Permalänk
Medlem

LS-120 Diskettstation köpes

LS-120 Diskettstation köpes, jag vill allra helst ha en intern enhet. Även tips där jag kan köpa en för ett bra pris mottages väl. Jag betalar inga överpriser men diskettstationen ska fungera för att den ska vara intressant.

Externa enheter är oxå av intresse, även 120 mb disketter. Dock så är disketter något jag enbart är intresserad av om jag får tag på en diskettstation först.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem

@stoffe_83: Jag har nog några diskettstationer kanske inte den specifika modellen du söker men om det är intressant endå kan jag plocka fram dom. Är interna. Säg ett pris bara.

Permalänk
Medlem

Hej

Tack för erbjudandet men själva poängen med att jag vill ha LS-120 eller superdisk som de oxå kallas för är att de använder 40 pins IDE-interface vilket är mycket lättare att få till än shughartbussen på 34-pins anslutning på moderna datorer. Jag är alltså enbart intresserad om det är en LS-120/superdisk. Vanliga 1.44 MB diskettstationer med 34-pins shughartbus har jag ett tiotal som ligger.

Så här ser de ut, enklast att känna igen dom är att det står en gul varningslapp på ovansidan om att den innehåller laser vilket inte den vanliga 1.44 MB diskettstationen gör.

@sander00se:

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.