Om det var riksdagsval idag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Men du om du tycker att det här är ett genuint problem, hur vill du då lösa det? Vad tycker du att vi sak göra för dessa kvinnor?

Ställ samma krav på invandrare som på alla andra! Sluta acceptera kulturer som förtrycker människor. Behandla alla religioner lika. Om en pingstpastor åtalas för att ha sagt att "homosexualitet är en cancersvulst på samhällskroppen", varför åtalas inte de imamer som predikat om att alla judar måste utrotats, och sålt kassettband med inspelade predikningar med just detta budskap?

Alla som kommer till Sverige skall få en broschyr på sitt hemspråk som berättar om vad som gäller i Sverige - alla människors lika rättigheter osv. Under första mötet med en handläggare skall detta tas upp och går igenom igen, så att de inte kan säga att de inte visste.

Inga religiösa regler får stå över landets lagar och regler, och de som bryter mot detta skall utvisas, oavsett om det är tillbaka till ett land som är i krig. Inför medborgarskapslagar som säger att man kan bli svensk medborgare först efter fem år. Invandrare som begår brott där fängelse finns i straffskalan skall om de ej är svenska medborgare utvisas omedelbart, på livstid. Om det är ett barn som begår brott så får familjen själva välja om de följa med barnet hem eller om de låter en släkting i hemlandet ta över vårdnaden.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Jag röstade S i de senaste 3 valen för jag verkligen trodde att S skulle hålla vad de lovat och göra Sverige till ett tryggt och bra land att leva i. Jag har aldrig blivit så brutalt r.vkn...ad någonsin. Kommer ALDRIG rösta på det lögnarpartiet en gång till i mitt liv. Så fruktansvärt blåst blev jag att det borde vara brottsligt. Nä, nu går min röst höger ut.

vad blev du lovad? av nyfikenhet

Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

Ställ samma krav på invandrare som på alla andra! Sluta acceptera kulturer som förtrycker människor. Behandla alla religioner lika. Om en pingstpastor åtalas för att ha sagt att "homosexualitet är en cancersvulst på samhällskroppen", varför åtalas inte de imamer som predikat om att alla judar måste utrotats, och sålt kassettband med inspelade predikningar med just detta budskap?

Alla som kommer till Sverige skall få en broschyr på sitt hemspråk som berättar om vad som gäller i Sverige - alla människors lika rättigheter osv. Under första mötet med en handläggare skall detta tas upp och går igenom igen, så att de inte kan säga att de inte visste.

Inga religiösa regler får stå över landets lagar och regler, och de som bryter mot detta skall utvisas, oavsett om det är tillbaka till ett land som är i krig. Inför medborgarskapslagar som säger att man kan bli svensk medborgare först efter fem år. Invandrare som begår brott där fängelse finns i straffskalan skall om de ej är svenska medborgare utvisas omedelbart, på livstid. Om det är ett barn som begår brott så får familjen själva välja om de följa med barnet hem eller om de låter en släkting i hemlandet ta över vårdnaden.

Åke Green friades av högsta domstolen och i och med detta så finns det ingen anledning att åtala andra för liknande beteende eftersom HD har dömt att det inte var brottsligt.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

Ställ samma krav på invandrare som på alla andra! Sluta acceptera kulturer som förtrycker människor. Behandla alla religioner lika. Om en pingstpastor åtalas för att ha sagt att "homosexualitet är en cancersvulst på samhällskroppen", varför åtalas inte de imamer som predikat om att alla judar måste utrotats, och sålt kassettband med inspelade predikningar med just detta budskap?

Alla som kommer till Sverige skall få en broschyr på sitt hemspråk som berättar om vad som gäller i Sverige - alla människors lika rättigheter osv. Under första mötet med en handläggare skall detta tas upp och går igenom igen, så att de inte kan säga att de inte visste.

Inga religiösa regler får stå över landets lagar och regler, och de som bryter mot detta skall utvisas, oavsett om det är tillbaka till ett land som är i krig. Inför medborgarskapslagar som säger att man kan bli svensk medborgare först efter fem år. Invandrare som begår brott där fängelse finns i straffskalan skall om de ej är svenska medborgare utvisas omedelbart, på livstid. Om det är ett barn som begår brott så får familjen själva välja om de följa med barnet hem eller om de låter en släkting i hemlandet ta över vårdnaden.

Håller med till 100%. Ut med alla som inte kan göra rätt för sig

Permalänk
Medlem

nästan så man vill lämna swec när man ser hur många som väljer SD här. Helt galet och skrämmande.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Härligt att se så många Sverigedemokrater på detta forum!
Det finns mycket kompetens här på Sweclockers vilket också återspeglas i pollen, folket har vaknat

Skrivet av BrottOchStraff:

nästan så man vill lämna swec när man ser hur många som väljer SD här. Helt galet och skrämmande.

Varför skulle det vara skrämmande?
Det kryllar av smarta ungdomar här på Sweclockers, själv är jag glad att dessa är vakna och har insett vad som är bäst för Sverige

Helt ärligt skulle jag uppskatta om personer som tycker det är "skrämmande" att vissa människor röstar på ett specifikt parti lämnar detta forumet.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte-elite:

Sverigedemokraterna som jag gjort sedan 2006. Det finns inget annat parti som sätter Sverige och svenskarna först.

Vilka är svenskar i din värld? Och vilka är inte det?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

nästan så man vill lämna swec när man ser hur många som väljer SD här. Helt galet och skrämmande.

Vill bara understryka att antalet som avstår röst inte syns i resultatet.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Vill bara understryka att antalet som avstår röst inte syns i resultatet.

ja det är sant, kanske finns de med andra åsikter som hänger i andra delar av forumet och inte ens kollat här. Man får hoppas

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

ja det är sant, kanske finns de med andra åsikter som hänger i andra delar av forumet och inte ens kollat här. Man får hoppas

Ja men också dem som deltagit men valt knappen "avstå röst". Detta räknas inte med i totalen.

Det går bara att spekulera omkring antalet som avstår att ta del av tråden, avstår från att rösta eller väljer knappen "avstå röst".
De som är hungriga efter gemenskap kommer söka sig till relevanta områden. Onlineforum med politiska frågor är som en magnet. Det är väl ingen som blir förvånad över att det diskuteras invandring i tråden trots att det inte har något direkt med rubriken att göra.

Min bedömning är också att majoriteten av dem som inte röstar på sverigedemokraterna reagerar med motsatt effekt och håller sig långt borta från såna här trådar.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Entusiast
Skrivet av BrottOchStraff:

Vilka är svenskar i din värld? Och vilka är inte det?

Människor som talar svenska, bor i Sverige och har svenskt medborgarskap tror jag är en rimlig juridisk och politisk avvägning i min mening. Andra punkten är förstås flexibel, du slutar inte automatiskt vara svensk för att du reser bort eller flyttar, men det hoppas jag var underförstått.

Annars blir det så abstrakt. Finns inte svenskar? Är alla svenskar? Finns nationer överhuvudtaget? Gränser och nationer är ju påhittade, precis som lagar och demokrati. Är vi dåliga människor här som inte delar med oss av vår välfärd till alla sju miljarder människor på jorden då de enligt vissa är minst lika mycket svenskar som alla andra?

Vad svensk kultur är om kan ska försöka kvantifiera den är svårt och kräver långa diskussioner. Men den finns, och den är unik på sina sätt precis som alla andra kulturer. Däremot är den bättre än vissa andra kulturer i min mening. Andra är fria att inte hålla med, åsiktsfrihet är ju en del av den svenska kulturen och samhället jag är stolt över, som inte finns i alla andra samhällen. Då vet vi en punkt andra kulturer kan vara sämre på, ojdå.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Den där pollen blev man ju både ledsen och förbannad över.
Skulle själv rösta V men det får väl kanske t.om. bli att sympatirösta M för att undvika att järnrörsligan skulle få grepp om skiten.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Människor som talar svenska, bor i Sverige och har svenskt medborgarskap tror jag är en rimlig juridisk och politisk avvägning i min mening.

Annars blir det så abstrakt. Finns inte svenskar? Är alla svenskar? Finns nationer överhuvudtaget? Gränser och nationer är ju påhittade, precis som lagar och demokrati. Är vi dåliga människor här som inte delar med oss av vår välfärd till alla sju miljarder människor på jorden då de enligt vissa är minst lika mycket svenskar som alla andra?

Vad svensk kultur är om kan ska försöka kvantifiera den är svårt och kräver långa diskussioner. Men den finns, och den är unik på sina sätt precis som alla andra kulturer. Däremot är den bättre än vissa andra kulturer i min mening. Andra är fria att inte hålla med, åsiktsfrihet är ju en del av den svenska kulturen och samhället jag är stolt över, som inte finns i alla andra samhällen. Då vet vi en punkt andra kulturer kan vara sämre på, ojdå.

Det är ju tyvärr ofta inte den bilden som de flesta SD:are har när de ropar ut mantrat "Sverige svenskarna".

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Entusiast
Skrivet av BrottOchStraff:

Det är ju tyvärr ofta inte den bilden som de flesta SD:are har när de ropar ut mantrat "Sverige svenskarna".

Jag känner väldigt många Sverigedemokrater och jag kan med glädje och sorg på samma gång att det finns gott om mångfald bland dem trots att de flesta är vita svenskar. (Av de jag känner, finns många invandrare allmänt i SD.)
Häpnadsväckande, right?

Nej men skämt åsido, så känner jag både liberala och lite mer konservativa Sverigedemokrater. Äcklas själv av de tokkonservativa som skriker om vita arier och egentligen inte har någon faktamässig eller rimlig grund för något de säger eller röstar på.

Lika mycket äcklas jag av alla hippies som påstår att nationer och svenskar är påhittade fenomen. De är ju extremister på varsin sida av spektrumet. Dock känns det som att sossarna styrs av den senare varianten numera. Kolla bara vad Stefan Löfven och Måna Sahlin säger liksom. De förnekar konsekvent verkligheten, och alla som inte håller med är främlingsfientliga fascister. Sedan kommer deras anhängare och hoppar på folk både på internet och i verkliga livet.

Kan folk inte bara vara lite mitten?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Jag känner väldigt många Sverigedemokrater och jag kan med glädje och sorg på samma gång att det finns gott om mångfald bland dem trots att de flesta är vita svenskar. (Av de jag känner, finns många invandrare allmänt i SD.)
Häpnadsväckande, right?

Nej men skämt åsido, så känner jag både liberala och lite mer konservativa Sverigedemokrater. Äcklas själv av de tokkonservativa som skriker om vita arier och egentligen inte har någon faktamässig eller rimlig grund för något de säger eller röstar på.

Lika mycket äcklas jag av alla hippies som påstår att nationer och svenskar är påhittade fenomen. De är ju extremister på varsin sida av spektrumet. Dock känns det som att sossarna styrs av den senare varianten numera. Kolla bara vad Stefan Löfven och Måna Sahlin säger liksom. De förnekar konsekvent verkligheten, och alla som inte håller med är främlingsfientliga fascister. Sedan kommer deras anhängare och hoppar på folk både på internet och i verkliga livet.

Kan folk inte bara vara lite mitten?

Fast nationer är verkligen ett påhittat fenomen från 1800-talet som uppstod innan några "nationer" fanns.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Kan folk inte bara vara lite mitten?

Bara för att man inte håller med en högerextrem åsikt betyder inte att man blir extremvänster.
Jag läser oftare att folk utnämns av sina motdebattörer som vänsterextrema, än högerextrema.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

att så många röstar på SD kanske är en signal till den förda politiken och den oro människor i Sverige upplever. Kanske är så att det är ett rop på hjälp då man upplever att 7 klöven är helt frånkopplas från verkligheten, är rädda för att ta tuffa politiska beslut och tävlar i att vara mest politiskt korrekta?

Det kanske bör vara så att istället för att vara ledsen och förbannad över att folk byter parti till SD så bör man vara ledsen och förbannad över förd politik och dess oförmåga att skapa en trygghet och förståelse i landet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Fast nationer är verkligen ett påhittat fenomen från 1800-talet som uppstod innan några "nationer" fanns.

På samma sätt som tid och demokrati är påhittade, det gör dock inte att man slutar tillämpar dessa

Lägg ner den diskussionen för där har du kört fast

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Jag känner väldigt många Sverigedemokrater och jag kan med glädje och sorg på samma gång att det finns gott om mångfald bland dem trots att de flesta är vita svenskar. (Av de jag känner, finns många invandrare allmänt i SD.)
Häpnadsväckande, right?

Nej men skämt åsido, så känner jag både liberala och lite mer konservativa Sverigedemokrater. Äcklas själv av de tokkonservativa som skriker om vita arier och egentligen inte har någon faktamässig eller rimlig grund för något de säger eller röstar på.

Lika mycket äcklas jag av alla hippies som påstår att nationer och svenskar är påhittade fenomen. De är ju extremister på varsin sida av spektrumet. Dock känns det som att sossarna styrs av den senare varianten numera. Kolla bara vad Stefan Löfven och Måna Sahlin säger liksom. De förnekar konsekvent verkligheten, och alla som inte håller med är främlingsfientliga fascister. Sedan kommer deras anhängare och hoppar på folk både på internet och i verkliga livet.

Kan folk inte bara vara lite mitten?

Alla partier har onekligen rört sig mot mitten senaste åren, långt innan SD ens var över 4%. Och nu senaste åren har de väl försökt bli mer rumsrena som parti, men det går inte att komma ifrån att alla "tokkonservativa" dras mot detta parti. Och i min mening består partiet av sina väljare till större del än va de består av sitt budskap utåt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Huzzbutt:

Fast nationer är verkligen ett påhittat fenomen från 1800-talet som uppstod innan några "nationer" fanns.

Ja? Jag sa ju det? Pengar är också påhittat. Även om koncepten kanske förekommer naturligt är ju implementeringen artificiell.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

På samma sätt som tid och demokrati är påhittade, det gör dock inte att man slutar tillämpar dessa
Lägg ner den diskussionen för där har du kört fast

Tid är ett vetenskapligt faktum som vi kan observera
Demokrati är ett styrelseskick som vi kan påverka.
Nationer är en teori från 1800-talet som ännu inte realiserats eller observerats. Det är olyckligt att du blandar ihop dessa tre ting.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Ja? Jag sa ju det? Pengar är också påhittat. Även om koncepten kanske förekommer naturligt är ju implementeringen artificiell.

Problemet är att implementeringen av "nations konceptet" förutsätter etnisk rensning, det var det vi såg med början av slutet av 1800-talet fram tills ja idag.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Noobenu:

Nja, det man ser är ju vilken typ av människor som sitter här. Dvs instängda "tonåringar". (här i Sverige är det vanligt att man i 20-25års ålder tänker som 15åringar i resten av världen).

Skrivet av BrottOchStraff:

Ja kanske...sen har SD mestadels manliga sympatisörer, och män är ju extremt överrepresenterade på swec. Så det blir en dubbel effekt.

Är det skönt att sitta på sin höga moralhäst och kleta epitet på andra medmänniskor? Den nya vänstern är både intolerant och högfärdig, samtidigt som man driver med "bönder" (fattiga och obildade människor menar man ju egentligen, inte riktiga bönder). Dessa påstådda bönder var ju tidigare de vänstern stod upp för och försökte skydda, de mest utsatta i samhället, tillsammans med sjuka och gamla.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Huzzbutt:

Problemet är att implementeringen av "nations konceptet" förutsätter etnisk rensning, det var det vi såg med början av slutet av 1800-talet fram tills ja idag.

Du verkade motsätta dig det jag sa. Känns som att du är lite förvirrad över vad jag åsyftade när jag skrev "Gränser och nationer är ju påhittade, precis som lagar och demokrati.".
De är alla påhittade, Huzzbutt. Men de finns och påverkar oss i allra högsta grad. Sluta låtsas om att nationer kräver nån form av etnisk utrensning eller aldrig realiserats. Du blir lite för abstrakt i ditt uppdrag att alltid invalidera det alla andra tycker eller säger, med fina ord och rent konstiga formuleringar som bara du förstår. Och nej, det är inte för att andra är dumma. Alla tänker olika, och därför får man presentera vad man menar på ett så lättförståeligt sätt som möjligt, semantik tror jag det kallas.

Ska man bli riktigt abstrakt som du verkar gilla så finns det många teorier om tid och vad det faktiskt är. Är det ett endimensionellt fenomen som man kan observera, och som hela tiden tickar på åt samma håll konstant? Det senare vet vi redan, tid är inte konstant.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Blir nog Pirat nästa val igen, är jag rädd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Är det skönt att sitta på sin höga moralhäst och kleta epitet på andra medmänniskor? Den nya vänstern är både intolerant och högfärdig, samtidigt som man driver med "bönder" (fattiga och obildade människor menar man ju egentligen, inte riktiga bönder). Dessa påstådda bönder var ju tidigare de vänstern stod upp för och försökte skydda, de mest utsatta i samhället, tillsammans med sjuka och gamla.

Så man är vänster om man inte röstar på SD? Ja det kanske man kan tycka om man bor i USA eller någon annat liknande land.
Personligen så är jag mer i mitten. Inte för att det spelar så stor roll eftersom alla politiska partier här i Sverige är likadana.

Permalänk
Medlem

Alltså 63% är okända.
http://therationalists.org/2015/12/18/swedens-rape-culture-pa...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Du verkade motsätta dig det jag sa. Känns som att du är lite förvirrad över vad jag åsyftade när jag skrev "Gränser och nationer är ju påhittade, precis som lagar och demokrati.".
De är alla påhittade, Huzzbutt. Men de finns och påverkar oss i allra högsta grad. Sluta låtsas om att nationer kräver nån form av etnisk utrensning eller aldrig realiserats. Du blir lite för abstrakt i ditt uppdrag att alltid invalidera det alla andra tycker eller säger, med fina ord och rent konstiga formuleringar som bara du förstår. Och nej, det är inte för att andra är dumma. Alla tänker olika, och därför får man presentera vad man menar på ett så lättförståeligt sätt som möjligt, semantik tror jag det kallas.

En nation är ett avgränsat område befolkat av en folkgrupp med ett språk, en religion och en kultur. Det finns idag inga sådana områden i världen och vi har sett försök att skapa dessa. Oavsett om det handlar om utrensningar i Jugoslavien, Sydsudan eller Turkiets försök att krossa den kurdiska identiteten så har alla försök att skapa en nation på ett eller annat sätt involverat att man försökt utrota eller göra sig av med de som inte passat in, även i Sverige där vi steriliserade Samer och Romer.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Som sagt:

Enligt Brottsförebyggande rådet (Brå) är dock dessa fall ovanliga. Vid åtta av tio anmälda våldtäkter är förövaren bekant med offret. 32 procent av de polisanmälda våldtäkterna har enligt statistiken skett inom en nära relation, detta trots att de brott där gärningspersonen är okänd för offret anmäls i högre grad. Merparten av de sexuella övergreppen sker inomhus, ofta i hemmet.[/url]

http://www.nck.uu.se/Kunskapscentrum/Kunskapsbanken/amnen/Sexuellt_vald/Sexuellt_vald/

Min källa lutar sig mot din källa och lyfter upp samma sak, men den påpekar också att anmälningsfrekvensen är högre när det gäller okända förövare.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Är det skönt att sitta på sin höga moralhäst och kleta epitet på andra medmänniskor? Den nya vänstern är både intolerant och högfärdig, samtidigt som man driver med "bönder" (fattiga och obildade människor menar man ju egentligen, inte riktiga bönder). Dessa påstådda bönder var ju tidigare de vänstern stod upp för och försökte skydda, de mest utsatta i samhället, tillsammans med sjuka och gamla.

Jag gillar att du tolkar in hur mycket som helst i det jag skrev helt ur tomma luften Jag är långt ifrån vänsterpartist till att börja med. Och kommer själv från början från en liten ort i Värmland. Så jag skulle väl då ingå i din beskrivning av "bönder". Jag tror helt klart det finns fler människor som inte är politiskt insatta som röstar på SD än andra partier. Men det är bara en gissning, det går ju inte att bevisa på något sätt om man inte gör någon form av studie. Man kan där emot kolla antalet högutbildade väljare vs lågutbildade och där är det ju också vissa partier som är överrepresenterade. Tycker dock även det är ett dåligt mått, finns många otroligt duktiga politiker som inte är högutbildade.

Min största kritik mot SD är deras dolda agenda, som ingen SD:are vill erkänna att den finns. Deras många förslag som är rent odemokratiska. Samt deras enorma okunskap i andra politiska frågor än invandring. Men jag tror inte vi behöver dra igång någon sådan diskussion, det har diskuterats av och ann hur mycket som helst. Andra partier har även de sina brister, just nu skulle jag nästan kunna tänka mig att rösta blankt för alla är så sjukt handlingsförlamade och håller sig inte till sin egen politik och sina löften.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm