SweClockers drop!

PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

@daniz:

Han du fick i jeepen var en riktig fining. Hög klass.

Permalänk
Avstängd

Satte ihop en snabb kompilation av ett roligt game.

https://www.youtube.com/watch?v=eUOkt6cTXJY&feature=youtu.be

Någon som vet varför det blir så hackigt dock? Shadowplay 60 FPS, 1440p. Varje klipp i sig ser bra ut om man kollar, men i preview och efter rendering i Sony Vegas 14 blir det så där. Har testat 30 och 60 FPS samt höja/sänka bitrate. Allt från 10 min rendering till 2,5h ^^

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Tycker det är svårt att se folk på långt håll, har 1080p skärm 27", tycker allt blir så "plottrigt" på långt håll.
Man kanske skulle testa sänka upplösningen och öka lite på screen resulotion, hur blir det tro, nån som testat?
Har gtx 1060 kort, i5@3.5 som körs i 4.2 under spel... så är rätt medioker speldator... resulotion scale tar väl som satan när man ökar det..?

Permalänk
Medlem

Finns the några som är intresserade av att försöka få ihop en 8 manna grupp o provköra det spelläget typ ikväll?

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jejk0b:

Finns the några som är intresserade av att försöka få ihop en 8 manna grupp o provköra det spelläget typ ikväll?

Tror de avslutade kampanjen tyvärr.

Vi försökte även göra det, men kunde inte bjuda in mer än 4pers i lobby.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Oh nej, fan va segt!

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk

Nu har man ändå skaffat detta spel till slut. Och har någon tips på hur man ska använda *SMG,UZI,RIFLES*, är det bäst med auto eller single i skjutläget? och bör man använda det ena vid ett visst tillfälle etc

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Nu har man ändå skaffat detta spel till slut. Och har någon tips på hur man ska använda *SMG,UZI,RIFLES*, är det bäst med auto eller single i skjutläget? och bör man använda det ena vid ett visst tillfälle etc

Jag kör nästan uteslutet alla bössor på full auto. t.ex m416 med grepp, stock och compensator så är rekylen knappt där.
Sitter man med ett 4x scope och ska träffa någon 100+ meter bort så brukar jag köra single.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jejk0b:

Jag kör nästan uteslutet alla bössor på full auto. t.ex m416 med grepp, stock och compensator så är rekylen knappt där.
Sitter man med ett 4x scope och ska träffa någon 100+ meter bort så brukar jag köra single.

Fullkittad M416 med 4x scope, single tap fire på avstånd är <3 mumma!

Visa signatur

- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Skrivet av Jejk0b:

Oh nej, fan va segt!

Man kan max va 4 i en grupp, sen får du 4 randoms ju... man har väl aldrig kunnat bjuda in 8 pers eller?

Visa signatur

- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordin:

Man kan max va 4 i en grupp, sen får du 4 randoms ju... man har väl aldrig kunnat bjuda in 8 pers eller?

Jag vet inte! Jag antog bara att de ordnade så man kunde va 8 i lobbyn! Ogenomtänkt om det inte ändrades!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Någon som vet varför det blir så hackigt dock? Shadowplay 60 FPS, 1440p. Varje klipp i sig ser bra ut om man kollar, men i preview och efter rendering i Sony Vegas 14 blir det så där. Har testat 30 och 60 FPS samt höja/sänka bitrate. Allt från 10 min rendering till 2,5h ^^

Hej,

Jag kör via Adobe premiere och har fram till nyss bara kört highligts. Testade med instant replay funktionen för att täcka in ett helt game om något spännande händer. Då märkte jag att ljud och bild sakta gled ur synk ju längre klippet var. Hittade någon tråd där andra haft liknande problem och det visade sig att klippen från shadowplay spelas in med variable frame rate. Jag fick konvertera mina klipp via ett gratisprogram som heter handbrake till fixed frame rate. Kanske inte är samma problem men det är möjligt.

/ Dan

Skrivet av Swennis:

Tycker det är svårt att se folk på långt håll, har 1080p skärm 27", tycker allt blir så "plottrigt" på långt håll.
Man kanske skulle testa sänka upplösningen och öka lite på screen resulotion, hur blir det tro, nån som testat?
Har gtx 1060 kort, i5@3.5 som körs i 4.2 under spel... så är rätt medioker speldator... resulotion scale tar väl som satan när man ökar det..?

Tror tyvärr det bara gäller att ha högre upplösning och bättre AA/PP inställningar. Full AA och PP tillsammans med 1440p tycker jag ger skarpast bild nu för tiden. Ett tag under early access så vart det skarpare utan AA t.ex.

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem

Är det fler som än mig som aldrig spelat spelet men sett en del på Twitch?

Permalänk
Medlem

Bilder från nya kartan som väntas komma inom kort:

Bilder på nya 4x4 kartan

Visa signatur

ingen minns en fegis

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Bilder från nya kartan som väntas komma inom kort:

Bilder på nya 4x4 kartan

Is that mobile version? If not why the hell does it look like something from 2010?

En av kommentarerna från den facebook gruppen, och den sammanfattar spelet fullständigt...

Spelet är ju kul som fan men det ser horribelt ut, och den här blurren (suddiga) tar knäcken på mig...

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Har samma problem, har också 1080p och 27tum, tror 1080p är lite för lågt för en 27tum, passar bättre på en 24tum och 1440p minst på 27. Tycker dock det blir bättre om man kör AA på high, samt post processing medium.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marke:

Har samma problem, har också 1080p och 27tum, tror 1080p är lite för lågt för en 27tum, passar bättre på en 24tum och 1440p minst på 27. Tycker dock det blir bättre om man kör AA på high, samt post processing medium.

Screen Scale äter rätt mycket fps när man kör över 100. Många verkar ju köra med AA på very low för att få bort det osuddiga men jag klarar inte med det bara. Post processing ska ju dra igång en sharpening effekt vid medium och uppåt men käkar och en del fps.

Det som känns bäst för mig är lite högre screen scale, testar lite fram och tillbaka mellan 110 och uppåt. AA och textures ultra,PP high, view distance high och resten på very low testar jag med just nu. Sen kör jag med en äldre version av reshade och kör adaptive sharpen för lite skärpa sen har jag vibrancegui för lite starkare färger.

PUBG i 1080p mot 1440p blir iaf en rejäl skillnad. När jag kika hos polaren som kör med 27´,1440p och g-sync så trodde jag inte det var sant. Det ser det ut som ett helt annat spel. Spelet är bra mycket skarpare, självklart ska det ju bli så med den upplösningen men jag trodde verkligen inte det skulle bli sån skillnad mot "mitt spel". Jag kan förstå att han inte har några problem som jag och många andra att se spelare. Vet dock inte hur mycket freesync eller g-sync spelar roll för detta spel då jag inte använder nåt av dom.

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Screen Scale äter rätt mycket fps när man kör över 100. Många verkar ju köra med AA på very low för att få bort det osuddiga men jag klarar inte med det bara. Post processing ska ju dra igång en sharpening effekt vid medium och uppåt men käkar och en del fps.

Det som känns bäst för mig är lite högre screen scale, testar lite fram och tillbaka mellan 110 och uppåt. AA och textures ultra,PP high, view distance high och resten på very low testar jag med just nu. Sen kör jag med en äldre version av reshade och kör adaptive sharpen för lite skärpa sen har jag vibrancegui för lite starkare färger.

PUBG i 1080p mot 1440p blir iaf en rejäl skillnad. När jag kika hos polaren som kör med 27´,1440p och g-sync så trodde jag inte det var sant. Det ser det ut som ett helt annat spel. Spelet är bra mycket skarpare, självklart ska det ju bli så med den upplösningen men jag trodde verkligen inte det skulle bli sån skillnad mot "mitt spel". Jag kan förstå att han inte har några problem som jag och många andra att se spelare. Vet dock inte hur mycket freesync eller g-sync spelar roll för detta spel då jag inte använder nåt av dom.

Ska testa PP på meduim...
Har G-synk skärm, kanske skulle ha igång det... men får för mig att det kan bli lite inputlag med det på?

Permalänk
Sötast

Är bluehole helt mongo nu eller?

Först så optimerar de spelet genom att kapa 3dmodeller å sluta rendera 3dträd och sen så lägger de till custom skins?..

Ahh, det var inte för prestandans skull, det var för att kunna peta in skins med paycrates med skins i.

95% av alla vapen folk använder finns såklart att få i den lådan som kostar cash och skräpvapnena hamnar i free crate, förutom 1-2 då... på 0.1% chans

Ja, fina prioriteringar. De lär vara avis på att fortnite drar in mer pengar än pubg... cashgrabs yay!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Så fort min dator är på plats, ska jag kika

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Så fort min dator är på plats, ska jag kika

Jag har uppdaterat den, intro, musik och inge hack!

https://youtu.be/Yl5QToA6Sw8

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Varför känns det som skotten sitter olika från gång till gång när man siktar, helst när fi rör sig... lär mig ju aldrig att träffa ordentligt, eller känna mig säker på skottens bana... i bf och cs kommer man ju in i det efter ett tag, för det "lyder" ju, där lär man sig vapnena efter hand,hur skotten går, hur mycket dom dalar, hur fort skotten går(i bf då)... är det den varierande Tickraten som gör det, eller är pingen hög för vissa, och låg för andra..? :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swennis:

Har G-synk skärm, kanske skulle ha igång det... men får för mig att det kan bli lite inputlag med det på?

Absolut. Om något är det mindre input lag. https://www.blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-an...

Du kanske tänker på V-Sync?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Absolut. Om något är det mindre input lag. https://www.blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-an...

Du kanske tänker på V-Sync?

Nä, G-sync... har en Acer predator 1080p 250hz med G-sync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jag har uppdaterat den, intro, musik och inge hack!

https://youtu.be/Yl5QToA6Sw8

Vad var det som fick bort hackandet?

Skrivet av Swennis:

Varför känns det som skotten sitter olika från gång till gång när man siktar, helst när fi rör sig... lär mig ju aldrig att träffa ordentligt, eller känna mig säker på skottens bana... i bf och cs kommer man ju in i det efter ett tag, för det "lyder" ju, där lär man sig vapnena efter hand,hur skotten går, hur mycket dom dalar, hur fort skotten går(i bf då)... är det den varierande Tickraten som gör det, eller är pingen hög för vissa, och låg för andra..? :/

Spray pattern är random om det var det du tänkte på. Sedan hjälper ju olika grepp, angled grip är bäst vid spray. Angående drop off och travel speed så är det bara att nöta så lär man sig hyffsat. Sen blir det ju fel ibland ändå. Ett tips med Kar98 och andra single shot sniper är att hålla inne triggern när du skjuter så stannar du scopad tills skottet landat så ser du om du var för högt/lågt etc.

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av daniz:

Vad var det som fick bort hackandet?

Använde Handbrake och decodade om alla klipp till 1080p, fortfarande mp4. Fungerade perfekt då, ingen aning om varför

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Använde Handbrake och decodade om alla klipp till 1080p, fortfarande mp4. Fungerade perfekt då, ingen aning om varför

Man skulle kunnat uppfattat hackandet i originalet som nån FX-tjofräs om det inte varit konstant. Rätt cool effekt i mina ögon för något/några ögonblick.

Permalänk
Medlem

Hur spelar folket in?

Edit: nvm använde geforce experience, lyckades inte slå ihop två videos men nog sjukaste jag någonsin kommer få :

Permalänk

@Swennis: Välkommen till PUBG Typ det ända man kan säga!

Permalänk
Medlem

Lite intressant om input lag. Kontentan: Kör alltid aim down sight om möjligt

Kanske är därför shotgun har en tendens att kännas svår att pricka med då man nästan alltid kör hip fire och det oftast är mer än 4 sekunder mellan skotten.

Visa signatur