Fundering på att införskaffa ASUS ROG SWIFT PG278Q klarar mitt GTX 680 det?

Permalänk
Avstängd

Fundering på att införskaffa ASUS ROG SWIFT PG278Q klarar mitt GTX 680 det?

Hej SweC!

Jag går i tankarna på att köpa en ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q skärm och därför undrar jag hur mitt GTX 680 Grafikkort skulle klara av det. Kommer kortet klara det eller är det bättre att lägga pengarna på ett nytt grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurawn:

Hej SweC!

Jag går i tankarna på att köpa en ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q skärm och därför undrar jag hur mitt GTX 680 Grafikkort skulle klara av det. Kommer kortet klara det eller är det bättre att lägga pengarna på ett nytt grafikkort?

God morgon!

Jag har aldrig suttit vid en Gsync/Freesync så kan ha fel men jag tycker det känns lite som en ssd. Så jäkla skönt att äga en om budgeten inte spricker men är absolut ingen nödvändighet. Andra kanske säger annat?

Men visst är det också så att själva syncfunktionen är ju i princip till för situationer där grafiken INTE konstant ligger på 144 eller mer konstant. Så ett 680 kanske gör sig rätt här?

EDIT: Bidrog inte med någon hjälp alls.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurawn:

Hej SweC!

Kan säga att G-sync gör sig bäst när fps går lågt eller varierar kraftigt, då motverkas ryckighet och tearing och andra konstigheter, i hög konstant fps märks det inte alls lika bra. Dock för dom pengarna den kostar tycker jag du kan köpa ett bättre grafikkort istället, ger nog mer än G-sync.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B650E-F Gaming Wifi | Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 Chromax | G.Skill Trident Z5 RGB 2x32 GB DDR5-6000 CL30 | 1 & 4TB WD SN850X, 4TB Samsung 870 QVO | Gainward 4090 GS @3000/23 | Enthoo Evolv X | MSI MEG Ai1300P 1300W | SBX G6 | Logitech G915 & G502 X Lightspeed med Powerplay| Dell Alienware AW3225QF 32" | 136TB UNRAID NAS | MacBook Air M4 2025 | 16384MB | 256GB | Herman Miller X Logitech G Embody