Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem

Oculus Rift DK2 + Aboutface VR

Säljer nu min DK2 eftersom den har legat oanvänt sen i somras då jag fick min CV1.

Den är inhandlad via blocket september -14. Det finns inget kvitto.

Samtliga delar i originalförpackning skickas inklusive B linser. Dessa har testats vid enstaka tillfälle men jag har använt A linserna.

Jag använder inga glasögon. Tittat man i rätt ljus kan man se microrepor repor på linserna men det är ingenting som påverkar bildkvalitén. Mindre repor finns utanpå headsetet. Lagt upp bild där man tydligast ser de.

Headsetet har fungerat felfritt tills den lades ner i förpackningen i somras. Har använts en del ffa till Assetto Corsa.

Skumplasten släppte och jag har ersatt den med Abourface VR skumplast https://www.kickstarter.com/projects/543401688/about-face-vir...

Jag har modifierat kitet och skummet sitter nu direkt på headsetet med kardborreband för bättre komfort och är lätt att ta av. Alla delar i kitet ingår liksom originalskumplast.

Lådan skickas i lådan som den skickades med från början.

Börjar med 1500kr. Köp nu pris 2000kr.

Hämtning föredras men den kan skickas. I så fall är det banköverföring som gäller (Swedbank) och köparen står för frakten.

Bud i tråden endast.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

@kusk0r: Vad förlorar man på att inte införskaffa sig ett cv1? Är väldigt intresserad om det inte är allt för stora skillnader.

Visa signatur

ingen minns en fegis

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

@kusk0r: Vad förlorar man på att inte införskaffa sig ett cv1? Är väldigt intresserad om det inte är allt för stora skillnader.

Den stora skillnaden är tydlig screen door effekt pga lägre upplösning, att man behöver separat headset (CV1 har inbyggda hörlurar) och att CV1 har bättre passform och är lättare.

DK2 har lägre upplösning och är lättare att driva för din hårdvara(du har egentligen tillräckligt stark dator för CV1). Det har hänt en del med drivrutinerna så att man kanske med hjälp av att öka "Pixel per Display" i DK2 kan delvis kompensera för screen door effekt.

Head tracking tyckte jag att det inte var så stor skillnad emellan utan förbättringarna var ffa runtime relaterade.

Permalänk

1500 inkl frakt bjudet

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanssonC:

1500 inkl frakt bjudet

Det är noterat. Lämnar kvar annonsen till lördag kväll. Så länge inte någon kommer med köp nu pris förstås.

Permalänk
Medlem

Dk2 är inte såld ännu, intresserade kan buda i tråden eller höra av sig via pm

Permalänk
Medlem