Kontakt till utag, solid eller mjuk kabel ?

Permalänk
Medlem

Kontakt till utag, solid eller mjuk kabel ?

Hej

Ska dra en sladd ifrån en router genom några väggar till ett uttag på väggen.
Ska jag köpa soild kabel (som är bäst för uttag) eller mjuka som är bäst för kontakter.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/kablar-an...

https://www.kjell.com/se/produkter/dator-natverk/kablar-adapt...

Eller några andra bättre alternativ ? Var evigheter sen jag drog sladdar. BTW har alla verktyg.
50/100m är bäst för mig då flera sladdar kommer behöva dras framöver.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Rekordmedlem

Solid kabel mellan vägguttagen om det ska funka bra över lång tid.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Som @mrqaffe sa så ska du ha solid kabel, och skippa skärmad. Men med tanke på din frågeställning får jag för mig att du har tänkt sätta hanar vid routern. Sätt uttag i bägge ändarna, och vid routern helst någon form av patchpanel, men vanliga uttag går såklart också bra där. Att montera rj45-hanar ska man undvika i största möjliga mån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vituraz:

Som @mrqaffe sa så ska du ha solid kabel, och skippa skärmad. Men med tanke på din frågeställning får jag för mig att du har tänkt sätta hanar vid routern. Sätt uttag i bägge ändarna, och vid routern helst någon form av patchpanel, men vanliga uttag går såklart också bra där. Att montera rj45-hanar ska man undvika i största möjliga mån.

Hane <-> Solid <-> uttag funkar inte alls eller ? känns lite onödigt med en patchpanel för en sladd i detta fallet.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Hane <-> Solid <-> uttag funkar inte alls eller ? känns lite onödigt med en patchpanel för en sladd i detta fallet.

Jo det funkar absolut, men det blir proffsigare att sätta ett uttag i bägge ändar istället