Jag förstår inte trots att jag uppskattar alla hjälpsamma människor vi har och såklart att det är för ett gott ändamål.
Du har inga pengar, du har köpt en skärm, du ska hjälpa dem ekonomiskt, du har en dator du inte spelar på som han skulle kunna använda?
Min dator kostade runt 13k och den kör jag ultra i BF1 på i stabila 120+fps.
Lite overkill om man har knaper budget.
För 4 tusen beg får man en riktigt kompetent maskin tex.
Jag har aldrig sagt att jag inte har pengar, men som sagt julen är på ingång med allt vad det innebär. Tjejen är ensamstående och just nu hemma för att ta hand om sin son då det är in och ut till sjukhuset för behandlingar och då blir ju hennes ekonomi inte den bästa om man säger som så.
Jag har en dator men både jag och mina barn nyttjar den, för övrig så skulle tjejen inte ta emot den då hon tycker att det är för mycket. Hon vill köpa en dator till sin son och jag har sagt att jag vill vara med och betala på den, vilket hon sa nej till först men sedan sa jag att det kunde vara min julklapp till honom. Har med stolthet att göra att hon inte vill ta emot för mycket pengar av mig.
Visst jag har köpt en ny skärm vilket är en julklapp till mig själv men tanken är att tjejens son ska få min gamla.
Men jag försöker hjälpa till så gott jag kan och i detta fallet var det att fråga om det fanns någon på forumet som visste var man kunde söka bidrag till sjuka barn, och på så sätt så kommer inte pengarna från mig.
Sedan började medlemmarna här skriva om att samla ihop delar till en dator och så började snöbollen rulla
10-13k kr var ett ungerfärligt belopp och som du säger så kan man säkert hitta någon bra maskin billigare.
Jag gör bara så gott jag kan.