Permalänk
Medlem

köpa ny datormus

Hej,

Min rival 300 har precis gått sönder så måste köpa en ny. har verkligen gillat min rival 300 så det mest naturliga valet för mig vore kanske att köpa en rival 310. Jag kan få tag i en ny rival 310 för 514 kr men jag har det väldigt knaprigt med pengar just nu så tänkte vara fånig och försöka gå ner så många kronor som möjligt. jag såg för några veckor sen att dustin hade en weekend rush, då sålde de rival 310 för 300-någonting kr. har någon av er koll på om några återförsäljare kommer att ha någon sommarrea på just rival 310? Tänkte även höra med er om ni kan rekommendera någon annan mus till mig som kanske finns på rea eller liknande just nu.

Skulle lätt kunna köra på en rival 300 igen men de verkar vara dyrare än 310 :S

Vill inte ha nått begagnat

Permalänk
Medlem

Logitech G403 är det bästa som finns på marknaden. Vill du köra utan mjukvara gör Zowie bra möss, ex. EC2.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

@firstofmay: kan få en Logitech G403 Prodigy för 499kr så skulle spara 15kr, det är bra! har du koll på om G403 funkar till små händer?

Permalänk

Har själv en Mionix Castor och är mycket nöjd. Enligt min erfarenhet passar den små/medium händer.
Finns också i lite olika färger om man skulle gilla det.
(Här fanns den på rea http://www.billigteknik.se/gamingmus/14885-mionix-castor-trad... )

Fast, ifall du varit nöjd med den du hade innan så är det nog det säkraste kortet, speciellt ifall du fäster stor vikt vid hur den känns i handen, vikt och liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sexlaxar:

@firstofmay: kan få en Logitech G403 Prodigy för 499kr så skulle spara 15kr, det är bra! har du koll på om G403 funkar till små händer?

Åk till ditt lokala Mediamarkt/elgiganten och känn, det finns garanterat att pröva där. Jag vet inte om jag har vad som kan uppfattas som stora eller små händer men den passar mig perfekt, den är något mindre än Razer Deathadder och har ungefär samma form som MX518/G400/S.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

Har du små händer så kan G Pro från Logitech vara värd att titta på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Zowie EC2-B 👌

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

enda sättet att du ska kunna hitta just din perfekta mus, är att åka ut till typ mediamarkt/elgiganten och känna på dom, möss är väldigt individuellt, och jag använder tom olika möss i olika spel, pga olika grepp