Windows 10 är det hittills bästa operativsystemet från Microsoft. Det är för all del inte perfekt utan har sina brister, även om det inte är mycket i den irrationella kritikstormen som är sann.
Vi har nog lite olika åsikt där. För min del anser jag att Win7 var betydligt bättre för det jag använde datorn till. Visst innehåller Win10 en hel del tekniska nyheter och är i det avseendet modernare/bättre än Win7, men de uppväger inte nackdelarna för mig.
Då kör jag ändå MacOS som mitt primära OS, för jag råkar trivas väldigt bra med det.
Det tycker jag att du gör helt rätt i. Man ska använda saker som man trivs och är bekväm med. Själv kan jag inte med MacOS, troligtvis för att jag bara använt det vid ett fåtal tillfällen och då mest undrat vad det är för typ som designade nåt så urbota korkat som <klistra in valfri finess man kan hänga upp sig på här>. Fast det beror ju då på att jag sitter med nåt OS jag är helt rudis på och försöker göra nåt som jag inte vet hur man åstadkommer där och är inte ett fel på MacOS. Lite som förr i tiden när folk tjafsade om att Nokia eller Erissons UI i telfonerna var hopplöst kasst eller världsbäst, det beror ju ffs på vad man är van vid och om man är villig/har tid att lära sig nåt nytt
Du har förstå helt rätt i att det är onödigt att göra detta till en OS-batalj, även om jag kommer här och kastar handsken på marken. Det hänger dock ihop med ursprungsfrågan: Är Linux trasigt? För att besvara en sådan fråga behövs ändå vissa referensramar.
Du tolkar topic vidare än vad jag gör, för mig var sammanhanget är Linux trasigt vad det anbelangar videosignal/full-RGB och inte generellt.
Linux är onödigt invecklat, fragmenterat och drivs i mångt och mycket av ideologi och politisk agenda. Det är i grunden trasigt.
Här är jag återigen av en aning annan åsikt, men jag håller med till viss del. Linux har en hög inlärningströskel och i viss mån är krångligt, speciellt om man försöker lösa nåt problem där det kan vara svårt att söka på nätet av den enkla anledningen att det känns som att man i Linuxvärlden tenderar att ha en helt egen terminologi (känns det som). Har man läst en man-sida så förstår man nog vad jag menar, dom är oftast helt obegripliga om man inte redan kan "ämnet" och vet vad man är ute efter.
Jag kör Linux på jobbet och trivs med det, både min stationära arbetsstation och på min laptop. Laptoppen hade jag från början Windows 7 på, men så småningom kändes det meningslöst eftersom det enda jag använde där som inte funkade bra på Linux var Outlook.
Vi kanske kan enas om att vi har olika åsikt helt enkelt
"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"