Vad tänka på om man säljer Oculus Rift och Touch

Permalänk

Vad tänka på om man säljer Oculus Rift och Touch

Funderar på att sälja mina VR-prylar (Oculus Rift och Touch) och funderar på om/vad jag behöver tänka på innan när det gäller mitt Oculus-konto osv - ifall jag behöver avregistrera hårdvaran från mitt konto på något sätt osv så den person som köper kan registrera sitt eget Oculus-konto.

Även ställt frågan i Oculus eget support-forum men tänkte det kanske finns någon här inne som redan vet?

Permalänk
Avstängd

Tycker det är helt sjukt att man måste ha ett konto för att använda den.

Finns det ingen rest knapp på den?

Edit: kolla här och se om detta hjälper dig? http://www.tomsguide.com/faq/id-3097856/perform-factory-reset...

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Tror inte det är några problem eftersom jag är rätt säker på att det bara är att plugga in den och registrera ditt eget konto och tuta på men hade ändå varit nice att få det bekräftat.

Att man måste ha ett konto tycker jag inte är så konstigt eftersom du använder det på samma sätt som ett Steam-konto, Google Play-konto eller liknande för att hålla reda på dina titlar.

Permalänk
Avstängd

Jag har sålt två stycken Oculus Rift och det har aldrig varit något problem. Kontot är däremot ditt och får inte säljas.

Osäker på hur det blir med gratisprogramvaran, tror den aktiveras med själva headset/touch kontrollerna.

Båda headseten har försvunnit från mitt konto (förut stod det serienummer när jag loggade in hos oculus) så uppenbarligen är de reggade på andra konton nu.

Jag har inte hört något klagomål iallafall från de som köpt mina så antar att allt funkat bra.

Permalänk
Skrivet av knge:

Jag har sålt två stycken Oculus Rift och det har aldrig varit något problem. Kontot är däremot ditt och får inte säljas.

Osäker på hur det blir med gratisprogramvaran, tror den aktiveras med själva headset/touch kontrollerna.

Båda headseten har försvunnit från mitt konto (förut stod det serienummer när jag loggade in hos oculus) så uppenbarligen är de reggade på andra konton nu.

Jag har inte hört något klagomål iallafall från de som köpt mina så antar att allt funkat bra.

Perfekt, tack för det!

Då är det bara fixa lite foton, leta fram kvitton och lägga upp en annons.