Permalänk
Medlem
Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Entusiast

Inget prat om kommande nerfs? Känner på mig att det kommer bli det på min nya favorit; fighter-planet... ohh herrejävlar vad skoj man kan ha i det!

Permalänk
Medlem

Äntligen kan man ALT-TAB:a ordentligt i borderless ! \o/

Permalänk
Medlem

Så länge serverhanteringen är ett skämt håller jag mig till BF4.
Minimum är ju att det skall finnas samma funktionalitet i BF1s serverhantering som det finns i BF4. Allt annat är ett steg tillbaka.
De som betalar för servrar skall kunna:
* Göra whitelists/blacklists
* Göra "64 mixed mode" med alla gamemodes
* Ändra inställningar, privat, etc
* Etc..

Som det är nu betalar man för att EA/Dice skall ge alla en server till att spela på...

Permalänk
Medlem

Jag måste tyvärr säga att jag är besviken på BF1. Servrarna är inte något vidare så att spela med sin klan är lite so-so. Krävs för många spelare samtidigt för att kunna starta vissa spel. Än så länge.
I övrigt känns spelet tämligen känsligt för samma saker i ping och lagg som tidigare versioner. Unlock systemet känns väldigt, knepigt. Tycker det är svårt att få reda på vad vapnen som man köper har för skillnader gentemot varandra. Behöver man gå in via appar och sådant nu för att se skillnader? Gillar det i alla fall inte.
Sedan så är känslan, jag vet inte. Känns lite stelt mest och det roligaste är häst och långsamma stridsvagnar men man mot man känns väldigt stelt och trist gentemot 4:an.

Någon som har några tips på att få lite fart och roliga varianter? Har inte testat pigeon, är det kul?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Jag måste tyvärr säga att jag är besviken på BF1. Servrarna är inte något vidare så att spela med sin klan är lite so-so. Krävs för många spelare samtidigt för att kunna starta vissa spel. Än så länge.
I övrigt känns spelet tämligen känsligt för samma saker i ping och lagg som tidigare versioner. Unlock systemet känns väldigt, knepigt. Tycker det är svårt att få reda på vad vapnen som man köper har för skillnader gentemot varandra. Behöver man gå in via appar och sådant nu för att se skillnader? Gillar det i alla fall inte.
Sedan så är känslan, jag vet inte. Känns lite stelt mest och det roligaste är häst och långsamma stridsvagnar men man mot man känns väldigt stelt och trist gentemot 4:an.

Någon som har några tips på att få lite fart och roliga varianter? Har inte testat pigeon, är det kul?

I princip det enda spelläge jag spelar Snabbt, intensivt och korta matcher.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@trickeh2k:
Ja det blev det, men efter att man insåg vad hagelbrakare gör med spelet valde jag att avinstallera och återgick till att svära åt mitt handkontrollshandikapp i Dark Souls 3 istället

Permalänk
Medlem

Tips för folk med lite sämre cpu.

Hittade tips om att köra spelet i 130~ scaling för att få ökad gpu-usuage samt en mjukare upplevelse.

Detta har fungerat väldigt bra för mig, spelet flyter på mycket bättre och fps är överlag lite högre samt stabilare.

Kör 2500k med 970 sli.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Såg detta erbjudande idag:

https://www.battlefield.com/news/article/premium-deluxe-editi...

Premium + Deluxe bundle för 500 kr på Origin, gäller t.o.m. 15/3. Funderar på att slå till, speciellt då man just nu kan gå med i Origin Access gratis i 7 dagar och spara ytterligare 10% på köpet.

Vad tycker ni, är det en bra deal eller bör man vänta?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Idag, 18:49
Vad fa*n... när jag flög innan, på Monte Grappa, blev jag nerskjuten av ett attackplan... och då tyckte jag att jag hörde ljudet av ett star wars flyg när jag kraschade, dom där som är med på onda sidan, TIE fighter tror jag dom heter, lät som det här klippet mellan 0.16-0.27! Är det ett easteregg?!

https://www.youtube....h?v=TDDDgpLW2Ms

Permalänk
Medlem

@Icte: Det låter ju helt klart som en bra deal (bara premium kostar väl 500 kr annars?), men personligen skulle jag lägga max 200 kr på premium, just för att spelet är så fattigt på innehåll.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

@Icte: Själv köpte jag Premium Pass på Origin för 34,93 € 11.12 2016. Var 30% off på valfritt köp på Origin eller liknande.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@drwlz @fantomsmurfen Det blev ett köp ändå, 450 kr för både Premium och Deluxe upgrade (dat Lawrence SMLE <3) var nog ett rätt bra pris, även om dessa kommer att sjunka i kostnad om ett år eller så

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

@drwlz @fantomsmurfen Det blev ett köp ändå, 450 kr för både Premium och Deluxe upgrade (dat Lawrence SMLE <3) var nog ett rätt bra pris, även om dessa kommer att sjunka i kostnad om ett år eller så

Samma här , kunde inte hålla mig längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Premium + Deluxe bundle för 500 kr på Origin, gäller t.o.m. 15/3. Funderar på att slå till, speciellt då man just nu kan gå med i Origin Access gratis i 7 dagar och spara ytterligare 10% på köpet.

Har du provat BF1, eller andra Battlefieldtitlar?
Jag har alla som släppts på PC och tycker att BF1 är helt klart den sämsta titeln av dem alla:
* Mycket begränsad serverkontroll (i princip betalar du EA för en server de beställer över)
* Slätstrukna och tråkiga vapen
* Tydliga försämringar i game-modesen (EA bestämmer för mycket hur de olika gamemodesen skall köras, tex du kan inte köra en 32v32 mixed mode med alla gamemodes)
Men grafiskt och ljudmässigt sett är det oslagbart, precis som BattleFront (3).
Så jag ser BF1 som en reskinn av BattleFront(3)

Bättre titlar är BF2, BF3 och BF4.
Du bör få BF4 + premium för en låg peng.
Väldigt mycket innehåll för lite pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Har du provat BF1, eller andra Battlefieldtitlar?
Jag har alla som släppts på PC och tycker att BF1 är helt klart den sämsta titeln av dem alla:
* Mycket begränsad serverkontroll (i princip betalar du EA för en server de beställer över)
* Slätstrukna och tråkiga vapen
* Tydliga försämringar i game-modesen (EA bestämmer för mycket hur de olika gamemodesen skall köras, tex du kan inte köra en 32v32 mixed mode med alla gamemodes)
Men grafiskt och ljudmässigt sett är det oslagbart, precis som BattleFront (3).
Så jag ser BF1 som en reskinn av BattleFront(3)

Bättre titlar är BF2, BF3 och BF4.
Du bör få BF4 + premium för en låg peng.
Väldigt mycket innehåll för lite pengar.

Oja, har spelat de flesta Battlefield titlar sedan 2 (exkl. Hardline). Favoriten är ju BF3, men BF1 är något jag njuter av för det mesta p.g.a. grafiken. Gillar även "simpliciteten" (inget infrared through gas som man oftast ser på t.ex. Locker BF4, inga lock-on weapons m.m.) och det tar mig tillbaka till BF2 tiden på något sätt. Visst, rent-a-server programmet är ju kasst (spelar för det mesta på EA servrarna då de är oftast fulla) men jag gillar helt enkelt "känslan" av vapnena. Väldigt tillfredsställande då man får headshot från ~50-100 m håll med Lawrence of Arabia SMLE t.ex.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://imgur.com/d3p543z
Någon annan som har orkat skaffa den?

Visa signatur

I5 8600K l Asus Z370 TUF l Corsair Vengeance 16 Gb (4x4)
Asus gtx 1080 Strixl l Corsair 850W Psu l Kingston Hyperx 120 gb Ssd/500 gb Hdd l Corsair Meshify C Dark TG l Acer Predator XG270HU l Strafe RGB MX Blue l Scimitar RGB Gul

Permalänk
Medlem

Jag tycker BF1 är skoj (vid 165 speltimmar redan, jag spelade BF4 ca 100h) men det märks verkligen att spelet släpptes "funktionellt minimalt," vilket är väl både plus och minus (generellt obuggat spel när de inte släpper saker förrän det är klart, ifall du undrar vad plusset är, samt:) jag personligen gillar att det kommer nya features hela tiden, även om jag förstår att vissa som saknar något speciellt tycker att tiden går lite väl långsamt. Men för mig är BF1 ett långtids-projekt så det gör inget.

Är inget fan av expansions-fragmenteringen men c'est la vie. Tror spelet också skulle behöva ett lite "tightare squad läge" t.ex squad deathmatch så man kan spela med polarna och verkligen känna "gemenskapen". Har haft 4-5 polare som köpt BF1 men tror ingen lyckades fixa 5h played (inga riktiga battlefield-spelare direkt). Får försöka få ihop gänget igen någon gång i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extraq99:

Japp, fixade den förra veckan Ett tips är följa JackFrags video MEN istället för att använda Suez servrar för att lyssna på morse code så använder man istället Amiens servrar, då det finns många fler tomma Amiens servrar än Suez! Tog mig ca 2h för att fixa medaljen men det var ganska kul att göra och detta är antagligen den första delen av en större Easter Egg, ungefär Phantom Program i BF4

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Icte: heh har den redan skaffade idag finns även vissa fao fortress servrar som e tomma. nästan lika bra som suez för medaljen

Visa signatur

Asus gtx 1080 Strixl l Corsair 850W Psu l Kingston Hyperx 120 gb Ssd/500 gb Hdd l Corsair Meshify C Dark TG l Acer Predator XG270HU l Strafe RGB MX Blue l Scimitar RGB Gul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extraq99:

Skrivet av Icte:

Japp, fixade den förra veckan Ett tips är följa JackFrags video MEN istället för att använda Suez servrar för att lyssna på morse code så använder man istället Amiens servrar, då det finns många fler tomma Amiens servrar än Suez! Tog mig ca 2h för att fixa medaljen men det var ganska kul att göra och detta är antagligen den första delen av en större Easter Egg, ungefär Phantom Program i BF4

Jag brukar ha tålamod för sånt här men efter att ha joinat en tom server på Amiens, funnit ett par hörlurar på en staty, gått tillbaka hela vägen till Morsekodmaskinen bara för att missa att spela in morsekoden första gången den spelades och så sprängs maskinjäveln helt plötsligt och utan förvarning, när jag i min enfald trodde att morsekoden skulle spelas på repeat!

Nej, då gav jag upp!

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk
Medlem
Skrivet av FIDELI7Y:

Jag brukar ha tålamod för sånt här men efter att ha joinat en tom server på Amiens, funnit ett par hörlurar på en staty, gått tillbaka hela vägen till Morsekodmaskinen bara för att missa att spela in morsekoden första gången den spelades och så sprängs maskinjäveln helt plötsligt och utan förvarning, när jag i min enfald trodde att morsekoden skulle spelas på repeat!

Nej, då gav jag upp!

Haha, samma sak hände mig första gången

Jag brukar spela in ca 2 min av morsecoden utifall att men har under hela gången endast behövt de ca 40-50 första sekunderna av inspelningen. I vissa fall började jag spela in försent men det var enkelt nog att pussla ihop vad som saknades (förutom i fall som t.ex. då TTTEEETTETEE spelas upp).

Don't give up!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Extraq99:
Ska väl försöka göra det någon gång när jag inte har något att göra. Men jag hatar sådana här grejer så det blir nog inte snart det.
Har inget emot att det ska vara svårt att fixa, men om man ska behöva använda massa andra program (vara utanför spelet) för att lösa koder osv, ja, då är det för mycket tycker jag.

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

@Zorrox: Det är inget som ger någon som helst fördel mot det som redan finns i spelet utan bör ses som något speciell Easter Egg event/extra content som annars inte görs i andra spel. Tycker personligen det är kul att man får använda hjärnan för att klura ut lite pussel och därefter få en reward

F.ö. behöver du inte använda några program för att lösa denna Easter Egg. Du behöver egentligen bara sitta och lyssna på morse coden och anteckna dots & dashes (något jag gjorde med Phantom Program i BF4) och därefter decoda för hand. Tar visserligen längre tid men ganska kul att göra + att man lär sig morse code samtidigt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Zorrox: allt jag använde var bara vegas pro o audacity o några hemsidor för att decoda. kan ta lite tid men du behöver inte göra allt på en gång. du behöver också inte decoda hela meddelandet jag tog ju bara tills första mellanslaget o löste det efter några minuter

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

@Zorrox: Det är inget som ger någon som helst fördel mot det som redan finns i spelet utan bör ses som något speciell Easter Egg event/extra content som annars inte görs i andra spel. Tycker personligen det är kul att man får använda hjärnan för att klura ut lite pussel och därefter få en reward

F.ö. behöver du inte använda några program för att lösa denna Easter Egg. Du behöver egentligen bara sitta och lyssna på morse coden och anteckna dots & dashes (något jag gjorde med Phantom Program i BF4) och därefter decoda för hand. Tar visserligen längre tid men ganska kul att göra + att man lär sig morse code samtidigt

Jag vet att det är inget som ger några fördel men finns det i spelet så måste jag fixa det om jag kan annars stör jag mig på det
T ex, så kan jag inte flyga för fem öre och det stör mig otroligt mycket att jag inte kan fixa medaljerna som har med flygning att göra (har fixat nästan alla andra).
Från det som jag har läst så spelas morsekoden ganska så snabbt så det blir oftast fel om man ska lyssna och skriva ner koden.
Dessutom så använder man inte hjärnan speciellt mycket i det här "uppdraget", allt har redan klurats ut av andra och det var där det krävdes hjärna

Skrivet av Extraq99:

@Zorrox: allt jag använde var bara vegas pro o audacity o några hemsidor för att decoda. kan ta lite tid men du behöver inte göra allt på en gång. du behöver också inte decoda hela meddelandet jag tog ju bara tills första mellanslaget o löste det efter några minuter

Tack, jag får väl ge det ett försök och se hur det går

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Tack för tipset om gratis Origin Acess! Slog till på BF1 standard edition på rean

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Har nu gjort Easter egg uppdraget och det tog mig 4-5 timmar att fixa. Måste bara säga att det var riktig tråkig att göra 😊

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte dra igång BF1 på datorn för första gången på några månader (kör det tyvärr främst på Xbox annars eftersom de vänner jag spelar med ej har speldatorer) men får hela tiden ett meddelande om att origins servrar ligger nere är det bara för mig eller är de nere på riktigt ? (försökt i kanske 30 minuter)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tänkte dra igång BF1 på datorn för första gången på några månader (kör det tyvärr främst på Xbox annars eftersom de vänner jag spelar med ej har speldatorer) men får hela tiden ett meddelande om att origins servrar ligger nere är det bara för mig eller är de nere på riktigt ? (försökt i kanske 30 minuter)

Jag kommer då in som vanligt!

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz