Nvidia skickar med Battlefield V vid köp av Geforce RTX "Turing"

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av Exxovion:

Och jag hoppas på att få en dragkrok fritt monterad på bilen eftersom min bilmodell numera inte säljs utan.

Om din nybil 2 veckor efter köpet säljs med en dragkrok som absolut inte gick att få till när du köpte den. Så hade jag liksom du också hoppats på att få den dit monterad.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucideus:

Jajamen! Kontaktade dom och frågade ifall min order(som inte blivit skickad) inkluderade BFV också och de ville bara ha ordernumret och uppdaterade den med direkten.

Fick precis svar på mitt mail från Inet med samma besked!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gexxer:

Känns som ett märkligt val med tanke på att implementeringen av RTX i BF5 inte når upp till förväntningarna.

Med andra ord borde RX 590 inte levereras med några spel alls eftersom kortet har potatisprestanda i det mesta? Rimlig logik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S.Shooter:

Har du kollat om den fungerar?
Jag ringde och prata med de, var afk en bra stund i luren, sen återkom han och sa att de skulle skicka ut en till mig under dagen. Men att det inte fanns nån garanti att den fungerar då kortet var köpt utanför kampanjen.

Yes - Jag löste in den och den blev redeemed, så den verkar ha funkat som den skulle!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6700K / 16GB DDR4 / 1.5 TB SSD / Corsair CS750M / RTX 2070 OC

Permalänk
Medlem

Undrar hur många av dom som gnäller på BF:V här inne faktiskt har spelat spelet länge nog för att bilda sig en egen uppfattning. Känns som att många gnäller bara för att det är "inne" att gnälla på BF:V just nu.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Jag ringde och pratade med Nvidia, och fick prata med en man som lät som en indier, med lite halvtaskig engelska. Han berättade att man får inte någon kod i efterhand. Utan bara från och med 20 november.

Egentligen inget nytt i sig.

Köpt 980Ti, 1080 samt 1080Ti runt releasedagen och då har det heller aldrig varit kampanj mao aldrig fått någon kod. Kampanjerna dyker alltid upp några månader efter release lustigt nog.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Skönt att det säljer så dåligt att man måste tvinga på folk skiten, låt EA dö dom har tappat det totalt.

Permalänk
Skrivet av iHenked:

Yes - Jag löste in den och den blev redeemed, så den verkar ha funkat som den skulle!

Jag trodde inte jag skulle få någon kod, då kortet var köpt för över 30 dagar sen. Fick en skickad, och det ser ut som den blivit tillagd i spelbiblioteket. (sitter på jobbet). *håller tummarna tills jag kommer hem*
Så tack till Inet!

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RaZman:

Med andra ord borde RX 590 inte levereras med några spel alls eftersom kortet har potatisprestanda i det mesta? Rimlig logik.

Håller med om att logiken inte håller.

Men att RX 590 skulle ha "potatisprestanda"... nja. Den har bra prestanda för 1080p. Skulle kalla den för ett kort i övre mainstreamsegmentet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ragnarok:

Om din nybil 2 veckor efter köpet säljs med en dragkrok som absolut inte gick att få till när du köpte den. Så hade jag liksom du också hoppats på att få den dit monterad.

Ja men givetvis! Dock är jag ju även beredd på att få betala för det. Varför skulle de erbjuda det utan kostnad?

Permalänk
Medlem

Raytracing a la Nvidia å BF V är rena rama mygel å båg!
Att företag inte har den gnutta minsta skam för att lura kunder.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Potatisprestanda relativt dyrare kort ja. Nvidia väljer att skicka med ett spel som med RTX påslaget ger potatisprestanda relativt vad samma kort presterar i liknande titlar. Men jag fattar naturligtvis att de vill visa upp RTX, jag tror bara att de som vill spela BF någorlunda seriöst stänger av funktionen.

Permalänk
Medlem

Får hoppas att Inet ställer upp för mig också.
Beställde ny dator med 2070 den 20:e oktober, alla delar kom i lager först den 14:e, men de har ännu inte monterat ihop datorn.
Står fortfarande som bokad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brov:

Var hittar du ett RTX2080 hos Inet för 599+7399=7998:- ?

Slutsålda nu, men: https://www.inet.se/produkt/5406994/asus-geforce-rtx-2080-8gb...

7999:- för kortet.
BF:V som jag ändå tänkte köpa ingår med kortet, så sparar 599:-
7999 - 599 = 7400:-

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv

2000 serien säljer inte så bra som de räknat med?

Hade kunnat tänka mig att lägga ca. Hälften för ett 2080ti och då hade det ändå kännts som en väldigt dyr komponent. Få ett spel på köpet woho!!

Permalänk
Hjälpsam

Tror visst att 2000-serien säljer bra, är ju kö efter många kort.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9600 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

... 2080ti. Att kortet som lanserades som det grymma kortet för 4k 60fps med partiell ray tracing, ...

Källa på att just den prestandan angavs?
Som jag minns det gick presentationen mer ut på att RT går från "helt oanvändbart" (flera minuter att rendera en bildruta) till "går att använda" i spel. Inga specifika utfästelser gällande upplösning och bildfrekvens.

Skrivet av GeoTD:

Tänk på ett sådant teoretiskt samtal:

NVidia: Yo, EA, vi tänker lansera den här tekniken, ray tracing. It just works, kan inte ni utveckla ett spel som stödjer ray tracing.
EA: Men det kommer att kosta, vet du...
NVidia: Ingen fara, lönar sig till slut - vi säljer kort, ni säljer spel - Win-win.
EA: Kanon, vi kör.
Battlefield V: *får massa kritik; floppar; nästan ingen köper det*
EA: Men du sa ju att...
NVidia: F*n...

Tror inte på den versionen, snarare:
NVidia: Yo, EA, vi tänker lansera den här tekniken, ray tracing. It just works, kan inte ni utveckla ett spel som stödjer ray tracing.
NVidia: Ingen fara, vi hjälper er med implementationen täcker en del av extrakostnaden mot att vi får använda spelet i marknadsföring och får ett antal licenser att bundla med korten.
Battlefield V: Släpps innan RTX går att använda, helt eller delvis beroende på att MS strular med nya versionen av Win10.
Nvidia: Det här var ju inte så bra, vi får vänta med att skicka ut BFV med korten tills det går att köra RTX
...

Nutid: Nvidia: Nu fungerar RTX i BFV, det tar ett par dagar att sprida licenserna så vi lanserar BFV som bundle nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Källa på att just den prestandan angavs?
Som jag minns det gick presentationen mer ut på att RT går från "helt oanvändbart" (flera minuter att rendera en bildruta) till "går att använda" i spel. Inga specifika utfästelser gällande upplösning och bildfrekvens.

Tror inte på den versionen, snarare:
NVidia: Ingen fara, vi hjälper er med implementationen täcker en del av extrakostnaden mot att vi får använda spelet i marknadsföring och får ett antal licenser att bundla med korten.
Battlefield V: Släpps innan RTX går att använda, helt eller delvis beroende på att MS strular med nya versionen av Win10.
Nvidia: Det här var ju inte så bra, vi får vänta med att skicka ut BFV med korten tills det går att köra RTX
...

Nutid: Nvidia: Nu fungerar RTX i BFV, det tar ett par dagar att sprida licenserna så vi lanserar BFV som bundle nästa vecka.

De talade om detta på någon presentationsvideo jag kollade på. Lät exakt som de drog samma sak de sa om 1080ti igen. Äkta 4k spelande i 60fps är här! De glömde säga "så länge du inte vill använda den feature som vi anger som den primära anledningen till att detta kort existerar och kostar så mycket som det gör".

De verkar sedan haft med det som talking point i sina reviewer guidelines om man ser hur många som skriver nästan i princip samma sak om det. (sliden jag minns när det tog upp detta på sin presentation finns me di många av dessa reviews ser jag)

https://www.engadget.com/2018/09/19/nvidia-rtx-2080-ti-review...
https://www.techradar.com/news/nvidia-claims-geforce-rtx-2080...
https://www.theverge.com/2018/9/19/17877968/nvidia-geforce-rt...
https://www.gameaxis.com/breaking-news/geforce-rtx-2080-and-2...
http://www.redgamingtech.com/rtx-2080-ti-benchmark-performanc...
https://www.techspot.com/news/76439-nvidia-rtx-2080-outperfor...

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 96gb DDR5 6000 | Ryzen 9950X3D | 5090
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Synd bara att grafikkortet jag vill ha tar sån tid på sig att dyka upp i butik.. Zotac 2080 ti amp extreme

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

... Lät exakt som de drog samma sak de sa om 1080ti igen. Äkta 4k spelande i 60fps är här! De glömde säga "så länge du inte vill använda den feature som vi anger som den primära anledningen till att detta kort existerar och kostar så mycket som det gör". ...

Tittar man till exempel på den jämförelse som tas med av TechRadar är det rätt uppenbart att det gäller vanlig rastrerad grafik, eftersom de andra korten borde vara extremt mycket sämre med DXR.
Ingen kan ju ha trott att DXR kan användas utan att prestandan påverkas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Tittar man till exempel på den jämförelse som tas med av TechRadar är det rätt uppenbart att det gäller vanlig rastrerad grafik, eftersom de andra korten borde vara extremt mycket sämre med DXR.
Ingen kan ju ha trott att DXR kan användas utan att prestandan påverkas.

"Ingen" är nog en kraftig överdrift. Talar man om en prestanda för resterering och att man sedan har dedikerad hårdvara för ray tracing som sker vid sidan om detta så finns det nog mer än en person på jorden som tror att det inte minskar den fps man haft (iaf inte så mycket som det gör) utan möjligen påverkar kvaliteten på ray tracingen.

Men, till saken hör även att jag aldrig sagt att de sa att detta gällde RTX. Men det visar hur personlighetsstörd hela kampanjen var.

-"Detta kortet är för 4K 60 fps!!! Wow, the future is here!!!!"

...

-"Vi menar, detta kortet är för real time ray tracing med dedikerad hårdvara för detta på kortet!!!! Wow, the future is here!!!!"

...

-"Ehhh... fast kör du det så glöm alla performance siffror vi nämt, trotts att denna extra feature sköts av dedikerad hårdvara. Vi kommer inte säga vad prestandan är med RTX på dock. Men, du vet... det är ett kort för typ 13-15.000kr..."

Jag förväntade mig en major impact, men att gemene man... där en del inte vet hur man installerar en processor eller vad som är skillnaden mellan olika modeller så är det lite magstarkt att förvänta sig att de skulle tolka Nvidia uttalanden som

-"Så vad vi menar är att med RTX så kan du förvänta dig att det iaf NÄSTAN kommer gå att spela i 4K... annars får du prestandan vi hade på toplinekorten för 5-10 år sedan i 1080p... the future is here!!!"

Nvidia har fummlat något katastrofalt med hur de marknadsförde dessa kort.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 96gb DDR5 6000 | Ryzen 9950X3D | 5090
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Typiskt millennium snot kids mentalitet ska bara ha tror ni är betingade allt.
Usch!

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Någon som testat ifall RTX eller Ray Tracing kärnorna skalar bra vid Nvlink/SLI? 120fps avg halkar ner i 60fps spannet med RTX On på Low setting grovt räknat, skiljer givetvis på kort, upplösning som körs osv hur mycket man tappar med RTX på. Men 50% kan nog alla enas om är en rätt OK uppskattning.

Skulle ett extra kort kunna vara en lösning för det som verkligen vill ha 100FPS + och RTX på Low.
(Bortse från den extremt, extremt dyra lösningen. )

Ray Tracing Cores
2070 36st (x2 72st)
2080 46st (x2 92st)
2080Ti 68st (x2 136st)

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Någon som testat ifall RTX eller Ray Tracing kärnorna skalar bra vid Nvlink/SLI? 120fps avg halkar ner i 60fps spannet med RTX On på Low setting grovt räknat, skiljer givetvis på kort, upplösning som körs osv hur mycket man tappar med RTX på. Men 50% kan nog alla enas om är en rätt OK uppskattning.

Skulle ett extra kort kunna vara en lösning för det som verkligen vill ha 100FPS + och RTX på Low.
(Bortse från den extremt, extremt dyra lösningen. )

Ray Tracing Cores
2070 36st (x2 72st)
2080 46st (x2 92st)
2080Ti 68st (x2 136st)

He mig inte dåliga idéer nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

He mig inte dåliga idéer nu...

Jag Köpte ett beg 2080Ti igår kväll från INET för 12500kr. Ett Palit kort som någon lämnat igen inom 14 dagar.

Har endast skärmen i Signatur 1920x1080 i 120hz men ska snart byta till något med mer pixlar.

Vad jag kan läsa mig till så får man runt 60fps med ultra settings och RTX på Low i BF5 med 2080Ti.

Hur fasen ska ett annalkande (RTX) 2060 eller för den delen 2070 och 2080 kunna användas framöver om det tar såhär galet mycket kraft att driva en enda egenskap "RTX reflektioner" i 1080p? Hur mycket drar ljussättning i RTX om Dice trots allt valde reflektioner istället?

För mig går det inte ihop att Nvidia med all kunskap dom besitter, tillverka ett flertal kort med RTX kärnor i övre medelklassen som inte överhuvudtaget kan använda dem.

Jag tror att tekniken kommer att implementeras bättre i kommande titlar. Detta måste vara worst case scenario annars är det den största blundern ever av ett bolag i den storleken. Varför lanserar man 4st kort, avsätter chipyta osv för en gimmik som inte ens går att använda.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Jag Köpte ett beg 2080Ti igår kväll från INET för 12500kr. Ett Palit kort som någon lämnat igen inom 14 dagar.

Har endast skärmen i Signatur 1920x1080 i 120hz men ska snart byta till något med mer pixlar.

Vad jag kan läsa mig till så får man runt 60fps med ultra settings och RTX på Low i BF5 med 2080Ti.

Hur fasen ska ett annalkande (RTX) 2060 eller för den delen 2070 och 2080 kunna användas framöver om det tar såhär galet mycket kraft att driva en enda egenskap "RTX reflektioner" i 1080p? Hur mycket drar ljussättning i RTX om Dice trots allt valde reflektioner istället?

För mig går det inte ihop att Nvidia med all kunskap dom besitter, tillverka ett flertal kort med RTX kärnor i övre medelklassen som inte överhuvudtaget kan använda dem.

Jag tror att tekniken kommer att implementeras bättre i kommande titlar. Detta måste vara worst case scenario annars är det den största blundern ever av ett bolag i den storleken. Varför lanserar man 4st kort, avsätter chipyta osv för en gimmik som inte ens går att använda.

Jag testade RTX low i BF V idag i 3440x1440, drog jag ner till Medium i settings hade jag 60+ fps iaf, funkade rätt bra. Men bara för att du säger sådär blev jag sugen på att skaffa ett till 2080 Ti och testa :p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Om inte så är det en onsdag.

Den där måste jag bara sno av dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Om man trodde att real time Ray-tracing skulle ske utan betydande prestandaförluster är man nog rätt naiv. Det ska bli intressant att se när de optimerat det framöver. Förövrigt vill jag se DLSS implementeras tillsammans med övriga Turing-funktioner för att se vart vi hamnar till slut.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk

Någon annam än jag som fortfarande väntar på sin kod? Beställde från komplett i onsdags och redan haft kortet sen i torsdags men inget mail än

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Hur fasen ska ett annalkande (RTX) 2060 eller för den delen 2070 och 2080 kunna användas framöver om det tar såhär galet mycket kraft att driva en enda egenskap "RTX reflektioner" i 1080p?

RT-kärnorna kan användas till en hel del annat än RTX, så de behöver inte vara bortkastade.