åka snabbare i online races

Permalänk
Medlem

åka snabbare i online races

races är min favoritdel av gta v, men ibland så kommer jag in i billobbys där vissa av bilarna helt plötsligt får raketfart. det är inte "catch up" systemet eftersom jag själv ligger typ femma. är det någon knapp för att åka snabbare? eller kanske åka snabbare en kort stund bara.
det är bara standard bilar, inga custom.

hur cyklar man snabbare? har kommit så långt att jag kan hålla in mellanslag för att få okej fart iaf, men det duger inte då jag kommer 15-20e varje gång. hur åker man som snabbast på cykel? att masha mellanslag ger ingen improvement

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

races är min favoritdel av gta v, men ibland så kommer jag in i billobbys där vissa av bilarna helt plötsligt får raketfart. det är inte "catch up" systemet eftersom jag själv ligger typ femma. är det någon knapp för att åka snabbare? eller kanske åka snabbare en kort stund bara.
det är bara standard bilar, inga custom.

hur cyklar man snabbare? har kommit så långt att jag kan hålla in mellanslag för att få okej fart iaf, men det duger inte då jag kommer 15-20e varje gång. hur åker man som snabbast på cykel? att masha mellanslag ger ingen improvement

Det är inte så att de andra i bilracen har sina egna bilar? annars så gör dom väl en så kallad slingshot, det är när du åker bakom en annan i någon sekund sen så kommer det typ fram ljusa sträck och då får du en lite boost.
På xbox så cyklade man snabbare om man tröck som en tok på A vilket borde motsvara mellanslaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leoNilsson:

Det är inte så att de andra i bilracen har sina egna bilar? annars så gör dom väl en så kallad slingshot, det är när du åker bakom en annan i någon sekund sen så kommer det typ fram ljusa sträck och då får du en lite boost.
På xbox så cyklade man snabbare om man tröck som en tok på A vilket borde motsvara mellanslaget.

ibland kör jag helt ensam och ser ingen på kartan, och helt plötsligt flyger någon förbi mig. kanske är att jag misstar mig.

jo, jag vet. körde det på xbox och funkar likadant på datorn med en kontroll, men spammar jag sönder mellanslag då åker han segare än att man bara håller in w. och jag föredrar att använda piltangenterna när jag kör cykel

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att det är delay/lagg som syncar

Permalänk
Avstängd

Om det är att dom drar iväg i starten av race så är det att dom börjar gasa precis på 0sec då får man en boost, sen under racet så får man ju slingshot om man ligger bakom någon efter ett tag.

Cykla snabbare är att hålla inne Caps-Lock tror jag!

Permalänk
Medlem

caps får du trycka på om du vill cykla snabbare, glöm inte trycka igen för att sluta bara, om du gör det för länge så svimmar gubben haha