Battlefield V bra eller dåligt?

Permalänk
Skrivet av 4.0:

Någon som vet om man kan få tag på vapen som varit belöningar i vecko-utmaningnarna? Borde ju åtminstone gå att köpa med company coins. Särskilt nu när vissa definitivt är med i diskussionen om att vara de absolut bästa vapnet i sin kategori. Jag har verkligen missat helt fel veckor, då jag saknar Mas-44 och Selbstlader 1906 som båda verkar vara bland de bästa i sin kategori. Att köra Selbstlader 1906 är ju enbart för assignments däremot, då bolt actions är så sjukt mycket bättre om man vet vad man gör.

Resten av veckorna där man fått skräp har jag däremot klarat. AGM42 ska tydligen vara bra också, om man gillar att spamma knappen som på M1A1. Löjligt med vapen där det bästa sättet att spela är att skaffa ett macro så man kan spamma fortare.

Har inte testat nya tanken än heller, pallar nog inte levla en ny långsam tank.
Conquest är skräp enligt mig, så sjukt långsamt. Jag gillar att man får spela olika game modes på olika veckor.

Beror på vilken bana, hur många spelare etc! Man kan inte säga att det är ”skräp” eller ”sjukt långsamt” - allt beror på kontexten!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

Någon som vet om man kan få tag på vapen som varit belöningar i vecko-utmaningnarna? Borde ju åtminstone gå att köpa med company coins. Särskilt nu när vissa definitivt är med i diskussionen om att vara de absolut bästa vapnet i sin kategori. Jag har verkligen missat helt fel veckor, då jag saknar Mas-44 och Selbstlader 1906 som båda verkar vara bland de bästa i sin kategori. Att köra Selbstlader 1906 är ju enbart för assignments däremot, då bolt actions är så sjukt mycket bättre om man vet vad man gör.

Resten av veckorna där man fått skräp har jag däremot klarat. AGM42 ska tydligen vara bra också, om man gillar att spamma knappen som på M1A1. Löjligt med vapen där det bästa sättet att spela är att skaffa ett macro så man kan spamma fortare.

Har inte testat nya tanken än heller, pallar nog inte levla en ny långsam tank.
Conquest är skräp enligt mig, så sjukt långsamt. Jag gillar att man får spela olika game modes på olika veckor.

Jag vet inte vart, men det ska gå att köpa alla typer av upplåsningar som man får under veckorna för company coins. Och det har gått tidigare. Men som mycket annat i det här spelet så fungerande inte detta och det senaste jag läste för någon vecka sedan var att man försökte hitta en lösning. Om det har löst sig sedan dess vågar jag inte svara på.

Jag tycker personligen att Gewher 43 skjuter hårdare än MAS:en och att ZH-29 är en aning vassare än Selbstlader 1906. AGM42 kan säkert vara intressant om man är väldigt bra på att sätta HS men jag föredrar fortfarande vapen som gör mer ont (Gewher 43, turner, MAS) över detta. Conquest är kul på banor där det är fart, t ex Rotterdam och Devastation. Större banor blir ofta rätt segt och man springer mest runt mellan flaggorna. Tyvärr är Conquest som fortfarande är en sämre variant än i tidigare spelen det bästa som BFV har att erbjuda enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Jag vet inte vart, men det ska gå att köpa alla typer av upplåsningar som man får under veckorna för company coins. Och det har gått tidigare. Men som mycket annat i det här spelet så fungerande inte detta och det senaste jag läste för någon vecka sedan var att man försökte hitta en lösning. Om det har löst sig sedan dess vågar jag inte svara på.

Jag tycker personligen att Gewher 43 skjuter hårdare än MAS:en och att ZH-29 är en aning vassare än Selbstlader 1906. AGM42 kan säkert vara intressant om man är väldigt bra på att sätta HS men jag föredrar fortfarande vapen som gör mer ont (Gewher 43, turner, MAS) över detta. Conquest är kul på banor där det är fart, t ex Rotterdam och Devastation. Större banor blir ofta rätt segt och man springer mest runt mellan flaggorna. Tyvärr är Conquest som fortfarande är en sämre variant än i tidigare spelen det bästa som BFV har att erbjuda enligt mig.

Förra veckan när jag lirade funkade LMGn och AG osv att köpa. Men man måste göra det från "my company" i huvudmenyn. Funkar inte inne i ett game. Men senaste patchen kanske lyckades sabba detta igen? De kosmetiska grejerna har dock inte gått att köpa vad jag kan se vilket är mysko.

Jag gillar också G43 som assault. Lirar enbart med den och AGn. AGn främsta pga den är svensk men gillar den över M1A1 för kulorna flyger snabbare. Så G43 och AGn känns rätt lika pga båda har snabb kulor med lite drop tycker jag. Men extremt olika RPM. Så är jag lite mer aggressiv är AGn mitt val, annars G43.

Är inget konstigt att du tycker G43 gör mer skada än MAS, det gör den ju också. De borde ge skadan i siffror dock. Blir så konstigt nu när man får kolla på skademätaren för de olika vapnen och det säger en ju inte ett skit. Men G43 är 3 skott oavsett förutom på väldigt långt håll, så krävs 4 om man träffar armar/ben. MAS är 4 oavsett tror jag.

Z29an är helt klar bästa SLR i spelet, speciellt om man laddar om med magasin. Men föredrar Kar98 med low drag bullets. Matchar min spelstil bättre att jaga huvuden med bolt action helt enkelt

För egen del är conquest i BF5 underbart med det lite lägre tempot som erbjuds, om man undviker flaggan som oftast finns i mitten. Körde en del BF2 och det var ju standard där med lite transport mellan action många ggr. Hinner man lugna ner sig. Mindre enformigt tycker jag. Så Rotterdam är tex en sån bana jag ogillar lite. Fortfarande kul. Men det onödigt höga tempot som kan uppstå är inte Nice för mig som taktisk spelare.

Har länge efterfrågat saker som att 3D spotting ska bort osv just för att sänka tempot. Konsekvens? Alla som är vana att springa runt som stuckna grisar och slakta klagar på "visibility issues" förstås. Men som långsammare mer taktisk spelare förstår jag inte vad folk snackar om. Klart man blir överlistad av ngn som gömt sig ibland, men det är ju en del av spelet?! Men men

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@jagardaniel: @Zemlan:

Gewehr43 skjuter hårdare ja, den är 3 shot body kill oavsett avstånd medans Turner SMLE/Mas44 är 3 ut till ett relativt långt avstånd. Personligen har jag inte testat Mas44 än, men den sägs vara otroligt lik Turner. Och jag kan säga att Turner är betydligt bättre än G43 enligt mig, MYCKET mindre rekyl och man får in både 60% movement speed under inzoomning och större magazin+hipfire. Jag tycker inte ens det är nära, och då är det de två assault vapnen jag lirat mest. Upptäckte tyvärr Turner efter G43. Hittade den här listan som sammanfattar de flesta vapnen, den är helt ute och cyklar på Recon däremot. https://docs.google.com/document/d/18d5DV_sfsV7QOvOmBR0crkPEP...

Angående Conquest har jag faktiskt inte äns orkat testa hela rotationen, men Hamada, Panzerstorm och Devastation känns som skräp enligt mig. Har testat några fler också, inte Rotterdam däremot som jag tror kan leverera om någon bana kan det. Men inget har imponerat hittills.

Angående spotting och visibility issues, jag abusar sönder spotting flares. Använde de mycket innan de typ dubblerade området de täckte, och var i princip ensam om det. När de täckte ett stort område var de bara löjligt bra, man kunde utan problem toppa spel genom att bara använda spotting flares. Nu är de återigen nerfade till den första nivån, vilket är bättre enligt mig. Trots att jag aldrig sett en spelare som använder de flitigare än jag, squad leader + supply drops på bra positioner för att kunna spamma är en kombination jag ofta använder. För att hoppas att någon support kan droppa en ammo crate på rätt ställe är att hoppas på alldeles för mycket från en support spelare. Majoriteten använder ju inte ens ammo craten.

Permalänk
Medlem

Går inte att spela längre, Så jäv.. mycket fuskare ute nu. En kille står och skjuter i luften och dödar varenda en i laget. Är fan skrämande att inget görs trots anmälan. Sista dagarna så har det varit minst ett par med Aimbot i varenda match.

Permalänk

Jag vill gilla det då jag är ett stort Battfield-fan men det saknas för mycket i spelet. I sitt nuvarande skick känns det som en halvfärdig produkt eller en alphaversion. Det saknas både vapen, kartor och andra nationer så som Sovjet och USA. Jag vet inte riktigt vad DICE sysslar med nuförtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

@micke7406: Tycker inte alls det är speciellt farligt, har väl stött på kanske 10 fuskare under nästan 400 timmar spelade. Då var ungefär hälften solklara aimbottare som sätter sig helt öppet med en MMG och skjuter ner hela laget och hälften hade något spotting fusk så att de spottade alla motståndare direkt.

Jag själv åker på en aimbot anklagning med jämna mellanrum däremot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

@micke7406: Tycker inte alls det är speciellt farligt, har väl stött på kanske 10 fuskare under nästan 400 timmar spelade. Då var ungefär hälften solklara aimbottare som sätter sig helt öppet med en MMG och skjuter ner hela laget och hälften hade något spotting fusk så att de spottade alla motståndare direkt.

Jag själv åker på en aimbot anklagning med jämna mellanrum däremot.

Det har varit den sista veckan jag råkat ut för dom, Tidigare har det bara varit några enstaka.
Var och kollade en känd sida som säljer fusk och tappade nästan hakan när jag såg att det var 80 tusen nerladningar den senaste tiden.

Permalänk
Medlem

Man kan tycka vad man vill om spelet med DICE har ändå lite humor och lyssnar faktiskt på folk.

Lite bakgrund: En snubbe på Reddit tröttnade på samma saker i "Armory" sedan dag 1 och hotade med att protestera utanför deras kontor, han kunde dock inte åka dit på riktigt så någon annan tog hans plats: https://www.reddit.com/r/BattlefieldV/comments/b1gask/yall_pr...

I tråden så svarar DICE att de har sett honom: https://imgur.com/L4Px9SF

Sakerna i Armory byttes ut nästa dag.

Permalänk
Medlem

Sista dagarna har alla mina panzerfaust-skott försvunnit halvvägs till målen.
Inga smällar, inga poäng.
1 meter ifrån eller 50 kvittar.
PIAT fungerar, men som vanligt men typ 15 meter max i räckvidd.
Sedan, hur mycket ska en Tiger tåla?
Har idag och igår satt alla 8 APC-skotten från Churchill + 4-6 "vanliga" skott i Tiger, men utan att påverka den direkt.
Rekordet idag var 8 APC + 4 vanliga = ~85HP kvar.
Snabbfix och så, men vafan?
Nej, ingen som reparerade.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Mmmm

Skrivet av JackanH:

Hittade ingen tråd på detta!

Men vad tycker folk om betat för battlefield V. Har lagt ner cirka 4 timmar på det hittils och har lite blandade åsikter faktiskt.

Gillar ni vilket håll Dice går med denna serien eller är det helt åt skogen?
Vad behöver göras om eller tänkas över när det kommer till gameplay?
Efter 2 timmars lir, vad kände ni? Bra eller dåligt?

Jag tycker det är rätt schysst

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@FastfedJake: Jag med. Tycker egentligen bara det behöver lite bug fixes och att man tänker om rejält på banor i vissa modes. på TDM t.ex är banorna kanske 3-4 gånger för stora för antalet spelare. En bra TDM ska helst INTE innehålla en stor byggnad eller liknande som t.ex katedralen på Devastation eller kyrkan på Arras då det enbart orsaker massa camping där. Kan fortsätta om hur en TDM bana ska se ut, men alla banor utom Twisted steel är helt ospelbara på TDM om du frågar mig.

Det går knappt att flanka i Rush. Också ett ban-problem.

Man måste göra något åt lagbalansen också, väldigt är tydligt i modes som t.ex Rush och Breakthrough. Betydligt mer komplicerat än det kan låta som däremot.

Majoriteten av spelare förstår inte grunderna i hur man rör sig och täcker vinklar för varandra i ett FPS spel, och när ett lag kör över det andra gör det vinnande laget helt rätt saker rent instinktivt vilket är att ta aggresiva vinklar. Det laget som blir överkört börjar då spela ännu defensivare rent instinktivt där man lägger sig ner bakom skydd och låter motståndaren flanka fritt. Samma person som skulle spelat aggresivt i det vinnande laget spelar extremt defensivt i det förlorande laget och gör saken ännu värre.

Permalänk

Vet inte, får ta det när det dyker upp på steam antar jag.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Hur fan gör jag, jag kan spela random 1-15 timmar ibland utan att spelet bryter, men allt som oftast kickar spelet ut mig till windows och jag får starta om spelet igen. Vad kan vara felet?

Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar

Permalänk
Medlem

är det release för firestorm idag? vissa säger 25/3 men i min origin står det 28/3?
någon som har bättre koll än jag?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

är det release för firestorm idag? vissa säger 25/3 men i min origin står det 28/3?
någon som har bättre koll än jag?

Spelat hela morgonen. Så idag stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Spelat hela morgonen. Så idag stämmer.

åhå, vad är din uppfattning av spelet? är det kul, mycket buggar?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

åhå, vad är din uppfattning av spelet? är det kul, mycket buggar?

Tycker överlag det fungerar ganska bra men har ett flertal gånger blivet utloggad till windows vilket är lite störande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

åhå, vad är din uppfattning av spelet? är det kul, mycket buggar?

Jag tyckte firestorm va helt okej , dock va det en sak som jag tyckte förstörde hela solo upplägget. Visserligen inte Dice eller EA's fel, men jag märkte att klaner hoppa in i solo läget och spelade. Det va ju lönlöst när dom va några stycken som spela tillsammans.
Men dom är väl så pass dåliga att dom inte klarar att spela mot andra klaner 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Äntligen ett BR-mode som jag känner mig väldigt bekväm med. Rörelseschemat gillar mest. Jag personligen tycker det är svårt att komma in i rörelseschemat på andra BR-spel. Ska säga att jag spelar på PS4 så kan bara prata utifrån det.

Något som dom borde förbättra asap är väl det som ALLA påpekat, nämligen loot-systemet. Sen är det väl inte superdåligt på just konsol även om det är störande när saker hamnar på varandra eller glider bort ifall man dödat någon i en sluttning. Annars gillar jag det mesta med Battlefields take på Battle Royale. Kommer säkert bli bättre, men hoppas dom inte glömmer bort multiplayer nu då det ör det alla som spelar Battlefield-serien köper spelet för.

Skippa Single-player, skit fullständigt i combined arms och satsa mkt mer på multiplayer och sen battle royale. Så kommer Battlefield bli mer populärare igen. Måste bli flitigare på updates med nya kartor, mer vapen osv. Ingen bryr sig så mkt om nya modes i långa loppet.

Permalänk

SP läget fick priset årets kalkon. Länge sen jag spelade ett sämre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

@Knotvillage: Ja ingen större chock. Säkert sista gången det blir en SP, kan man ju hoppas iaf. Lägg krutet på MP och i viss mån BR som jag tror kan bli en fin extra grej. Men huvudgrejen ska alltid vara MP för Battlefield imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Tycker överlag det fungerar ganska bra men har ett flertal gånger blivet utloggad till windows vilket är lite störande.

Inte bara jag alltså. Mitt spel crashar till desktop minst varannan match.
Trodde först det var OC som var instabil, så höjde vCore ett snäpp, men fortfarande ingen lycka. BF1 är stabilt.

Sidospår: Firestorm är första BR jag verkligen gillar. Tyckte inte om vanliga BFV heller. Men Firestorm tilltalar mig verkligen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Sedan, hur mycket ska en Tiger tåla?
Har idag och igår satt alla 8 APC-skotten från Churchill + 4-6 "vanliga" skott i Tiger, men utan att påverka den direkt.
Rekordet idag var 8 APC + 4 vanliga = ~85HP kvar.
Snabbfix och så, men vafan?
Nej, ingen som reparerade.

Har du inte sett filmen Fury?

När dom stöter på en Tiger.

Dold text

;P

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Snabb fråga: Har ett en polare som funderar på att köpa BFV till sitt PS4 Pro, kan man lira multiplayer tillsammans om jag kör på PC?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Snabb fråga: Har ett en polare som funderar på att köpa BFV till sitt PS4 Pro, kan man lira multiplayer tillsammans om jag kör på PC?

Nej det går inte

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag är så missnöjd med Battlefield V. Själva banorna är ok och grafiken är bra, men dom har ju helt tagit bort community-känslan.

Man kan inte använda Battlelog längre som var helt perfekt, så man kan inte hålla koll på sin och andras statistik och tävla om rankingar på topplistor och diskutera i forum och kolla andras klansidor osv.

Man kan inte lägga till favoritservrar, så det blir ingen känsla av gemenskap när man ser andra som är stammisar på just den servern och som man antingen blir squadmates eller bitter rival med över tid. Nu kan man bara välja random servers varje gång.

Man kan varken se, spara eller dela battlereports. Flödet i Battlelog var perfekt för att dela med sig av sånt. Battlereports var också bra om man spelade med någon rolig som man ville adda till vänlistan, då var det bara att fortsätta spela några rundor till, sen gå in på Battlelog och klicka på den personen i en Battlereport i listan så kom man till profilen och kunde skicka en vänförfrågan. Nu måste man skriva ner/komma ihåg spelaren medan man väntar på nästa runda, sen gå till Origin och adda personen. Och den kan då bara se en allmän profil, inte en BF-profil med stats och sånt som visar att man är en bra spelare.

Man kan inte se andra spelares profiler med all slags statistik.

Man kan bara se antal spelare, bana och tickrate på serversidan. Man kan inte se hur många tickets det är kvar på rundan innan du ansluter till den, så du vet aldrig om det är 700 eller 7 tickets kvar, vilket är särskilt irriterande när det är en särskild bana du vill spela. Det blir irriterande efter man anslutit och kopplat ner 4-5 gånger i rad från servrar med få tickets kvar. Det finns inte heller särskilda serversidor med information och en lista över admins.

Att avlägsna community-sida av Battlefield var ett uselt beslut. För mig var gemenskapen och samverkan med andra spelare det roligaste. När det bara är random folk på random servrar känns allt bara så... tillfälligt. När man startar nästa runda finns det inga spår kvar av rundan som var dessförinnan.

Jag har aldrig haft så roliga spelår som när jag spelade BF3 mellan 2011-2014. Inget av den känslan finns kvar i BFV, bara ett tomt skal.

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk
Medlem

Någon annan som sett hur illa många träd ser ut på Twisted Steel och Arras? Spelar ingen roll om jag kör ultra eller low, riktigt lågupplösta och ser ut som i Minecraft typ! Speciellt på håll och när man kommer närmare så får dom mer detaljer.

Inget jag tänkt på fören idag, googlade och verkar som fler än jag störs av det.

Men har det alltid varit så? Eller blev det så i senaste patchen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

@favouredhawk:

Håller med om det mesta du pratar om, såklart.

Och har en känsla av att kommande Battlefield kommer ljusår bättre än vad BFV är. Om inte så kan man lämna sina uppdrag på sitt jobb, för då har man inte lärt sig ett skit av vad vi som faktiskt spelar spelet vill ha. Sen finns det alltid de som spelar lite ändå som jag, men inte på långa vägar av samma anledning som tidigare.

Sen önskar jag ju att man återgår till lite mer krig i nutid. Hade varit grymt nice med den utvecklade grafiken som finns idag. och man ska såklart inte stressa ut spelet, utan släppa det fullt speldugligt från start och sen släppa uppdateringar på banor och vapen rätt så frekvent. Och iom att man isåfall kör på nutid så finns det mkt mer man kan hitta på. Som det är nu med WW2 och innan med WW1 så har man ju en historia att tänka på så går ju inte att sväva bort för mkt då, men med nutid så går det ju att sväva bort lite mer och hitta på alla olika typer av banor och finns ju dessutom massvis med olika vapen. Jag vill gärna gå runt och mosa med vapnet Scar utan att behöva gå tillbaka till BF4 t ex. Ett av mina favoritvapen by the way

Man kunde absolut ha gjort en MP-bana på en av SP-kampanjen med de fransktalande. T ex ett fort, t ex i skogen. Och det borde kommit samtidigt som man släppte vapnet Ribeyrolles som ju användes där i SP. Nä finns mycket mycket att lära. och måste ju som sagt finnas så man kan göra egna servers med egna inställningar för att ge ytterligare alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av favouredhawk:

Jag är så missnöjd med Battlefield V. Själva banorna är ok och grafiken är bra, men dom har ju helt tagit bort community-känslan.

Man kan inte använda Battlelog längre som var helt perfekt, så man kan inte hålla koll på sin och andras statistik och tävla om rankingar på topplistor och diskutera i forum och kolla andras klansidor osv.

Man kan inte lägga till favoritservrar, så det blir ingen känsla av gemenskap när man ser andra som är stammisar på just den servern och som man antingen blir squadmates eller bitter rival med över tid. Nu kan man bara välja random servers varje gång.

Man kan varken se, spara eller dela battlereports. Flödet i Battlelog var perfekt för att dela med sig av sånt. Battlereports var också bra om man spelade med någon rolig som man ville adda till vänlistan, då var det bara att fortsätta spela några rundor till, sen gå in på Battlelog och klicka på den personen i en Battlereport i listan så kom man till profilen och kunde skicka en vänförfrågan. Nu måste man skriva ner/komma ihåg spelaren medan man väntar på nästa runda, sen gå till Origin och adda personen. Och den kan då bara se en allmän profil, inte en BF-profil med stats och sånt som visar att man är en bra spelare.

Man kan inte se andra spelares profiler med all slags statistik.

Man kan bara se antal spelare, bana och tickrate på serversidan. Man kan inte se hur många tickets det är kvar på rundan innan du ansluter till den, så du vet aldrig om det är 700 eller 7 tickets kvar, vilket är särskilt irriterande när det är en särskild bana du vill spela. Det blir irriterande efter man anslutit och kopplat ner 4-5 gånger i rad från servrar med få tickets kvar. Det finns inte heller särskilda serversidor med information och en lista över admins.

Att avlägsna community-sida av Battlefield var ett uselt beslut. För mig var gemenskapen och samverkan med andra spelare det roligaste. När det bara är random folk på random servrar känns allt bara så... tillfälligt. När man startar nästa runda finns det inga spår kvar av rundan som var dessförinnan.

Jag har aldrig haft så roliga spelår som när jag spelade BF3 mellan 2011-2014. Inget av den känslan finns kvar i BFV, bara ett tomt skal.

Jag håller med till hundra procent. Communitybiten har alltid varit en stor del av Battlefield för mig och det är otroligt trist att man bantat bort den biten av spelet. Den största anledningen för mig att fortsätta spela försvinner på grund av detta. Bara ha administratörer som kan städa upp på servrarna (stänga av fuskare och rasister som exempel) gör mycket för spelstämningen. Tyvärr var det hyfsat väntat då man redan i BF1 började plocka bort funktionalitet kring servrarna. Vi hade också ett stort community runt BC2 och BF3 men det började dö ut vid BF4s totalt misslyckade release. I princip ingen spelar Battlefield längre. Men det är inte bara Battlefield som går åt detta håll. Spel idag ska vara rejält nerdummade där allt serveras för spelaren. Är det vi som börjar bli gamla kanske?

Och jag instämmer lika hårt när det kommer till Battlelog. Det var rätt kritiserat ett tag och det var en del problem i början men bortsett från det så är det nästan den komponenten av Battlefield som faktiskt fungerat bäst på senare år. Det var välldigt smidigt att hantera servrar och vänner. Nuvarande menyer i Battlefield V är bland det värsta jag sett ur ett användarperspektiv.

Det finns saker som Battlefield V gör bra och jag tycker det är ett bättre spel än Battlefield 1 var. Men det där suget för att spela finns inte riktigt där. Jag har fortfarande lagt ner många timmar i BFV men det känns mer som att anledningen är brist på andra bra spel för stunden.