vågar man åka till DH?

Permalänk
Avstängd

skjutningar har förekommit väldigt länge i Europa, bara media som valt att skriva mer om det, vågar du gå till ica och handla? sama risk där som på dh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Dom stora skillnaderna mellan islam och kristendomen är att vår samhällen här i Europa byggdes enligt kyrkans tolkning(både på gott och ont) samt att inom kristendomen så är förlåtelse synonymt med varifrån ordet kristen kommer ifrån.

Har Du redan glömt: "Må han som inte har syndat kasta den första stenen"(eller något sådant)?
Sådant finns ej inom islam.

Karol Józef Wojtyła(Johannes Paulus II) följde detta när han förlät sin attentatsman(en turk, vet ej om någon religion var inblandad).

Sen att jag personligen föreslår total bombning utav terrorister inklusive hela deras släkt samt husdjur(dock ej katter och krokodiler) är bara ett klart tecken på att mina spärrar slutade fungerade för ett bra tag sedan(runt 2001-09-11) plus att jag är agnostiker. Jag tror mer på jultomten än en gud eftersom jultomten träffade jag i alla fall när jag var liten och det var min morbror i förklädnad. Någon gud har jag inte träffat än.

Kyrkan i sig borde läggas ner eftersom det har blivit en stor kontrollapparat. Tror man på något/någon så behöver man inte ha ett hus eller präster till detta. Samma sak anser jag gäller islam.

Var har du fått ifrån att det inte finns?

"Ingen är rättrogen förrän han älskar sin broder som sig själv."

"Ingen av er är en troende förrän han önskar för sin broder det som han önskar för sig själv." och så vidare.

"Den gyllene regeln" är inte unikt kristendomen utan finns i de flesta religioner. Att man inte orkar läsa på betyder inte att det inte finns.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Jag tror det är en tidsfråga innan det smäller och förhoppningsvis händer det centralt i Stockholm så man själv inte blir drabbad av det våra politiker har tagit hit

DH är nog ganska lugnt skulle jag gissa på.

Permalänk
Medlem

@Henrik-W: Ptja, googlar du på Timothy Mcveigh så kan du få en idé av vad det gör mot en byggnad av betong och stål. Sen kan du ju fundera vad som hade hänt med en plåtbyggnad.

Permalänk
Medlem

@Valiumballong: Det finns egentligen ingen större skillnad på budskapet Koranen och bibeln. Skillnaden är snarare att vi hade vår "ISIS-period" för ett par hundra år sedan. Att tro att konflikten handlar om religion är bullshit, det handlar om geopolitik och är ett direkt resultat av Europas meckande i regionen (tänker främst på perioden i direkt anslutning till första världskriget). Ritar man gränser på en karta utan hänsyn till befolkning osv. händer sånt här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Bra för då tänker du ju inte alls som en terrorist så att lita på din egna logik kring vilka mål som är mest intressanta är lönlöst.

En terrorist tänker att skjuta ihjäl folk på en liten (jag vet dock inte hur stor den var tbh) metalkonsert? Var skiljer sig den logiken med att skjuta ihjäl folk på DH?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | 9060 XT | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Inaktiv

Är det dags så är det dags. Jag åker dit jag vill. Det är ändå inte möjligt att undvika sådana attacker. Bättre att dö fri än att leva ofri.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du är rädd för att bli utsatt för brott så borde du vara aktsam när du festar med polarna eftersom de flesta bestialiska brotten sker av närstående. Eller så borde du inte gå ut alls eftersom det finns många gäng som rånar och misshandlar för skoj skull. Islamistisk terror är inget hot mot sverige, det är bara ett påhitt för att höja skatten och kränka medborgarnas integritet enligt mig.

Permalänk

Okej, Tänkte bara slänga in nu i efterhand, jag var på DreamHack och jag överlevde. Det var säkert i år iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Dom stora skillnaderna mellan islam och kristendomen är att vår samhällen här i Europa byggdes enligt kyrkans tolkning(både på gott och ont) samt att inom kristendomen så är förlåtelse synonymt med varifrån ordet kristen kommer ifrån.

Har Du redan glömt: "Må han som inte har syndat kasta den första stenen"(eller något sådant)?
Sådant finns ej inom islam.

Tycker denna citat är väldigt humant och på minner om ditt "Kasta första stenen"
"Do not enter houses other than your own, until you seek permission and greet the inhabitants." Ta seden dit man kommer typ.

För mig är alla religion mer eller mindre samma sak och fanatiker finns inom alla religioner. Bibeln är förövrigt full av barbariska straff och annan smörja. Det är snarare att Europa har gått ifrån religionen som har lett till att samhället ser ut som det gör.

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Tycker denna citat är väldigt humant och på minner om ditt "Kasta första stenen"
"Do not enter houses other than your own, until you seek permission and greet the inhabitants." Ta seden dit man kommer typ.

För mig är alla religion mer eller mindre samma sak och fanatiker finns inom alla religioner. Bibeln är förövrigt full av barbariska straff och annan smörja. Det är snarare att Europa har gått ifrån religionen som har lett till att samhället ser ut som det gör.

Det finns Buddhister som kallt mördar oskyldiga baserat på deras livsåskådning så jag håller helt och håller med dig. Att försöka skylla på en tar ifrån ansvaret från individerna också, en religion blir inte mer än det som människorna tar med sig in i den och det hade slutat på precis samma sätt oavsätt vilken religion som var stor i området.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Religionen är kvar i Europa, titta på Polen. Skillnaden är bara att mindre går till kyrkan och ännu mindre läst bibeln. Mycket cherry pickas och det dåliga hamnar i glömska. Sedan har vi media som slänger på varje händelse och äldar på fördommar.

Rent exempel är vår Kristna Breivik, ta en titt hur media tog upp honom i USA och sedan jämför mot vilken terrorist som helst som är muslim.

I grunden hamnar allt på kulturrasism och rädsla för det okända.
Kristendomen == Jul, Påsk, glögg.
Islam == ISIS.
Breivik = vilsen själ
Muslim som går till moské = fantatisk terrorist.

Alla som drar nått muslimskt land så är Saudiarabien första landet som kommer men då kan man lika bra jämföra med Nordkorea.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.