Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Jack Reacher, den nya... 2/5

Keeping up with the joneses, faktiskt helt OK. Ganska rolig. 3/5

The accountant, hade inga höga förväntningar, men var bättre än vad jag hoppats. 3/5

Permalänk
Medlem

Stålmannen VS Läderlappen.
Förstår inte varför folk klagar så mycket på den, tycker den var bra. Avviker den för mycket från serietidningarna kanske?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Rogue one - Riktigt bra faktiskt. Lite mörkare än de tidigare och bra med action. Mer sånt här tack. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Rogue one. Inte perfekt, inte usel. Gillar man SW rusa och titta

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Rouge one, lite mycket battlefield känsla över de hela och karaktärerna är lite sådär. Men om man gillar starwars måste man ju såklart se den

Permalänk
Medlem

The Hunt, 8/10.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Lego Master

Attack on Titan, part I
Intressant, åtminstone. Har inte läst mangan eller sett animen. 6/10, mest för...tja.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Såg rougue one den 30e. Tyckte det fanns en massa action var nice

Visa signatur

not one step back

Permalänk
Medlem

Tittade på ett par olika filmer de senaste dagarna:

X-men Apocalypse - Den var över förväntan, efter att ha läst lite recensioner så sänkte jag mina förväntningar, men jag gillade den. 6/10 rgb-lampor

Hell or High Water - Riktigt snyggt filmad, och väldigt spännande och gripande film. Rekommenderas verkligen, kan vara en av de bästa filmer som kommit ut 2016. 9/10 rgb-lampor

Sing Street - Mysig feelgood-film om en kille som försöker impa på en tjej genom att starta ett band. Något förutsägbar, och kanske lite overklig men den var riktigt rolig och fick mig på bra humor. 7/10 rgb-lampor.

Permalänk
Medlem

Gran Torino, Clint är verkligen iskall i den filmen.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Gran Torino, Clint är verkligen iskall i den filmen.

/Lifooz

Är precis så jag alltid föreställt mig clintan irl

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Är precis så jag alltid föreställt mig clintan irl

Skickades från m.sweclockers.com

Ja men värsta är ju. Vem behöver Chuck Norris när Clintan finns?

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Lego Master

Rogue One såg jag för övrigt på premiärdagen.
Mitt initiala "hur underhållen var jag under filmen"-betyg måste ligga nära 9/10. Den sista halvtimmen är pur Star Wars-massage för nördegot.

Sen kommer man hem, och börjar titta på YT-recensioner som sågar den jäms fotknölarna; ingen karaktärsinvestering, forcerade referenser, tydliga spår av reshoots osv. Gnäll en masse.

Och jag kan ju inte låta bli att delvis hålla med när jag ser tillbaka på filmen rent objektivt. Men där och då, när jag satt i salongen? HELL. YEAH.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Sen kommer man hem, och börjar titta på YT-recensioner som sågar den jäms fotknölarna; ingen karaktärsinvestering, forcerade referenser, tydliga spår av reshoots osv. Gnäll en masse.

Jag tror det är ett lite allmänt problem när tv-serier blivit så starka, det går inte att utveckla karaktärer på samma sätt i en tvåtimmarsfilm.
Och i den här filmen kan man misstänkta hur det slutar med karaktärerna om man inte sett episode 4. Och har man inte gjort får man stå i skambänken.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

The Accountant
Cool action och bra skådespel.

Batman vs Superman
Inte så illa som jag trodde att den skulle vara. Tycker att Ben Affleck passar bra som Batmna däremot så blir det lite konstigt när dom blandar Stålmannen och Batman i samma film, Bruce Wayne är ju trots allt bara en vanlig människa.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

@Lifooz:

No one beats Chuck Norris!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag var och kollade på Passengers för några dagar sedan. Tråkig film, bra skådespelare, inget nytt. 4,5/10.

Permalänk

Rogue One på bio 3-D
Betyg: 9/10

Permalänk
Medlem

Rogue One på bio, ej 3D.
Tyckte den var okej, men inte jättebra. 7/10.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av smkr:

Rogue One 3D

Första filmen jag såg i 3D, inte speciellt imponerad, dom behöver fila mer på den tekniken.

Filmen då, den började unjufär som jag hade förväntat mig, ett taffligt försök till att göra en film som ska vara "Star Wars" men som inte är det.
Efter ett tag blev filmen bättre och helt ok, efter det blev filmen bara bättre och bättre, och slutet var riktigt bra, eller sista halvan var riktigt bra.
Äntligen en robot som inte är en fjolla utan som är en riktig maskin (för att vara SW). Striderna i rymden var riktigt bra med.

Jag brukar inte bli överraskad, men denna gången blev jag det, så jävla roligt

Klockren film, stark 8/10

varning för spoilers nedan!
Kul att du upplevde den bättre än vad jag gjorde. Jag knöt inte an till någon karaktär och störde mig på alla skämt som förklarades hela tiden.. Forests karaktär kändes helt meningslös i handlingen. gillade episode 7 mycket mer än denna. önskade att jag hade gillat den, men tyckte den var dålig

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

The girl with all the gifts (2016)
http://www.imdb.com/title/tt4547056/

En ny suverän dystropi. 7 / 10
Se denna ovanliga film.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Börjat om med gamla klassiker, såg The Wizard Of Oz för första gången på några år nu. Vilket glatt humör mina blir på efteråt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Bogey:

The girl with all the gifts (2016)
http://www.imdb.com/title/tt4547056/

En ny suverän dystropi. 7 / 10
Se denna ovanliga film.

Kanske är filmen bättre än boken för en gångs skull? Boken sög rätt rejält tycker jag. Slutet var antiklimax. Vet inte om filmen har samma slut.

Permalänk
Medlem

Mechanic: Resurrection

Den var inget vidare. Brukar gilla Stathams filmer (simpel, hjärndöd action) men fan... 2/10 på denna.

The Magnificent Seven

Helt okej ändå, även om jag tyckte att vissa saker i filmen var rätt kassa. 5/10.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av newtoninja:

Kanske är filmen bättre än boken för en gångs skull? Boken sög rätt rejält tycker jag. Slutet var antiklimax. Vet inte om filmen har samma slut.

Vet ej då jag ej läst boken, sorry. Men filmen var mycket bra, enligt mig.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Mechanic: Resurrection

Den var inget vidare. Brukar gilla Stathams filmer (simpel, hjärndöd action) men fan... 2/10 på denna.

The Magnificent Seven

Helt okej ändå, även om jag tyckte att vissa saker i filmen var rätt kassa. 5/10.

Jahapp, magnificent 7, en andra remake på denna alltså..? =/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jahapp, magnificent 7, en andra remake på denna alltså..? =/

Är inte så insatt i just den titeln men jag såg att det fanns nån gammal dänga också (baserat på någon film/bok om samurajer?).

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Är inte så insatt i just den titeln men jag såg att det fanns nån gammal dänga också (baserat på någon film/bok om samurajer?).

7 samurai är originalfilmen, som är riktigt vass. Sedan kom en amerikasnt remake med en massa kända skådisar på sin tid, yul brenner, branson etc. och nu en ny tydligen
Kan varmt rekommendera Akira Kurosawas filmer (7 samurai bland annat)

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

"Train to Busan", underhållande koreansk zombie-rulle, rekommenderas, 7/10.

"Kubo and the Two Strings", hade förväntat mig lite mer med tanke på dess höga betyg, en OK animerad film 5/10.

"Hell or High Water", ganska spännande drama/thriller med bra skådisar, Jeff Bridges gör en mycket bra roll, 7/10.

"The Nice Guys", en av de bästa komedierna jag sett på länge, Russell Crowe och Ryan Gosling utgör ett klockrent radarpar 8/10.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Jag såg The Girl on the Train nyligen. Tycker du om filmer så som Gone Girl så kommer du tycka om denna. Det gjorde jag. 7/10.