Fallout 4 - Tabba inte ut!!!

Permalänk
Medlem

Fallout 4 - Tabba inte ut!!!

Hej allihopa.

Jag har ett problem med mitt Fallout. Om jag tabbar ut (Ctrl + Alt + Del, Alt + Tab, Alt + Esc) och väntar typ 5 sekunder så kraschar hela min dator då jag startar upp spelet igen och måste starta om den.

Snälla. Om det är någon som kan fixa detta så vore jag väldigt tacksam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddisono:

Hej allihopa.

Jag har ett problem med mitt Fallout. Om jag tabbar ut (Ctrl + Alt + Del, Alt + Tab, Alt + Esc) och väntar typ 5 sekunder så kraschar hela min dator då jag startar upp spelet igen och måste starta om den.

Snälla. Om det är någon som kan fixa detta så vore jag väldigt tacksam.

Varför gör du det då?

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Vad spelar du i för fönsterläge? Fullskärm, Borderless eller Windowed? Byt mellan fullskärm och borderless så kanske du slipper krasherna.

Permalänk
Medlem

@Lastviking: Jag tabbar ut för att skriva i skype och ibland måste jag ut på nätet för att hjälpa folk med saker

Permalänk
Medlem

@Marwelln: Spelar i fullskärm. Jag har hört att om man laggar mer om man sätter på borderless så jag har inte riktigt provat det.

Permalänk
Medlem

Antar att du spelar i fullscreen, hade jag varit som du så hade jag testat med fönsterläge. Då behöver du inte tabba och hålla på, bara byta fönster

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Inaktiv

Lite overkill för bara ett spel, men har du dual monitor?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eddisono:

@Marwelln: Spelar i fullskärm. Jag har hört att om man laggar mer om man sätter på borderless så jag har inte riktigt provat det.

Lagg har du inte i ett singleplayer-spel som är offline. Däremot kan man i en del spel få lägre FPS än i fullscreen mode, långt ifrån alltid dock.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddisono:

@Marwelln: Spelar i fullskärm. Jag har hört att om man laggar mer om man sätter på borderless så jag har inte riktigt provat det.

Prova i fortsättningen istället för att gå på "jag har hört"

Har det löst sig?

Btw.. har du en browser på i bakgrunden när du spelar?
Stäng av hårdvaruacceleration då i den.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Prova i fortsättningen istället för att gå på "jag har hört"

Har det löst sig?

Btw.. har du en browser på i bakgrunden när du spelar?
Stäng av hårdvaruacceleration då i den.

Jag provade borderless och fick fps drop. Jag brukar inte ha någon webbläsare på när jag spelar.

Permalänk
Medlem

Jag tabbar ut och in hela tiden, brukar ha spelet igång flera dygn i sträck utan att det kraschar, så i ditt fall beror det nog på något annat. Vilka program har du haft igång när spelet kraschat?

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem

Samma här, tabbar ut och in hela tiden också. Aldrig varit med om att det kraschar datorn eller spelet, vad har du igång i bakgrunden? har du överklockat? vad har du för saker i datorn?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Lite overkill för bara ett spel, men har du dual monitor?

Även med en till skärm så tabbas man ut ur spelet ifall man byter fokus till andra skärmen i fullskärmsläge.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Borderless köttar totalt alla frames. God bless optimization.
Brukar gå bra för mig om jag öppnar pip-boy'en innan jag tabbar ut. In-game och loading screens är ett no-no

Permalänk
Medlem
Skrivet av sosalextom:

Borderless köttar totalt alla frames. God bless optimization.
Brukar gå bra för mig om jag öppnar pip-boy'en innan jag tabbar ut. In-game och loading screens är ett no-no

Har provat att öppna med pip-boyen uppe också men det krashar.

Permalänk
Medlem

Oväntat, ett Bethesda-spel som buggar vid alt-tab...

Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

Jag tabbar ut och in hela tiden, brukar ha spelet igång flera dygn i sträck utan att det kraschar, så i ditt fall beror det nog på något annat. Vilka program har du haft igång när spelet kraschat?

Jag har oftast på skype och spotify. Sedan har jag på vanliga program som drivrutinerna till grafikkortet. Har även på Razers gamebooster men det verkar inte boosta Fallout så jag vet inte om det är ett problem. Kan faktiskt inte komma på vad det är. Använder skype på mobilen för att skriva till folk nu. Det är lungt om jag stänger ner det i ungefär 5-10 sekunder men mer än så kraschar spelet.

Permalänk
Medlem

jag kan tabba...

Kolla så det inte är drivrutinerna som strular??

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Vad har du för specs på datorn?
Kanske får acceptera att den inte orkar med fallout, windows och diverse program samtidigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Kraschar aldrig för mig, men jag går alltid till "pausmenyn" (alltså via escape) innan jag gör alt+tab, så jag vet inte om det är därför.

Innan jag lade in en SLI-fix så hade jag dock alla möjliga problem och krascher...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddisono:

Jag har oftast på skype och spotify. Sedan har jag på vanliga program som drivrutinerna till grafikkortet. Har även på Razers gamebooster men det verkar inte boosta Fallout så jag vet inte om det är ett problem. Kan faktiskt inte komma på vad det är. Använder skype på mobilen för att skriva till folk nu. Det är lungt om jag stänger ner det i ungefär 5-10 sekunder men mer än så kraschar spelet.

Du kan ju börja med att avinstallera Razers Gamebooster som troligen orsakar dina problem.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Sötast

Konstiga är att det INTE händer i fallout4 för mig.

Hänt i oblivion, skyrim, fallout 3, fallout nv

Permalänk
Medlem

Fungerar att tabba ut i windows för mig. i Skyrim minns jag att man fick tjorva lite för att komma tillbaka.
Fast då har jag bara spotify installerat av dem program du nämner, men kör inte det samtidigt som jag spelar.

Permalänk
Medlem

Testa denna mod:

http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/102/?tab=1&navtag=http...

Den har något läge för borderless windows mode. Kanske det fungerar bättre.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Kraschar aldrig för mig, men jag går alltid till "pausmenyn" (alltså via escape) innan jag gör alt+tab, så jag vet inte om det är därför.

Innan jag lade in en SLI-fix så hade jag dock alla möjliga problem och krascher...

Den går till pausmenyn automatiskt när man tabbar

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Har du ett AMD kort? En kompis hade ett liknande problem och han installerade om grafikkortets drivrutiner, vilket löste problemet.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd flyttad*

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord