Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Vad är det med folk i trafiken och visa noll respekt mot en när man kommer och plogar?? Har en plog som tar upp hela körfältet(plus lite av andra beroende på hur den är riktad), saftblandare/varningsljus på, men ändå kommer det idioter som ska köra om i backkrön och kurvor, folk som sitter och helljustutar för att jag inte släpper förbi dom, att det inte finns någon plats för mig att göra det på verkar inte spela någon roll.

Permalänk

@Rawrgasm: Jag förstår dig fullständigt. Folk borde istället vara tacksamma för att du gör våra vägar lite säkrare genom att ploga bort snön.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Vad är det med folk i trafiken och visa noll respekt mot en när man kommer och plogar?? Har en plog som tar upp hela körfältet(plus lite av andra beroende på hur den är riktad), saftblandare/varningsljus på, men ändå kommer det idioter som ska köra om i backkrön och kurvor, folk som sitter och helljustutar för att jag inte släpper förbi dom, att det inte finns någon plats för mig att göra det på verkar inte spela någon roll.

Är det inte förbjudet och köra om plogbilar? Eller har dom ändrat den regeln?

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

@Henrikfotograf: Vet inte om det är förbjudet, men jag tycker iaf att det är fullständigt idiotiskt att göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Är det inte förbjudet och köra om plogbilar? Eller har dom ändrat den regeln?

Nej det är inte förbjudet.
Riktigt idiotiskt däremot.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Inaktiv

Varför tillåter vi judehatet att återigen växa i Sverige? Sedan 2010 har judar flytt Malmö med omnejd då vi tillåtit deras fd fiender bosätta sig där.

Nu är skiten här och vi tillåter det att fortgå.

Varför ska vi tillåta flyktingars krig och hat att invadera vårt land?

Malmö och Rinkeby, nästa lilla Bagdad?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jPd5me/det-gar-inte-att-...

Vilka är det som gör detta?

Permalänk
Medlem

Dags för en mycket osammanhängande historia med mig i huvudrollen:

Jag matchar med en kvinna på Badoo, hon skäller lite på mig då det står på min bio att jag har jesuskomplex, och jesus skämtar man inte om.
Denna mycket kristna dam visar sig vara ensamstående småbarnsmamma hör och häpna; Gravid.
Vad hade jesus sagt om det va?
Åtta timmar senare skickar hon bilder på sin punani och ber mig pippa henne..?

Körsbäret på toppen är att det visar sig att vi bor precis bredvid varandra
Gissa vem som vände i porten när denne hörde en viss dörr öppnas heh

Visa signatur

Volvo, det åker man. Saab däremot, det kör man. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Permalänk
Medlem

@Jaghatai:

Go for it! Inte så att du riskerar göra henne på smällen ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

@Jaghatai:

Go for it! Inte så att du riskerar göra henne på smällen ju.

Hon kanske inte är gravid men hoppas att bli det ;D

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Quora måste vara ha den dummaste mängden människor som ställer frågor som går att lösa genom att googla EN gång. Ser frågor när folk vill ha en kamera för en viss summa men säger ingen valuta eller undrar om man kan bara språk A, kan man då tänka i språk B. Det är som om de saknar funktionen att tänka, beskriva och antar att folk kan läsa deras tankar och google finns tydligen inte för dem.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Suck..

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

@Jaghatai: är hon gravid så det syns eller nånting som hon sagt ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Vzano:

Quora måste vara ha den dummaste mängden människor som ställer frågor som går att lösa genom att googla EN gång. Ser frågor när folk vill ha en kamera för en viss summa men säger ingen valuta eller undrar om man kan bara språk A, kan man då tänka i språk B. Det är som om de saknar funktionen att tänka, beskriva och antar att folk kan läsa deras tankar och google finns tydligen inte för dem.

det är oftast ungdomar som tror att fråga på hemsidor/forum är att "googla" undrar hur dom blir som vuxna?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

@Jaghatai: är hon gravid så det syns eller nånting som hon sagt ?

Om man säger så här, hennes punanibilder var 70% mage

Visa signatur

Volvo, det åker man. Saab däremot, det kör man. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Permalänk
Skrivet av Jaghatai:

Om man säger så här, hennes punanibilder var 70% mage

Visby det är ju en soppa av Sexuellt överförbara sjukdomar. lite Gonorré, Klamydia, Kondylom, allt möjligt skit..
sen om hon är gravid och "strular runt" du borde nog ha kondom. även fast hon inte kan bli gravid med ditt barn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ny kollega går mig på nerverna. Försöker rätta mig och andra kollegor vid ALLA tillfällen och lägger sig i i alla konversationer. Till och med när man blir tillfrågad vad min flickvän pysslar med så ställer han sig bredvid och om man råkar uttala ett ord fel eller inte säger EXAKTA siffror så ska han alltid rätta en.

Idag blev jag i princip kallad korkad för att jag inte visste vart hans fru jobbade trots att jag aldrig träffat henne eller att han ens sagt det.

Eller för ett tag sedan när vi satt vid matbordet och när fika blev diskussionsämnet.
Då hade en kollega berättat att när han var liten så sade han alltid till sin morsa: Måste vi äta efterrätt? Är ju bara socker

Då svarade den dryge kollegan från ingenstans: Nej lite fett också.

och han säger inte sådana här grejer på ett "skämtsamt" sätt eller ens försöker vara rolig; han är helt allvarlig med sina "rättelser".

Tyvärr är mitt psyke alldeles för svagt för att orka med dessa människor på daglig basis och känner inte att det är en långsiktig lösning som jag skulle vilja vara runtomkring i över 25 år till.

Vad gör man?

Permalänk
Medlem

@JeanC:
Låter inge vidare. Kanske försöka ta upp det på ett lättsamt sätt först och se hur han reagerar. Kanske han gör det utan att egentligen mena något illa och bara behöver få veta att det inte är så uppskattat för att sluta. Möjligt att han har någon diagnos som gör att han beter sig märkligt social alternativt en bitter och dryg jekel
Slutar han inte får man snacka med chefen antar jag.

Permalänk
Medlem

Postnord... Hade ett AVI med min adress och mitt namn. Men damen i kassan gav mig ett paket adresserat till någon sonja. När jag påpekade detta så sa hon "jag vet men det är samma siffror på AVI som på paket". Får de verkligen medvetet ge mig fel paket bara för att den som klistrat min AVI på fel paket gjort fel?

Och när jag pratade med butiken (spelbutiken) så sa de att jag skulle kolla om de var snälla på postombudet och kunde leta. För de skickar tydligen inte spårningsbart. Men de förlängde i alla fall faktura perioden till 5 januari istället för 29 december. Kul när man tänkt använda det under julhelgen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Kommer inte hinna starta en tidskrävande beräkning på jobbet innan julledigheten pga orsaker. Jäkligt drygt och det är svårt att inte känna sig kass för att man inte blev klar med modellbyggandet tidigare.

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Tog du emot paketet, eller vägrade du?
Mottagaren av brevet du erbjöds kanske får/fick ditt brev?

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på hundägare..??!?!?!!

Har denna veckan lyckats kliva i hundskit 5ggr, bara för att jag gått över olika allmänna gräsmattor.
Ta upp skiten efter er hund!!!!!!!! Om jag får se någon lämna utan att plocka upp, kommer den åka på en rejäl avhyvling..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

@jOnÄTÄn: Tog du emot paketet, eller vägrade du?
Mottagaren av brevet du erbjöds kanske får/fick ditt brev?

Jag tog inte emot det, det det var ju inte till mig. Tycker det är konstigt att de ens gav mig det när de visste att det var fel.

Edit rättade stavning.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Riktigt idiotiskt däremot.

Beror väl på omständigheterna. Fast att stressa om på olämpliga ställen är nog att beteckna som idiotiskt.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte gillar att minneskort i kameror blir mindre och mindre?
Älskar storleken på Compact Flash, då de är lätta att hålla reda på och att man även kan hantera dem med handskar på sig om vintern.

Var på ett uppdrag och filmade/tog kort med min drönare i fredags och den har microSD-kort. När jag landat och plockat ihop grejerna tog jag ut kortet och skulle ladda över till laptopen som jag hade på passagerarstolen i bilen. Med handen på väg över mittkonsolen i bilen känner jag att jag håller på och tappa greppet om kortet och det faller ner. Hör hur det träffar plasten i mittkonsolen och en massa rassel... Har ägnat 4 timmar att leta efter kortet, men det är helt borta.

Funderar på om jag imorgon ska montera bort stolen på passagerarsidan eller inte.... Hur man nu gör det, på en XC70.. Men det borde väl bara vara några bultar.
Bilderna måste levereras till Lantmäteriet för granskning på onsdag, annars blir inte kunden glad.

Visa signatur

Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

@DaBone: Kanske läge att stoppa i en ny dammsugarpåse i dammsugaren och sen dammsuga bilen med det smala munstycket?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

@DaBone: Kanske läge att stoppa i en ny dammsugarpåse i dammsugaren och sen dammsuga bilen med det smala munstycket?

Tackar! Bra idé..!

Funderade igår själv på om jag skulle skaffa en sådan där 12v driven dammsugare, med en behållare. Men det är ju mer kraft i en vanlig dammsugare.

Tror att minneskortet klarar av den statiska urladdningen det isf. kommer utsättas för, men helt hundra är jag inte.. Om inte bilderna/filmen klarar sig, så är det ju till ingen nytta..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@DaBone: Tror inte du behöver fundera på statisk urladdning. Lär väl vara större potentialskillnad mot annat om det nu sker något överslag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad är det för spån som åker skridskor med sina barn i Drottningholmsparken.. Står skyltat svag is överallt och stora hål i isen liksom.. Plusgrader och regn dessutom.
Turister kanske ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

@DaBone: Tror inte du behöver fundera på statisk urladdning. Lär väl vara större potentialskillnad mot annat om det nu sker något överslag.

Dammsugat och dammsugat i varenda skrymsle och vrå nu och inte ett minneskort i påsen.. Är ett minneskort för 700kr, men det spelar ingen roll, det är innehållet som blir svårt att återskapa.

Googlade lite på att montera bort stolen, men det är tydligen så att det blir fel på airbagsystemet om man gör det. Sitter ju airbag i stolen också...

Är nog bara att bita i det sura äpplet, köpa nytt minneskort och göra om arbetet när det blir bra väder igen..

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DaBone:

Dammsugat och dammsugat i varenda skrymsle och vrå nu och inte ett minneskort i påsen.. Är ett minneskort för 700kr, men det spelar ingen roll, det är innehållet som blir svårt att återskapa.

Googlade lite på att montera bort stolen, men det är tydligen så att det blir fel på airbagsystemet om man gör det. Sitter ju airbag i stolen också...

Är nog bara att bita i det sura äpplet, köpa nytt minneskort och göra om arbetet när det blir bra väder igen..

Grymt tråkigt. Jag antar du har letat på förarsidan också så den ej ramlade dit?

För min egen i princip sovit ändå sedan fredags, ätit kollat på någon film. Självklart är jag dubbelt så trött som innan. Och imorgon är det arbetsdag, jippi.