Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windows-95:

Definitivt billigt. Vilken Ebay är det ni köper ifrån? På pundet ser jag att det är uk, men hur är det med säljare?
Kan ni tänka er länka eller säga vad säljarna heter, då dessa köp handlar till stor del om förtroende.

Jag har nog köpt 5-6 st och det har funkat varje gång. Ibland har det dröjt nån halvtimme innan leverans(inloggningsuppgifter). 25-40kr kan man chansa med anser jag,men ska se om sista säljaren foetfarande har kvar.

*Back* Det hade han inte, men https://www.ebay.com/itm/INSTANT-MICROSOFT-OFFICE-365-LIFETIM...

Verkar funka på samma sätt. Strax under 17kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Spännande att det fungerar trots att det står som det gör, då ska jag prova direkt
Hur är det med hastigheter osv? Tänkt att ha som extra backup för foton mm.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänk på att uppladdning och nedladdning är väldigt långsam i drives egna webbgränsnitt. Medans man kan få ut full hastighet på i alla fall 1gbit/s om man använder Google drives api. Den enda begränsningen som är värd att notera är att det finns en api ban i 24 timmar om du försöker ladda upp mer än 750GB per 24 timmar.

Skrivet av Windows-95:

Definitivt billigt. Vilken Ebay är det ni köper ifrån? På pundet ser jag att det är uk, men hur är det med säljare?
Kan ni tänka er länka eller säga vad säljarna heter, då dessa köp handlar till stor del om förtroende.

Jag skulle avrekomendera från att köpa dessa billiga nycklar från ebay. Då det uppenbarligen handlar om så kallade volume licence nycklar som antigen är stulna från något företag eller att någon anställd på företaget ger ut dessa illegalt. Värt att nämna att det även bestrider Microsofts terms då dessa får ej säljas vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

"kräver 1"
"använder 4"

Your point? Om man behöver 4 trådar så är det rätt ovärt att uppgradera från 4 till 12 med samma singeltrådsprestanda. Blir ingen skillnad, i BF5 blir skillnaden gigantisk då det trådar bättre.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av unixware:

Jag skulle avrekomendera från att köpa dessa billiga nycklar från ebay. Då det uppenbarligen handlar om så kallade volume licence nycklar som antigen är stulna från något företag eller att någon anställd på företaget ger ut dessa illegalt. Värt att nämna att det även bestrider Microsofts terms då dessa får ej säljas vidare.

Det kan vara nycklar som medföljer ett datorköp men som man inte har någon egen nytta av.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Det kan vara nycklar som medföljer ett datorköp men som man inte har någon egen nytta av.

Skickades från m.sweclockers.com

Det skulle kunna vara så i några enskilda fall. Men om det är office som kommer förinstallerat på datorn är nyckeln bunden till hårdvaran oftast.

Det som får mig och tro att det inte är nycklar som följer med dator köp är för att säljarna på ebay oftast har över 100 nycklar i lager. Sedan att deras konto existerar inte länge max några månader då ebay stänger ner kontona på Microsofts begäran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

"kräver 1"
"använder 4"

Jaha?
Intel 4670K
Antal kärnor 4
Vart vill du komma?
En 2600x kommer inte vara någon uppgradering för cs go mot en 4670K lätt övercklockad då är det bättre att köpa ett nytt grafikkort.
Ska du däremot spela spel som är nyare och har en bättre optimering mot flera kärnor är det en annan femma.
När jag spelar Horizon 4 och kör benchmark säger den att min ryzen 7 2700 klarar av runt 500 fps på mina nuvarande inställningar medans mitt gtx 1070 bara klarar av 70fps.
Alla kärnor ligger runt 15-20% belastade varken mer eller mindre på någon kärna.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av unixware:

Jag skulle avrekomendera från att köpa dessa billiga nycklar från ebay. Då det uppenbarligen handlar om så kallade volume licence nycklar som antigen är stulna från något företag eller att någon anställd på företaget ger ut dessa illegalt. Värt att nämna att det även bestrider Microsofts terms då dessa får ej säljas vidare.

Är det inte lite si och så med hur "giltig" en EULA är i EU?
Nycklar verkar dock få säljas vidare

Citat:

Over in Europe, however, it appears that the European Court of Justice (who has been pushing out some relatively insightful rulings on copyright issues lately) seems to recognize just how ridiculous the 9th Circuit's view on first sale and software really is. In a new ruling, it has upheld the right of first sale on software, basically saying that you are buying a license and that license is resellable.

https://www.techdirt.com/articles/20120703/11345519566/eu-cou...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

*Back* Det hade han inte, men https://www.ebay.com/itm/INSTANT-MICROSOFT-OFFICE-365-LIFETIM...

Verkar funka på samma sätt. Strax under 17kr.

Fast man får ett konto på en random mailadress. De skulle sedan kunna begära nytt lösenord och komma över hela ditt konto?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Fast man får ett konto på en random mailadress. De skulle sedan kunna begära nytt lösenord och komma över hela ditt konto?

Skickades från m.sweclockers.com

haha känns ju inte så serriöst att de kan komma över ens onedrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Är det inte lite si och så med hur "giltig" en EULA är i EU?
Nycklar verkar dock få säljas vidare

https://www.techdirt.com/articles/20120703/11345519566/eu-cou...

Det är en väldigt tur att amrikans lagstiftning inte gäller i Sverige.

Men jag har aldrig sagt att det var ett straffbart. Bara att du ingår ett avtal där Microsoft kan avaktivera produkten om EULA bryts.

Tänk dock på att det olagligt i Sverige att köpa stöldgods. Och det är där det blir olagligt eftersom en privat person inte kan köpa volume license utan bara företag så frågan är hur du tar dig ur det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windows-95:

Definitivt billigt. Vilken Ebay är det ni köper ifrån? På pundet ser jag att det är uk, men hur är det med säljare?
Kan ni tänka er länka eller säga vad säljarna heter, då dessa köp handlar till stor del om förtroende.

Kollade precis och min säljare hade inget kvar, visade sig vara en kines
Men det stämmer att jag köpte via UK och betalade £6.54 för licensen.
Den funkade inte till min egen kopia av 2016 pro plus, men jag hade inga problem att använda licensen för att ladda ner rätt version direkt av Microsoft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Spännande att det fungerar trots att det står som det gör, då ska jag prova direkt
Hur är det med hastigheter osv? Tänkt att ha som extra backup för foton mm.

Skickades från m.sweclockers.com

Maxar min lina upp (1000 Mbit/s), däremot så är det 300-400 Mbit/s nedåt.
Samt att det finns ett uppladningstak på 750GB per dag.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

På tal om RTX 2080-kort verkar PNY GeForce RTX 2080 XLR8 Gaming OC för 7990 kr på Elgiganten vara mest värt.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Permalänk
Skrivet av PlogarN97:

haha känns ju inte så serriöst att de kan komma över ens onedrive

Känns så där att de kan bara be om ett nytt lösenord. Hade inte varit fel att få 5TB lagring på Onedrive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av unixware:

Tänk dock på att det olagligt i Sverige att köpa stöldgods. Och det är där det blir olagligt eftersom en privat person inte kan köpa volume license utan bara företag så frågan är hur du tar dig ur det.

Du har en poäng där. I alla fall tidigare verkar det inte ha varit allt för svårt att skaffa en volymlicens.

Citat:

A friend of mine, also a Microsoft MVP, confirms that this loophole's been around for years, and it's commonly used by people who want to buy a VL Windows server product but don't need five copies of Windows, much less five copies of Windows Server. Here's how the trick works.

In order to qualify for a volume license, you don't need to buy five copies of the same piece of software. You only need to buy five copies of some software offered in the VL program.

https://www.infoworld.com/article/2613773/office-software/how...

Var dock ett tag sedan den artikeln och jag försökte läsa på om MS licenser så det har kanske ändrats. Vad jag vill minnas från det var mest att det inte var ett strikt krav att ha ett företag för VL-licens. Dock var det väldigt svårt att hitta någon som var villig att sälja till dig om du inte hade ett företag då de flesta VL-återförsäljare är inriktade på företag och det skulle bli merjobb att sälja till en privatperson.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Om du nöjer dig med Office 2016 eller tidigare kan man köpa nycklar på Ebay och sedan ladda ner Office via https://setup.office.com/?ms.officeurl=setup
Nycklarna som säljs är lagliga och fungerar, jag köpte själv Office 2016 pro plus för runt 100:-

Jag lyckades till slut köpa på mig ett gäng personal och en home för att sedan fylla på abonnemanget.
Min lösning var att använda ett annat konto. Ett konto med en "vanlig" Gmail-adress som e-post. Fungerade klockrent.

Skrivet av dabman:

Det är själva OneDrive storaget som lockar mig mest, Office är dock bonus!

Skickades från m.sweclockers.com

Precis det.

Skrivet av Lodisen:

Du har ju annars G suite (Google drive) för 80 pix i månaden med obegränsad lagring.

Sist jag testade Googles synk-program (Windows) så saknade jag en för mig avgörande funktion; Files on Demand. Det fanns någon testversion av det men tyvärr fungerade det inte riktigt vid tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av letshack:

Jag lyckades till slut köpa på mig ett gäng personal och en home för att sedan fylla på abonnemanget.
Min lösning var att använda ett annat konto. Ett konto med en "vanlig" Gmail-adress som e-post. Fungerade klockrent.

Precis det.

Sist jag testade Googles synk-program (Windows) så saknade jag en för mig avgörande funktion; Files on Demand. Det fanns någon testversion av det men tyvärr fungerade det inte riktigt vid tillfället.

Jaha, det är löst nu.

Man använder "Google File Stream", så hela driven dyker upp som en nätverkshårddisk på din burk och du kan streama film osv från den på direkten.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Jaha, det är löst nu.

Man använder "Google File Stream", så hela driven dyker upp som en nätverkshårddisk på din burk och du kan streama film osv från den på direkten.

Är detta krypterat?

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windows-95:

Definitivt billigt. Vilken Ebay är det ni köper ifrån? På pundet ser jag att det är uk, men hur är det med säljare?
Kan ni tänka er länka eller säga vad säljarna heter, då dessa köp handlar till stor del om förtroende.

Jag brukar handla på någon utan de mer "seriösa" spelsidorna. Windows går för 70-110kr. Var noga med att välja "standard" versionen och inte OEM då denna låser windows till din hårdvara.

Allkeyshop är motsvarande Prisjakt för att köpa nycklar.

https://www.allkeyshop.com/blog/buy-windows-10-home-cd-key-co...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Är detta krypterat?

Inte som standard (Om du menar filerna, överföringen bör ju vara det). Du kan ju skapa exempelvis truecrypt-volymer innuti om du vill.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk

@miizoo:
Bra tips. Köpte också Windows 10 från en spelsida (Kinguin), men det blev OEM då det fanns bara det. Har hört att man kan kontakta Microsoft för att överföra nyckel till ett nytt moderkort.

Visa signatur

"Den som sätter skräck i andra är själv ständigt skräckslagen"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lodisen:

Jaha, det är löst nu.

Man använder "Google File Stream", så hela driven dyker upp som en nätverkshårddisk på din burk och du kan streama film osv från den på direkten.

Så det är Business a la $10/mån ni använder?
Står att det bara ska vara 1TB (om man är färre användare än 5st).
Kan det vara så att du reggade dig för länge sen och har andra terms?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wirje:

Så det är Business a la $10/mån ni använder?
Står att det bara ska vara 1TB (om man är färre användare än 5st).
Kan det vara så att du reggade dig för länge sen och har andra terms?

Skickades från m.sweclockers.com

8 euro i månaden betalar man och 5 användare gäller inte man får oändligt med bara 1 användare.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Expertgissare

Angående G-suite, har nu fixat ett konto och gjort alla inställningar som behövs.
Endast en användare registrerad och har fått obegränsad lagringsutrymme

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lasseTM:

8 euro i månaden betalar man och 5 användare gäller inte man får oändligt med bara 1 användare.

Okej! Och det hade ni testat redan I guess?
Är sugen på att ge det en chans, men utan internetförbindelse är man alltså fucked med Google Drive File Stream?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Edvin-89:

Angående G-suite, har nu fixat ett konto och gjort alla inställningar som behövs.
Endast en användare registrerad och har fått obegränsad lagringsutrymme
https://i.imgur.com/N8scBxP.jpg

Business lr basic?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

***Fortsätt gärna "Huawei P20 Pro för 3600:- hos Telenor"-diskussionen här***

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Wirje:

Business lr basic?

Skickades från m.sweclockers.com

Business, tänkte inte på att prova med basic.
Vem vet, man kanske får oändligt med lagring där med, stämde ju inte med endast 1tb lagring vid 5 användare eller färre, så 30gb på basic kan ju vara fel med

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Om du nöjer dig med Office 2016 eller tidigare kan man köpa nycklar på Ebay och sedan ladda ner Office via https://setup.office.com/?ms.officeurl=setup
Nycklarna som säljs är lagliga och fungerar, jag köpte själv Office 2016 pro plus för runt 100:-

Har du en länk?

Skrivet av quattromaniac:

Finns även med lagring
Jag köpte office 365 pro för 5 datorer med tot. 5tb lagring på Ebay.
Vääääldigt billigt, men det funkade (£3.49)

Men kan du använda din egna personliga e-postadress? Har du en länk?

Skrivet av lasseTM:

Det stämmer väldigt bra, jag kör en själv för 8 Eur i månaden.
Det står att du behöver 5 användare men det stämmer inte, allt du behöver göra är att köpa en domän för 100kr typ sedan kan du skaffa det.
Inget krav på företag men du måste bara bevisa att du är admin för en domän så godkänner google dig.

Jag kör min Plex server mot min gdrive så jag har säkert 5-6TB av mina bluray filmer liggandes där krypterat.

Skrivet av Frisell:

Jag har nog köpt 5-6 st och det har funkat varje gång. Ibland har det dröjt nån halvtimme innan leverans(inloggningsuppgifter). 25-40kr kan man chansa med anser jag,men ska se om sista säljaren foetfarande har kvar.

*Back* Det hade han inte, men https://www.ebay.com/itm/INSTANT-MICROSOFT-OFFICE-365-LIFETIM...

Verkar funka på samma sätt. Strax under 17kr.

Skickades från m.sweclockers.com

.. är inte problemet här att du får någon e-postadress som inte är din registrerad till Office 365 kontot?

Skrivet av miizoo:

Jag brukar handla på någon utan de mer "seriösa" spelsidorna. Windows går för 70-110kr. Var noga med att välja "standard" versionen och inte OEM då denna låser windows till din hårdvara.

Allkeyshop är motsvarande Prisjakt för att köpa nycklar.

https://www.allkeyshop.com/blog/buy-windows-10-home-cd-key-co...

Skickades från m.sweclockers.com

Tack! Hittade Office 2016 (är främst ute efter OneNote för plugget) och hittade en nyckel för cirka 160 kr på CDKeysdeals.com (https://goo.gl/QpnAAB).

Jag antar att skillnaden mellan Office 365 och vanliga Office 2016 är att förstnämnda är en prenumeration (måste förnyas), men innehåller OneDrive (som jag ändå tycker är rätt undermåligt i förhållande till t ex. Dropbox, iaf vad gäller GUI) och 2016 får du ha för all eternity, men innehåller inte någon OneDrive. Kan det stämma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Har du en länk?

Men kan du använda din egna personliga e-postadress? Har du en länk?

.. är inte problemet här att du får någon e-postadress som inte är din registrerad till Office 365 kontot?

Tack! Hittade Office 2016 (är främst ute efter OneNote för plugget) och hittade en nyckel för cirka 160 kr på CDKeysdeals.com (https://goo.gl/QpnAAB).

Jag antar att skillnaden mellan Office 365 och vanliga Office 2016 är att förstnämnda är en prenumeration (måste förnyas), men innehåller OneDrive (som jag ändå tycker är rätt undermåligt i förhållande till t ex. Dropbox, iaf vad gäller GUI) och 2016 får du ha för all eternity, men innehåller inte någon OneDrive. Kan det stämma?

Du får inte Office 365 från skolan? Många som erbjuder det idag