Extensions till Google Chrome

Permalänk
Medlem

Extensions till Google Chrome

Allt fler och fler olika "Extensions" kommer ut med olika funktioner. Många är helt meninglösa (enligt mig) men vissa är faktisk väldigt bra. Jag använder Adguard Adblocker och Twitch Now. Med de två slipper jag Ads, jätte skönt, och jag kan simpelt se vilka som är online på Twitch.

Aldrig känt att andra "Extensions" har varit nödvändiga för mig men om någon av er där ute använder "Extensions" som ni skulle rekomendera, skriv gärna en kommentar med vad ni använder/länk till dem, vad de fyller för funktion samt varför du skulle rekommendera dem. Själv skulle jag rekommendera Adguard Adblocker pga. att den använder mindre minne än andra Adblockers.

Mvh Swenson

Permalänk

Adblocker (obv inte på SweClockers) och Hola! som "vpn"

Permalänk
Medlem

uBlock Origin: Blocka reklam etc

Videostream: Spela upp lokala filer på Chromecast

Magic Actions for YouTube: Extra funktioner för YouTube

BetterTTV: Extra funktioner för Twitch

Momentum: Ny startsida/ny tab

ZenMate: VPN

Downloads - Your Download Box: Som på Firefox där du kan se alla nedladdningar i en liten ruta

Permalänk
Livsnjutare 😎

AdBlock- Det mest populära Chrome-tillägget, med över 40 miljoner användare! Blockerar reklamtillägg över hela webben.

AdBlock Plus - Över 50 miljoner användare. En gratis annonsblockerare för Chrome som blockerar ALLA irriterande annonser, malware och spårning.

Stylish - Skapa custom CSS'er för hemsidor, som blir "överliggnade" - typ; mörkt tema för Sweclockers

DownloadStation for Synology - Ett tillägg för att snabbt lägga till saker och hantera nedladdningar mot sin Synology -NAS

TunnelBear - Aktivera olika typer utav VPN'er direkt i webbläsaren, köp spel billigare, få annat utbud i Netflix, etc.

Auto-HD för YouTube™ - Gör så att YouTube-videor automatiskt spelas upp i HD/4K

PDF Viewer - Använder HTML5 för att visa PDF filer i Chrome istället för den inbyggda plugin'en.

Google Cast - Skicka innehåll till din Chromecast och andra enheter som stöder Google Cast.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

uBlock Origin (adblocker),
Checker Plus for Gmail,
ChrimeIPass (för KeePass),
Disconnect,
HTTPS Everywhere,
ScriptSafe,
TamperMonkey,
YouTube Plus.

Permalänk
Medlem

Beror ju på vad du gör och vad du är ute efter..
Stylish (mörkt tema på sweC)
Ghostery (blockera tracking)
Tampermonkey (script och funktioner för diverse hemsidor)
HTTPS everywhere (tvingar HTTPS om det finns)
Steam Inventory Helper (om man har mycket stuff på steam man ska sälja eller liknande)
ColorZilla (för att lätt lista ut färger om man pillar med design)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Man måste ha ett dark mode tillägg tycker jag är nödvändigt om man surfar på kvällen din ögon tar mycket stryk annars. Kommer inte på vilken jag använder men det finns många testa dig framvilken du gillar bäst

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av agitax:

Man måste ha ett dark mode tillägg tycker jag är nödvändigt om man surfar på kvällen din ögon tar mycket stryk annars. Kommer inte på vilken jag använder men det finns många testa dig framvilken du gillar bäst

Skrivet utav agitax idag kl 20:42.
"Man måste ha ett dark mode tillägg tycker jag är nödvändigt om man surfar på kvällen"
"Kommer inte på vilken jag använder"

.. Det är kväll nu. Du kan väl bara kolla?

Jag skulle också vilja ha detta!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Skrivet utav agitax idag kl 20:42.
"Man måste ha ett dark mode tillägg tycker jag är nödvändigt om man surfar på kvällen"
"Kommer inte på vilken jag använder"

.. Det är kväll nu. Du kan väl bara kolla?

Jag skulle också vilja ha detta!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1288777-better-sweclock...
inkluderar en snabbknapp för att av/aktivera blargmodes mörka tema.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av m4gnify:

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1288777-better-sweclock...
inkluderar en snabbknapp för att av/aktivera blargmodes mörka tema.

Jo men detta var ju bara för Sweclockers, lät som @agitax hade ett tillägg som gjorde mer eller mindre alla ljus sidor mörka eller vänder på ljus till mörkt generellt liksom... ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av viggehN:

Adblocker (obv inte på SweClockers) och Hola! som "vpn"

http://adios-hola.org/

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Hoverzoom+ och poper blocker utöver dom som redan skrivits, hoverzoom gör att bilderna förstoras när man hovrar över dom så man slipper klicka och poper blocker blockerar alla popupads.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jo men detta var ju bara för Sweclockers, lät som @agitax hade ett tillägg som gjorde mer eller mindre alla ljus sidor mörka eller vänder på ljus till mörkt generellt liksom... ?

Ja dark theme för alla sidor. Ett måste dina ögon tar skada i längden med ljud skärm i mörk omgivning. Kan kolla vilken jag använder när jag är hemma

Permalänk

Inte använt det på senaste, tack för länken )

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag har ett javascript för det. Lägg in det i ett bokmärke.

javascript: (function(){ var newSS, styles='* { background: black ! important; color: white !important } :link, :link * { color: #CCFF33 !important } :visited, :visited * { color: #551A8B !important }'; if(document.createStyleSheet) { document.createStyleSheet("javascript:'"+styles+"'"); } else { newSS=document.createElement('link'); newSS.rel='stylesheet'; newSS.href='data:text/css,'+escape(styles); document.getElementsByTagName("head")[0].appendChild(newSS); } } )();

Dold text

Kanske inte blir perfekt, men har inget bättre