Permalänk

Sony Ericsson T610

Imorgon ska ju T610 släppas och jag vet att några här har förbokat den så imorgon kanske vi kan få höra lite kommentarer från förstadagsanvändare :).

Själv ska jag köpa den när den blå modellen finns tillgänglig och man får hoppas att dom släpper alla 3 modeller samtidigt imorgon.

För övrigt kan det här bli en officiel tråd för T610-snack eftersom det inte redan finns en.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är synd att det svarta på bak och framsida inte går att ändra. Annars hade jag lätt köpt den röda varianten Gillar inte det svarta mot det röda.

Så det blir alu-färgen för mig, woho! får se när jag får den dock för jag bokade den på Internet

Permalänk

Jag har också kollat på alufärgen men den kommer nog bli så vanlig och jag tror att man kanske tröttnar lite på den. Men som sagt, man ska aldrig säga aldrig. Jag kommer självklart gå och kolla på telefonerna innan jag helt bestämmer vilken färg det blir men det mest troliga är nog att det blir den blå som det ser ut nu iallafall!

Permalänk
Medlem

Vad jag hört är det bara silvermodellen som släpps i första skedet. Och att imorogn (12:e) så släpps det 1000 telefoner i sverige

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

Cyber, det är nog möjligt. Hade helst sett att man kunde köpa andra skal så man kunde byta färg. Eller att det inte fanns någon svart del på överdelen.

Permalänk

Får min förhoppningsvis imorgon...
min första Ericsson
Saknar dock inbyggd radio som i mina Nokia telefoner

Inget mer Nokia!!

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Hur svårt blir att att få tag i en T610 om man inte har förbokat den?

Nån som har några prisuppgifter om man köper den med Abb.?

Visa signatur

-dool

Permalänk
Hedersmedlem

Hur mycket kostar den utan abb?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

dool: Det lär väl dröja en eller ett par veckor innan abbonemangserbjudanden kommer som det brukar göra och jag skulle nog gissa på att man får luren för runt 2000 kr om man tecknar ett 12 månaders abbonemang. Någonstans där borde det ligga eftersom man kan köpa luren löst för som billigast strax under 3800 kr på nätet. Geab och "de andra" verkar ju ha sjuka priser när man köper den rent. Såg att det handlade om ca 4800, dvs mer än 1000 kr i skillnad mot internetvaruhus.

Permalänk
Medlem

alla raporter som kommit från länder som redan fått den (länder o länder, staden Dubai har fått den, men fråga mig inte vilket arabland det är!:D) säger att det är den silvriga som börjat säljas! oxå det jag hört, att de blå o röda kommer när de fått upp produktionstakten!

Geab har ett pris på ca 4789 kr eller nått!
Telia har satt ett pris på 4997 kr eller nått!

har förbokat en, både på GEAB och Telia , kommer den imorgon så får jag den! kanske komemr den på tisdag (helst måndag) eftersom den ska till ett centrallager först, och skulle den komma i butik imorgon, ja då måste de ha skickat den till lagret i fredags, vilket jag är lite osäker på om de hunnit! håller tummarna!

har dessutom beställt en USB bluetooth adapter, eftersom det inte följer med nån kabel till mobilen. men en cd, följer med, så jag hoppas det ligger lite mjukvara för syncning med datorpå den cd:n!

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

jens: Om du får den imorgon kan du väl slänga ihop en liten recension eller nåt och berätta om dina första intryck av den?

Det ska bli intressant att se vad en "vanlig användare" tycker om den!

Undra hur länge man får vänta på den blå modellen då. Man tycker ju att de borde haft lång tid på sig att producera telefonerna nu. Handlar det om veckor eller månader tror ni? Fan va surt att man måste vänta på den

Permalänk

Hoppas det kommer någon sorts skal till den om den nu bara släpps i silver-alu varianten först...

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk

Det kommer inga skal till den. Den finns bara i 3 olika varianter och de har väl valt att börja med den silverfärgade eftersom den troligtvis kommer sälja mest eftersom det är en neutral färg som passar de flesta.

Men man kan ju hoppas att de inte tar alltför lång tid på sig att börja sälja de andra färgerna.

Permalänk
Medlem

Mycket 3vlig telefon , ahr lekt me den lite grann då min bror har en "prototyp" nalle ... bra köp , tror ni kommer bli skitnöjda

priser kolla på pricerunner , udner 4 papp har jag lungt sett.

Permalänk
Hedersmedlem

3795:- , trodde att den skulle vara dyrare. Vill ju ha en Neonode N1 jag, men den verkar ju aldrig släppas

Går det att kolla på filmer i en T610, som det går att göra med P800 och 3650?

Permalänk
Medlem

Nån som har en bild på den?....

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
3795:- , trodde att den skulle vara dyrare. Vill ju ha en Neonode N1 jag, men den verkar ju aldrig släppas

Går det att kolla på filmer i en T610, som det går att göra med P800 och 3650?

Det skulle väl var GIF-film isf...

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av res
Nån som har en bild på den?....

http://www.sonyericsson.com/t610/

verkar vara en fin lur :). dock har jag inga pengar

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

nej, film kan man inte titta på den! den bygger ju på samma platform som T68i så den skulle nog inte klara det! sen är den ju inte tänkt som en sådan mobil, vill man ha dessa funktioner är det tänkt att man ska köpa P800!

Visa signatur

Permalänk

Jag fick chansen att testa en T610 lite smått idag i en telia-butik, och jag blev grymt imponerad! Det var den silverfärgade och jag pratade med killen som hade den och han jobbade för Sony Ericsson och han visste inte när de andra färgerna skulle dyka upp.

Den var ännu snyggare i verkligheten än vad den är på bild och den kändes helt perfekt i handen. Displayen var fruktanvärt skarp och hade helt otroliga färger. Detta var dock inomhus så jag vet inte hur det är ute men den var skitfin hursomhelst!

Telia-butikerna skulle få hem dom imorgon enligt en försäljare så dom som har bokat har nog sitt på det torra.

Jag vet inte om jag orkar vänta på den blå och det hela blev ju inte bättre av att jag tyckte att den silverfärgade var skitsnygg i affären så jag får se hur det blir med färgen på luren. Jag avvaktar nog 2-3 veckor och ser hur det blir annars köper jag den silverfärgade!

Permalänk
Medlem

Har planer på att köpa en T61O, så jävla coolt med kamera
1. Vad ligger priset på utan abb?
2. Vilken färg e snyggast och "bäst"?
3. När släpps den i butikerna nära mig? (stockholm)
4. Hur bra kvalité blir det på korten?

Permalänk
Medlem

mm, det sägs att den är snyggare i verkligeheten än på bild, var likadant med P800!

fan, min telia butik har inte fått den ännu! imorgon! då ska ja fan ha den!

ALmtrask:

1. internet: ca 3700-3800 kr
vanlig butik: 4500-5000 kr

2. smaksak, det är dock bara den silvriga som kommer säljas till en början, sen när sonyericsson fått upp tillverkningstakten kommer de andra färgerna! rött och blått, jag skulle vilja ha rött, men jag tar den som komemr ut först eftersom jag inte orkar och kan vänta! eftersom min nuvarande nalle har problemet att displayen lägegr av titt som tätt och enda sättet att fixa det är att drämma den i marken! så blir den silvriga för mig med 90% säkerhet!

3. förmodligen imorgon!

4. 288x352 pixels det vill säga 0,1 MegaPixel! ingen höjdare att ta semesterbilder med, men tillräkligt för det den är till för! ta bilder att skicka till andra mobiler, där den ändå bara visas i en liten "skärm" eller att lägga in den i adressboken.

nå mer ni undrar över?

har fått hem min USB bluetooth adapter, så när mobilen kommer är det bara att synca den mot datorns adressbok osv.!

för övrigt är det ballt att de gömt dioden som visar att den är igång i joysticken:

och där sitetr även en diod som lyser rött när mobilen laddas!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens

har fått hem min USB bluetooth adapter, så när mobilen kommer är det bara att synca den mot datorns adressbok osv.!

Datorns adressbok?? Hur funkar det igentligen? Den funkar väl inte i mobilen??

Jag må ha svarat lite cp, men jagh förstår inte.

Tack för dom tidigare svaren föresten..

Permalänk

på sonyEricssons hemsida står det att det finns en t618 också men ingen bild etc. nån som känner till den?

en fråga till om man ska koppla den till datorn behöver man bluetooth då eller finns det med usb motsvarande?

Permalänk
Medlem

ja, med p800:an kunde man synca med outlook´s kaländer, antekningar, adrssbok! fanns till och emd mjukvara för det! det finns även en cd med i T610:ans låda, vet dock inte vad som finns på den, får väll se imorgon! annars finns det 3:dje parts mjukvara för T68, och det ska säkert funka för T610 oxå eftersom det är efterföljaren!

longshanks: jo, kan man säkert! men orginal kablar från de olika tillverkarna kostar typ 7-800 kr. pirat kablar en 2-400 kr! piratkablar som man beställer från typ hongkong en 1-200 kr! IrDA adapter kostar en 275 kr, bluetooth en 375 kr.

IrDa är bara jobbigt o långsamt, man måste holla nallens ir port precis framför ir-motagaren man har till datorn osv.

me bluetooth kan du till o med ha kvar den i fickan eller i väskan i andra änden av rummet, bara det är inom 10 meters håll.! adaptern till datorn klarar 100 meter, men mobilen klarar bara 10 meter och för att det ska funka måste det vara tvåvägs information.

Visa signatur

Permalänk

Själv så får man en blå T610 imorron

Visa signatur

-=Xserve License to kill=-
Apple Center

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Format C:
Själv så får man en blå T610 imorron

Hur då?

Permalänk

tack för svaret vart får man tag i dom kablarna då?
har du nån sida ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyber Lord
Hur då?

Har en kompis som har ett eget företag och han har beställt en blå T610 direkt från SonyEricsson.

Visa signatur

-=Xserve License to kill=-
Apple Center

Permalänk
Medlem

hehe, lyllos dig då!

Visa signatur