Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av perost:

Han har även sagt i denna intervju att det vore roligt att porta Iconoclasts till Switch (han har själv två ), men att han inte kan säga mer p.g.a. hans publisher. Så det känns rätt säkert att Iconoclasts kommer dyka upp på Switch förr eller senare. Jag har inte hunnit med att skaffa det spelet till PC ännu, så det blir definitivt att invänta en Switch-version istället.

Jepp det vore najs med det spelet. Synd att hans ena Switch hade pajat men han kunde köra dockat med den i alla fall

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Ett kryptisk meddelande från Joakim Sandberg Iconoclasts.

http://oi67.tinypic.com/2d1wup1.jpg

BAFL: Brakes Are For Losers

https://youtu.be/H5M1FQnCTaY

Survive! Mr. Cube kommer i vår till eShop.

https://youtu.be/gVYxUswSe4A

Två nya förklädnader till Super Mario Odyssey

http://oi68.tinypic.com/14260dy.jpg

Hm, finner Satellaview dräkten extra intressant att den tas med. Produkten släpptes bara i Japan för över 20 år sedan och de flesta vet nog inte vad det är ens. Hade varit kul om det är en hint för någon liknande satsning för Switch

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Efter att ha fått tips från Dagens fynd-tråden plockade jag upp The Ninjago Movie Videogame och Lego Marvel Super Heroes 2 i min lokala Toys 'R Us butik för 100kr/st. Inga topp-spel på något sätt, men ändå kul att utöka samlingen och jag och frugan brukar tycka att Lego-spelen är rätt lättsamma att spela igenom tillsammans.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Penny-Punching Princess standard edition är dagens heta ämne i UK. Med endast en dag till release har NISA stoppat den fysiska utgåvan i UK så spelare från England kan endast köpa den digitalt eller den dyrare Limited edition.

Detta gäller endast UK Sverige är inte drabbade av detta problem.

It was brought to our attention that the orders for this title would not be able to be fulfilled by their proper release date.

Den vaga förklaringen ger inte heller britterna ett tillfredsställande svar. En del menar att de kunde sätta ett senare release datum. Kan det vara så att uttrycket "Cash is King" gällde UK då de inte fick in tillräckligt med beställningar?

Jag menar Penny-Punching Princess - Limited Edition är fortfarande inte slutsåld i Europa, i NA är den redan slutsåld. Med tanke på att NA får standard edition kontra NISA Europas dåliga försäljning av LE kan "Cash is King" verkligen få ett dubbelbottnat uttryck då spelet handlar om pengar.

Källa

Little Dragons Cafe kommer även till oss i Europa i sommar, TBA.

Källa

Lista på minnesstorlek på spel via eShop planera dina inköp till din minnesstorlek:

The Adventure Pals – 1.4GB
Masters of Anima – 998MB
The Adventures of Bertram Fiddle: Episode 1 – 986MB
The Charming Empire – 515MB
Super Chariot – 469MB
Gotcha Racing 2nd – 459MB
Animated Jigsaws: Beautiful Japanese Scenery – 419MB
Zombillie – 311MB
Super Rocket Shootout – 290MB
Farm Expert 2018 for Nintendo Switch – 262MB
ClusterPuck 99 – 234MB
Sling Ming – 231MB
It’s Spring Again – 211MB
Burly Men at Sea – 209MB
Rogue Aces – 125MB
Devious Dungeon – 76.0MB
Tengai – 67.0MB

Dold text
Permalänk
Konsolgrävare

@Tiamat
Vet du vart man kan förhandsboka:

  • Flashback: 25th Anniversary Collector's Edition

  • Super Chariot

  • Moonligher

?

Edit:
Hittade för Super Chariot och Flashback: 25th Anniversary Collector's Edition!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

@Tiamat
Vet du vart man kan förhandsboka:

  • Flashback: 25th Anniversary Collector's Edition

  • Super Chariot

  • Moonligher

?

Moonlighter har jag inte sett alls såg en på franska amazon: 35 Euro 25 december 2018.

https://www.amazon.fr/Just-For-Games-Moonlighter/dp/B079TVCGQ...

Flashback: 25th Anniversary Collector's Edition tyska amazon för 42,01 inkl. frakt.
https://www.amazon.de/gp/product/B07BDZLS8B

Super Chariot 328:- Spelbutiken.

https://www.spelbutiken.se/produkt/super-chariot/AG7UQ2/

Flashback finns på spanska och franska amazon med men de tar fraktavgift med.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Moonlighter har jag inte sett alls såg en på franska amazon: 35 Euro 25 december 2018.

https://www.amazon.fr/Just-For-Games-Moonlighter/dp/B079TVCGQ...

Flashback: 25th Anniversary Collector's Edition tyska amazon för 42,01 inkl. frakt.
https://www.amazon.de/gp/product/B07BDZLS8B

Super Chariot 328:- Spelbutiken.

https://www.spelbutiken.se/produkt/super-chariot/AG7UQ2/

Flashback finns på spanska och franska amazon med men de tar fraktavgift med.

Tackar! Blir att vänta lite med att förhandsboka Moonlighter!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Spelnyheter:

Gotcha Racing 2nd finns ute nu på eShop.

Den fysiska versionen av Max: The Curse of Brotherhood har fått ett datum 24 april.

Infernium, eShop 5 april.

Punch-Out!! är ute i Japan den västerländska versionen kommer imorgon.

MotoGP 18, 7 juni.

Not Tonight kommer 2018 TBA.

Super Daryl kommer den 10 april eShop.

Mush Dash GDC 2018, TBA.

I Hate Running Backwards GDC eShop, TBA

Nedan finns alla spel i "Trailers och spelklipp".

__________________________________________________________________________

Trailers och spelklipp

__________________________________________________________________________

Gratis demos

NA:

10 Second Run RETURNS

EU:

10 Second Run Returns
Lode Runner Legacy
Word Search by POWGI

Switch Retail

Atelier Lydie & Suelle ~The Alchemists and the Mysterious Paintings~ – €59.99 (available March 30)
Penny-Punching Princess – €39.99 (available March 30)

Switch Download

ACA NeoGeo Sengoku 3 – €6.99
Adventures of Bertram Fiddle: Episode 1 – €5.49
Alteric – €4.99 (available March 30)
Arcade Archives Punch-Out!! – €6.99 (available March 30)
The Charming Empire – €24.99
ClusterPuck 99 – €8.49
Devious Dungeon – €7.99 (available March 30)
Farm Expert 2018 for Nintendo Switch – €24.99 (available March 30)
Gotcha Racing 2nd – €9.99
Lode Runner Legacy – €11.99
Outlast 2 – €29.99
Shadow Bug – €8.99 (available March 30)
Tengai – €6.99 (available March 30)
Toki Tori – €4.49 until April 13; regularly €4.99 (available March 30)
Unholy Heights – €4.89
Warp Shift – €9.99

Switch Pre-Orders

It’s Spring Again – €1.99
Masters of Anima – €17.99 until April 9; regularly €19.99
BAFL – Breaks Are For Losers – €4.99
Burly Men at Sea – €9.99
Word Search by POWGI – €7.99
Zombillie – €4.49 until April 12; regularly €4.99

Switch DLC

A.O.T. 2: Additional Episodes, 12 Episode Set – €8.99
A.O.T. 2: Additional Episode: “A Sudden Rain” – €0.99
A.O.T. 2: Additional Episode: “Goddess Salvation” – €0.99
A.O.T. 2: Additional Episode: “A Cornered Rat” – €0.99
A.O.T. 2: Additional Costume: “Kiddie Outfit” – €3.49
A.O.T. 2: Additional Jean Costume: “Clown Outfit” – €3.49
A.O.T. 2: Additional Conny Costume: “Kung Fu Outfit” – €3.49
A.O.T. 2: Additional Christa Costume: “Cutesy Goth Outfit” – €3.49
A.O.T. 2: Additional Sasha Costume: “Cheerleader Outfit” – €3.49
Minecraft: Nintendo Switch Edition: Star Wars Sequel Skin Pack – €2.99
Minecraft: Nintendo Switch Edition: Halo Mash-up – €5.99
Chess Ultra: Isle of Lewis chess set – €3.99
Fire Emblem Warriors: Fire Emblem Awakening DLC Pack – €8.99
Pic-a-Pix Deluxe – Giant Puzzles 1 – €2.99
Xenoblade Chronicles 2: New Quests

Veckans Spel

__________________________________________________________________________

Patcher/uppdateringar

Clustertruck version 1.01 finns ute nu.
Attack on Titan 2 ny Predator Mode har släppts idag.

Trailer

Rocket League Tournaments Update inkluderar "Video Quality graphics option" samt video capture. Patchen kommer den 3 april.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Limited run games släppte sin första titel till Switch du kan fortfarande förhandsbeställa den enkla versionen 34.99 USD + 15 USD för frakt.

Switch Limited Run #1: Thimbleweed Park Big Box Edition tog slut relativt snabbt. Ett flertal beställde Switch versionen men fick istället PS4:an. När jag själv skulle beställa om Switch versionen som man bara kan köpa en av fick jag meddelandet att jag kan bara köpa en av denna produkt. Men jag hade inte köpt Switch på min order stod det PS4. PS4 Box Edition med kassettbandet går det att beställa två av med.

Så nåt måste ha gått väldigt fel. Förmodligen kan jag inte ens köpa Switch big box edition eftersom jag redan har köpt den enligt deras sida

Det kan vara liknande för honom nedan från loading.se

Jag satt och väntade på collectors edition. Too bad så råkade jag beställa PS4ans istället, sen när ja skulle köpa Switchens var det slutsålt...

Hade jag beställt PS4 Big box edition så hade jag kunnat beställa två st. De har en spärr så ingen ska kunna köpa fler så det var lite lustigt att jag fick meddelandet att jag bara kan köpa en till Switch då jag inte hade köpt den enligt deras sida.

Jag använde Firefox och kommer att försöka på en annan webbläsare ikväll.

Ps de har alltid två släpp för att alla ska ha en chans att få tag på en.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Human: Fall Flat Vinyl from Super Rare Games bundle är försenad som tack och kompensation får vi ett extra The Flame in the Flood Trading Card booster pack.

"We are very sorry to have to inform you that the supplier manufacturing the Vinyl OST for Human: Fall Flat has told us that delivery of the records will be delayed.

This is really unfortunate news as we know you have been waiting patiently to receive your Vinyl album and bundle. We have been told by the supplier that they will get the product to us so SRG can ship all outstanding orders over the weekend of the 14th and 15th April. As a thank you for being so patient we will include a free The Flame in the Flood Trading Card booster pack with all these Vinyl orders.

Once again we would like to deeply apologise for the delay on this and thank you for your support and patience.

Kind Regards,
The SRG Team."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Switch Limited Run #1: Thimbleweed Park Big Box Edition tog slut relativt snabbt.

Jag lyckades få in en beställning andra vändan nu vid midnatt. Två minuter efter tolv var de slut

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Zaghnol:

Jag lyckades få in en beställning andra vändan nu vid midnatt. Två minuter efter tolv var de slut

Ja med äntligen typiskt att jag måste dras med PS4 box edition med. "All sales are final" och jag vet en del som har gått genom paypal för återkräva sina pengar där. Josh bannade dem och la ut deras beställningar he's evil I know

Det var bara 800 den här gången men grattis. Själv har jag två då brorsan fick köpa en på sitt konto till mig ifall det skulle fula sig.
10% av de 3000 sparar de för promotion och backup ifall en del skadas eller försvinner i posthanteringen.

Som tur är att vi slipper tull och moms då det ingår i frakten på 22 USD. Får du ändå betala betala ge kvittot till deras LRG-support så betalar de ut dina pengar. Det har aldrig hänt mig men det kan vara bra att veta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Ja med äntligen typiskt att jag måste dras med PS4 box edition med. "All sales are final" och jag vet en del som har gått genom paypal för återkräva sina pengar där. Josh bannade dem och la ut deras beställningar he's evil I know

Det var bara 800 den här gången men grattis. Själv har jag två då brorsan fick köpa en på sitt konto till mig ifall det skulle fula sig.
10% av de 3000 sparar de för promotion och backup ifall en del skadas eller försvinner i posthanteringen.

Som tur är att vi slipper tull och moms då det ingår i frakten på 22 USD. Får du ändå betala betala och ge kvittot till deras LRG-support så betalar de ut dina pengar. Det har aldrig hänt mig men det kan vara bra att veta.

Hehe tack för bra info!

Ett extra stort tack till dig Tiamat för allt fint sammanställande av info om releaser och annat gott i det här tråden.
Tror det är många som uppskattar det även om de inte kommenterar!

Har ett par spel som jag bevakar nu tack vare dina inlägg

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

eShop “The Download” video – Mars 2018

Shelter Generations har förflyttats till april, TBA.

The First Tree kommer även till Switch i slutet av 2018.

Trailer

Sumer dyker upp nästa vecka på eShop, 5 april.

Trailer

Planerar du att köpa Labo till ditt barn men funderar hur lång tid det tar att bygga ihop det?
Bara lugn Nintendo har räknat ut åt dig hur lång tid det tar:

Octocopter: Double or Squids - World 1 Gameplay, release 5 april.

Trailer

__________________________________________________________________________

Skvaller

Den italienska officiella Nintendo twitterkanalen har postat en tweet. Bilden är på Donkey Kong och bananer. Texten “Det finns inte två utan tre!” har skapat ett rykte att ett nytt Donkey Kong spel är på väg. Spekulationen är följande antingen är det ett nytt eller så är det ett retrospel till Switch?

Bild

Källa, Källa II

__________________________________________________________________________

Patch/uppdatering

Mayflash Magic NS - Version 1.21 firmware finns ute nu.

Version 1.21

- Adjust the controller vibration/rumble intensity on the Swtich Pro mode (Purple LED).
- Compatible with the Xbox 360 wireless controller by a Xbox 360 dongle.
- Compatible with Wii Remote by using Wiimote+Nunchuck or Wiimote+Wii Classic/Pro Controller.

- Fix the bug that the LS and RS do not work on some third party controllers under the Switch Pro mode (Purple LED).

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Det har gått väldigt bra för Limited Run Games första förhandsbokning av Switch-spelet Thimbleweed Park. Med tanke på att du kan få spelet för under hundralappen på eShop med.

Douglas Bogart skriver att hans förväntningar av försäljningen av Switch-releasen skulle först uppnås efter de två veckornas slut. Nu meddelar han att det har nästan uppnåtts på en enda dag!
För de som är intresserade har de nåt över 5000 kopior redan på första dagen.

ClusterPuck 99 launch trailer spelet finns ute nu.

Då så alla Splatoon 2 fans Splatoon European Championship live stream finns ute. Den startade redan 12 PM. Men du kan se det du missade i nedan flik.

Streaming

5 Minutes of Funky Kong in Donkey Kong Country: Tropical Freeze

Video

Mega Man: Official Complete Works Hardcover – 16 Oct 2018 går nu att förhandsboka via engelska Amazon för 35.99 GBP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Patch/uppdatering

Mayflash Magic NS - Version 1.21 firmware finns ute nu.

https://gonintendo.com/system/file_uploads/uploads/000/043/203/medium/dyr.png

Version 1.21

- Adjust the controller vibration/rumble intensity on the Swtich Pro mode (Purple LED).
- Compatible with the Xbox 360 wireless controller by a Xbox 360 dongle.
- Compatible with Wii Remote by using Wiimote+Nunchuck or Wiimote+Wii Classic/Pro Controller.

- Fix the bug that the LS and RS do not work on some third party controllers under the Switch Pro mode (Purple LED).

Vilket bra jobb du gör med att uppdatera tråden, rolig läsning för oss som är intresserade av Nintendo Switch!

Intressant med dongeln, jag visste inte att det fanns. Det blir helt klart att köpa en sådan för att kunna spela med någon kontroll som jag redan har hemma.

Jag köpte mitt Switch igår med förhoppning om custom firmware till sommaren. Det är lite av ett krav för min del. Jag vill kunna köra emulatorer och appar som inte finns i Switch OS. Obs! Ej piratkopiering!

Som det ser ut nu ska CFW komma till Switch i sommar för alla mjukvaruversioner, men det ska vara enklare med versioner med lägre version av firmware.

Permalänk
Medlem

Hej!

Kanske någon som redan har skrivit men hittar inte i tråden.

Har någon av er tips på bra fodral till switchen? Det vore bra att få plats med enheten, joycons och laddare

Tack på förhand

/Fredric

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Hej!

Kanske någon som redan har skrivit men hittar inte i tråden.

Har någon av er tips på bra fodral till switchen? Det vore bra att få plats med enheten, joycons och laddare

Tack på förhand

/Fredric

Ingen aning om väskor som också rymmer laddaren, i.a.f. inga som inte även rymmer mycket mer. Finns några som rymmer det + dockningsstation & pro controller men de är stora.

Har själv den grå Zelda-versionen av "nintendo switch deluxe travel case" som finns i några versioner. Den rymmer enhet med joycons på, 8 spel eller minneskort och lite smått till (har inear-lurar och joycon-remmarna med.) Den känns robust och skyddar bra, men kan vara lite stor för vissa.

Laddaren tål en del stryk och får ligga löst i ryggsäcken.

Permalänk
Medlem

@mudde:

Tack så mycket för tips, du har ju rätt i att laddaren kan ligga löst

/Fredric

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Dagens rykte:

Warhammer 40,000 Deathwatch finns ute att förhandsboka på en sida 36.99 AUD release 21 september.

Trailer

Källa

__________________________________________________________________________

Nyheter

Ghostpia TBA.

Teaser

The Adventure Pals (First Impressions Preview)

Preview

The Lost Child släpps 19 juni NA och 22 juni i Europa.

Trailer

The Lost Child - Limited Edition

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nyheter:

Death Mark 28 juni, Japan.

Bild på fysiskt spel

Catastronauts kommer till eShop sent 2018, spelet har även stöd för multiplayer för upp till 4 spelare.

Trailer

13AM Games lovade en ny titel idag och nu har de avslöjat vilken det är: Double Cross är ett action-äventyrs spel. Spelet kommer även att kunna spelas på veckans PAX-event som går av stapeln i USA.

Trailer

Lego The Incredibles (Nintendo Switch) går nu att förhandsbeställa på CDON för 549:- den engelska versionen har en Lego figur men tyvärr levererar de inte till Sverige.

Bild på fysiskt spel

Donkey Kong Country: Tropical Freeze laddningstider för Switch vs Wii U:

Demo

Crazy Justice har ny information om hur mycket minne spelet tar utan någon optimering är det 7GB.

A Magical High School Girl kommer till Switch i vår.

Trailer

BAFL: Brakes Are For Losers 19 april.

trailer

Nintendo Labo har satt minimiålder på 6 år för att skapa en Toy-con, 6-9 för att sätta ihop själv med något syskon eller förälder. Tio år för att bygga en Nintendo Labo produkt helt själv.

Uppfinningsrikedomen till vad du kan göra för att hylla Switch tar aldrig slut Youtuber RubiksWiiU har byggt en Nintendo Switch i Lego.

Lego Demo

__________________________________________________________________________

Skvaller:

Spyro the Dragon vekar komma till Switch inget är klart än men IGN har fått ett paket med ett lila ägg med texten: "Something's about to hatch". Falcon McBob länkas till ett twitterkonto med namnet Spyro the dragon.

__________________________________________________________________________

Trailers/Gameplay:

Yesterday Origins 31 maj.

Trailer

Shantae: Half-Genie Hero fysisk släpp 27 april.

Trailer

Ny trailer för Liar Princess and the Blind Prince japansk release 31 maj.

Trailer

The Snack World: Trejarers Gold Japan-release 12 april.

Trailer

Hex Gambit Gameplay

Gameplay
Permalänk
Medlem

Tyck vad ni vill om pappleksakerna som Nintendo ska börja kränga i April, men desto mer intressant att man kan programmera sin Switch i "Garage mode"!

Detta kanske kan få några unga hjärnor att upptäcka tjusningen med programmering? Jag tycker att många lägger för stor vikt vid pappgrejerna och missar detta:

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nindies at EGX Rezzed! + Nyheter

Dyker upp i London, Tobacco Dock den 13 april - 15 april.
Nindies-spel som Travis Strikes Again: No More Heroes, West of Loathing, Dead Cells, Lumines Remastered, Bad North, och Moonlighter kommar att finnas på eventet, samt ett demo av Pocket Rumble.

Källa

__________________________________________________________________________

Max: The Curse of Brotherhood fysisk release 24 april.

Trailer

Danska spelet Above kommer släppas nästa år 2019.

Teaser

Shiin/Death Mark trailer

Trailer

Patch Notes v1.43 för Rocket Leage ute nu.

Inside look

__________________________________________________________________________

Skvaller II

Spyro the dragon, Falcon McBob är länkad till Crash Bandicoot.

Bild
Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Limited Run Games första Switch-titel Thimbleweed Park har nu fått över 10 000 förhandsbokningar. Det här innebär att de kommer att fortsätta att köra med förhandsbokningar på Switch vilket är bra eftersom en del av deras titlar tar slut på endast ett par minuter. Nu får alla en chans att beställa.

We've surpassed 10,000.

This is insane and going forward we will continue to use the open pre-order system on Switch.

Thank you, everyone

LRG #1

Vidare skriver Douglas att framtida Nintendo Switch släpp kommer att vara på måndagar istället för fredagar.
Deras första Switch-släpp var på en fredag för att fira TWP:s ettårsdag. Nästa släpp är den 23 april och troligtvis med en steelbook.

We will be selling them on a Monday as originally discussed going forward.

We only did TWP on a Friday due to it being it's one year anniversary.

April 23rd is a date you need to save!

This one may or may not have a steelbook!

Permalänk
Medlem

Vet någon något om nya appar?

Netflix
Officiell webbläsare
HBO
Vad som helst
PAINT!?

Gått mer än 1 år nu och börjar fan se lite fattigt ut på eshop.. :/

Jag vet att det finns massa spel men, aa...

Permalänk
Medlem

Jag har råkat ut för att dotterns Switch-kontroll drar lite åt vänster konstant när man tex kör Mario kart. Den är väldigt lite använd och inköpt i julas så väldigt konstigt om den redan har gett sig. Är detta något som ni varit med om eller hört talas om?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Laban80:

Jag har råkat ut för att dotterns Switch-kontroll drar lite åt vänster konstant när man tex kör Mario kart. Den är väldigt lite använd och inköpt i julas så väldigt konstigt om den redan har gett sig. Är detta något som ni varit med om eller hört talas om?

Kan vara värt att prova detta:

1. Go to System Settings
2. Select "Controllers and Sensors"
3. Select "Disconnect Controllers"
4. Detach your Joy-Con controllers from the Switch
5. Turn the Switch all the way off (power all the way down, don't just enter Sleep Mode)
6. Turn the Switch back on and reattach the Joy-Con controllers
7. Live the dream!

Mina drar så ibland med men har gjort liknande för att ta bort problemet. Jag har två st olika joy-con set med.
Det kan även vara damm under joysticken så blås bort det eller rengör.

I bought the Switch for my son last Christmas and I started having issues with the left joy-con stick. When at a stop, Link starts wandering on his own. Quite annoying. Trying to calibrate will not do much so I just keep the default settings. I've searched the web for the problem and apparently it's just related to dust particles stuck under the joy-stick. Mine had gotten pretty bad to the point that I could not do a perfect circle in the calibration test. I also noticed that during the test, when the cursor returned to the center, it started drifting on it's own instead of staying in place. I got really annoyed since buying a new joy-con would just buy me some time before the problem starts again. So in my pissed-ff state, I pressed down on the joy-stick and drew hard circles, pressing down hard and moving it around trying to dislodge the particles. I also noticed that if you gently let go of the stick, that's when it drifts the most. But if you let go sharply, it snaps back to center and holds its position. My solution is by far not the best, but it works,... somewhat. I still get the wandering effect from time to time but not as bad as before. When it does wander, I just flick the joy-stick and it returns to center holding its position...

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nyheter

Pinball FX3 lägger till Bethesda Pinball på Switch idag, med teman som Fallout, Skyrim, och Doom.

Trailer

Skies of Fury DX eShop, 12 april.

Trailer

The Forbidden Arts – Swamp of Green Mist

Trailer

Videokid kommer till eShop, TBA.

Trailer

The Spectrum Retreat dyker upp senare i år till Switch.

Trailer

Shelter Generations teaser trailer, spelet kommer ut den här månaden.

Ny Trailer

2064: Read Only Memories Integral är försenad releasedatum är inte känt i dagsläget:

We ran into a few issues with final cert on Switch for 2064: ROM Integral, and we'll need a few weeks to fix these final items. We'll be announcing a new release date very shortly, and it won't be too far out. Thank you for your patience!

__________________________________________________________________________

Fysiskt spelsläpp

Du som är en fysisk samlare som jag bör kika på det här. Death Squared är ett spel som har släppts i numrering (1-500) i Australien tillika är det endast en box utan ett fysiskt spelkort i.

De går för runt 1000:- eller mer på ebay. Detta är en nischad pryl för de som är hardcore samlare eftersom det inte är en fysisk release utan en box med kod i. Ett par av dem ligger för över 2800:- st.

Nu har SMG studio gått ut med att de behöver hjälp med intresset av en fysisk release på Death Squared. De har lagt ut ett google.docs där du kan fylla i dina uppgifter om du är intresserad av en fysisk release.

📣 We're collecting details on those who would buy a Physical cart edition of Death Squared. We can't do this by ourselves. Soooo.... Raise ✋ and fill out the form. We'll then use this as leverage to get a deal in place! 🤑 First in best dressed.

Källa

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

En europeisk familjetrailer finns ute nu. Nintendo Switch är ett helt familjenöje.

Battery Jam TBA, eShop.

Trailer

Asdivine Hearts kommer till den japanska eShop 12 april. Vi väntar spänt på ett release-datum för Europa.

Trailer

ACA NeoGeo Gururin är nästa Neo-Geo:s spel 12 april för €6.99.

Voxel Shot på väg till eShop 19 april.

Japansk Trailer

TBA

Kan det vara Spyro the Dragon som speglas i ögonen?

Activision Teaser
Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nyheter

Mario Tennis Aces, karaktären Spike har avslöjats i spelet via den senaste Nintendo Switch-filmen. I filmen går det att välja Spike som spelkaraktär.

Trailer pausa vid 1:49 för att hitta Spike

Splat The Fruit, kommer till eShop 6 april, $9.99.

Cosmos Defenders, TBA Japan.

Trailer

Buddy Collection if: Red String of Destiny, 26 april eShop, Japan 800 yen.

# Breakforcist Battle, eShop 12 april.

Trailer

The Way Remastered 20 april eShop.

Trailer

Nintendo Labo Toy-Con Garage trailer #3

Trailer

__________________________________________________________________________

Patcher/uppdateringar

Blossom Tales version 1.0.1 finns ute nu. Dagens patch har video capture samt löst en del buggar.

Dimension Drive en ny uppdatering finns ute nu.

- Online Leaderboards
- New rank system
- Collision warning improved
- Improved graphics
- Better contrast (foreground vs. background)
- Improved performance
- New logo

Patch

__________________________________________________________________________

Gameplay/trailers på avslöjade spel.

Masters of Anima 10 april eShop.

Gameplay

Samurai Shodown III

Gameplay

Crazy Justice™ - Splitscreen Battle Royale

Trailer