Hur är det med Bitdefender Free Edition och W10?

Permalänk
Medlem

Hur är det med Bitdefender Free Edition och W10?

Har sökt på ett och annat internationellt forum men det råder delade meningar..

Vissa säger att Bitdefender Free Edition fungerar med Windows 10, andra säger att det fungerar lite halvt och andra säger att det fungerar utmärkt..

Är det någon som är insatt inom ämnet och vet hur det egentligen ligger till och vad exakt som inte fungerar med W10 isåfall.

Permalänk
Medlem

Varför installerar du inte hem det och ser själv? Det enda som kommer att hända, är ju att programmet kraschar. Om ingenting händer, så är det ju suveränt!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Varför installerar du inte hem det och ser själv? Det enda som kommer att hända, är ju att programmet kraschar. Om ingenting händer, så är det ju suveränt!

Han kanske inte använder Windows 10 just nu

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Avstängd

Det finns ett problem med Bitdefender, som gäller för både gratis- och betalversionen. Det är "Nvidia Streaming" till en Nvidia Shield som inte fungerar. Men det kanske är ordnat nu, för det är någon månad sedan jag senast hade Bitdefender installerat.

Och så var det lite många "false positives" som det kallas. Annars var det inga problem att använda det under Windows 10.

EDIT: Tror jag sett någon annan på forumet säga ungefär det samma om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem

Det funkade bra för mig när jag testade för drygt ett halvår sedan. Men i slutändan gick jag tillbaka till Windows inbyggda.

Anledningen var att den fria versionen saknar (saknade?) whitelisting. Och när jag köpte fullversionen så funkade inte whitelistingen som den skulle. Vilket ledde till att ett av mina egna MSVC-utvecklade program flaggades som virus. Så det var mao omöjligt för mig att fortsätta använda BitDefender.

Jag var i kontakt med supporten för att de skulle avflagga den.exe'n men i slutändan var det inte värt problemen.

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Han kanske inte använder Windows 10 just nu

Sant, men om han eller hon gör det, så är det ju bara att installera programmet.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Keeper of Traditions

Har inte stött på några större problem själv. Fullversionen kan köpas för ett par tior annars.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades hoppa på Bitdefenders "6 months free"-erbjudande innan det försvann och har kört det på Win10 ett bra tag nu. Inte haft några problem (dock har jag inte använt Nvidia Shield). Ge det ett försök, jag tycker det fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar..

Anledningen till att jag undrar detta är då för att jag funderar på att uppdaterat till w10, annars hade jag självklart pröva själv..

Jo det ska tydligen inte vara några problem att köra själva programmet, men har hört att virusskyddet inte stödjer det operativsystemet och det kan man även se här,

http://puu.sh/nEXfV/fced397b87.png

Men vissa påstår fortfarande att det fungerar, iallafall allting utom HTTP SCAN. Vet dock inte hur viktigt det är.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Zloak:

Tack för alla svar..

Anledningen till att jag undrar detta är då för att jag funderar på att uppdaterat till w10, annars hade jag självklart pröva själv..

Jo det ska tydligen inte vara några problem att köra själva programmet, men har hört att virusskyddet inte stödjer det operativsystemet och det kan man även se här,

http://puu.sh/nEXfV/fced397b87.png

Men vissa påstår fortfarande att det fungerar, iallafall allting utom HTTP SCAN. Vet dock inte hur viktigt det är.

Enligt Bitdefender stöds inte W10, men det är nog bara för att de inte erbjuder teknisk support för W10 än. Om det fungerar för användare så går det ju bevisligen.
http://www.bitdefender.com/support/operating-systems-required...

Annars kan jag som sagt rekommendera att köpa fullvarianten. Det är väldigt billigt på t.ex. AliExpress.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Zloak:

Jodå det fungerar
Personligen föredrar jag Panda cloud (tryck ur show updates and news) så är det ett installera och glömma AV.
Otroligt stabil gratis AV som tar lika mycket virus som dom överdrivet dyra betalversionerna gör.

https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/windows-8/d...

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället