Hur får jag spelen som ska följa med Vive?

Permalänk

Hur får jag spelen som ska följa med Vive?

Hej. Jag köpte en Vive på Elgiganten och längst ner på kvittot står det följande:

SteamOffer kod xxxxxxxxxx
Besök: http://store.steampowered.com
Utgångsdatum: 17.08.01
En värdekod per kund. Gäller endast nya SteamOffer konton.

Detta verkar dock inte vara en giltig kod för Steam då dessa brukar vara längre. Under produktinformationen för Vive på Elgiganten står det att man skall maila sitt kvittonummer till dem för att få sina koder. Jag har gjort detta men ännu inte fått något svar.
Tycker bara det är lite konstigt att det är dubbla budskap. Vad kan koden på kvittot vara till för?

Jag kontaktade sedan Elgigantens chat och frågade, och fick som svar att jag hade fått fel kvitto. Så på mailen kom samma kvitto men med en annan kod längst ner.
Denna gick heller inte att lösa in på Steam.

Jag skulle bara se om någon annan har köpt sin på Elgiganten och hur ni gjorde.

Spelen som ska ingå är:
The Gallery - Episode 1: Call of the Starseed
Zombie Training Simulator

Permalänk
Inaktiv

Har du provat att mata in koden? Jag vill minnas att koden jag fick var väldigt kort den med.

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Har du provat att mata in koden? Jag vill minnas att koden jag fick var väldigt kort den med.

Absolut, men båda har varit "invalid".

Permalänk
Medlem

Hade inga problem med min kod som jag fick från Elgiganten.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Skrivet av DanTheManSwe:

Hade inga problem med min kod som jag fick från Elgiganten.

Var det den på kvittot som är 10 tecken lång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjuhundratjugo:

Var det den på kvittot som är 10 tecken lång?

Min kod var 15 tecken, i formatet XXXXX-XXXXX-XXXXX

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

Ring återförsäljaren. Jag vet att vissa återförsäljare har gått över till att ge ut spel som exklusivt fungerar till Viveport, vilket suger. Alltså ej Steam, men vet inte hur det ligger till hos elgiganten. Min kompis köpte en Vive ett par veckor sen hos webhallen alternativt Inet och fick Richies plank experience och Everest VR fast de gick bara att komma åt via Vive port/Vive Home eller vad fan det heter. Bloatware.

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem

På Elgigantens hemsida under "mer information" står det hur du ska gå tillväga för att få koden.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/pc-gaming...

"Observera! För att ta del av paketet måste du skicka in ditt kvittonummer till kampanj@elgiganten.se för att erhålla koden till innehållspaketet"

Hoppas det hjälper!