Går ej aktivera Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

Den går på aktiv nyckel, har du den generiska nyckeln så funkar det inte.

Funderade på en sak som kanske funkar...
men vet inte hur man "lyfter ur" windows 10 nyckeln från bios?
så jag kan ange den manuellt när jag installerar?
Kanske fungerar?

Permalänk
Medlem

Jag får göra en "riktigt" Clean om ett halvår igen när det kanske finns en riktig fix. Tills vidare så får jag nöja mig med "typ Clean" när man kör uppgraderingen från win 8....

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

Jag ska nu gå till Store för att aktivera min nyckel men då står det bara att jag ska köpa en för 1299 ?! Det är en Windows 7 home premium fullversion jag haft så någon som har en lösning?

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem med aktiveringen som du. Åkerkomm om du hittar en lösning!

Skrivet av skooglund:

Hej,

Jag uppgraderade till Windows 10 imorse. Sedan gjorde jag en ren installation.
Nu säger den att den inte kan aktivera. Det märkliga är att den ibland säger att det är en äkta version.

Denna felkoden får jag Error code: 0xC004C003.
http://skoglund.webs.com/win1.jpg

Enligt Microsoft så kan man gå till "Store" och hitta den där.
Så när jag klickar på "Go to Store" så kommer det upp att den inte kan aktivera den som äkta.
http://skoglund.webs.com/win2.jpg

Men klickar jag på "Försök igen"så kommer det upp att det är en äkta version:
http://skoglund.webs.com/win3.jpg

Men efter detta är gjort så är det fortfarande inte aktiverad.
Jag har köpt Windows 8 innan ifall någon undrar.

Mycket märkligt.

Permalänk
Medlem

Är lösningen att sitta och nöta på aktiveraknappen? Har hållit på i en kvart nu...

Under tiden kan man ju kopiera lite mer bilder till OneDrive, så man slipper använda massa usb...

Permalänk
Medlem

Kan inte heller aktivera, har suttit och klickat till och från i ungefär en timme nu.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Skrivet av merdique:

Jag har inte gjort en clean installation utan enbart uppgraderat från windows 8.1 Pro, legit och aktiverad men kan nu inte aktivera Windows 10. Jag ser från din skärmdump att du iaf inte har den generiska nyckeln *****-3V66T som många som har aktiveringsproblem verkar fått. Det var väl väntat att det skulle bli strul, kommer avvakta uppgradering på min huvud-PC. Clowner.

Jag har den där 3V66T generiska nyckeln. på mig står det att Windows är aktiverat. Har kört W 10 TP sedan start. Och så har det varit sedan de släppte RTM versionen 10240 eller vad den heter.

Jag lär väl få problem med om jag gör en ren installation så det får vara några dagar ska ändå på en semester tripp imorgon.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

@OJJE:

Jag blev aktiverad alldeles nyss.... Bara att nöta på.

Finns det nån enkel guide hur man gör en nyinstallation och samtidigt rensar all data från c: och d:?

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem här och det ser precis likadant ut för mig som för TS. Uppgraderade dock först och då fungerade det prima, nyckeln var aktiverad och allt var frid och fröjd men så blev det så här efter installation från USB-sticka.

Windows lär väl fortfarande fungera ett tag? Reder väl ut sig om några dagar, pallar inte sitta hamra aktiveringsknappen

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Aktiverad

Mitt Win 10 pro blev precis aktiverat efter att ha spammat den där knappen i en kvart.
Så fortsätt nöta på, till slut så funkar det. Eller testa igen imorgon då det kanske lugnat ner sig lite med trafiken.

Visa signatur

• 9800X3D • Astral 5090 @ 4K 240Hz OLED •

Permalänk
Medlem

Det är här jag försöker skriva in min nyckel o får bara :

Error installing product key
Error code:0x004e016

Hela tiden.
Är det bara att spamma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

@OJJE:

Jag blev aktiverad alldeles nyss.... Bara att nöta på.

Finns det nån enkel guide hur man gör en nyinstallation och samtidigt rensar all data från c: och d:?

Nu jävlar blev min också aktiverad!

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chubfish:

Det är här jag försöker skriva in min nyckel o får bara :

Error installing product key
Error code:0x004e016

Hela tiden.
Är det bara att spamma?

http://i57.tinypic.com/18hm45.jpg

Jag tror inte det är meningen att man ska skriva in sin nyckel där vad jag förstått?

Permalänk
Medlem

Som andra här, har den generiska nyckeln och min Windows 8.1 nyckel godkänns inte. Vad ska man göra? Dock så har jag inte, till skillnad från @Chubfish Go to Store knappen. Irriterande då första uppgraderingen gick bra, men efter det så ville jag göra en clean install och sedan dess så har jag haft den generiska nyckeln, om någon lyckas få den aktiverad eller något tips på vad man kan göra, så får man gärna hojta till

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Konstigt.. Jag hade en knapp "aktivera nu" som jag satt och tryckte på.
Men den ser inte ut att vara där.. Fanns strax ovanför "ändra produktnyckel" @Chubfish:

Visa signatur

• 9800X3D • Astral 5090 @ 4K 240Hz OLED •

Permalänk
Medlem

Väldigt frustrerande det här :/

Permalänk

Generic Key?

Hej!

Jag hade reserverat en uppgradering av min legitima installation av Windows 8.1 Pro. Jag laddade ner Microsofts Media Creation Tool (x64) från deras hemsida: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Därefter skapade jag en ISO-fil för Windows 10 Pro x64 med detta program. Jag gjorde en bootbar USB-sticka av den genererade ISO-filen och därefter startade jag uppgraderingen till Windows 10 från denna (inne i Windows 8.1). Uppgraderingen gick fint och Windows 10 var aktiverat efteråt.

Jag föredrar dock att göra en helt clean installation vid nytt operativsystem, så jag formaterade systemdisken och tog bort alla partioner. Därefter bootade jag från min tidigare skapade Windows 10 USB och installerade operativsystemet från scratch. När installationen frågade efter CD-key valde jag att skippa det steget. Efter installationen fungerar allt som det ska och Windows sägs vara aktiverat (trots att jag inte manuellt skrivit in någon nyckel).

Eftersom jag var intresserad om huruvida Windows 10 hade aktiverats med min tidigare Windows 8.1 key, använde jag mig av programmet ProduKey som identiferar nyckeln för systemet: http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html#Downl...

Programmet rapporterade dock den s.k. "Generic Key" för Windows 10 Pro: VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T och inte min tidigare Windows 8.1 key. När jag kör kommandot "slmgr /xpr" i Command Prompt (med adminrättigheter) säger den dock "Windows Professional edition: The machine is permanently activated."

Är det meningen att man ska få en s.k. "Generic Key" eller har jag gjort något fel? Vill inte riskera att min aktivering slutar fungera.

Tack på förhand!

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Intel Core i9 9900K .Asus Prime Z390-P.
Intel Core i9 7900X 3,3GHz .Asus Prime X299-A (Hackintosh)

Permalänk
Medlem

efter 10 försök gick det att aktivera windows verkar vara servrarna överbelastade inte undra på om 10 miljoner försöker aktivera på en gång.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Ett snabbare sätt för mig var att söka efter cmd högerklicka och kör som admin och sedan skriva in:

slmgr.vbs /ato

Funkade på tredje försöket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Ett snabbare sätt för mig var att söka efter cmd högerklicka och kör som admin och sedan skriva in:

slmgr.vbs /ato

Tack! Detta fungerade på första försöket!

Visa signatur

Intel® Core™ i7-2600K Processor, Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4Ghz, 8MB, 95W | MSI Z68A-GD65 (Gen3), Socket-1155 | Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 | ASUS GeFroce GTX 570 1280MB PhysX CUDA | Corsair SSD-F80 80GB | Seagate Barracuda 7200.11 SATA 3Gb/s 1-TB | Seagate Barracuda 7200.11 SATA 3Gb/s 1.5-TB

Permalänk
Medlem

Vart? Kan du vara specifik?

Permalänk

Tackar för tipset! Funkade direkt!

Skrivet av Doomfarer:

slmgr.vbs /ato

Visa signatur

| Cooler Master CM 690 II Advanced | Corsair HX 750 W | ASUS Sabertooth P67 | Intel Core i7-2600K | Corsair H100 | Corsair Force Series GT 120 GB × 2 | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 | Sapphire Radeon HD 7970 | DELL U2412M Ultrasharp | Logitech G502, G510s & G35 | Creative Gigaworks T40 Series II |

Permalänk
Medlem

Nu fungerade det med slmgr.vbs /ato även i Windows 10. Tackar!

Permalänk
Skrivet av Nollan:

Polaren hade exakt samma problem. Går inte att aktivera. Troligtvis något fel hos Microsoft.
Försökte ringa och aktivera men det gick inte det heller. Så nu får vi vänta tills i morgon och sen prata med kundtjänst

Jag testade upprepade gånger och till slut gick det!

Visa signatur

Speldator: AMD 5800X3D, 32 GB RAM@3600MHz, MSI RTX 3080 Gaming Z, NVME 1TB+SSD 960GB, FD Define R6, Win 11 Pro
HTPC/NAS: AMD A10 6700@2,4 GHz (1.0 volt), 8 GB RAM, 60 GB SSD, 4 TB lagring, Blu-Ray-brännare, Chieftec HM-03B-OP, Win 10 Pro
Bärbart: Lenovo Yoga 3 Pro, Lenovoplatta x3, Xiaomi Mi Note 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

slmgr.vbs /ato

Funkar på första försöket, ty!

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Jag har inte gjort en clean installation utan enbart uppgraderat från windows 8.1 Pro, legit och aktiverad men kan nu inte aktivera Windows 10. Jag ser från din skärmdump att du iaf inte har den generiska nyckeln *****-3V66T som många som har aktiveringsproblem verkar fått. Det var väl väntat att det skulle bli strul, kommer avvakta uppgradering på min huvud-PC. Clowner.

Ah, jag får samma fel, och Windows påstår att jag också har den där nyckeln, vilket förbryllade mig väldigt, för jag har en lång lista med olika Windows-nycklar som använts på olika datorer, men den där nyckeln fanns inte med på min lista. Hoppas Microsoft fixar detta!

Visa signatur

P35-DS4 | E6750 | 8800 GTS 640 MB | 4 GB DDR2 | Intel 330 120 GB | HX520W | NZXT Hush

Permalänk

Många tack för scriptet, det fungerade på 11:e försöket.
Mina två bärbara aktiverades automatiskt utan problem, och alla Win 10-installationer gick parallellt, så lite märkligt är det att min stationära skulle krångla.

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Medlem

Tackar för scriptet. Fick "spamma" i ca 3 minuter. Höll på att ge upp, men till slut stod det successfull

Permalänk
Medlem

Har en nyckel som slutar på 8HVX7 och har ingen aktivera under inställningar alls nu ..
Jag har testat de med scriptet o är samma nyckel enligt ProduKey.

Finns det nåt sätt annars eller är de bara o vänta o se om de fungerar under dagen tro

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 64 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |