Hatred Game - postal klon ?

Permalänk
Medlem

Skulle inte kalla det klon direkt, Hatred är en spree shooter medans postal kan man göra lite vad man vill egentligen.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Skrivet av segafreaktwo:

Sedan har ju Postal en del humor och inte bara uppdrag att döda civila eller?

Skrivet av Gelantious:

Vet inte riktigt vad jag tycker än, vill se om där är mer av detta är enbart springa runt och döda.
Jämfört med Postal så saknas humorn, tycker detta försöker vara för realistiskt och enbart satsar på att visa brutala mord av oskyldiga.

Skrivet av Skonky:

Postal var lite kul, då man kunde använda katt som silencer etc.

Skrivet av Pinkn00b:

Skulle inte kalla det klon direkt, Hatred är en spree shooter medans postal kan man göra lite vad man vill egentligen.

Märk väl att OP inte frågar om det är en Postal 2 klon.
Postal 1 var ju i princip samma som hatred ser ut att bli. Så jo. En klar postal klon är det ju.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

Gameplay video ute spelet släpps nu på måndag, måste säga spelet ser ändå bra ut, man kan köra en bil rätt in i byggnaden det blir feta explosioner.. tänk om man kunde göra sånt i gta haha..

Permalänk
Entusiast

http://www.pcgamer.com/twitch-bans-adults-only-games/

Synd att huvudkaraktären och hans motivationer är så motbjudande.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Postal är ju menat att vara absurt. Hatred har ingen substand utöver själva mördandet.

Visa signatur

Ryzen 7 3800x / 5700XT / 16GB RAM / Define R6

14" MacBook Pro (2021)

Permalänk

Enlig Total Biscuit verkar det vara ett högst medelmåttigt spel. Och inte speciellt rått heller.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

adult only skulle jag nog inte kalla det för ett disney spel eller låta mina barn spela om jag hade haft..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

adult only skulle jag nog inte kalla det för ett disney spel eller låta mina barn spela om jag hade haft..

Tur att du inte har några barn då

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Finns egentligen värre spel än detta om man ska prata våld, tycker det är för mycket moraltanter därute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Finns egentligen värre spel än detta om man ska prata våld, tycker det är för mycket moraltanter därute.

Att det finns någonting värre är inget argument för att något inte är illa nog.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk

Kommer nog spela det lite ändå, hoppas verkligen att det är mod-vänligt.

Buckley har rätt för en gångs skull

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Entusiast
Skrivet av HazZarD:

Inte många som klagar på våldet i sig. Min fråga är vart går gränsen? Om denna i principen skol-skjutnings simulatorn är okej vad är det som stoppar devs från att släppa spel som är ännu mer kontroversiellt? Djurplågerisimulator kanske är okej också? Tycker det är dåligt att Steam inte tar avstånd från sånt.

Kände att jag var extremt öppen när det kommer till spel fram tills jag såg trailern för Hatred, antar att det är där min gräns går för vad som kan kallas underhållning. Huvudkaraktären har absolut ingen kvalité som får en att vilja spela från hans synvinkel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det finns varken kvinnor eller barn i detta spel, tvivlar ett sånt spel skulle ens hamna på steam om det hade sånt.., det togs ju bort från början men efter all hysteri om att folk verkligen verkligen ville ha detta spel så kom det tillbaka och Gabe Newell skrev dom ett mail och bad även om ursäkt att det togs bort från början så tydligen har han inga problem mot detta spel, tycker inte våldet är värre än alla våldsfilmer därute, det är ju ett spel för vuxna, upp till var och en om man vill spela sånt här eller inte det är trots allt ett spel och inget annat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

Det finns varken kvinnor eller barn i detta spel, tvivlar ett sånt spel skulle ens hamna på steam om det hade sånt.., det togs ju bort från början men efter all hysteri om att folk verkligen verkligen ville ha detta spel så kom det tillbaka och Gabe Newell skrev dom ett mail och bad även om ursäkt att det togs bort från början så tydligen har han inga problem mot detta spel, tycker inte våldet är värre än alla våldsfilmer därute, det är ju ett spel för vuxna, upp till var och en om man vill spela sånt här eller inte det är trots allt ett spel och inget annat.

Återigen så är argumentet "det finns värre saker" inte ett argument..

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Japp spelet är ute nu, vad tycker ni?
Själv tycker jag det är inte det minsta som "pressen" försöker få det till. Utan ett polerat Postal 1.
Ganska hjärndött men lite småroligt att slöspela i soffan.
3/5

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Avstängd

Tycker mörkt spel och döda allt känns tilltalande och ju mer blodet sprutar och köttiga efekter sånna här spel har desto bättre brukar dom vara men tror inte problemet är råheten i spelet för mortal combat x t.e.x är nog köttigare utan det man grinar över är att man dödar allt likvärdigt men sätter man på ett luder i gta sjuter henne i huvudet med ett magasin och kör över henne med bilen 14 gånger är det ok men fy bubblan va hemskt om man kan döda allt ...gillar man inte sånna spel ..köp sims eller nått skit

jag gillar zombie splatter ultravåldsfilmer och spel så kommer slå till och köpa det nån dag när jag har mer tid över att spela

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Avstängd

Rätt menlöst spel som snabbt blir tråkigt.. 2/5
Moralpaniken runt spelet 5/5

Permalänk
Medlem

Sjukt bra spel faktiskt, gillar stilen det svartvita passar mycket väl, effekterna är rätt grymma det varför väl darför jag mest köpte var nyfiken på dom, när man kommer till sewers så det like eko därinne och reverbs.. spelet är knappast så våldsamt som alla moraltanter har härjat över rätt överdriven hype tittar man på steam så är det 90% positiva omdömen hitills och det säger ju allt...

Permalänk
Entusiast

@HazZarD
Det är fortf inte våldet som var problemet, att ni hakar upp er på det förstår jag inte. Sen så är det klart spelet får bra betyg på Steam då det är ganska lätt att dömma på förhand.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Inte många som klagar på våldet i sig. Min fråga är vart går gränsen? Om denna i principen skol-skjutnings simulatorn är okej vad är det som stoppar devs från att släppa spel som är ännu mer kontroversiellt? Djurplågerisimulator kanske är okej också? Tycker det är dåligt att Steam inte tar avstånd från sånt.

Kände att jag var extremt öppen när det kommer till spel fram tills jag såg trailern för Hatred, antar att det är där min gräns går för vad som kan kallas underhållning. Huvudkaraktären har absolut ingen kvalité som får en att vilja spela från hans synvinkel.

Du har ju GTA V där du torterar en människa så ja, det var redan okej innan Hatred.

Permalänk
Medlem

Ser högst mediokert ut, skulle tro att moralpaniken kring spelet är mer underhållande!
Tycker jag att det bör säljas? Absolut, sålänge det är lagligt har vi en fri marknad.
Skulle jag själv köpa det? Förmodligen inte, känns inte som något jag skulle spela längre än en timme.

Angående moralpanik så finns det en hel del spel som bör skapa värre rubriker, tittar på alla "nästan sexspel" som finns på steam

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem

Känns ju som ett riktigt tråkigt spel i mina ögon. Förstår inte hur det kan bli så hypat?

Hej, du är en arg kille som skall döda så många som du kan!

Wow!

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Vågar inte ens tänka på vad politiker i x-antal länder kommer säga om det spelet och hur det "påverkar barn till att bli våldsamma".....

Som sagts tidigare, glimten i ögat som Postal ändå hade kan jag inte se i detta, det verkar enbart vara ett mayhem-spel som går ut på onödigt dödande. Period.

*soptunnan*

Agree, Postal hade iaf humor.

Visa signatur

 MSI GeForce RTX 4080 Super
AMD Ryzen 9700X
Kingston BEAST 64GB 6000Mhz
Kingston RENEGADE 4TB

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Inte många som klagar på våldet i sig. Min fråga är vart går gränsen? Om denna i principen skol-skjutnings simulatorn är okej vad är det som stoppar devs från att släppa spel som är ännu mer kontroversiellt? skol-skjutnings simulatorn kanske är okej också? Tycker det är dåligt att Steam inte tar avstånd från sånt.

Jag skulle absolut inte ha några problem med en "skol-skjutnings simulatorn" och "skol-skjutnings simulatorn". Jag hade förmodligen inte köpt nån av dem men förstår inte varför man inte skulle kunna göra det om det skulle finnas marknad/intresse för det.

Det är skillnad på verklighet och fiktion. Om nu någon blir "inspirerad" så får det vara så, om min största fantasi var att misshandla söta retriever valpar så ska inte du frånta mig möjligheten att leva ut det i en virtuell värld.

Gillar inte tänket, "jag gillar det inte så ingen annan ska ha möjlighet att göra det". Världen kretsar inte kring dig.

När det gäller fiktion ska det inte finnas några gränser.

Permalänk
Entusiast

@CamelActivate
Vad dina fantasier är har väl mindre betydelse, ska sånna här spel göras och säljas överhuvudtaget så ska det vara i butik med ålderskontroll. Jag undrar hur många som hade köpt spelet då?

Sen att du är för tex djurplågerisimulatorer är bara tragiskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mja... såg TBs video tidigare när den dök upp men tyckte det såg sjukt enformigt ut och precis som han själv beskrev det, rätt tråkigt. Hade kunnat uppskatta det om det var en form av mini-game i ett annat spel men det här kändes rätt... meh.

Gillar den visuella stilen dock, där tycker jag de hittat rätt

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

@CamelActivate
Vad dina fantasier är har väl mindre betydelse, ska sånna här spel göras och säljas överhuvudtaget så ska det vara i butik med ålderskontroll. Jag undrar hur många som hade köpt spelet då?

Ingen kommer ju till skada, varken djur eller människa. Så vad är problemet?

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

@CamelActivate

Ålderskontroll är en självklarhet gällande våld och ska inte behöva konstateras.

Mina fantasier skrev jag inget om, angav endast ett exempel.

jag är för djurplågerisimulatorer och alla andra simulatorer som man kan tänka sig, om jag kommer delta i det är en annan fråga. Svaret på den frågan är nej.

Vill du veta varför jag är för det?

för att det inte är på riktigt, du är väl medveten om att pixlarna på skärmen inte är levande?

Och vad folk har för fantasier har inte alls någon mindre betydelse.

Hade ingen fantiserat om att bli fotbollsproffs hade vi inte haft fifa.
Hade ingen fantiserat om att spöa monster, rädda världen osv så hade vi inte haft några spel alls.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av CamelActivate:

Ålderskontroll är en självklarhet gällande våld och ska inte behöva konstateras.

Vem som helst som sålt en hatt i TF2 på Steam's marknad kan köpa detta spelet, finns ingen kontroll.

Skrivet av CamelActivate:

för att det inte är på riktigt, du är väl medveten om att pixlarna på skärmen inte är levande?

Nej, jag tror på fullaste allvar att datorspel är verklighet... Ska du trolla så ser jag ingen mening med att fortsätta diskussionen.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Vem som helst som sålt en hatt i TF2 på Steam's marknad kan köpa detta spelet, finns ingen kontroll.

Kontrollen ligger hos föräldrarna inte hos speltillverkarna. Står det 18 år på lådan/spelsidan i steam så ska inte ungen spela. punkt.

Vuxenspel ska inte regleras på grund av dåliga föräldrar!
Att du tycker det, är väldigt märkligt.

Citat:

Nej, jag tror på fullaste allvar att datorspel är verklighet... Ska du trolla så ser jag ingen mening med att fortsätta diskussionen.

Det verkar onekligen som det på ditt resonemang. Jag trollar inte.

Jag ber om ursäkt för att jag var så nedlåtande mot dig. Fel av mig.