Bra att ha Grafikkort kylare?

Permalänk

Bra att ha Grafikkort kylare?

man ser så mycket för processorn och allt. men är det värt att skaffa det för grafikkortet? jag ska köpa en rig för runt 20k och undra om det hade varit bra att ha det.

Permalänk
Medlem

Nej,
många eftermarknads kylare som sitter på ex asus strix modellerna, gigabyte windforce eller msi twin frozr m.m håller god kvalitet och låg ljudnivå. Dessa kylare räcker för det allra mesta.

Ska du inte överklocka extremt eller byta till custom vattenkylning med separat block för GPUn så hade jag kört med den kylaren som kommer med graffikkortet.

Viktigt att tänka på är väl kanske att du frånsäger dig all garanti om du börjar skruva på grafikkortet själv.

Svarar detta på din fråga??

Visa signatur

intel i7 8700k | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000Mhz 16 GB | EVGA GTX1080Ti FTW3 | Asus ROG strix Z370-F | Be Quiet! straight power E9 700W | 2x samsung 850 evo 250GB raid + samsung 850 evo 500 GB + 3tb WD Red | Noctua NH-D15 | Fractal Design define C

Permalänk
Medlem

Det finns grafikkort som har bra kylare redan från fabrik och även om dessa kostar lite mera så är det värt att slippa krångel med att köpa till annan kylare och det kanske varken blir billigare eller bättre totalt sett. Eller har du tänkt ha vattenkylning?

Permalänk

@ronnylov: okej, tack så mycket för svaren =). nej jag kommer inte ha vattenkylning.