Du menar där fem av tio inte ens sett ett släpp av en CPU för "Prestandasegment" från AMD? Ganska svårt att konkurrera när man inte ens försöker..
"Alla andra gånger..." Det är alltid intressant när folk är så färgade att de bara måste påstå att det blir fiasko VARENDA gång ett annat företag lanserar något. Om AMD bara lanserar produkter "som knappt är likvärdiga med intel/nvidias gamla grejer".. Hur värdelösa är då inte Nvidia som knappast skjuter AMD ur vattnet?
Snacka om att använda sig själv som någon form av norm.
Har de? Eller har folk som inte är associerade med AMD på något sätt påstått saker som sedan AMD fått leva upp till? Folk här inne verkar generellt ha enorma problem att särskilja dessa två saker..
Det kanske fungerar för Intel som dominerar på marknaden men knappast för AMD som behöver nå ut till massan lika mycket som att få in pengar.
Så bulldozer och polaris levde upp till deras egna hype ?
Vi tar inte in prissättningen då den var knas av olika anledningar som jag inte känner till. Men tänk rent prestandamässigt.
Just nu så är polaris nog var de bör vara i pris och prestanda ca 5mån efter release. Bulldozer vill jag inte ens yttra mig om egentligen men deras hype var lite för stor?
Vi kan även ta en till sak: polaris blev hypat att vara sjukt strömsnålt men det visar ju sig inte vara så heller.. men nu kanske det blir så med de nya batcherna av polaris chippen.. vad vet jag.. men en sak är säker och det är att de tyvärr inte levde upp till hypen som de själva skapa.. så känner jag iaf.