Hittar inte extern hårddisk, Deltaco USB 3.0 Kabinett

Permalänk
Medlem

Hittar inte extern hårddisk, Deltaco USB 3.0 Kabinett

Hej, kör en WDC 250GB 5400RPM SATA 2.5" till en Deltaco USB 3.0 2.5" Kabinett

Kopplar in USB för ström, disken startar upp, stoppar i USB kabeln för anslutningen.. inget händer

Provat i Stationära (Raid) och Laptop (AHCI), i Disk Management och Device Manager, helt dött överallt, provat flera USB uttag, provat stoppa i USB strömmen efter andra kabeln.

Någon som vet vad som kan strula?

Edit: Löst genom att jag tog kamerakabeln som hade samma kontakt som Hårddisk Kabinetten, då den jag fick med var blå för USB 3.0, tydligen det som strulade, antar att den kabeln endast fungerar USB 3.0 anslutningar

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

har du något usb3.0 uttag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Hej, kör en WDC 250GB 5400RPM SATA 2.5" till en Deltaco USB 3.0 2.5" Kabinett

Kopplar in USB för ström, disken startar upp, stoppar i USB kabeln för anslutningen.. händer inget

Provat i Stationära (Raid) och Laptop (AHCI), i Disk Management och Device Manager, helt dött överallt, provat flera USB uttag, provat stoppa i USB strömmen efter andra kabeln.

Någon som vet vad som kan strula?

Funkar casen inte någon stans säger jag att den är sönder.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Skrivet av ripper_viruset:

har du något usb3.0 uttag?

En usb3 disk i ett usb2 uttag funkar bra, går dock max i usb2 hastighet.

Edit: Dock kanske du bara frågade rent allmänt, isådant fall var min kommentar onödig.

Permalänk
Skrivet av Carl Pedal:

En usb3 disk i ett usb2 uttag funkar bra, går dock max i usb2 hastighet.

Edit: Dock kanske du bara frågade rent allmänt, isådant fall var min kommentar onödig.

nej frågade för att några kabinetter har haft kompabilitets problem med 2.0 uttag. nejdå din kommentar var ganska så informativ för okunniga kan ju vara så att jag inte kan så mycket så den var helt okej

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Hej, kör en WDC 250GB 5400RPM SATA 2.5" till en Deltaco USB 3.0 2.5" Kabinett

Kopplar in USB för ström, disken startar upp, stoppar i USB kabeln för anslutningen.. händer inget

Provat i Stationära (Raid) och Laptop (AHCI), i Disk Management och Device Manager, helt dött överallt, provat flera USB uttag, provat stoppa i USB strömmen efter andra kabeln.

Någon som vet vad som kan strula?

Kolla att disken är hel, är den det så är det nog kabinettet. Såg att många haft problem med kabinettet så det känns inte omöjligt, då speciellt glapp mellan kabinett och sladd.

Är det trasigt från start är det nog bara att kräva ett nytt

Permalänk
Medlem

Disken är hel, plockade precis ur den ur en laptop, och har tidigare provat med en 80GB, var samma problem där

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zhrooms:

Disken är hel, plockade precis ur den ur en laptop, och har tidigare provat med en 80GB, var samma problem där

Kan vara så att kretskortet i hdd-kabinett:en är defekt.

Permalänk
Medlem

Tråd kan låsas

Tog kamerakabeln som hade samma kontakt som Hårddisk Kabinetten, då den jag fick med var blå för USB 3.0, tydligen det som strulade, antar att den kabeln endast fungerar i riktiga USB 3.0 kontakter

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Jag tänkte väcka liv i tråden igen då jag har samma problem. Fast jag har en dubbel-dock modell. (GD35U3)

HDD:n spinner till liv, det ploppar upp i datorn att den har anslutits och sen... inget. _EN_ gång fick jag disken att åtminstonde listas i "disk management"-listan. Men fortfarande helt okontaktbar.

Det är en USB3, och har provat både i USB3 och 2, ingen skillnad.

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Jag har också problem med denna. MAP-GD34U3.

Operativsystemet hittar disken som en masslagringsenhet, men den går inte att montera, vare sig i Windows eller Linux. Den beter sig som en USB-kortläsare utan ett kort i. Har provat flera olika diskar, med USB2 och USB3-kabel. Det känns som att problemet är internt i kommunikationen kabinett - hårddisk.

Man får vad man betalar för - problem...

Köpte även en dockningsstation från Deltaco vid samma tillfälle, den fungerar inte heller som tänkt. Den tar bara 3,5-diskar, ingen 2,5" jag provat har fungerat i den, även fast det är vad som utlovas - har dock bara provat 2,5" SSDs, inga mekaniska.

Har svårt att tro att jag skulle köpa något mer från Deltaco i framtiden.

Permalänk
Medlem

@LeafBox: 2 år efter ditt inlägg men tänkte ändå skriva att jag hade liknande problem med en MAP-GD34U3 från Deltaco. Jag installerade min hårddisk (Toshiba 1TB 7200rpm) i hårddiskkabinettet, kopplade in ström och satte på och kopplade sedan in den till datorn. Drivrutiner installerades och jag antog att allt är som det ska; ingen extra hårddisk under "Computer" men däremot finns "USB3.0 External HDD" i "Devices and Printers". Efter ett tag sökande på internet hittar jag bland annat denna tråd.

Jag löste mitt problem genom att gå till "Disk Management" och därifrån hitta min hårddisk och upptäcka att ingen volym/partition för den hårddisken är skapad och inte heller något namn och enhetsbeteckning. Jag skapar en ny volym efter en formatering, namnger och ger den en enhetsbeteckning. Efter det kom den upp bland de andra hårddiskarna och nu kunde jag komma åt enheten.

Jag hoppas detta hjälper någon som jag då jag tycker detta borde skötas automatiskt.

PS. För att komma till "Disk Management" trycker du på start, söker efter "Disk management" och väljer "Create and format hard disk partitions". Detta om du har ett Windows 7 på engelska. Om du har svenska, sök på motsvarande på svenska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sneak:

Jag hoppas detta hjälper någon som jag då jag tycker detta borde skötas automatiskt.

PS. För att komma till "Disk Management" trycker du på start, söker efter "Disk management" och väljer "Create and format hard disk partitions". Detta om du har ett Windows 7 på engelska. Om du har svenska, sök på motsvarande på svenska.

Tackar! Stod inför exakt samma 'problem' nu ytterligare två år senare, med en MAP-GD35U3

Permalänk

Har också problem med min MAP-GD35U3 den dör med jämna mellanrum och disken "tappas" allt kommer dock igång igen efter att man bryter strömmen och startar den igen.
Vet inte vad det är för fel på denna enhet men något är helt klart inte helt riktigt tyvärr.
Jag har kontrollerat så att all automatisk avstängning är inaktiverad.

Skickades från m.sweclockers.com