AMD Freesync fortfarande utan drivrutiner

Permalänk
Medlem

Det där är väl 15.3.1 Beta-drivrutinerna, samma som jag länkade i inlägg #2 i denna tråden?

Edit: Verkar som att det är dom drivrutinerna (15.3 beta) som släpps idag trots allt. Lite förvånad över att dom inte är WHQL, men man får väl ta vad man får.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows+7+-+...

Highlights of AMD Catalyst™ 15.3 Beta Windows Driver
AMD Freesync™ Support for single GPU product configurations
AMD Freesync technology support is now available for single GPU configurations. For more information on how Freesync works, FAQ's and what products are currently supported, please visit the Freesync Technology Page
Mixed Rotation Eyefinity now available on Radeon™ R9 285 series
AMD Radeon™ R9 285 now supports Mixed Rotation Eyefinity for "0" and "90" degrees rotations
More information on setup, configuration and support for this feature is available at the following link:

New Crossfire Profiles for:
Battlefield Hardline
Evolve
Far Cry 4
Lords of the Fallen
Project Cars
Total War: Attila
Crossfire Profile Updates for :
Alien Isolation
Assassin's Creed Unity
Civilization - Beyond Earth
FIFA 2015
Grid Autosport
Ryse: Son of Rome
Talos Principle
The Crew
Important Note:
The AMD CrossFire™ profile for Dying Light is currently disabled in this driver while AMD works with Techland to investigate an issue where AMD CrossFire configurations are not performing as intended. An update is expected on this issue in the near future through an updated game patch or an AMD driver posting.

Resolved Issues:
[412702] Screens may blank out when enabling a 3x1 SLS with 3 HDMI monitors
[411847] Leadwerks : Project Manager crashes with a "Pure Virtual Function Call" error
[413076] Second Life : Rigged mesh objects are not rendered correctly when hardware skinning is enabled in the in game settings
[413392] Star Trek Online : Block corruption is experienced when MSAA is enabled in the in game settings
[410367] System hangs/BSOD upon resuming from S3/S4 sleep on AMD Radeon™ R9 285 configured in AMD CrossFire™ mode
[410293] With AMD CrossFire™ enabled, Timeout Detection Recovery (TDR) occurs during actual gameplay when YouTube Mix moves to the next song in Firefox
[407622] Screen tearing on enabling VSync with Alien: Isolation game
[407175] Catalyst Control Center Video Quality settings may not be available or retained if the "Enforce Smooth Video Playback" option is not selected on some AMD HD series GPU's.
[410391] Primary display may not be retained after disabling Crossfire while in Eyefinity mode
[409705] Enabling or disabling Crossfire may lead to one side of the 4K MST display being shown as black
[410393] Minor stuttering may be seen in Dragon Age Inquisition on Single and Multi GPU configurations​
[414660] Total War : Attilla - The game may hang during in game cinematics on certain Kaveri platforms with a separate discrete GPU
[414120] The Elder Scrolls V - Skyrim : Fog / Clouds may flicker on Radeon HD 5800 series products

Known Issues:
[414653] Lord of Fallen : Flickering may be observed during gameplay on some 3D monitors
[414771] FIFA 2015 : On a limited number of AMD APU + AMD GPU configurations a crash may be experienced if the "No Limit on FPS" game option is enabled
[414752] Dragon Age inquisition : Random game crashes may be experienced in Mantle mode
[414583] The Catalyst Control Center may hang when using the 'Check for Updates" option
[414468] Battlefield 4 : Screen tearing / Stutter may be experienced in Three way Crossfire setup in Eyefinity mode
[410398] A black screen may be experienced when attempting to enable Eyefinity after changing the display mode (Portrait, Landscape)
[406495] Pull down detection fails to lock in Metro Video playback applications
[410255] A system restart or hang may be observed on sleep/resume while transcoding video with Media Espresso
[416109] Battlefield Hardline : Changing resolution from low to high and enabling Vsync may result in intermittent corruption and stutter. Restarting the game is a temporary solution to the problem
[414713] Some 5K displays may experience flickering on some AMD E-Series APU's
[414620] Frame drops may be experienced with Blu-Ray playback on certain AMD Kaveri APU's when connected to 5K displays
[415920] Total War: Attila - The game may randomly restart when first launched
[410336] The Elder Scrolls V: Skyrim - Intermittent flickering may be observed when accessing the in game menu
[416363] Battlefield Hardline: The game may crash when launched on R9 285 series products with Crossfire and Mantle enabled
[416302] Battlefield Hardline: The game may crash on first launch when in High Performance mode
[416442] Freesync does not work after hotplugging the display with Windows Aero (DWM) off
A temporary workaround is to toggle Windows Aero on/off or by restarting Windows
[416441] Freesync is not enabled in Diablo III unless Vsync is enabled in the game
A temporary workaround is to enable Vsync in the game

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Inaktiv

Blir att skicka tillbaka skärmen och mitt nya sapphire R9 290 tri-x.
Får inte änns condition zero att flyta utan micro lägg och gpun går i 72 grader.

Stoppar i mitt gamla gigabyte 680 och den når hela 43 grader i samma spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Blir att skicka tillbaka skärmen och mitt nya sapphire R9 290 tri-x.
Får inte änns condition zero att flyta utan micro lägg och gpun går i 72 grader.

Stoppar i mitt gamla gigabyte 680 och den når hela 43 grader i samma spel.

Är det inte konstigt hur jag kan sitta på samma GPU och skärm, och inte ha några problem alls?

Att ditt Tri-X når 72 grader i Condition Zero tyder nog på att du har v-sync av, och därmed att kortet pumpar ut en 300+ fps.
Sen är 72 grader inte ens i närheten av varmt för ett R9 290.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.

Permalänk
Avstängd

ÄNTLIGEN!

EDIT: Kan fortfarande inte öppna catalyst.. Vad i ..
EDIT2: Funkar nu, var visst tvungen att köra DDU i safety mode denna gången..
EDIT3: Evolve CF fungerar utmärkt, men till FC4 är det värdelöst, precis lika kass FPS när man drar igång CF..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Minsc S2:

Är det inte konstigt hur jag kan sitta på samma GPU och skärm, och inte ha några problem alls?

Att ditt Tri-X når 72 grader i Condition Zero tyder nog på att du har v-sync av, och därmed att kortet pumpar ut en 300+ fps.
Sen är 72 grader inte ens i närheten av varmt för ett R9 290.

Jag kör på 600 fps.
Funkar ju klockrent på gamle 680 kortet, AMD kortet orkar bara med ca 300 fps och låter som en hårtork.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Jag kör på 600 fps.
Funkar ju klockrent på gamle 680 kortet, AMD kortet orkar bara med ca 300 fps och låter som en hårtork.

Låter som du har fel kylare på korten. tredjepart är okej.

Sen spelar det mindre roill om du har 300 eller 1000FPS, enda du får är coil whining på köpet :).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broken-arrow:

Låter som du har fel kylare på korten. tredjepart är okej.

Sen spelar det mindre roill om du har 300 eller 1000FPS, enda du får är coil whining på köpet :).

Kör med sapphire radeon 290 tri-x new edition.

Permalänk
Medlem

@ Decimal: ~70-75 grader låter ganska normalt** för Sapphire Tri-X, men det är inte så konstigt att kortet blir varmt när det antagligen ligger i 95% usage eller mer hela tiden för att pumpa ut 300 fps (och som Broken-arrow sa, det spelar absolut ingen roll om du har 300 eller 600 fps.)

Kör du dessutom med Freesync (15.3 drivisarna) så vill du kappa fps:en till 144, för att matcha din skärms Hz.

Att ditt GTX 680 däremot pumpade ut 600 fps och fortfarande låg på 43 grader har jag väldigt svårt att tro på.

(**Tri-X korten har en väldigt låg fläktkurva i grund. Jag tror aldrig att jag har sett mina kort i över 50% fanspeed. Sen så är 75 grader ingenting för ett R9 290 heller. Du kan börja oroa dig när kortet närmar sig 90-95 grader.)

Skrivet av Bull3tM0nk:

ÄNTLIGEN!

EDIT: Kan fortfarande inte öppna catalyst.. Vad i ..
EDIT2: Funkar nu, var visst tvungen att köra DDU i safety mode denna gången..
EDIT3: Evolve CF fungerar utmärkt, men till FC4 är det värdelöst, precis lika kass FPS när man drar igång CF..

Hade också problem med att installera 15.3 första gången. Fick blackscreen under första försöket, och när jag startade om datorn hade jag en korrupt psuedo 15.3-installation (MSI AB sa 15.3, men jag hade inga valmöjligheter för Freesync), så det blev till att köra DDU, rensa och ominstallera.

Tack för att du delar med dig av Evolve och FC4 CF. Själv kan jag intyga att där har blivit en avsevärd (+50%) prestandaökning i Dying Light.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raizor1991:

Åter till ämnet så känns det vettigt att dom väntar med att släppa drivrutinen tills den är klar.
Ingen av oss användare som tjänar på att använda en trasig drivrutin.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller rent praktiskt med dig i sak, men å andra sidan så kan man väl iofs ursäkta alla förseningar av Microsoft, Apple och Google med precis samma typ av argument.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Så du vill hellre ha nåt trasigt nu än något som fungerar på måndag? Idioter....

Svälj du teknikbranchens ständiga brutna löften... sen jobbar du med ett yrke som faktiskt har deadlines. Kom tillbaka efter det och försök övertyga mig att dom inte bara driver med oss för att tjäna mer pengar.

Nu vet jag inte om det kommit en drivrutin eller inte idag. Har det gjort det så cred till AMD och buu till SweClockers som skriver en sådan här artikel.

I annat fall så är det dåligt och antagligen från ledningshåll/marknadsföringshåll på AMD. Vore inte första gången och tro inte att jag tycker nVidia är bättre. Det är en plåga inom hård- och mjukvarubranchen att lova produkter och tjänster i förtid utan att kunna hålla sina ord. Tänk om det vore samma i bilbranschen!? Volvo säger att dom ska presentera en bil den 19:e... när den 19:e kommer så inte ett ord eller någonting i förväg... bara tystnad.

Vore snyggt det!

Fast du skulle ju försvara dom med att säga "Bättre att dom väntar än att leverera något ofärdigt!" Några 100 journalister och tiotusentals kunder skulle inte hållit med...

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Tänk om det vore samma i bilbranschen!? Volvo säger att dom ska presentera en bil den 19:e... när den 19:e kommer så inte ett ord eller någonting i förväg... bara tystnad.

Vore snyggt det!

Fast du skulle ju försvara dom med att säga "Bättre att dom väntar än att leverera något ofärdigt!" Några 100 journalister och tiotusentals kunder skulle inte hållit med...

Nej, men att visa halvfärdig mjukvara (vanligt) blir inte alltid episkt, se https://www.youtube.com/watch?v=QJ6z3IArINI eller https://www.youtube.com/watch?v=lcJ9xgBZJdI ?
Fordon presenteras ofta innan de är klara och det sätts normalt inga exakta datum (utåt) för när modeller kommer - men förseningar jmf intern tidsplan är det nog gott om. Att mjukvara uppdateras efter produktionsstart är inte heller direkt ovanligt.

Permalänk
Hjälpsam

Saknas som sagt inte längre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Bra att de fick ut den trots allt. Men seriöst. AMD måste lära sig att sluta lova deadlines de inte kan hålla. Självklart håller jag med er om att det är bättre att släppa något som funkar än något halvfärdigt. Men om de är osäkra på att de ska hinna leverera till ett visst datum - gå då för sjutton inte ut och lova att saker ska vara klart då. De hade kunnat sagt måndag eller tisdag istället redan från början. Hade de sen blivit klara på fredagen iaf hade det istället fått dem att se proffsiga ut. Istället för som nu när de får dem att se rätt oppfroffsiga ut.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5700X3D RAM Corsair Vengance 32GB @ 36000 MHZ
GPU Gigabyte 4070 Super Gaming OC Skärm Acer X34A

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Minsc S2:

@ Decimal: ~70-75 grader låter ganska normalt** för Sapphire Tri-X, men det är inte så konstigt att kortet blir varmt när det antagligen ligger i 95% usage eller mer hela tiden för att pumpa ut 300 fps (och som Broken-arrow sa, det spelar absolut ingen roll om du har 300 eller 600 fps.)

Kör du dessutom med Freesync (15.3 drivisarna) så vill du kappa fps:en till 144, för att matcha din skärms Hz.

Att ditt GTX 680 däremot pumpade ut 600 fps och fortfarande låg på 43 grader har jag väldigt svårt att tro på.

(**Tri-X korten har en väldigt låg fläktkurva i grund. Jag tror aldrig att jag har sett mina kort i över 50% fanspeed. Sen så är 75 grader ingenting för ett R9 290 heller. Du kan börja oroa dig när kortet närmar sig 90-95 grader.)

Hade också problem med att installera 15.3 första gången. Fick blackscreen under första försöket, och när jag startade om datorn hade jag en korrupt psuedo 15.3-installation (MSI AB sa 15.3, men jag hade inga valmöjligheter för Freesync), så det blev till att köra DDU, rensa och ominstallera.

Tack för att du delar med dig av Evolve och FC4 CF. Själv kan jag intyga att där har blivit en avsevärd (+50%) prestandaökning i Dying Light.

Men kappar jag fps till 144 som skärmen och har freesync på så märker jag att det små laggar när man rör runt siktet.

Är väl extra kännslig för lagg eller vad det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Saknas som sagt inte längre.

Har icke-beta drivrutiner lanserats?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Vi snackar en dags försening. All vet att AMD har svårt att hålla sina deadlines så detta är en positiv överraskning. Visst Lisa Su måste ändra denna kulturen helt och istället välja mer realistiska deadlines med nolltolerans mot sådana här situationer. Jag förstår dem som fått tag i en skärm och såg fram emot att lira men fick sin fredagkväll förstörd.

Kom ihåg att detta är en feature som inte är listat på förpackningen/speccar (annat än kanske 285 korten?). AMD är pressat men fortsätter ändå leverera mervärde.

Freesync är lika bra eller till och med bättre än G-sync. Det var det nog inte många som trodde. Hade jag varit nvidiafanboi så hade jag storbölat.

Permalänk
Medlem

Konstigt att vissa spel inte ska funka med freesync ännu, trodde det skulle vara enbart hårdvara som skärm & grafikkort känns som att detta mest e drivrutiner så öppen standard visst om du kör med AMD kort & deras drivisar.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Kör med sapphire radeon 290 tri-x new edition.

Ska inte låta för jävligt i alla fall. Kör med en gigabyte kylare med liknande konstruktion med 3 fläktar och över 45% överröstar dom fläktarna hela datorn (som tur är går den inte över det vid spelande), men ligger runt 70/80 grader i load. Måste vara fel på temp givaren om du får 43grader i full load eller 680 måste annars köra fläktarna på max (det lär låta oavsett kylare).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Konstigt att vissa spel inte ska funka med freesync ännu, trodde det skulle vara enbart hårdvara som skärm & grafikkort känns som att detta mest e drivrutiner så öppen standard visst om du kör med AMD kort & deras drivisar.

Vem som helst får använda denna teknik, största delen är skärmens jobb Även Nvidia har börjat använda adaptive-sync i laptops, men är inte färdigt med drivers än.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Drivrutiner är släppta, svårt att förstå det?

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Så länge dom funkar (vilket dom bevisligen gör), så tror jag inte dom flesta bryr sig om dom är Beta eller WHQL.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vem som helst får använda denna teknik, största delen är skärmens jobb Även Nvidia har börjat använda adaptive-sync i laptops, men är inte färdigt med drivers än.

Om det är drivrutinsbundet vilka spel som funkar, så är det inte enbart ny hårdvara,(Scaler i skärm & Moderkort med stöd för DP1.2a) så då blir det freesync=AMD. MAO ointressant med utbudet av skärmar som finns tillgängligt i nuläget+AMD grafikkort som finns nu (kan ändras med 390x) men innan dess nej tack.
Blir nog en via dator nästa gång så slipper man både Nvidia & AMD för lättare spelande så borde det funka. Eller också får man börja köra med Intels inbyggda.
Största problemet är ju att det inte finns några alternativ när man kör en Intel xxxx-E processor vore trevligt med nåt annat än Nvidia & AMD fri konkurrens?

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Om det är drivrutinsbundet vilka spel som funkar, så är det inte enbart ny hårdvara,(Scaler i skärm & Moderkort med stöd för DP1.2a) så då blir det freesync=AMD. MAO ointressant med utbudet av skärmar som finns tillgängligt i nuläget+AMD grafikkort som finns nu (kan ändras med 390x) men innan dess nej tack.

Har du glömt detta?

Citat:

Nvidia utlovar stöd för G-Sync-konkurrenten Adaptive-Sync

http://www.sweclockers.com/nyhet/19346-nvidia-utlovar-stod-fo...

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Orici:

Nej men Beta, som har Freesync.
För oss som saknar en monitor med Freesync är det liten anledning att uppgradera, men de som har en kan nu använda den fullt ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Nej men Beta, som har Freesync.
För oss som saknar en monitor med Freesync är det liten anledning att uppgradera, men de som har en kan nu använda den fullt ut.

Finns ju en hel del crossfire-profiler samt prestandavinster att hämta rent allmänt, så jag hade uppdaterat oavsett om jag hade en Freesync-skärm eller inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Haha, folk börjar gapa och skrika för en dags försening, löjligt måste jag säga. Kan säga att drivrutinen funkar bra för mig utan blåskärm eller nåt, men det har jag nästan aldrig oavsett drivrutin.

Det är dock ett konstigt problem med de flesta AMD drivrutinerna. När jag installerar inklusive Steady Video så failar alltid Steady Video, jag får installera den manuellt efteråt och då händer det en annan konstig sak. Jag startar SteadyVideo.msi och då kommer det upp en popupruta som vill veta sökvägen till just SteadyVideo.msi som jag just startade, väldigt konstigt måste jag säja, men efter det så är programmet installerat när jag visat var sökvägen är

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Blir nog en via dator nästa gång så slipper man både Nvidia & AMD för lättare spelande så borde det funka. Eller också får man börja köra med Intels inbyggda.
Största problemet är ju att det inte finns några alternativ när man kör en Intel xxxx-E processor vore trevligt med nåt annat än Nvidia & AMD fri konkurrens?

Var hittar du källor på allt du skriver? Jag hittar inte att freesync endast fungerar på vissa spel? Och hittar inget om att skärmtillverkare nyss skulle gått ut och sagt att freesync inte skulle fungera? Bara intresserad

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Har inget med spel att göra alls. För dom vet inte att du kör detta.
Stödjer grafikkortet 1.2 så är chansen stor att den stödjer 1.2a. Är bara mjukvara som behövs och den kan vem som helst göra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har inget med spel att göra alls. För dom vet inte att du kör detta.
Stödjer grafikkortet 1.2 så är chansen stor att den stödjer 1.2a. Är bara mjukvara som behövs och den kan vem som helst göra.

Vilket borde förutsätta att man faktsikt kan programmera om scalern i skärmen? Vore ju trevligt t.ex. om man kunde plocka upp ips panelen från Acer XB270HU Predator i form av någon betydligt billigare koreatappning som man sen kunde programmera om till Freesync...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Corsair RM1000x Shift | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | Ducky One 3 Mini RGB |