GTA V på Steam eller Rockstar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SimpanDirr:

Man formaterar, loggar in på ett ställe och spelen laddas ner.

Formaterar du varje vecka? Jag ser inte något smidigare i det du säger, om jag öppnar ett spel så loggar jag fortfarande bara in på ett ställe, jag installerar det bara på ett ställe och jag kan bara spela ett spel åt gången i vilket fall.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Formaterar du varje vecka? Jag ser inte något smidigare i det du säger, om jag öppnar ett spel så loggar jag fortfarande bara in på ett ställe, jag installerar det bara på ett ställe och jag kan bara spela ett spel åt gången i vilket fall.

Har många datorer och experimterar med hackintosh osv så blir nog varannan vecka iaf.

Sen är der skönt att kunna joina polare via steam och inte rockstars egna skit i gta v.

En av största anledningarna att jag inte lirar bf4 längre är för att det inte finns i steam så glömmer helt enkelt bort det.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SimpanDirr:

Har många datorer och experimterar med hackintosh osv så blir nog varannan vecka iaf.

Sen är der skönt att kunna joina polare via steam och inte rockstars egna skit i gta v.

En av största anledningarna att jag inte lirar bf4 längre är för att det inte finns i steam så glömmer helt enkelt bort det.

Om du väljer spel beroende på hur du måste starta det så är det bara helt galet, det har ingenting med spelupplevelsen att göra och varför inte bara låta din speldator vara en speldator, du säger ju själv att du har fler datorer så det räcker väl med att exprimentera på dem, du behöver ju inte göra det på alla.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

1. Kan du inte göra via RSC heller.
2. Samma sak där. Blev själv bannad 2 veckor för hacking.
3. Tycker Steams overlay och sociala funktioner är värt de lilla resurserna det tar. Aldrig varit med om att någon klagat på att Steam varit "hungrig" Då drar Chrome betydligt mer.
4. Det gör även Origin, Uplay och Battle.net med.
5. Samma sak som Origin, Uplay, RSC eller Battle.net igen då.

Enda chansen att slippa ovanstående är att köra spelen via konsol med skiva (vilket heller inte fungerar riktigt längre då med att skivorna inte räcker för spelens storlekar), eller DRM fritt via typ GOG.

Jag skrev inte att man slapp det om man köpte via RSC. Saken är den att man har ju sett många inlägg där folk väljer Steam före GoG vilket känns helt efterblivet.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxtex:

Jag skrev inte att man slapp det om man köpte via RSC. Saken är den att man har ju sett många inlägg där folk väljer Steam före GoG vilket känns helt efterblivet.

GOG har inte en community på samma sätt som STEAM. Vilket säkert är avgörande för många som vill ha "hela paketet". Sedan är det mest bara en massa teoretiska problem som diskuteras, inget riktigt konkret.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxtex:

Dina behov är inte alla andras behov, men det visste du säkert redan jag ville bara påminna dig:-)

Visst är det skönt att alla har sitt eget personliga val i ett fritt samhälle?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Skribent
Skrivet av Baxtex:

Nej, men GOG saknar väldigt många funktioner jag anser vara standard idag.
Visst, tycker man inte om Cloud Saving, att spela med vänner, bilda sociala nätverk eller modding - Då är GOG säkerligen kalas med sin barebone!
Men för oss som gillar ovanstående och mer därtill, då är Steam det bästa sedan bredbar leverpastej!

Visa signatur

< R5 7600X | 32 GB 6000 MT/s | RX 9070 XT >

< Redmi Note 14 Pro | Redmi Pad SE 11" >

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Om du väljer spel beroende på hur du måste starta det så är det bara helt galet, det har ingenting med spelupplevelsen att göra och varför inte bara låta din speldator vara en speldator, du säger ju själv att du har fler datorer så det räcker väl med att exprimentera på dem, du behöver ju inte göra det på alla.

Jag använder mina datorer hur jag vill och tycker jag det är smidigare att ha ALLT i steam så får jag göra det. Du tycker inte det behövs, ska vi lämna det så?

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Medlem

Du har säkert fattat ett beslut men jag föredrar Steam. Smidigare och jag kommer då ihåg spelen. T.ex. Witcher 3 har jag på GOG men har glömt bort att spela det för jag har aldrig öppet GOG klienten, medan jag har Steam öppet hela tiden och därav har jag spelat mycket mer spel på Steam.

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, NR200P, SF1000, W10 LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Gateron Smoothie)

Permalänk
Avstängd

Jag var lite av en steam-hatare tidigare. Men nu har jag ett par hundra spel i biblioteket. Inget av dem är köpta direkt via steams egna butik eftersom där är priserna i regel högre.