Vilken film såg du senast?

Permalänk
Avstängd

Gammal klassiker Skulle nog säga 7/10, imdb säger 6,8. Alltid kul att se Statham i sånna här roller, passar honom perfekt.

Permalänk
Medlem

Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge
xXx: Return of Xander Cage

Permalänk
Medlem

Alien Covenant 2/5
Så jäkla besviken när jag lämna biosalongen. Inte ett enda svar om vad som hände i Prometheus.
Hur Scott ska lyckas att sy ihop nästa film till att bli en prequel till Alien har jag jäkligt svårt att se.
Tar mig en beer nu och glömmer detta trams till film , besvikelsen är enorm!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Hur var den?😊

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Moderator
Skrivet av MarcusHuddinge:

Fick dom inget betyg eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🍎 Macbook Air 13" (2025) - M4 10C CPU 8C GPU 16GB/256GB
🍏 iPhone 16 PRO 128GB Natural titanium
🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Alien: Covenant
Jag gillade den! Var lite små seg i början, men sen tog det lite mer fart.
Kunde varit lite mer Alien dock. Mycket snack och lite verkstad som man säger.
Michael Fassbender gör dock ett grymt jobb som vanligt. Han är verkligen läskigt bra.

Får 3.5/5 från mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

Kollade Salazars Revenge i en biosalong med endast 5 personer (privat föreställning, man måste ju lyxa ibland ) och ger den faktiskt 5/5. 4:de filmen var jättetråkig i mina ögon och avvek för mycket från själva koncpetet karibien tyckte jag, men denna var guld. Lite väl otrolig kanske i slutet, men ändå jättebra film, sen after credits scenen som hintar om en 6te film var väldigt trevligt!

Permalänk
Medlem

Lawrence of Arabia - 4/5

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Avstängd

T2 Trainspotting, 7.6 på IMDB sanslöst högt, det är inget nyskapande och lite humor i denna uppföljare till Trainspotting. Ettan hade en del nyskapande och humoristiska scener. Men denna är skit i stort sett hela filmen, humorn från första är i stort sett obefintlig, karaktärerna har nästan bara kvar gnällighet och bitterhet vilket gör filmen värdelös.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mangee75:

Alien Covenant 2/5
Så jäkla besviken när jag lämna biosalongen. Inte ett enda svar om vad som hände i Prometheus.
Hur Scott ska lyckas att sy ihop nästa film till att bli en prequel till Alien har jag jäkligt svårt att se.
Tar mig en beer nu och glömmer detta trams till film , besvikelsen är enorm!!!

Jo några svar på Prometheus fick man och det är en direkt uppföljare. Som jag tidigare skrev, låtsats man att Prometheus var den första alienfilmen så skulle jag kalla Alien Covenant för bra. Nu är dock inte fallet så utan det finns en väldigt massa filmer, väldigt massa obesvarade frågor som ingen regissör/författare har den minsta intresse att vilja förklara. Och jag tror det hela handlar om $.
Om de svarar på frågorna så finns det ingen större mening att se på vissa typer av alienfilmer, fokus hamnar på ett helt annat ställe och de tror att detta generar mindre $.

Jag kan ej tala för alla, men en alien film som förklarar hur alien, energiers, predators och människor hör ihop vill nog de flesta se. Men det förvandlas då till en skräckfilm till en scfi-drama eller något.

Permalänk

Koe no Katachi (A silent voice) 5/5

Permalänk
Medlem

Alien Covenant : 6/10
Verkligen ingen film jag skulle se igen och känns väldigt långt borta från Prometheus som jag såg efter den och som faktiskt är riktigt bra (8/10).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

The Legend of Tarzan - 8/10.

Bra film, men då den var nästan 2h lång så skulle jag nog inte se den igen på ett bra tag, hehe.

Permalänk
Medlem

John Wick 2 - Mer skjutande av folk i huvudet från 10 cm håll. Så gillar man detta så är det ju en perfekt film. Själv tycker jag att både ettan och denna är rätt själlös underhållning utan nåt vidare syfte. Man bygger inga karaktärer eller handling utan det blir bara en massa mördande av obetydliga dockor. 5/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk

Helt ok, men inte mer än så.
6.5/10

The Town
Riktigt bra, påminner en del om Heat.
10/10

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jo några svar på Prometheus fick man och det är en direkt uppföljare. Som jag tidigare skrev, låtsats man att Prometheus var den första alienfilmen så skulle jag kalla Alien Covenant för bra. Nu är dock inte fallet så utan det finns en väldigt massa filmer, väldigt massa obesvarade frågor som ingen regissör/författare har den minsta intresse att vilja förklara. Och jag tror det hela handlar om $.
Om de svarar på frågorna så finns det ingen större mening att se på vissa typer av alienfilmer, fokus hamnar på ett helt annat ställe och de tror att detta generar mindre $.

Jag kan ej tala för alla, men en alien film som förklarar hur alien, energiers, predators och människor hör ihop vill nog de flesta se. Men det förvandlas då till en skräckfilm till en scfi-drama eller något.

Det är väl detta som är bra med filmer , alla har olika uppfattningar och ser olika på hur en film är.
" Spoiler "
Jag personligen tyckte att Scott skulle spinna vidare på Prometheus , vad va det Ingenjörerna sprang ifrån? Varför låg det så många i en hög , vad hände med dom som sprang in i rummet med sten huvudet.
Sen tyckte jag att Covenant innehöll så många stora fel eller saknade förklaringar. Vad va det för skepp som David docka i? Vad hände med det sen osv..........
Jaja , vi får vänta och se vad han kokar ihop i nästa rulle.

Permalänk

Logan

Allmänt lovordad och högt betyg på imdb, men jag tyckte den var sådär.

6/10

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Logan

Allmänt lovordad och högt betyg på imdb, men jag tyckte den var sådär.

6/10

Håller med där.
Otroligt linjär och utan överraskningar.
Innan jag såg den så hade jag intrycket att det skulle vara mycket fokus på handling, snudd på ett drama.
Vad man fick var ytterligare en hack-slash (bokstavligt talat) actionrulle.
Det är uppenbart att filmstudiorna blir bättre och bättre på att hypa filmer och skeva till recensioner innan första visning.

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Håller med där.
Otroligt linjär och utan överraskningar.
Innan jag såg den så hade jag intrycket att det skulle vara mycket fokus på handling, snudd på ett drama.
Vad man fick var ytterligare en hack-slash (bokstavligt talat) actionrulle.
Det är uppenbart att filmstudiorna blir bättre och bättre på att hypa filmer och skeva till recensioner innan första visning.

Jag förstår inte alls vad du pratar om, såg vi samma film?

Logan var ju en socialrealistisk djupdykning i hans misär, den hopplöshet han kände som försupen föredetting och hans enträgna strävan att kunna fly den destruktiva tillvaro han levde i. Trots Logans envisa motstånd finner han till slut ett nytt syfte och mening i livet. Manusskrivarna briljerade med långa och medryckande dialoger där Charles förtvivlan över sin hjälplöshet kontrasterade mot Logans uppgivenhet. Stundtals kom det flera meningar i streck. Hur kan du låta detta känslosamma mästerverk överskuggas av en slagsmålsscen eller två? Ändra genast till toppbetyg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Logan var ju en socialrealistisk djupdykning i hans misär, den hopplöshet han kände som försupen föredetting och hans enträgna strävan att kunna fly den destruktiva tillvaro han levde i. Trots Logans envisa motstånd finner han till slut ett nytt syfte och mening i livet. Manusskrivarna briljerade med långa och medryckande dialoger där Charles förtvivlan över sin hjälplöshet kontrasterade mot Logans uppgivenhet. Stundtals kom det flera meningar i streck. Hur kan du låta detta känslosamma mästerverk överskuggas av en slagsmålsscen eller två? Ändra genast till toppbetyg!

Den (hittills) bästa filmen baserad på en Marvel Comic, kanske den bästa Comics-filmen överlag.
Men om man verkligen gillar Avengers och den flocken filmer så förstår jag att den är lite svår att ta till sig.

Permalänk

Hacker (2016) - helt okej.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 16-inch | M2 Max with 12C CPU, 38C GPU | 64GB unified memory | 4TB SSD storage | 3x Thunderbolt 4 | HDMI | SDXC | MagSafe 3 | Touch ID | Liquid Retina XDR display | Force Touch Trackpad

Permalänk
Medlem

Autopsy of Jane Doe - 7/10 Spännande och en bra story! Hade dock nog kunnat klassa den mer som en Thriller än en Skräck!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Du glömde /s

Permalänk

Väl talat! Och jag håller med om att filmen försöker vara allt de du beskriver, dock så fångar den inte mig iaf. Visst, det finns väl två scener i filmen vilka jag kan minnas där de nästan lyckas "fånga" mig, dock så håller det knappast hela filmen igenom.
Detta kanske säger mer om mig än filmen, men alla är vi olika. Därför tycker jag att det är så kul med en tråd som denna, där olika personer kan ha helt olika uppfattning om samma film.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Kan sträcka mig till 6/10 men inte mer.
Verkligen inte den film jag trodde att det skulle vara.
Svarar på en del frågor från tidigare filmer, men på ett klumpigt/prompt sätt enligt mig.
Prometheus var bättre.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk

Dude wheres my car

Classic

Permalänk
Medlem

Logan. Jag gillade den! :).

Visa signatur

-Två st laptops atm för lättare spel/arbete/surfande
-Switch

Permalänk
Medlem

Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge Betyg 4/5
Popcorns underhållning när det är som bäst , Jack Sparrow levererar som vanligt.

Permalänk

De andras liv som jag ger 8/10.
Bara så ni vet: den är på tyska och saknar all form av action.

Permalänk
Medlem

Lego Batman - Helt ok men inget jag ser om. 6,5/10.