Permalänk
Proffsmoddare

Spectrum

Detta är Spectrum, ett egen designat chassi med belysning och luftighet i fokus. Chassit har varit under konstruktion sen i juni och är nu färdigställt. Chassit i sig består av 6 olika lager där ett är gjort av 2mm aluminium och resten i 10mm akryl. I några av lagren på chassit går kanaler som gjorts för att dra en del av kablaget på ett snyggt och stilrent sätt samt att alla kablar kortade och är individuellt sleevade. Ett av chassits paradnummer är moderkortsplåten som är helt utskuren för hand för att vara en representation av en prisma där vitt ljus kommer in på ena sidan för att splittras upp i hela färgspektrumet, därav namnet Spectrum.

Detta chassi visades upp och deltog i Dreamhack Casemod Championship under Dreamhack Winter 2017 i master class kategorin och kammade där hem ett tredjepris och även bonuskategorin "mest kreativ".

Specifikationer:

CPU: Intel i5 8400
Moderkort: Asus Z370-I
Minne: Corsair Vengeance 2666mhz 16gb
SSD: Intel 600p 500gb
Kylare: Cryorig C7
PSU: Corsair SF600 ( Sponsrad av Corsair )
Grafikkort: Gigabyte GTX980ti

Om ni är intresserad av hur bygget gjordes eller en video över alla ljuseffekter kan ni spana in min Bygglogg eller min Youtube

Besök galleriet här

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Vad jag gillar mest med ditt bygge är att du har skapat är något som jag anser tillämpar RGB belysningen till 100%. Det har jag aldrig sett tidigare. Kreativiteten är fantastisk och herregud vad bra det gör sig IRL. Stor tumme upp!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av timpelay:

Vad jag gillar mest med ditt bygge är att du har skapat är något som jag anser tillämpar RGB belysningen till 100%. Det har jag aldrig sett tidigare. Kreativiteten är fantastisk och herregud vad bra det gör sig IRL. Stor tumme upp!

Mången tack Tim! Det var sjukt kul att träffas på DH och få spana in din kreation också. Oerhört elegant byggd, rätt mängd belysning och fantastiskt hantverk. Hörs och kanske ses igen på birdie ?😊

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

This thing is a BEAST!!!! I really wish that I could have seen in IRL at DreamHack. Absolutely magic

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MetallicAcid:

This thing is a BEAST!!!! I really wish that I could have seen in IRL at DreamHack. Absolutely magic

Thank you Justin! It was really fun taking part in the casemod championship and i will definitely be taking part in future competitions, hope to see you there :D.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Disco Inferno

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av crew seven:

Disco Inferno

Mycket bra beskrivning 😉

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Vackert... vackert indeed!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zpnk:

Vackert... vackert indeed!

Tackar tackar!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Vet inte om jag är porrskadad eller något, men bara jag som helatiden läser fel när jag ser rubriken i snabbmenyn för uppdateringar? ha ha ha!

Nå, detta lär ju bli hur snyggt som helst när det blir klart.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mizzarrogh:

Vet inte om jag är porrskadad eller något, men bara jag som helatiden läser fel när jag ser rubriken i snabbmenyn för uppdateringar? ha ha ha!

Nå, detta lär ju bli hur snyggt som helst när det blir klart.

porrskadad ?! ;P vet inte vad du läser fel på och projektet är klart

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Forsberg Customs:

porrskadad ?! ;P vet inte vad du läser fel på och projektet är klart

Ah, jo jag såg uppdateringen och galleriet nu med alla bilder.

Detta ÄR porr!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mizzarrogh:

Ah, jo jag såg uppdateringen och galleriet nu med alla bilder.

Detta ÄR porr!

haha ;D tack antar jag

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jag gav det en femma.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Snyggt !!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mizzarrogh:

Jag gav det en femma.

Tackar!

Skrivet av Mike670:

Snyggt !!

Tack så mycket!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Helt galet, respekt. Bra jobbat!

Permalänk

5p för dsotm ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av StuntmanMike:

5p för dsotm ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar! go Pink Floyd!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt fint hantverk! Känner dock att annan hårdvara hade kunnat passa in bättre, tänker då på grafikkortet mest då som kör Nvidias fula gråa kylare Även nätagget finns det väl alternativ som har LEDs i alla fall, tänker mest på EVGAs G2L, men finns väl säkert något med RGB-fläkt.

5/5 för hantverket

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem

Djävlar i min låda

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

- Spectrum av Forsberg Customs

- Spectrum till kraftigt reducerat pris hos Dustin i dagens lucka
Dagens lucka levererar någonting alldeles extra
...
som under ett dygn prissänkts rejält till tusenlappen!

Rätt bra deal

Permalänk
Medlem

"prismat" på baksidan fick mig genast att ta en nostalgi tripp till tiden då jag lyssnade på Pink floyd.

Sjukt bra album Riktigt hög klass. Vilket passar bra då ditt bygge verkar falla in under samma parametrar.

Dock saknar jag en M.2 SSD på baksidan av moderkortet. Förutom de Top Notch m8!

Ser fram emot att se vad du kommer med här näst för att bräcka detta sublima hantverk.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Discokungen

RGB! YAAAS! Älskar det här bygget, inte bara för RGB då. En enkel och väl genomförd idé är alltid häftigt att se! 5/5!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Kanske RGB-leds kan bli poppis även bland SWEC-läsare, tack vare detta galleri?

PS Med ett Titan V hade du vunnit.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Tips: Publicera en filmning på youtube. LED's passar bättre som film än stillbilder..

Permalänk
Proffsmoddare

Vad ska man säga! Har inte så mycket att tillägga från tidigare kommentarer!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

Riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem

Kul med ett så annorlunda bygge!

Sythwave-musik spelas upp i mitt huvud när jag ser det där.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MexxII:

Riktigt fint hantverk! Känner dock att annan hårdvara hade kunnat passa in bättre, tänker då på grafikkortet mest då som kör Nvidias fula gråa kylare Även nätagget finns det väl alternativ som har LEDs i alla fall, tänker mest på EVGAs G2L, men finns väl säkert något med RGB-fläkt.

5/5 för hantverket

Tack så mycket! Tanken från början var att köra ett Asus Strix 1070 eller 1080 men som med alla byggen finns en budget som tyvärr vart lite rubbad ;). När det gäller nätagget så var jag lite mer begränsad eftersom jag använder ett sfx och inte ett "vanligt".

Skrivet av SellahiR:

Djävlar i min låda

Jooodu!

Skrivet av GuessWho:

- Spectrum av Forsberg Customs

- Spectrum till kraftigt reducerat pris hos Dustin i dagens lucka
Dagens lucka levererar någonting alldeles extra
...
som under ett dygn prissänkts rejält till tusenlappen!

Rätt bra deal

Haha! ja det vore en bra deal ;D

Skrivet av Ant3:

"prismat" på baksidan fick mig genast att ta en nostalgi tripp till tiden då jag lyssnade på Pink floyd.

https://img.discogs.com/jKTmuxcsYe2TqcahU3QqVXJLssU=/fit-in/600x600/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-1873013-1471100381-3022.jpeg.jpg

Sjukt bra album Riktigt hög klass. Vilket passar bra då ditt bygge verkar falla in under samma parametrar.

Dock saknar jag en M.2 SSD på baksidan av moderkortet. Förutom de Top Notch m8!

Ser fram emot att se vad du kommer med här näst för att bräcka detta sublima hantverk.

Tackar!

Älskar själv Pink Floyd och vart absolut inspirerad av det albumet för bygget då det passade bra in på temat med just RGB ;).

Jo det hade varit riktigt snyggt med en ssd där också, sitter en i sloten på framsidan just nu bara.

Har några feta planera på ett nytt bygge men krävs lite planering för den så stay tuned :).

Skrivet av Flamso:

RGB! YAAAS! Älskar det här bygget, inte bara för RGB då. En enkel och väl genomförd idé är alltid häftigt att se! 5/5!

Mången tack!

Skrivet av xfade:

Kanske RGB-leds kan bli poppis även bland SWEC-läsare, tack vare detta galleri?

PS Med ett Titan V hade du vunnit.

Man kan hoppas! Älskar RGB, inte just bara för att man kan göra allt till en enhörningsspya utan även att man lätt skifta mellan ett par enstaka färger för ett bygget i ett specifikt tema.

PS. Fanns inte då jag byggde denna ;D men om du vill sponsra säger jag inte nej

Skrivet av dblade:

Tips: Publicera en filmning på youtube. LED's passar bättre som film än stillbilder..

Detta är något som absolut kommer att ske, får nog bli efter jul och så bara iom resor hit och dit

Skrivet av Brodholm:

Vad ska man säga! Har inte så mycket att tillägga från tidigare kommentarer!

Tack återigen Andreas! Sjukt trevligt att träffas på DH och hoppas vi ses igen

Skrivet av ninjalulz:

Riktigt snyggt!

Tackar!

Skrivet av Swivl:

Kul med ett så annorlunda bygge!

Sythwave-musik spelas upp i mitt huvud när jag ser det där.

Tackar, var lite tanken också att göra något udda.

Du vet inte hur rätt du har när du nämner det, går att få den att göra rätt coola effekter till musik via Asus Aura (kommer nog göra ett klipp på dutuben där jag demar alla effekter).

Visa signatur