Android-apps du inte klarar dig utan

Permalänk

Mina måste-appar

Opera
MyBackup Pro (köpt)
Poweramp (köpt)
Telegram
Here maps
Skype
Nova Launcher (köpt)
Panasonic TV Remote 2 (för Panasonic TV)
Office Mobile
DuoLingo
QuickPic
DashClock widget
Clash of clans
Shazam
Waze
LinkedIn
PlenoFamilje
Kicker
Netgear Wifi analytics
Spotify
Cloudme

Permalänk

Vilken dialer rekommenderas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RythmDivine:

Vilken dialer rekommenderas?

Xdialer

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Appen Twilight klarar jag mig inte utan. Den fungerar som f.lux gör på datorn. Den ändrar skärmens färg för att göra det mer behagligt för ögonen i mörker. Precis som f.lux ställer man in sin position och så justerar den efter solens upp- och nedgång. Länk: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.urbandroid....

Permalänk
Medlem

Svenskafans
Matpriskollen

Permalänk
Medlem

Några app favoriter
- Tasker
- SideControl
- Switchr
- Solid Explorer
- SD Maid Pro
- Turbo edito
- Omni notes
- ROM Toolbox Pro
- Atlas browser
- MX Player (äldre version som ännu hade AC3 stöd)
- Lakitu
- Super Stickman Golf 2
- Monopoly
- MD.emu och andra emulatorer av Robert Broglia (finns även gratisversioner av dessa)

Xposed framework moduler
- Boot manager
- Force immersive mode
- MinMinGuard
- Amplify
- Youtube AdAway

Permalänk
Medlem

En app för att visa in-game stats och dvs pc stats och mediafunktioner för pc styrda genom tele eller tablet: Logitech Arx controler

Permalänk

Snapchat
Kik Messenger
Dropbox

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Spotify
MX Player
Battle.net Authenticator
Smart IR Remote
Gmail
Chrome
Flashify
Hangouts
Pushbullet
Timely
TWRP Manager
Root Explorer
Google Now Launcher
Xposed Framework
Xposed GEL Settings
GravityBox

Kör Paranoid Android på en HTC One M8.

Permalänk
Medlem

Reddit is fun
Kik
Snapchat
Youtube
Chrome Beta
Tasker
Pushbullet
Clover
Instagram

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Jag har inte läst igenom hela tråden, men hoppas att man kan får fråga vad ni använder för väckarklocks-app.

Jag har använt Alarm Clock Extreme som jag tycker funkar bra, men sedan jag bytte till min S5 drar den 10-30% CPU hela tiden, vilket gör att batteritiden blir avsevärt sämre, såklart.

Jag vill kunna:
Sätta olika alarm med olika signaler
Sätta olika tid för snooze och kunna speca hur mycket kortare snoozetiden ska bli för varje gång unikt för varje inställt alarm.
Man ska inte kunna råka stänga av den i sömnen.

Den får gärna:
Kunna tidsbegränsa möjligheten att snooza.
Ha timer och tidtagning.

Det känns som att jag kollat hur många som helst och inte hittat rätt.

De starkaste kandidaterna hittils är:

Gentle Alarm Clock, som eg har allt jag vill ha, men har en funktion som gör att man kan ändra snoozetiden direkt på snoozeknappen, vilket gör att det är lätt hänt att man gör detta oavsiktligt (och i sömnen). Man kan alltså råka ställa om snoozetiden till 120min, genom att famla efter telefonen när den ringer.

Timely är väldigt snygg, men det går inte att speca hur mycket snoozetiden ska minskas för varje gång och man kan inte heller ställa in många saker unikt för varje alarm utan bara globalt. Snygg, men funktionellt undermålig alltså.

Life time alarm clock är åxå najs, men det verkar som att man måste speca vilken dag alarmet ska ringa. Det går inte att ställa den på att ringa "nästa gång klockan blir 5", tex. Man måste åxå komma ihåg att stänga av alarmet när man har en ledig dag, för det stängs inte av när det ringt. Den funkar således sådär för mig som jobbar på schema.

Permalänk
Skrivet av dumbo:

Jag har inte läst igenom hela tråden, men hoppas att man kan får fråga vad ni använder för väckarklocks-app.

Jag har använt Alarm Clock Extreme som jag tycker funkar bra, men sedan jag bytte till min S5 drar den 10-30% CPU hela tiden, vilket gör att batteritiden blir avsevärt sämre, såklart.

Jag vill kunna:
Sätta olika alarm med olika signaler
Sätta olika tid för snooze och kunna speca hur mycket kortare snoozetiden ska bli för varje gång unikt för varje inställt alarm.
Man ska inte kunna råka stänga av den i sömnen.

Den får gärna:
Kunna tidsbegränsa möjligheten att snooza.
Ha timer och tidtagning.

Det känns som att jag kollat hur många som helst och inte hittat rätt.

De starkaste kandidaterna hittils är:

Gentle Alarm Clock, som eg har allt jag vill ha, men har en funktion som gör att man kan ändra snoozetiden direkt på snoozeknappen, vilket gör att det är lätt hänt att man gör detta oavsiktligt (och i sömnen). Man kan alltså råka ställa om snoozetiden till 120min, genom att famla efter telefonen när den ringer.

Timely är väldigt snygg, men det går inte att speca hur mycket snoozetiden ska minskas för varje gång och man kan inte heller ställa in många saker unikt för varje alarm utan bara globalt. Snygg, men funktionellt undermålig alltså.

Life time alarm clock är åxå najs, men det verkar som att man måste speca vilken dag alarmet ska ringa. Det går inte att ställa den på att ringa "nästa gång klockan blir 5", tex. Man måste åxå komma ihåg att stänga av alarmet när man har en ledig dag, för det stängs inte av när det ringt. Den funkar således sådär för mig som jobbar på schema.

Testat Alarmdroid? Kanske kan vara det du söker? Jag är riktigt nöjd med den i alla fall.

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem

(Korspost från Swedroid)

Jag har använt SyncMe sedan Android 4.0 tror jag det är. I 4.4.2 kunde man inte längre skriva till minneskort, vilket gjorde det värdelöst för mig.
I 5.0 är SD-problemet fixat, men utvecklaren har inte uppdaterat programmet.

Därför undrar jag om det finns något annat smidigt program för att synka mappar på mobilen till en SAMBA-share?
Programmet hittas för övrigt här: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bv.wifisync

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

(Korspost från Swedroid)

Jag har använt SyncMe sedan Android 4.0 tror jag det är. I 4.4.2 kunde man inte längre skriva till minneskort, vilket gjorde det värdelöst för mig.
I 5.0 är SD-problemet fixat, men utvecklaren har inte uppdaterat programmet.

Därför undrar jag om det finns något annat smidigt program för att synka mappar på mobilen till en SAMBA-share?
Programmet hittas för övrigt här: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bv.wifisync

foldersync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

foldersync.

Underbart, tack!

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Vilken kalender anser ni vara bäst, helst en som visar vilket datum det är på utsidan, men även rent allmänt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Vilken kalender anser ni vara bäst, helst en som visar vilket datum det är på utsidan, men även rent allmänt?

Jag gillar "svensk Kalender"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Handelsbanken
Tapatalk Pro
Spotify
Viper4Android
Swish (som följd BankID)
Root Explorer (kommer aldrig ersätta den, enkelt och gör det den ska utan lull-lull)

Annars har jag inget direkt behov utav någon mer app. Med åren så har jag blitt mer och mer "stocknisse" med mina Androider. Det var kul att leka nåt år men nu vill jag bara ha nåt som är snyggt och funkar out-of-the-box.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Vilken kalender anser ni vara bäst, helst en som visar vilket datum det är på utsidan, men även rent allmänt?

Vet inte riktigt vad du menar med "visar datum på utsidan". Men aCalendar tycker jag är kanon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Vet inte riktigt vad du menar med "visar datum på utsidan". Men aCalendar tycker jag är kanon.

Menar nog att det visar datum på själva ikonen.

Permalänk
Medlem

Opera.

Allt annat förutom de medföljande programmen klarar jag mig utan.
Andra jag uppskattar är TrackID och Dropbox

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Menar nog att det visar datum på själva ikonen.

Ok. Nej det gör aCalendar inte.

Permalänk
Medlem

Pocket Casts, Dropbox, SuperSU, DigiCal, All-In-One Toolbox, Greenify.

Permalänk
Medlem

Gmail. Behöver inte en massa trams.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Gmail
Nova luncher
supersu

Är det mest grundläggande jag behöver i alla fall

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Still working =)

@bluegreengrey:
Det går fortfarande bra att nyttja koden nedan!

Heter dock Spondi och inte Callcontrol längre.

Skrivet av bluegreengrey:

Här är en liten lista på de jag inte klarar mig utan: (hoppas inte att jag upprepar något med tanke på den lite långa tråden, kan ha missat något.

Callcontrol - android
Callcontrol - iphone
Riktigt juste App för att göra röstbrevlådan till Hulken Skämt åsido, när jag avvisar samtal vilket jag ofta behöver pga att jag pysslar med annat så kan man välja att ge den uppringade ett svar som, "jag ringer dig efter 15", om personen vill bli det så påminner appen mig att ringa upp när det dags! Nummerupplsagning, tillfälliga inställningar för mötesfrånvaro mm mm.
På sidan får man 2mån fritt vid installtion för PRO varianten. Jag hittade dock en kod UAN955 som gav 1år och 2mån totalt.

Astrid
Fantastisk uppgiftshanterare som utom massa inställningar påminner mig när jag inte utfört mina uppgifter, eller klickat bort en tidigare påminelse, tillåter mig att dela uppgifter med min sambo eller andra även om de inte har appen. OCh de som har den ser jag när de utfört uppgiften...helt fantastisk för en virrpanna som jag! Gratis.

felskrivning
Permalänk

aCalendar alla kategorier trots den saknar det du efterfrågar! Smidig och väldigt tydliga vyer, för vecko och dag trots många events

Skrivet av Telepati:

Vilken kalender anser ni vara bäst, helst en som visar vilket datum det är på utsidan, men även rent allmänt?

Permalänk
Medlem

Xposed med addons som Wanam och Youtube Adblock.
AD-Aware som tar bort all reklam i chrome osv.

Största anledningen jag föredrar Android över Iphone.

Permalänk
Medlem

Vilken sms-app rekommenderas?
Har för närvarande GO SMS Pro, men den har aldrig varit min kompis.
Har inga problem med att betala för kvalitet.

Visa signatur

Gammal gubbe