Permalänk

vattenkyla CPU, GPU & Chipsetet

hur ska man göra om man vill kyla CPU, GUP & chipsetet ska man dela slangarna med Y koplingar

finns det vattenblock till chipsetet?

förlorar man inte vatten flödet eller går vattnet aldrig fel om man har kopplat allt rätt...

ska man använda kran vatten eller batteri vatten

hur mycket vatten behövs det för att det inte ska bli för lite och hur ofta behöver man fylla på vatten tanken?

Visa signatur

---------------------------
THE ICE TRIGGER

Permalänk
Medlem
Permalänk

eller inte...

föresten var det ett onödigt svar

Visa signatur

---------------------------
THE ICE TRIGGER

Permalänk
Medlem

det va inte alls ett onödigt svar. i FAQ får man oftast reda på det man vill....fast jag vet ju iofs inte omd et står ngt i FAQ om detta

Visa signatur

System: 2400+@2400mHz(200*12) VCore: 1.700 ][ 8rda+ ][ 2*256mb TwinMOS/Winbound PC3200 ][ Sapphire Radeon 9700 np ][ Kanintänder

Permalänk
Medlem

de finns många vatten block till chipset.
använd dest vatten (batteri vatten) + watterwetter eller nått annat alg dödande.
hur mycke vatten de krävs de märker du själv!

Permalänk
Medlem

vem orkar bry sig om att svara på dina frågor om du så lam som när folk säger FAW så säger du eller inte....usch och fy

Permalänk

412 du menar inte FAQ? men sant läs den... och sen så är det bara att seriekopla om man könner för det lr parralellkopla beroende på pump slang tjocklek osv

Visa signatur

In`salah

Permalänk

THE ICE TRIGGER
Ta det lilla lungna, alla försöker hjälpa alla här.

Jag köpte block till alla chip som utvecklar mest värme > CPU, NB, GPU.
Alltså Y kopling använer man väll bara när man ska fyla på vatten typ lr?

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av THE ICE TRIGGER
eller inte...

föresten var det ett onödigt svar

Jag försökte hjälpa dig att spara tid men det får man inte? Jag brukar iaf få lite mer hjälp av folk om jag själv har en vänlig ton. Sen var det verkligen inte ett onödig svar. Om du tar dig en tit i reglerna ser du att jag hade helt rätt i att be dig läsa FAQ:n.

Nu till din fråga då:

Om du ska vattenkyla CPU, GPU, NB är det nog bäst att iaf sätta det i denna ordningen, CPU - GPU - NB - RADIATOR - PUMP - CPU.

Sen behövs inte Y-kopplingar eller liknande, utan sätt bara slangen som går ut från tex CPU blocket till nästa block osv. Men om du ska köra vatten på alla dessa 3 saker måste du nog ha ganska bra kylning av vattnet tex flera bra radiatorer med lite kraftigare fläktar på för att undvika hög vatten temp/ hög temp på allt.

Permalänk
Medlem

Jag kyler CPU, NB och GPU med vatten... har ett DD Maze 2 på CPU'n med 1/2" anslutning, sen sitter det en Y-koppling på utslangen till 3/8" till NB- och GPU-blocken (Innovacool).

Körde seriekopplat först CPU-NB-GPU med då blev inte kylningen på GPU´n nå vidare... klarade bara 345 MHz mot 355 MHz nu

Visa signatur

Asus Z170-K | I7-6700K | 4X4 GB DDR4 Dominator Platinum | 2 X Samsung 250 Gb SSD | EVGA GTX 980 Ti | Antec 650 W PSU

Permalänk

Jag är inte mest förtjust i dessa trådar, "hur gör man det", sålänge det står i FAQen.
Sedan är det inte svårt någonstans att hitta lite fakta själv.
Hittar du inget själv är det dags att prova lite själv.

Förövrigt har de tidigare inläggen förklarat hur det kan gå till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bernt-oskar
Jag är inte mest förtjust i dessa trådar, "hur gör man det", sålänge det står i FAQen.
Sedan är det inte svårt någonstans att hitta lite fakta själv.
Hittar du inget själv är det dags att prova lite själv.

Förövrigt har de tidigare inläggen förklarat hur det kan gå till.

Precis det jag menade med mitt första inlägg. Detta är (tycker jag) en helt onödig tråd då det är lätt att hitta info om dett då hela internet är fullt av det.