Bytt MB + CPU, ingen bild
Hej alla,
Medlem sedan länge men mest läst, inte postat så mycket Har läst de flesta senaste trådarna om "ingen bild" men utan framgång.
Tänkte uppdatera min passiva HTPC med lite kraftigare komponenter för att kunna köra MadVR fullt ut så jag köpte nytt MB, CPU och grafikkort. Monterade allt glad i hågen men då började problemen.
Komponenterna
CPU: Intel i5 6400
Chassi: Streacom FC8 Evo
PSU: Nano 150w OCH 160w
MB: ASUS H170i-plus d3 OCH ASUS H110i-plus d3
HDD: Corsair Force GT
RAM: Corsair Vengeance LP 2x4GB
GPU: ASUS GeForce GT 730 2GB Low Profile
OD: Streacom BR-drive
Bild
Först startade datorn inte alls utan LEDen fram bara blinkade, som att PCn inte fick tillräckligt med ström. Mailade då Streacom som står för PSUn och mycket riktigt så sa de att det var en bug med deras NanoPSU 150w och H170-chipset. Fedexade då deras 160w-PSU från Kina som kom i fredags och nu startar datorn men det kommer ingen bild. Eller rättare sagt, skärmen (en Sharp 70") blinkar till som att den får någon sorts signal sedan blir skärmen helt svart. Jag köpte då ett nytt moderkort (H110-chipset) för tänkte att det kunde vara det, men samma symptom.
När jag lyste in i chassit från sidan så såg jag att de skruvar som sätter fast kylaren på moderkortet/CPU gick emot botten på chassit, jag har nu lättat på dem men kan det ha kortslutit något?
Jag har provat:
Att ta bort allt utom MB, CPU, RAM (och PSU)
Kört utan GPU alltså bara det interna.
Jag kör Supra HDMI-kablar via en Sony receiver men även testat till direkt en PC-skärm
Annan HDMI
DVI-kabel
Andra RAM-minnen
Bytt platser på RAM-minnen samt bara kört ett
Testat ett externt PSU 500W
Samt många mer saker som jag glömt nu...
Jag har satt samman en hel del byggen men är knappast någon expert så några tips från er?