Ubisoft ger bort World in Conflict och Assassin's Creed IV: Black Flag gratis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

De vill att folk ska använda uplay.

Vad är anledningen till att folk ratar UPlay så mycket? Jag har själv inte använt det då jag i regel alltid har mina spel på Steam.

Visa signatur

Om du svarar mig så citera gärna så jag hittar tillbaka, tack!
🌛
R5 3600 / DH-14 / ASUS PRIME B450 PLUS / Corsair Vengence 2x8 @ 3200 MHz / RTX 2060 6GB / Corsair TX650 650W / Crucial MX500 250GB / WD Blue 1TB 7200RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzzz:

World in Conflict is the shit!

Black Flag made me sick! literally, that narrow FoV and headbob...

Det går ju att ändra de inställningarna?

Black flag var ju typ roligaste AC jag spelat, så barnsligt kul å leka sjörövare ;D

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

@Bl4ckIce: ah just ja jaga haj o val, också trevligt tidsfördriv, förutom när man leta skatter på havsbotten som vaktades av hajar.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Båda spelen är lika urusla, skulle inte ta emot dom gratis som nu.

World in Conflict är bland de bästa RTS-spelen som gjorts. Ett svensk spelhantverk som är lika färskt, modernt och spelbart idag 2017 som på lanseringen 2007. Att mena på att WiC skulle vara "uruselt" är ju närmast hädelse. Flerspelarläget var också ett av de bättre jag spelat. Däremot är flerspelarlägets dagar väl räknade även när tredjepartstjänster håller delen precis ovanför vattenytan vad gäller spelarantal per dag.

Däremot är det inte värt att bråka med Ubisofts bedrävliga Uplay för att få spelet gratis. Finns att köpa på Steam för några kronor.

Permalänk
Medlem

Skönt att man redan har World in Conflict på steam!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuPe96:

Vad är anledningen till att folk ratar UPlay så mycket? Jag har själv inte använt det då jag i regel alltid har mina spel på Steam.

Det är "jobbigt" att ha olika launchers. Tror att folk glömmer bort att Valve äger Steam också, vilket kan vara en anledning att de vill knyta kunderna till sin egen launcher.
Har inte något problem med att köra olika launchers, när jag loggar in på datorn så klickar jag på Steam, Origin, Uplay och Battle.net. Tar ungefär 4-5 sekunder. Sedan är det klart.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Steam vs "alla andra"

Jag är en stor användare av Steam, och tycker det är jätteskönt att ha alla spel på en plattform. Jag är också, om än inte lika glatt, användare av både uPlay och Origin för de spel som finns där.

Problemet med Steam - för det är inte bara vackert och poetiskt med en så etablerad plattform - är att de utnyttjar sin ställning som världens största distributör av spel genom att ta hutlöst betalt av spelförläggarna, stora som små. Visst är det bekvämt, men jag förstår att andra större förläggare hellre lägger spelen på egna launchers än Steam för att slippa ge Valve 20% av alla intäkter. Jag säger inte att jag tycker synd om dem, de tjänar massor, även på de titlar de har på Steam, men jag förstår dem.
Däremot är det synd om alla små indieutvecklare, som dels bara kan ta en spottstyver för sina spel men som ändå måste ge minst en femtdel till Valve.

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuPe96:

Vad är anledningen till att folk ratar UPlay så mycket? Jag har själv inte använt det då jag i regel alltid har mina spel på Steam.

Buggigt som fan. Jag har iofs inga större synpunkter på deras mjukvara, jag har uPlay installerat för Anno 2070... Men uPlay buggar så det är löjligt. Installerade om för ett par veckor sedan. Installerade uPlay. I uPlay, installerade Anno 2070.
Startade 2070. Popup efter inloggning, om uppdatering, och automatisk omstart av Anno 2070. Command-prompt som öppnar, jobbar lite, och avslutar med en popup & ett felmeddelande. Innan man ens hinner klicka på den, startar Anno 2070, som direkt efter inloggning, skickar upp sin popup, om att det måste uppdateras, och automatiskt stänger ner när du trycker ok... Loop, om och om igen.
För att lösa det måste jag googla som en idiot, hitta ett foruminlägg som hänvisar till någon numera offline länk för att tanka ner den äldre versionen av auto-updater'n, leta reda på filen från någon annan källa med hänvisning till filnamnet, kopiera in den på plats, köra den manuellt, (bara köra, inga argument, så simpelt nog) och nu måste jag helt plötsligt leta reda på skivorna, för att mata in min CD nyckel, eftersom uppdateringen den gamla autouppdaterings-mjukvaran installerade, inte kollar med UBIsoft, om jag har en giltig licens eller inte. Efter det fungerar allt som normalt.
Steam som jämförelse, installerade jag, knappade in mitt lösenord, och fick en popup som ville att jag skulle verifiera att jag var jag, med en siffer kod de skickade till mig i ett email. Sedan kunde jag installera Fallout 3, Skyrim SE, Railroad Tycoon3, Space run, och BeeFence, som alla uppdaterar, på gott och ont, utan problem, och startar snällt var gång.

Jag är dock villig att stå ut med alla problem som steam-alternativ har, och köper om jag kan, spel som platsar i tillverkarnas egna alternativ, bara för att jag inte vill stötta den närmast defakto monopolställningen Steam har.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Även Watch Dogs 1 är nu tillagt i listan över gratis spel på Ubisofts hemsida. Samtliga 3 spelen verkar gå att ladda ner. Gäller fram till 23 dec klockan 11.

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan skaffa dessa spel? Står "Out of stock" på spelets sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barbie:

Bara jag som inte kan skaffa dessa spel? Står "Out of stock" på spelets sida.

Testa i uPlay, deras egen launcher. Erbjudandet ligger som en banner överst på "nyheter", och det verkar fungera. Svårt att säga mer, eftersom jag haft watchdogs sedan förra gången de gav bort det, och plockade på mig de andra två under de tidigare veckorna.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.