Permalänk
Medlem

På jakt efter en ny mus!

Jag har tidigare haft MX518, Logitech G500 och Zowi FK1 för att nu vara tillbaka på MX518 igen. MX518 har väldigt skön passform men är hutlöst ful och sensorn är riktigt dålig jämför med Zowien. Jag har ett presentkort hos inet på 500kr som går ut i februrari, så tänkte ge mig själv en ny julklapp. Jag spelar inte så mycket längre, så passformen och komforten är viktig för mig. När jag väl spelar blir det oftast CS och då är ju sensorn viktig den också.

Inet har ju ett stort sortiment men jag vet ändå inte riktigt vad jag ska köra på. Budgeten jag siktat in mig på är mellan 5-700kr. Mer än det känns hutlöst dyrt imo. Jag har ganska stora händer med långa fingrar, föredrar palm grip. T ex var Zowien för liten för mig.
Jag gillar ju Logitech, men deras senaste modeller ser så plastiga och billiga ut. Detta har fått mig att spana in Corsair Gaming GLAIVE istället, men den verkar lite tung. Min 518 väger 100g medans GLAIVE väger 120g och jag tycker redan 518 är lite tung.
Mionixs möss ser rätt sköna ut men tyvärr säljer inte Inet dem. Logitech g403 prodigy ser ju dock helt okej ut, även om den känns lite väl dyr.

Har ni några rekommendationer?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

@Baxtex: Om jag skulle få rekommendera en mus som står mig nära hjärtat som har både bra komfort men passar för gaming med om man skulle få för sig är Mionix Naos 7000 . Jag har haft lillebrosan 3200 i snart 5 år och håller fortfarande, bra kvalité med andra ord. Men nu säljer inte inet den men tänkte ändå att jag kunde rekommendera den

Permalänk
Medlem

G403 eller G703 röstar jag på. Passformen är grymt bra, trådade varianten väger väldigt lite (80g eller så med möjlighet att öka med 10g på åtminstone G403 modellen) och dess plast är av väldigt hög kvalité! Rekommenderar att du åker till en butik och testar dessa!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Såg MX518 och skummade riktigt hårt. Jag bytte häromveckan ut min gamla trogna MX518, något jag velat göra i flera år nu men inte kunnat då jag vill ha en regelrätt MX518 ersättare som aldrig fanns eller dök upp, ivf vad jag kunde finna.

Kort och gott, trådad G403 från Elgiganten för 399kr den 25:e Nov, superprisvärt och samma passform. Tumknapparna sitter liiiite annorlunda så råkade komma åt MB4 några gånger de första timmarna men är nu riktigt nöjd. Den pekar där jag siktar, något jag trodde min MX518 gjorde men svårt att jämföra med något när man bara vet ena sidan av myntet.

Jag har stora händer så en liten mus var aldrig på tapeten, jag drog mig för G403 för på bild ser den ut som en sån där 5cm 49:- mus, men om du kikar på specs är det några millimeter här och där som skiljer sig från MX518.

Om du seriöst överväger G403, bara fråga då jag uppgraderade från samma mus du har. MX518 is life, MX518 is love.

Permalänk
Medlem

G900, bästa musen jag ägt : )

Finns för bra pris på Dustin just nu.

https://www.dustinhome.se/product/5010959900/gaming-g900-chao...

Mvh

Visa signatur

ASUS ProArt 602 Wood Edition - Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hmm, efter lite funderade så blir det nog en G403 ändå! Om Inet hade Mionix, hade det blivit en sån.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Kolla upp Rocketjump Ninja på Youtube. Är den bästa snubben när det kommer till möss.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Hmm, efter lite funderade så blir det nog en G403 ändå! Om Inet hade Mionix, hade det blivit en sån.

Mycket bra val, återkom gärna när du testat den

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Steelseries Rival 310 är ett ypperligt bra val tycker jag. En skön uppgradering från Rival 300. Bättre sensor, skönare knappar och scroll. Tycker den var väl värd 550kr under BF. Lär komma nu i julrean igen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

köpte mej en corsair M65 pro nu och är helnöjd med den,649 kr på inet nu=)

Visa signatur

MSI Z790 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i7 14700K | EK nuclear AIO 360 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Vengeance | MSI Geforce RTX 4070 | Samsung 990 PRO 2TB M.2 | ASUS 34" ROG Swift PG34WCDM OLED WQHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ARAGON_GVD:

köpte mej en corsair M65 pro nu och är helnöjd med den,649 kr på inet nu=)

Funderade på den, men kommer nog störa mig på sniper knappen.

Skrivet av Ang3r:

Kolla upp Rocketjump Ninja på Youtube. Är den bästa snubben när det kommer till möss.

Kollade på den, sjukt genomgående!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

trodde jag med,men icke sa nicke,störs inte ett dugg av den,tummen når knappt fram till den och stängt av den ifall att=)

musen e klockren i handen

Visa signatur

MSI Z790 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i7 14700K | EK nuclear AIO 360 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Vengeance | MSI Geforce RTX 4070 | Samsung 990 PRO 2TB M.2 | ASUS 34" ROG Swift PG34WCDM OLED WQHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Steelseries Rival 310 är ett ypperligt bra val tycker jag. En skön uppgradering från Rival 300. Bättre sensor, skönare knappar och scroll. Tycker den var väl värd 550kr under BF. Lär komma nu i julrean igen.

Kom upp på netonet för 399 och sensei för 299. Jag är mer än nöjd med min rival 300 men kunde inte låta bli. Inte den mest ergonomiska musen jag har och iom att dessa är mindre tror jag de orsakar än mer spänningar men glider så bra och lätt och känns så välbalanserad och precis.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Microsoft släpper Microsoft Intellimouse Classic i slutet av Jan 2018. 3.0'an är hur bra som helst så denna kan nog vara ett bra val.
Här är länk

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/6101568/qpad-om-75
Va som mina händer hitta hem...alla fem fingrar ligger som gjutna. Trodde jag var en claw-typ innan....

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

G403 eller G703 absolut!

Permalänk
Avstängd

Skaffa inte Logitech G502 Proteus, den har bra kvalite och så och när man bara surfar runt och använder venster/höger musknapp så fungerar den ju riktigt bra, men när man spelar så är det jäkligt svårt att känna av vart de extra knapparna sitter eftersom de är så strömlinjeformade.

Permalänk
Medlem

Bumpar samma fråga

Hej

Jag hoppas få lite input här, jag är som sagt också på jakt efter en ny mus fast jag inte är en gamer så kanske jag kan få tips från er som har koll på marknaden.

Jag har idag en M705 som är helt super till min användning, dock har den gått många mil nu och börjar sjunga på sista versen, såvitt jag har hittat på google så har det inte kommit en fullvärdig ersättare till M705:an eller är det bara jag som inte hittat rätt.

Mina krav är som följer:
Trådlös då jag använder den till min laptop.

Batteritiden ska helst vara i klass med M705, här stupar alla uppladdningsbara möss, varför har de laddbara så kass batteritid ? Nä, helst kunna använda vanliga batterier som håller ett par år.

Scrollhjulet måste kunna frikopplas då jag scrollar långt i excel-dokument, den automatiska varianten som verkar finnas nuförtiden verkar ju så där när man läser omdömen.

Det är egentligen inga jätte-krav tycker jag men inte helt enkelt att hitta nåt bra, M705 kom ju 2009 så det borde väl finnas en värdig ersättare.

Tacksam för svar ! / J

Permalänk
Medlem

Köpte G403 för ca en vecka sedan. Är nöjd med sensorn och passformen, även om jag önskat något mer stöd vid tummen. Men gud vad mjukvaran och framförallt belysningen är buggig? Dels går det inte att ställa in ljusstyrkan om man vill ha den konstant på, bara om man kör cyklar eller dimning. Ibland när man väcker datorn ur sleep är musen släckt fram tills man öppnar programmet och sätter på och av lyset. Hänt flera gånger. Häromdagen gick det inte att klicka heller förrän jag tagit ut och satt in kontakten igen. Förväntar ju sig lite mer när den kostar 700kr.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jag har tidigare haft MX518, Logitech G500 och Zowi FK1 för att nu vara tillbaka på MX518 igen. MX518 har väldigt skön passform men är hutlöst ful och sensorn är riktigt dålig jämför med Zowien. Jag har ett presentkort hos inet på 500kr som går ut i februrari, så tänkte ge mig själv en ny julklapp. Jag spelar inte så mycket längre, så passformen och komforten är viktig för mig. När jag väl spelar blir det oftast CS och då är ju sensorn viktig den också.

Inet har ju ett stort sortiment men jag vet ändå inte riktigt vad jag ska köra på. Budgeten jag siktat in mig på är mellan 5-700kr. Mer än det känns hutlöst dyrt imo. Jag har ganska stora händer med långa fingrar, föredrar palm grip. T ex var Zowien för liten för mig.
Jag gillar ju Logitech, men deras senaste modeller ser så plastiga och billiga ut. Detta har fått mig att spana in Corsair Gaming GLAIVE istället, men den verkar lite tung. Min 518 väger 100g medans GLAIVE väger 120g och jag tycker redan 518 är lite tung.
Mionixs möss ser rätt sköna ut men tyvärr säljer inte Inet dem. Logitech g403 prodigy ser ju dock helt okej ut, även om den känns lite väl dyr.

Har ni några rekommendationer?

trogen mx518 hela livet, haft 4st och 1 st g400 blev till slut kabelglapp på samtliga, depressionen kommer smygandes vad ska jag ta mig till vill bara ha en fräsch ny mx518 vad gör jag?!! vill ha formen, vill ha tyngden, vill ha stilen...SKA ha en mx518...
ack varför...varför...

blir idiot förklarad alla säger köp g403 sagt och gjort inte lika snygg och inte lika tung men trådlöst är riktigt skönt, sitter nästan lika bra i handen som mx518/g400
så är du som jag, går i tankarna på att tatuera in mx518 för att hedra dina stupade kamrater köp en g403!

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL

Permalänk
Medlem

@Baxtex: Vart köpte du musen? Netonnet och elgiganten har rätt bra service vid återlämning utav en vara

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White