Vad ser du fram emot för teknik under 2017?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joel.wedberg:

@sgtspiff:

Jag har mitt iknycklat i ett SG13, mindre hittar du knappt och inte fan hör jag det på 1080p-gaming. Möjligt där är något lättare surr ifall man kryper nära

Jorå finns klart mindre.
När det blir smått så räknas millimetrarna tillslut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Tveklöst så ser jag fram emot utvecklingen av flera FPGA projekt och då framförallt 68K men flera andra intressanta projekt följs med spänning och även hoppet om mer tid till att färdigställa mitt eget FPGA projekt

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Hoppas också att amd kommer in i leken igen, hade varit kul med lite strid mot Nvidia och intel så priserna sjunker.

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

En jättebra och billig elbil som kan ersätta min citroen c1 som andrabil. Bring it!

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

En jättebra och billig elbil som kan ersätta min citroen c1 som andrabil. Bring it!

Håller med. Vi köper en Leaf så fort den kommer med större batteri. Ampera-e är overkill (samt att jag inte vill stötta GM med tanke på deras anti-elbil-historia) räckviddsmässigt för oss. Ryktena på PushEVs.com säger att Leaf med 37-40 kWh presenteras på CES om ett par dagar.
Dock blir det nog priset en bit över "billig" jämfört med små bensinbilar antar jag.

Annars kan nog också AMD Ryzen och Vega bli fina. Speciellt Intel behöver lite konkurrens. 6600K är ju bara 20% snabbare än 2500K från 2012! (Vilket dessutom äts upp av prisökningen.)

Visa signatur

Jag hade mer RAM än du. Sen insåg jag att det var fullständigt onödigt, så jag sålde hälften.

Permalänk
Medlem

Hela AMD kedjan med processor och grafikkrets. Men också hur PR avdelningarna ska försöka komma på fyndiga saker att få oss att vilja köpa saker som vi i sort sett redan har

Permalänk
Medlem

- Ryzen
- Laptops som man kan köpa utan att få mjukvarulicenser och windowsinstallationer man inte vill ha kastade i ansiktet och utan märkliga secure-boot och allt vad det är. Någon slags enkel retro-thinkpad för under 8k med skapligt modern CPU och utan en massa touchgrejer och annat lullull hade varit fint. Behåll det som blivit bättre och släng ut det som blivit sämre kort och gott.
- En vanlig jäkla 24-27 tum LED-skärm på 1440p och 120+ hz som inte kostar en arm hade också varit trevligt.
- Nya elbilar, som så många andra här. Att "prutta" runt när man kör är dåtid.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Förlängningskablar till NES mini, 10nm produktion och en MacBook med fart i (utan touch bar).

Skickades från m.sweclockers.com

Undrar om dom trådlösa 8bitdo retro dosorna fungerar.. men 2 dosor + recievers + frakt blir väl dyrare än Mini NES.