Permalänk
Medlem

Ontopic:

"Bara för jag tycker om henne?" Är väl den bästa anledningen att stanna. Men om hon tycker om dig också så kan hon vänta om hon inte kan det så är bara faktumet att ha barn(oavsett hur invdividen i fråga kommer vara) vikigare än en bra partner och då tycker jag du ska leta vidare.

Tagit bort off topic-snack /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem

Kan säga från erfarenhet att ha föräldrar som inte vill ha barn inte ger nån vidare uppväxt.
Tyvärr inte troligt att det skulle hålla med en tjej som verkligen vill ha barn(speciellt om hormonerna är igång) men du lär ångra det ordentligt om du skaffar barn bara för hennes skull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Jo men......

Nu är det den "curlade" generationen som funderar över att få ett barn.

Av TS inlägg så är det tydligt att han inte vill avstå några av sina curlade priviliger. Maximal egentid etc....

Sen att barn är rent magiskt är ju mindre viktigt för någon som är "övercurlad" från början...

Som dem flesta andra i den tråden försöker jag bara få TS att tänka på något mer än egentid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sirfalk:

Som dem flesta andra i den tråden försöker jag bara få TS att tänka på något mer än egentid.

Jo den här "egentiden" som inte stör det curlade egot verkar vara en utmaning

Vill man inte störa det här så ska man inte skaffa barn, problemet är som jag skrev att sedan alla i den curlade generationen ska ha sin "egentid".... man klarar inte ens av att knäppa av luren när man besöker dagis.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

För att återgå till TS första inlägg, låt tjejen finna en annan man innan hon blir för gammal och fortsätt du att festa och leka, du har det inte - lite Darwin där typ "the way of the Dodo" osv - bara att leva med den saken

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Musikälskare

För helvete, om du inte vill ha barn skaffa inte barn om du har ett val... Tänk på dig själv i detta fallet

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

@Friterad: ja tur att ens föräldrar inte tänkte så, eller ts heller för den delen, tänk på det.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Sen är det ju skillnad på att inte känna sig redo för att få barn, och att nog inte vilja ha barn (alls). Det kommer nog aldrig kännas som det perfekta tillfället att skaffa barn för någon. Men kanske dock om det verkligen är ett dåligt tillfälle i livet eller om det känns fel.

Det viktigaste tror jag är om man verkligen ser sin flickvän/fru som en självklar mor till sina barn. För mig var det ingen tvekan iaf. Då spelar tidpunkten inte så stor roll. Men många av mina tidigare flickvänner har jag faktiskt inte kunnat se så om jag varit helt ärlig. De förhållandena höll ju iofs inte heller.

Med två småbarn så har jag helt klart ett underskott av egentid framför datorn och saknar det mer eller mindre. Men barnen blir snart större och klarar sig mer själva, och hade jag inte skaffat barn så vet jag att jag hade saknat det. De fyller livet på ett helt annat fundamentalt sätt än att nå maxlevel.

Skickades från m.sweclockers.com

§5 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av Six:

Kan säga från erfarenhet att ha föräldrar som inte vill ha barn inte ger nån vidare uppväxt.
Tyvärr inte troligt att det skulle hålla med en tjej som verkligen vill ha barn(speciellt om hormonerna är igång) men du lär ångra det ordentligt om du skaffar barn bara för hennes skull.

Nja jag kan inte hålla med dig om det. Hur kan du veta att du inte vill ha barn innan du har provat?
Jag kan erkänna att jag var inte så jävla sugen på att skaffa barn när min sambo ville.
Men när man sitter där på BB med sin bebis famnen då vänder allt.

Permalänk
Avstängd

Jag jobbar med kids. Skönt att gå hem på eftermiddagen. Dom är roliga men vill inte heller ha ungar själv än.

Däremot är jag bra på det jag gör och borde klara av att uppfostra ett par ungar någon dag.

Har dejtat en tjej, eller ja kvinna hon var 36, som redan hade barn och ville inte ha flera. Finns flera varianter av samma problem.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Okey jag vet inte är djupt förkrossad just nu vet inte hur jag ska formulera mig riktigt.
Jag är 30 år och träffade världens pingla vi delade allt esport, Hockey, Fotboll, datorer fan hon gillade till och med att lira street fighter med mig.
Men hon vill ha barn NU jag vill inte ha barn för jag vet att det inte är rätt mot barnen jag är INTE stabil nog att vara farsa det passar inte mig trots min ålder vill jag fortfarande festa, resa och ha kul.

Jag har stabil inkomst jag köper aktier och köper prylar jag vill ha men försörja barn, jag vet inte om jag orkar det jag har sagt nej hur skulle ni ha gjort?

Ska jag stanna bara för att jag tycker om henne?

Skaffa inte barn förräns du längtar efter dem. Och låt dig inte luras till något annat heller. Sverige idag är bara skyldigheter för män och möjligheter för kvinnor. Akta dig!

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag har nånting i denna tråd att göra, men jag bara måste ventilera en sak.

Debatten om barn/inte barn väcker många känslor det är ju helt klart och det finns många argument för och emot. En sak dock, som jag inte förstår när debatten förs i ett forum som detta, det är "Jag vill inte föda ett barn till en värld som denna" Jag tycker att det argumentet är totalt idiotiskt i väst där vi konsumerar dom att det inte fanns en morgondag.

För att svara On Topic: Fick mitt första barn vid 32 års ålder, aldrig varit lyckligare. Vi har nu 2 barn som jag kan skämma bort med TV-spel

Permalänk
Medlem

Hej, jag har varit i samma sits som dig, men nej det funkade inte långa loppet, hon 34, jag 30. Vi klickade bra ihop men hennes biologiska klocka tickade och hon som hennes vänner hade, ville oxo ha barn.
Jag är glad idag att vi gick skilda vägar, då jag fortv inte vill ha barn. Vi var så nära på att övertyga mig att vi skulle ha barn ihop. Men nej orka de ansvaret, föredrar frihet och pengarna för mig själv. Har aldrig känt de där behovet som alla andra gör med att vilja ha barn, sätta till något eget med massa förväntningar på, tycker det hela mest låter själviskt och sjukt. Tycker livet redan har tillräckligt med utmaningar med att ta hand om sig själv. Förväntar därefter heller inte att någon ska ta hand om mig på ålderns höst. Livet är för kort för att kasta bort minst 18 år på att försörja och uppfostra ungar till den här konkurrenskraftiga världen som den ser ut idag. Ska man va en bra förälder kostar det minst 100% av din fritid och ekonomi. Finns mer att se där ute att upptäcka och se under sina unga år än sitta strandsatt med högljudda krävande ungar upp över öronen.

Permalänk
Medlem

Har inte läst igenom allt men jag vill heller inte skaffa barn. Är 35 så det är en solklar deal breaker för mig och är något jag tar upp så tidigt som möjligt. Man kan inte kompromissa om barn, tycker jag iallafall.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (urspårning/off topic)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Det konstiga är för dom som inte har egna ungar kan inte för fem öre förstå hur det är att ha egna. Man kan tro att man förstår men nej det gör du inte.

Är man en normal funtad människa så tror jag att alla väl vill ha ungen när den väl är där men har du någon psykisk åkomma ja då kommer du ge ungen en dålig uppväxt.

Dock tycker jag att 1år är lite kort tid att verkligen veta om det är rätt partner men är du 100% säker så fega inte just do it, Du kommer inte ångra dig när du väl ser den lille för första gången.

Som sagt jag har 2 ungar är precis fyllda 30år och mitt liv ser typ ut som det gjorde innan med vissa kompromisser såklart som ingen dator innan barnen somnat, Festandet blir bara några gånger per år men nu är det helt plötsligt roligare att titta på den där nya barnfilmen en fredagskväll och äta chips.

Livet uppgraderas från LVL 1 till 2 så att säga och man saknar inte LVL 1 särskilt mycket.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Jag förstår att det är en väldigt opopulär syn på saken, men jag ser ett ego-socialt tryck från din kvinna som håller ert förhållande gisslan mot vad hon vill ha. Jag får då frågan inom mig varför du inte duger och måste kompletteras?

Det finns kvinnor som försöker säga att det är egoistiskt att inte vilja ha barn - när det är kvinnan i frågan är den som begär det.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

För helvete, om du inte vill ha barn skaffa inte barn om du har ett val... Tänk på dig själv i detta fallet

Det kallas att han är fin människa och verkligen bryr sig om andra fast han känner ett hinder för det här.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Det konstiga är för dom som inte har egna ungar kan inte för fem öre förstå hur det är att ha egna. Man kan tro att man förstår men nej det gör du inte.

Det är inte det minsta konstigt att förstå, är du förälder så tenderar du också ha moderskänslor eller en stark instinkt för din avkomma. Man ser det i djurriket, framförallt bland däggdjur (där vi människor ingår).

Lite för dig att läsa:

https://www.wired.com/2014/07/how-becoming-a-father-changes-y...
http://www.reuters.com/article/us-science-fathers-idUSKBN0E61...

Själv så ser jag bara fördelar med att inte ha barn. Jag slipper blöjor, skrik, bråk, gnäll och tonåringar.

Skrivet av Hymer:

Är man en normal funtad människa så tror jag att alla väl vill ha ungen när den väl är där men har du någon psykisk åkomma ja då kommer du ge ungen en dålig uppväxt.

Så jag ska tolka det hela som att dina föräldrar hade/har psykiska åkommor för du talar väl av egen erfarenhet?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Låter som du fått tag på en bra tjej så kör på.

När du först ser ungen (eller tja efter ett halvår när den inte bara äter skiter o sover ) så är det en stor risk att du helst vill vara med barnet och festande inte är lika lockande längre.

Om dina tvivel på din mogenhet bottnar i någon psykisk diagnos så kanske du skall överväga det hela men är du i övrigt normal så bara kör Bitarna faller på plats allt eftersom.

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Avstängd

35+ och skulle aldrig någonsin få för mig att yngla av mig. Finns viktigare saker än att överbefolka planeten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iksu:

Var har du fått den informationen ifrån? Finns många män som vill ha barn. Det där var ta mig fan det dummaste jag läst på väldigt länge.

/stolt pappa

Det är väl för att han själv inte vill ha det, så han tror han talar för alla män bara för att han är man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Det är väl för att han själv inte vill ha det, så han tror han talar för alla män bara för att han är man.

Förmodligen

Permalänk
Medlem

Vasektomi har länge stått högst upp på önskelistan för min del (bildlig liknelse).
Detta bemöts i 9 fall av 10 med bestörtning av både familj och vänner, och jag vet inte hur många gånger man får lov att försvara sin åsikt på ämnet. Kommer säkert bli samma här med detta inlägg.
Hur kan detta vara så svårt att greppa? Ifall man inte vill ha barn så vill man inte. Ganska enkelt.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av hybris6:

När du först ser ungen (eller tja efter ett halvår när den inte bara äter skiter o sover ) så är det en stor risk att du helst vill vara med barnet och festande inte är lika lockande längre.

Fast det där säger ju ingenting om huruvida ditt liv skulle varit bättre eller sämre med barn jämfört med utan. De flesta är nog helt medvetna om att när man väl har barn brukar ens prioriteringar skifta, det gör ju dock inte att man har mindre kul när man gör sakerna och inte har barn och fortfarande prioriterar det. Det som är det svåra egentligen, det man försöker jämföra är två helt olika spår i ens liv som kommer påverka livet på sätt som är i princip omöjliga att förutspå. Där är var problematiken ligger för mig, hur kan jag övertyga mig om att den totala lyckan i livet blir högre om jag ändrar stadiet från "inga barn" till "barn" när det är stört omöjligt att göra en uppskattning? Kan jag inte det så är det ju svårt att motivera varför jag skall skaffa barn.

Permalänk

Jag har varit med om några bonusbarn och jag har gillat familjelivet, fast aldrig känt behovet för egna biologiska barn. - Jag har dock varit öppen för det dom få gånger jag varit riktigt dunderkär.

Men nu när jag nått 35 så känner jag att nu är det försent*, vilket ger lite ångest funderingar ifall jag valt rätt vägar genom livet.

Du är 30 och tvekar, ge det något år till sedan får ni båda ta ställning till hur ni löser bådas behov, om det så är barn/djur/separation. Åren går plötsligt allt fortare ju äldre man blir.

*Jag förstår att alla har olika gränser.

Permalänk
Medlem

Lassefrasse, jag fick min när jag var 39 så det är inte för sent. Kan hända mycket på 4-5 år

Aktsu, för mig iallafall så hade mitt liv varit betydligt sämre utan barn. De flesta av mina kompisar har skaffat barn så det hade nog varit ganska ensamt utan. Vid 30 så har man ändå hunnit med en hel del och det är inte direkt så att livet slutar bara för att man får barn. Första året sätts allt annat lite på paus eftersom ungen är så liten men sen kan man ju göra det man vill... kanske inte o rekommendera att dra med en ettåring på krogen iofs men det går ju att skaffa barnvakt... och varför vill man ut på krogen om man redan har en tjej... e ju lite som o sitta hemma o titta på pizzareklam när man är hungrig

Men till slut är det ju bara du själv som kan bestämma om du vill eller inte. Du har ju fortfarande några år på dig att bestämma dig...

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem

@fermia: 81 är ju tydligen inte heller försent, så du kan vänta tills pensionen http://www.expressen.se/nyheter/pg-gyllenhammar-81-har-blivit...

Permalänk
Medlem

@Solaris: Folk som inte har ungar brukar alltid komma med massa jag förstår hur det är och det verkar jobbigt bla bla men ingen aning öht.

Jopp min far är inte helt 100 så han har inte gett mig ett skit under min uppväxt, var morsan som fick rodda skeppet. Sen speglade säkert det sig i att från det att jag var 15-20 så var det mycket fylla,misshandel,små brott, polisen osv men det blev folk av mig med.

Jag fick mitt första barn när jag var 25, Kände mig inte direkt sugen men så fort jag såg henne så visste jag att det här var helt rätt och de senaste 6åren har varit underbara.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Okey jag vet inte är djupt förkrossad just nu vet inte hur jag ska formulera mig riktigt.
Jag är 30 år och träffade världens pingla vi delade allt esport, Hockey, Fotboll, datorer fan hon gillade till och med att lira street fighter med mig.
Men hon vill ha barn NU jag vill inte ha barn för jag vet att det inte är rätt mot barnen jag är INTE stabil nog att vara farsa det passar inte mig trots min ålder vill jag fortfarande festa, resa och ha kul.

Jag har stabil inkomst jag köper aktier och köper prylar jag vill ha men försörja barn, jag vet inte om jag orkar det jag har sagt nej hur skulle ni ha gjort?

Ska jag stanna bara för att jag tycker om henne?

Var i din situation för snart 7 år sedan.
Jag träffade en fin tjej, jag hade aldrig velat ha barn innan och när hon ville ha barn efter 1 år, så var det bara välja. Barn lr gå skilda vägar.
Jag hade iofs jobbat inom barnomsorgen ett tag direkt efter gymnasiet så jag var inte "rädd" för barn.
Jag valde att hålla i tjejen och köra på unge.
Nu har man 2 grabbar och 1 tös.

Jag instämmer med de tidigare som tipsar om att tala med tjejen din. För om du ALDRIG vill ha barn så är det inte rätt mot henne att säga "kanske senare".

Jag har flera i min bekantskapskrets som fått försöka i år för att bli gravida, så bara för att man bestämmer sig så behöver det inte ske på en gång. Sen är det även 9månaders leveranstid.

OM du tycker att tjejen är vettig (vilket det verkar) och du kan tänka dig barn(!), så ska du gå all in under tiden, förbered dig, läs på, var delaktig under hela processen (inte bara det som har med kroppsvätskor att göra ).
Har du rätt inställning och inte väntar med att bonda med bäbisen tills den e ute, så blir det väldigt lätt.

Jag har inte ångrat mitt val eller saknat det liv jag "gav upp". För en pappa är barnen livet, och utan dem så skulle livet vara så mycket fattigare.

Det största som händer en människa är att få barn, men känner du inte att tjejen är rätt och att du inte vågar så ska folk fan respektera att du valt att inte skaffa barn.
Tror det iofs är lättare att bli accepterad som barnlös man än barnlös kvinna (men det är en tråd i sig)

Sen finns ju aspekten av att man känner sig utpressad, lr som någon tidigare skrev - förhållandet hålls som gisslan. Då blir man extra anti..
Därför är kommunikation med tjejen viktigt. Tänk igenom själv, tala med tjejen när ni är lugna båda två.

Shit, vart en Wall of Text..
Lycka till med ditt beslut

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”