Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Garantiproblem med SSD köpt i andrahand

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Det är klart den borde. Det är ett frivilligt åtagande som sträcker sig utanför de lagstadgade minimum som utgör vår reklamationsrätt. Lagarna hanterar reklamationsrätten som en del i det avtal du ingår med en säljare. Du köper varan av en återförsäljare, inte av tillverkaren, därför ställer lagarna inga som helst krav på tillverkarna. DU har inte ingått ett avtal med TILLVERKAREN. Att de överhuvudtaget bryr sig om att ha garantier är ett helt frivilligt förfarande. Det är fullständigt omöjligt att lagstifta om avtalsrätt mellan parter som aldrig ingått ett avtal.
B!

Paragrafrytteri. Bara för att det är så betyder inte att det borde vara så. Hur det skulle gå till att göra tillverkargaranti till lagtvång kan jag inte svara på. Kanske är det omöjligt. Men det vore fortfarande önskvärt.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Till alla som tycker att Corsairs policy är superbra, hur tänker ni ang. gåvor? Säg att jag skulle köpa en SSD till min kompis, för att jag är så jäkla schysst. Då är det automagiskt alltså ingen garanti på den SSDn, fair?

Simpelt ju, du skriver inget namn eller personens namn på kvittot eller du själv hanterar garantiärendet, det där är så enkelt att jag tycker du borde kunnat fundera ut den på egen hand kanske:)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Hej,

Köpte en dator här på forumet av en trevlig kille i höstas till min bror.

Den fungerar som en dröm. Men dessvärre, i söndagsnatt när vi stängde av den som vanligt i Windows.
Så under natten har Corsair Neutron GTX 120Gb dött av sig själv.

Vi startade datorn på måndag och disken är helt död. Tagit ut den och testat i en annan dator samt med 2.5" > usb adapter och den är helt död.

Skickade in ett garantiärende på Corsairs extremt krångliga garanti-service-hemsida. Har order datum, order nummer och alltihopa från förra ägaren, kartongen är i MINT-kondition.

Corsair vägrar byta ut SSD'n. Fyfan säger jag bara!

Fick detta som svar:
"Hi,
Corsair provides a non-transferable warranty to the purchaser of Corsair hardware product purchased from an authorized Corsair reseller. This means that if you purchase something from another user on Ebay or any other end user share or selling site that this would be considered an unauthorized reseller and would not have any warranty from us as stated in our warranty policy. Unfortunately this means we would not be able to replace it.

http://www.corsair.com/support/warranty/"

Så om jag ber förra ägaren göra en felanmälan då?

Kommer aldrig köpa en produkt ifrån Corsair igen och rekommenderar alla er andra att hålla er borta från detta pajasföretag!

Som tur är så kostar Samsungs SSD'er inte så mycket, så får köpa en sån till brorsan istället - grejer som man vet fungerar och ej krånglar med garantiärenden!!

Tilläggas bör att den SSD med "5års garanti" köptes för 950kr vid jul 2013.

Har du kvitto på inköpet av SSDn hos inköpsstället?

Om du fick det utav killen du köpte den utav kan du vända dig dit i många fall.

Enligt lag gör Corsair inget fel här, det gör inte återförsäljaren heller om dom nekar dig trots att du har kvittot. Men vissa återförsäljare är tillräckligt många om sina kunder, eller potientiella kunder, så dom hjälper dig med bytet ändå.

Hoppas det löser sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Simpelt ju, du skriver inget namn eller personens namn på kvittot eller du själv hanterar garantiärendet, det där är så enkelt att jag tycker du borde kunnat fundera ut den på egen hand kanske:)

Nej, det där kunde jag inte räkna ut på egen hand.

Hur ska tillverkaren då avgöra om det är en gåva eller om "gåvan" har gått i utbyte mot pengar - OMÖJLIGT att veta för tillverkaren. Så isf väldigt diffust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

På Ebay är det dpck massor med piratmärken med mera. Det är inte auktoriserade återförsäljare där utan privatpersoner.

Dvs ingen skyldighet alls för Salomon att hjälpa till.

Har de någon uttalad world wide garanti? Ta det med säljaren om du vill klaga på nån.

Det är inga piratskor, det är ganska uppenbart att ta på sig ett par kinatillverkade skor och märka att det är spikar man går på.

Säljaren som var tysk brydde sig inte om att hjälpa så jag vände mig till Salomon direkt. De sa att jag skulle vända mig till säljaren, jag förklara att han inte svarar men de brydde sig inte om det och upprepa hela tiden samma sak. Uppenbart dåligt av ett företag att inte hjälpa när man köpt deras produkter, spelar ingen roll var man köpt dom, det är Salomons ansvar att kontrollera skorna under garantitiden.

Att kasta ansvar på andra, återförsäljare, var/hur man köpt dom är så himla dåligt, garanti är till för att täcka tillverkningsfel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av G4ban:

Har du kvitto på inköpet av SSDn hos inköpsstället?

Om du fick det utav killen du köpte den utav kan du vända dig dit i många fall.

Enligt lag gör Corsair inget fel här, det gör inte återförsäljaren heller om dom nekar dig trots att du har kvittot. Men vissa återförsäljare är tillräckligt många om sina kunder, eller potientiella kunder, så dom hjälper dig med bytet ändå.

Hoppas det löser sig

Yes, kvittot är hos CDON, vilket jag tidigare handlat mycket ifrån, men deras support är krånlig tyvärr. Men ska ge det ett försök. Tycker Corsair kan lägga ned sin "warranty-ticket-support" om alla ska behöva springa till återförsäljarna. Kan verkligen inte se poängen med deras egna garantiservice då?

Tack iaf

Glåpord har jag fått nog av

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Nej, det där kunde jag inte räkna ut på egen hand.

Hur ska tillverkaren då avgöra om det är en gåva eller om "gåvan" har gått i utbyte mot pengar - OMÖJLIGT att veta för tillverkaren. Så isf väldigt diffust!

Nja, jag tänkte mer på att med tanke på infon i tråden är såpass god om hur det funkar

Hur menar du nu, alltså en gåva är ju inget andrahandsköp, för den som får den har ju inte köpt den och i det läget så är det ju tekniskt sett du som fortfarande är ägaren av den då du köpt den

Men för att göra det enkelt - är inte produkten registrerad till nån annan, eller någon annans namn står på kvittot, eller man som kund är ärlig och säger det så räknar de det ju såklart som att du är förstahandsägare/köpare av produkten, dvs inget motsatt kan bevisas

Dvs, man kan göra det till ett icke-existerande problem genom att följa lite enkla riktlinjer i framtida köp

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tyvärr så är det ju så många företag gör - de erbjuder endast garanti till personen som köpt produkten, medan andra som köper deras produkter i andra hand (begagnad) får ingen garanti. I vissa fall är dock tillverkarna snälla och kan erbjuda ett byte rakt av, beror helt enkelt på vem man pratar med, men om de ska följa sin policy så blir det tyvärr så att ingen garanti gäller på begagnade produkter. Men kolla med @Corsair Johan, han kanske kan hjälpa dig med detta?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Yes, kvittot är hos CDON, vilket jag tidigare handlat mycket ifrån, men deras support är krånlig tyvärr. Men ska ge det ett försök. Tycker Corsair kan lägga ned sin "warranty-ticket-support" om alla ska behöva springa till återförsäljarna. Kan verkligen inte se poängen med deras egna garantiservice då?

Tack iaf

Bry dig inte om företag som gillar suga ut konsumenter, de börjar bli mer vanliga för var dag. Jag kommer hålla mig ifrån Corsairs SSD och minnen, sen är inget av deras plastsortiment nått att ha, tack för upplysningen!

Permalänk
Medlem

@eucalyptus "Håll er borta från Corsair! Pajasföretag!" inte så schysst att smutskasta ett företag när det är du själv som har dålig koll.

Precis som den lagstadgade reklamationsrätten så gäller garantin endast för den ursprungliga köparen. Det är praxis och de flesta företag gör så. Det är den ursprungliga köparen som ingår avtal med återförsäljaren, eller tillverkaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Tack iaf

Hade inget bättre för mig så kollade upp detta. Stod väldigt otydligt i deras villkor, men startade en chatt med dom för att få reda på hur det ligger till. Se nedan.

Var dock extra tydlig med att det är ett andrahandsköp så att adress, telefonnummer osv går till dig och inte till han som faktiskt köpte den så ska allt gå bra ska du se

"Lotta:
Välkommen till kundservice! Du pratar med Lotta. Hur kan jag hjälpa dig?
Om din fråga gäller en specifik order, vänlig ange ditt ordernummer i ditt svar till oss.

Du:
Om jag säljer en SSD som jag köpt av er till en en annan person, ryker garantin för honom då eller gäller den även vid andrahandsköp hos er?

Lotta:
Hej! Ja om kvittot finns för köpet så gäller detta som garanti

Du:
Stort tack!

Lotta:
Tack själv, trevlig dag!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Hm, det jag skrev kanske var lite för svårt att förstå. Vi provar igen.

Hur tycker du att man ska lösa den situationen utan att Corsair behöver bryta mot sin policy? Tycker du verkligen att det ska vara ett krav att man ska ha kontakt med personen som man fick komponenten av i 5 år, och att man ska anse sig ha rätt att störa den personen?

Ta god tid på dig, det behöver du.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - Nvidia RTX 4070ti SUPER - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX.
Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Ducky One 3 Daybreak Full Size (Cherry MX Brown) - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av G4ban:

Hade inget bättre för mig så kollade upp detta. Stod väldigt otydligt i deras villkor, men startade en chatt med dom för att få reda på hur det ligger till. Se nedan.

Var dock extra tydlig med att det är ett andrahandsköp så att adress, telefonnummer osv går till dig och inte till han som faktiskt köpte den så ska allt gå bra ska du se

"Lotta:
Om din fråga gäller en specifik order, vänlig ange ditt ordernummer i ditt svar till oss.

Du:
Om jag säljer en SSD som jag köpt av er till en en annan person, ryker garantin för honom då eller gäller den även vid andrahandsköp hos er?

Lotta:

Du:
Stort tack!

Lotta:

Stort tack för hjälpen! Att det nu har en chatt har jag missat, ska genast ta kontakt med dem

Tack!

Permalänk
Medlem

Jag själv har bara bra erfarenheter utav Corsair , gällande garanti. Min 650W nätdel gick sönder efter 2-3 år, så jag skickade in det och fick ett nytt utav dem efter drygt 10arbetsdagar som var generation 2 utav den serien dessutom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För övrigt så är det som sagt synd att lagarna ser ut som de gör när det gäller detta (och personligen är jag visserligen inte särskilt förtjust i Corsairs produkter) men jag anser det fortfarande orättvist att smutskasta Corsair i det här fallet.

Det hade varit bättre om de var mer tillmötesgående, absolut, men de har inte gjort något faktiskt fel.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Till alla som tycker att Corsairs policy är superbra, hur tänker ni ang. gåvor? Säg att jag skulle köpa en SSD till min kompis, för att jag är så jäkla schysst. Då är det automagiskt alltså ingen garanti på den SSDn, fair?

Om du köper en "gåva" till någon, räknas denna normalt som den första ägaren. Men då måste man ange att det är en gåva, och till vem. NetOnNet är exempelvis smidiga och brukar fråga vem man vill skriva garantin på. Problemet är att det i det närmaste alltid krävs att man köper varan i butik för att det ska gå och lösa. Annars hanterar butikerna det som Goodwill. Med andra ord, du har egentligen varken reklamationsrätt, eller garantier, men gör sitt bästa för att hjälpa dig i alla fall.

Skrivet av backfeed:

Hur det skulle gå till att göra tillverkargaranti till lagtvång kan jag inte svara på. Kanske är det omöjligt. Men det vore fortfarande önskvärt.

Inte kanske. Det är fullständigt omöjligt att applicera lagar på avtal, mellan parter som inte ingår ett avtal. Det finns mycket som är önskvärt, men helt enkelt inte är möjligt, oavsett hur gärna man vill. Lagstiftar man om tillverkar"garantier" så blir det mellan tillverkaren och dennas avtalspart, vilket blir olika aktörer i distributionsledet. Du som slutkund, eller begagnat-köpare kommer aldrig vara en part.

Skrivet av G4ban:

"Lotta:

Du:

Lotta:

Du:
Stort tack!

Lotta:

Det är inte ett dug otydligt på deras site. Det står så här:

Citat:

9. Garanti och reklamation
9.1 Vissa av Säljarens varor kan omfattas av garanti. Information om eventuell garantitid och särskilda garantivillkor för respektive vara finns på Webbplatsen eller i dessa Villkor. Garanti för varor täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, och därmed inte fel som uppstår vid eller efter en egen förändring av varans funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av varan. Kundens orderbekräftelse gäller som garantibevis. Du kan hitta villkor för Samarbetsparters eventuella garantier på deras respektive villkorssida.

Med andra ord, i klartext, Corsairs garantier gäller bara den ursprungliga köparen, Hos CDON likväl som alla andra. Komplett har satt på pränt att de står för garantierna, men annars står de flesta inte för mer än standardskrivelsen. Så, hör av dig till Lotta igen, och be henne skicka påståendet för garantierna till dig på email. Lägg sen upp .eml filen någonstans så att alla som någonsin har ett garantiärende till CDON kan komma åt, och hänvisa till mailet, så kanske du kan vara med och tvinga fram en förändring. Annars faller det bara under Goodwill, som vanligt. CDON kan ha som policy att försöka styra upp garantierna på Goodwill, men med mindre att det är en del i avtalet mellan säljare och kund, är det inte värt ett skit.

Tyvärr.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Hm, det jag skrev kanske var lite för svårt att förstå. Vi provar igen.

Hur tycker du att man ska lösa den situationen utan att Corsair behöver bryta mot sin policy? Tycker du verkligen att det ska vara ett krav att man ska ha kontakt med personen som man fick komponenten av i 5 år, och att man ska anse sig ha rätt att störa den personen?

Ta god tid på dig, det behöver du.

De flesta som ger gåvor, ger de till folk i sin omgivning, vänner, familj etc, så det torde vara ett icke problem

Sen, så blir det väl ändå rätt svårt att få sin garanti hanterad utan kvitto vilket fall som helst, inget kvitto=ingen garanti då corsair kräver kvittot vid RMA
Så om du ger personen du köpt gåvan åt kvittot där inget namn står på, så är det ju fritt fram för garantin (även om man kör en fuling där som kund förstås, men hur ska tillverkaren bevisa det)
Edit: ska nog editera för att förtydliga här;
Står det någon annans namn på kvittot så kommer samma situation att uppstå tyvärr eftersom man även om man ger gåvan, inte är ursprungsägaren om man fått den

Så jag ser inget problem helt enkelt, kvittot måste ju finnas oavsett eftersom de inte ens hanterar ärendena utan kvitto

Jag påstår inte att det här är särskilt kul för de som råkar ut för det här, absolut förstår jag dem personerna, men tyvärr så är det såhär det funkar i dagsläget vilket är trist men likväl bara sant

Däremot så är det alltid ett tips att inte ha namn på kvittot om man tänker sälja vidare med garantiargument eller stå upp för att man bör ta hand om det i framtiden vid problem
Edit (skriver som en kratta idag!)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Inte kanske. Det är fullständigt omöjligt att applicera lagar på avtal, mellan parter som inte ingår ett avtal. Det finns mycket som är önskvärt, men helt enkelt inte är möjligt, oavsett hur gärna man vill. Lagstiftar man om tillverkar"garantier" så blir det mellan tillverkaren och dennas avtalspart, vilket blir olika aktörer i distributionsledet. Du som slutkund, eller begagnat-köpare kommer aldrig vara en part.

Hmmm... men låt säga att slutkunden skulle vara tvungen att registrera produkten (i form av någon sorts avtal) hos tillverkaren för att tillverkargarantin skulle gälla, och när produkten byter ägare så måste den nya ägaren in och göra en ny registrering (nytt avtal). Allt via någon automatiserad tjänst. Det kanske skulle fungera lagmässigt?

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Jubileumsmästare

Inte Corsairs fel att du inte kan läsa garantivillkor.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fortsätter nog att handla från Corsair. Svartlistan för Sweclockers marknad har dock blivit ett namn rikare.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Proffsmobbare

Ett tips för framtida garantitvister, hoppas man på goodwill är denna tråden ett bra exempel på hur man inte går tillväga.

Permalänk
Medlem

Märker att namnet "Corsair" innebär ett gäng ömma tår här på forumet... Har nu varit i kontakt med Cdon som kommer ta tag i ärendet.

Har verkligen inte varit otrevlig mot Corsair i deras supportärende. Förklarade vänligt och lågt betonat situationen och var fullkomligt ärlig med hur det gått till samt att jag tagit kontakt med den förra ägaren etc. Fick bara som svar "denied" på ärendet och det korta svar som jag tidigare postat. Givetvis blir man irriterad. Därför att jag sen satt och funderade på hur jag skulle lägga upp tråden är för att jag redan fått besked från Corsair som inte längre bryr sig och att det egentligen inte är hela världen då jag hade gett upp. En 120Gb ssd är inte hela världen, långt ifrån. Men var själva principsaken att jag har kvitto och hela högen. Frågade även i supportärendet om förra ägaren måste göra en reklamation men fick inget svar på det.

Men återigen, att klaga som vi alla är duktiga på, i olika former innebar tydligen att stampa på väldigt många ömma tår när det kom till Corsair. Nästan som ni tar det personligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Märker att namnet "Corsair" innebär ett gäng ömma tår här på forumet... Har nu varit i kontakt med Cdon som kommer ta tag i ärendet.

Har verkligen inte varit otrevlig mot Corsair i deras supportärende. Förklarade vänligt och lågt betonat situationen och var fullkomligt ärlig med hur det gått till samt att jag tagit kontakt med den förra ägaren etc. Fick bara som svar "denied" på ärendet och det korta svar som jag tidigare postat. Givetvis blir man irriterad. Därför att jag sen satt och funderade på hur jag skulle lägga upp tråden är för att jag redan fått besked från Corsair som inte längre bryr sig och att det egentligen inte är hela världen då jag hade gett upp. En 120Gb ssd är inte hela världen, långt ifrån. Men var själva principsaken att jag har kvitto och hela högen. Frågade även i supportärendet om förra ägaren måste göra en reklamation men fick inget svar på det.

Men återigen, att klaga som vi alla är duktiga på, i olika former innebar tydligen att stampa på väldigt många ömma tår när det kom till Corsair. Nästan som ni tar det personligt...

För min del spelar det ingen roll vilken tillverkare eller återförsäljare det handlar om. Problemet är att du smutskastar ett företag på grund av din okunskap.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Rubriken "Håll er borta från Corsair! Pajasföretag!" är orättvis smutskastning. Och då gillar jag inte ens Corsair, märk väl.

Jag håller med om att de gärna fick vara mer tillmötesgående, men inte om att det är ett pajasföretag att akta sig för när de trots allt har all rätt att göra på det här viset.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av eucalyptus:

Hej,

Köpte en dator här på forumet av en trevlig kille i höstas till min bror.

Den fungerar som en dröm. Men dessvärre, i söndagsnatt när vi stängde av den som vanligt i Windows.
Så under natten har Corsair Neutron GTX 120Gb dött av sig själv.

Vi startade datorn på måndag och disken är helt död. Tagit ut den och testat i en annan dator samt med 2.5" > usb adapter och den är helt död.

Skickade in ett garantiärende på Corsairs extremt krångliga garanti-service-hemsida. Har order datum, order nummer och alltihopa från förra ägaren, kartongen är i MINT-kondition.

Corsair vägrar byta ut SSD'n. Fyfan säger jag bara!

Fick detta som svar:
"Hi,
Corsair provides a non-transferable warranty to the purchaser of Corsair hardware product purchased from an authorized Corsair reseller. This means that if you purchase something from another user on Ebay or any other end user share or selling site that this would be considered an unauthorized reseller and would not have any warranty from us as stated in our warranty policy. Unfortunately this means we would not be able to replace it.

http://www.corsair.com/support/warranty/"

Så om jag ber förra ägaren göra en felanmälan då?

Kommer aldrig köpa en produkt ifrån Corsair igen och rekommenderar alla er andra att hålla er borta från detta pajasföretag!

Som tur är så kostar Samsungs SSD'er inte så mycket, så får köpa en sån istället - grejer som man vet fungerar och ej krånglar med garantiärenden!!

Tilläggas bör att den SSD med "5års garanti" köptes för 950kr vid jul 2013.

Hallå där,

Du kontaktade mig på Facebook angående, vad jag antar är samma ärende. Då hade du inget kvitto och jag sa då att jag inte kan byta ut din SSD utan kvitto, sen svarade du inte mer och startade nu denna tråd istället för att bara skriva till mig du hade kvitto.

Som jag förstår det så har du kvitto på köpet nu? Isåfall kan jag hjälpa dig.

Skrivet av eucalyptus:

Jag måste faktiskt säga att jag kan inte hålla med här, jag har kikat in på de tickets du skapat och du har inte direkt skrivit något med "låg betoning". Hur som helst så har du ett kvitto på köpet av SSDn så kan jag hjälpa dig att byta ut den.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hur som helst så har du ett kvitto på köpet av SSDn så kan jag hjälpa dig att byta ut den.

*host* Goodwill *host*

Johan... Du ska fan ha en guldstjärna.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Då är vi nog på samma sida. Håller absolut med om att ÅF/tillverkare inte måste hjälpa till, men att det alltid är trevligt när de visar att de faktiskt bryr sig om kunden. Det är som sagt en tråkig situation att hamna i!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - Nvidia RTX 4070ti SUPER - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX.
Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Ducky One 3 Daybreak Full Size (Cherry MX Brown) - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd flyttad, rubrik redigerad*

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Just detta med att garanti inte följer med 2:e köparen gör att jag inte kan förstå folk som köper grafikkort på marknaden nära nypriset även om det inte är gammalt. Inte värt besväret om det går åt skogen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av casuaL:

Just detta med att garanti inte följer med 2:e köparen gör att jag inte kan förstå folk som köper grafikkort på marknaden nära nypriset även om det inte är gammalt. Inte värt besväret om det går åt skogen.

Jag håller med dig. Men så köper jag inte "Nästan nya, begagnade" grafikkort i heller. För mig är garantin värd halva priset på varan. Helt enkelt för att om den går sönder måste jag köpa en ny. Å andra sidan sitter jag fortfarande på ett 7950, och har planerat att uppgradera till något faktiskt nytt, nu under våren, så jag sliter ju på grejerna under så pass lång tid att jag med råge passerar reklamations, och garantitider. Håller man på och byter en gång i halvåret, kanske man tycker att det spelar mindre roll, och vågar chansa mer.
B!

Visa signatur