Sverigedemokraternas hemsida - hijackad?

Permalänk
Medlem

@guermantes: Ta en vanlig stockholmare med ättlingar som bott och levt i Stockholm så långt tillbaka som folkbokföring & släktforskning sträcker sig. Flytta nu samma person till Lappland där han lever enligt invanda mönster och inte anpassar sig till samisk kultur och sedvänjor.

Hur lång tid dröjer det innan han kan räkna sig som same?

Permalänk
Skrivet av guermantes:

Du säger dig vara ironisk men du ger ändå uttryck för det som ofta simmar fram under ytan då SD:are uttalar sig, och ovanpå ytan då de tror att ingen utanför gruppen lyssnar. Det närmaste man i svensk debatt kommer åsikter om att någon inte ska ha rösträtt är SD:s företrädare som hävdar att Zlatan, samer och judar "inte är svenska".

Och personer som du låtsas fortfarande att ni inte förstår skillnaden mellan medborgarskap och nationell identitet.

Ska bli så jävla skönt att drämma till vänstern i valet efter alla deras facistiska tilltag.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Det finns det iof om du kör typ Cisco.com också

Inte lika många dock, men förstår din poäng.

Sidor kan ha flertal säkerhetshål enligt scan-checks utan att faktiskt behöva vara i fara för hålen som nämns. Men ju fler hål som märks är ju något hackare kan testa sig fram via.

Sverigedemokraternas hemsida har ju varit ett öppet mål för hackare tidigare... innan valet 2010 så blev sidan hackad.

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Förstår inte frågan. Jag besöker SD hemsida lika ofta som övriga parties hemsida och blir ganska besviken varje gång.

Jag har såklart besökt sd någon gång tidigare, men gör det typ en gång vart annat år eller så. För några veckor sedan noterade jag felet, tänkte sbs fel hos mig och hade ej testat igen före jag läste denna tråd.

Det kan vi dock utesluta ganska enkelt. Frågan är om något är ute för att skada SD eller enbart få in mer pengar på bedrägeri.

Någon stat lär vi kunna utesluta för detta, utan det är typ en enskild individ som ligger bakom och vad denna enskilda individ har för motiv vet nog ingen mer än denna själv.

Ska man var kinkigt så är det väldigt få saker som man faktiskt kan utesluta. Feltryck är fullt möjligt. Även främmande stat är fullt möjligt. Enskild individ är fullt möjligt. Tänkbara motiv är att skada SD, att gynna SD med extra uppmärksamhet, skapa polarisation i debatten, tjäna pengar osv. Man kan spekulera hur mycket man vill men vi kommer inte att komma närmare sanningen för det.

Permalänk
Inaktiv

För i H-vete Sweclockers. Om en sida blir redirectad till massa popups och skit så har någon en ekonomisk vinning av detta. Någon vill få "klick" till sin site så det handlar troligtvis om en random ryss som hittat en välbesökt site med sårbarheter som inte har någon jävla aning om vad SD är.
Att prata om hot mot demokratin och vänsterpartiet hit o dit är patetiskt.

/politiskt neutrala fumped

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon228747:

För i H-vete Sweclockers. Om en sida blir redirectad till massa popups och skit så har någon en ekonomisk vinning av detta. Någon vill få "klick" till sin site så det handlar troligtvis om en random ryss som hittat en välbesökt site med sårbarheter som inte har någon jävla aning om vad SD är.
Att prata om hot mot demokratin och vänsterpartiet hit o dit är patetiskt.

/politiskt neutrala fumped

Frågan hur korkat det är från skala 1-10 att försöka tjäna pengar från sidor av typen MSB, polisen och riksdagspartiers hemsida om man enbart vill ligga lågt? Speciellt så lågt så att polisen inte bryr sig p.g.a. resursbrist. Precis som Robert Aschberg reportage visade att personer som har dömts till fängelse kan bara strunta i att ta taxin till fängelset och fortsätta leva vanligt och kassera ut bidrag, gå till jobbet etc.

Att du valde random ryss var intressant neutralt val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Förstår inte frågan. Jag besöker SD hemsida lika ofta som övriga parties hemsida och blir ganska besviken varje gång.

Jag har såklart besökt sd någon gång tidigare, men gör det typ en gång vart annat år eller så. För några veckor sedan noterade jag felet, tänkte sbs fel hos mig och hade ej testat igen före jag läste denna tråd.

Min fråga var ställd utifrån att du skrev:

Skrivet av anon159643:

Jag brukar knappast besöka sd hemsida

Vilket jag inte fick att hänga ihop med att du haft problemen sen en vecka tillbaks.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av improwise:

Min fråga var ställd utifrån att du skrev:

Vilket jag inte fick att hänga ihop med att du haft problemen sen en vecka tillbaks.

Man kan tolka det olika, för några veckor sedan kollade jag in den en gång, innan det typ 2 år sedan.
Jag brukar ej besöka sidan och hade annars lagt märke till att detta uppstod oftare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Man kan tolka det olika, för några veckor sedan kollade jag in den en gång, innan det typ 2 år sedan.
Jag brukar ej besöka sidan och hade annars lagt märke till att detta uppstod oftare.

Vilket är anledningen till att jag frågade om du upplevt det på någon annan site då du initalt skrev

Skrivet av anon159643:

Jag har stött på samma sak sedan över en vecka sedan

Och har du inte besökt siten sen några veckor sedan så måste du då rimligtvis upplevt det på något annat sätt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av improwise:

Vilket är anledningen till att jag frågade om du upplevt det på någon annan site då du initalt skrev

Och har du inte besökt siten sen några veckor sedan så måste du då rimligtvis upplevt det på något annat sätt?

Man kommer alltid till skumma sidor när man söker, speciellt när man söker efter manualer till hårdvaror. Där det finns sidor som automatgenererar träffar och vill få en gå på dritt. Som att betala för manualen som de påstår sig ha.
Jag ser det inte som konstigt om man råkar ut det för en gång, man kan ha klickat fel etc, det finns många felorsaker om det inträffar för en person en enda gång.

Din sista fråga, så noterade jag fenemonet. Testade om och det fungerade varvid jag ej brydde mig. Nu senare fick jag se andra råka ut för samma sak och jag testade och fick samma. Då försvann slumpmomentet och jag noterade att det var något skumt.

Hade det varit så att jag hade varit en aktiv besökare så hade jag dock lagt märke till det.

Permalänk
Skrivet av Frispel:

Jag antar att du inte läste de jag citerade, alternativt inte läste hela mitt inlägg? Tänker då på den här biten: "...eller så väljer man den vettigare vägen och hoppar helt enkelt över ogrundade spekulationer."

Kort sagt vet vi inte vem eller vad som ligger bakom. Det kan vara någon som tryckt på fel knapp, det kan vara ryssar som vill stöka om i den svenska politiken eller något helt annat. Vi vet inte, att då peka finger åt olika håll är inte speciellt produktivt även om det ligger nära till hands...

Angående varför det inte drabba alla så vad det väl någon ovan som skrev att det bara gäller de som inte besökt sidan tidigare eller något sådant?

Jag läste slarvigt ser jag, sry för det.

Jag har inte besökt SD´s sida med den här installationen av Windows 10 jag har förutom när jag testade sidan. Så det kan ju inte stämma det heller. Skulle snarare tro det beror på vilken DNS-server man nyttjar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

@guermantes: Ta en vanlig stockholmare med ättlingar som bott och levt i Stockholm så långt tillbaka som folkbokföring & släktforskning sträcker sig. Flytta nu samma person till Lappland där han lever enligt invanda mönster och inte anpassar sig till samisk kultur och sedvänjor.

Hur lång tid dröjer det innan han kan räkna sig som same?

Din liknelse är inte speciellt väl vald eftersom personen inte gör något försök att ingå i den nya kulturella kontexten. Men det är symptomatiskt att du gör den liknelsen för det är ju så SD ser på de flesta med mörkare hudfärg: drar alla över en kam efter stereotypa föreställningar som så gott som alltid är felaktiga. Dessutom är jämförelsen vinklad från början eftersom svensk kulturhistoria inkluderar långt mer mångfald och olika sätt att vara och göra än vad som ryms i den betydligt mindre samiska populationen.

Skrivet av pecesithon:

Och personer som du låtsas fortfarande att ni inte förstår skillnaden mellan medborgarskap och nationell identitet.

Jag vågar lova dig att jag förstår den skillnaden långt bättre än du. Försök inte blanda bort korten, alla vet vilken drivkraft som ligger bakom SD:s "svenskvänliga" politik. Vi ser den gång på gång när ni tror att ingen tittar.

Skrivet av pecesithon:

Ska bli så jävla skönt att drämma till vänstern i valet efter alla deras facistiska tilltag.

Och där kom den så bekanta SD-aggressiviteten fram också - inget nytt under solen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guermantes:

Din liknelse är inte speciellt väl vald eftersom personen inte gör något försök att ingå i den nya kulturella kontexten. Men det är symptomatiskt att du gör den liknelsen för det är ju så SD ser på de flesta med mörkare hudfärg:

Den är väldigt väl vald eftersom det är så det ser ut med den strida ström av sociala turister som släppts in i landet på senare år. Nidbilderna och konspirationsteorierna om vad SD ”egentligen tycker” har ganska liten bäring på verkligheten när man ser andra etablerade partier ta över deras politik i stort sett oförändrad, samtidigt som den går från att ses som ”rasistisk” till ”nödvändig på grund av anledningar”.

Det är en simpel maktkamp, deras politiska motståndare stuntar fullkomligt i vilka värderingar de har ”egentligen”. Det handlar bara om att med alla metoder vinna valet och trygga sina egna löner och förmåner, som vanligt. Absolut allt annat kommer kanske i tredje hand, som bäst.

Att sänka deras hemsida kommer inte påverka valresultatet negativt för SDs del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guermantes:

Din liknelse är inte speciellt väl vald eftersom personen inte gör något försök att ingå i den nya kulturella kontexten. Men det är symptomatiskt att du gör den liknelsen för det är ju så SD ser på de flesta med mörkare hudfärg: drar alla över en kam efter stereotypa föreställningar som så gott som alltid är felaktiga. Dessutom är jämförelsen vinklad från början eftersom svensk kulturhistoria inkluderar långt mer mångfald och olika sätt att vara och göra än vad som ryms i den betydligt mindre samiska populationen.

Jag vågar lova dig att jag förstår den skillnaden långt bättre än du. Försök inte blanda bort korten, alla vet vilken drivkraft som ligger bakom SD:s "svenskvänliga" politik. Vi ser den gång på gång när ni tror att ingen tittar.

Och där kom den så bekanta SD-aggressiviteten fram också - inget nytt under solen.

"drar alla över en kam "

"Och där kom den så bekanta SD-aggressiviteten fram också - inget nytt under solen."

Oj, snacka om dubbelmoral killen, du verkar inte mycket bättre

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst pga. massiv urspårning*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...