ladda kortet via webläsaren med den där länken?

Kortet är säkert avaktiverat nu... vet inte hur länge det har legat. Vet inte ens var det ligger om jag har det kvar.

Får väl beställa ett nytt o prova igen.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Köper dem alltid kontant.

Sett till den totala kostnaden så sparar man ganska mycket pengar genom att betala mobilen direkt. Avbetalning är en styggelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Precis som någon redan nämt har telefonerna ett växelnummer och ett mobilnummer som man kan sätta av och på som man vill. Och det är mycket sällan någon ringer utanför arbetstid för oss... Gör någon det så är det viktigt och blir därmed lite hjälp till självhjälp.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Tesla 650 80+ Moderkort: Asus P9X79
CPU: Intel Core i7 3820 4.2 GHz CPU Kylning: Corsair H60 RAM: Corsair vengeance 16GB
Grafikkort: MSI GeForce GTX 680 2048MB SSD: OCZ SSD Agility 3 120GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Tips titta på Halebop då (om du vill gå tillbaks till telia) eller ja se vilka som är billigast av dom två.

Jag har inte priskollat på två år nu mellan telia och Halebop (men sist jag hade telia abb började det bli galet dyrt), men när jag kollas senast var telia dyrare. Du väljer som du vill men tänkte som tips annars comviq ska vara hyfsat billiga (men jag inte gillat deras Abb).

Kollat in Halebop tidigare, prismässigt ligger de bra till, det de faller på är deras support, jag betalar gärna lite till för att få en personlig support och inte via mailkontakt, men tackar för tipset.
På samma sätt tänker jag med att välja iPhone, den är bra för mig och inte dyrare än någon annan (även om andra hävdar motsatsen), däremot så vet jag att de har en grymt bra support och kundbemötande och det betalar jag gärna lite extra för om så var fallet. Jag har haft en Samsung tidigare som det bara var problem med och Samsungs support i ärendet var en skandal, de tyckte ordagrant när jag pratade med dem att jag skulle köpa en ny telefon då det kommit en ny modell trots att den jag hade bara inhandlades 2 månader tidigare.
Comviq/Tele2 & Tre är inte ens ett alternativ att tänka på.

Skrivet av Broken-arrow:

Ja???

Var inte jag var ute efter för fem öre eller du missförstod.

Jag låste mig i ett år för avbetning för mobilen (var 2012) och har kvar mobilen och abbet, men betalar bara för abb inget mer nu och är medveten om jag vill kan byta.

Kunde haft en plan på 2 år, men hade mobilen kostat 6000kr i stället (helt ovärt enligt mig), fick den för 3700kr ca totalt

Jag missförstod dig nog där, trodde du menade att mobilen var operatörslåst och kunde låsas upp efter 1 år (som var standard innan de tog bort låsningen helt).

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Om jag köper mobilen i ditt exempel så sparar jag ju iallafall hälften jämfört med att teckna ett abonnemang också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Verminator:

Om jag köper mobilen i ditt exempel så sparar jag ju iallafall hälften jämfört med att teckna ett abonnemang också.

Så du har en mobil men ingen användning av den eftersom du inte har ett abonnemang (eller kontantkort)?!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Körde du Tele2's deal för 3000:- nyligen? Funderade med på den men avböjde i sista stund. Var lite osäker på Sony och deras sega uppdateringar. Nöjd med telefonen?

Nej, köpte den på Netonnet på releasedagen för 5990, fick ju med massa annat godis också, ett par hörlurar samt en bonus av Netonnet, en Bluetooth högtalare av rätt schysst mått för att hörlurarna var sen

Vad gällande nöjdhetsfaktor är den helt klart den bästa jag använt och ägt, skulle nog inte kunna tänka mig en annan telefon än Sony om ärligheten ska fram, svårt att slå kvalitén på telefonen samt UI't.

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, 64GB DDR5 CL30 6000MT/s, MSI Mag X870 Tomahawk Wifi, XTX Merc 310 7900XTX 24Gb, 6Tb WD SN850X, NZXT 1200W GOLD, SAMSUNG ODYSSEY G9 G93SC 49" OLED, Corsair 7000D Airflow